|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-04-2015, 19:15 | #11 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-09-2014
Skąd: Białystok
Model: C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP
Rocznik: 2006
Postów: 137
|
Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze
Dla 2.0 TDCi nic nie brakuje bardzo udany silnik, filtr DPF nie musi rodzić problemów ale przeważnie potrzebuje dolewki płynu ułatwiającego wypalanie który kosztuje bodaj 400 zł.
|
20-04-2015, 19:34 | #12 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze
Czego? To się uśmiałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W 2.0Tdci jest suchy filtr! nic nie trzeba dolewać poza ropa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
20-04-2015, 19:53 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-12-2011
Skąd: Krk
Model: mk4
Silnik: 2,0 195@405 , Heko power :)
Rocznik: 2011
Postów: 165
|
Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze
DPF w polifcie jest wyjątkowo bezproblemowy. Masz dotrysk ropy bezpośrednio do DPFa , w zasadzie to że się wypala widzisz tylko po tym że spalanie chwilowe na postoju to 14-1,6 l . Trzeba po prostu zwracać uwagę na to przy wysiadaniu , jak dopala to czekasz do 5 min i wszystko ...
M |
21-04-2015, 09:59 | #14 | |
ford::average
Zarejestrowany: 14-12-2011
Skąd: Jarosław
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDDi 85 kW
Rocznik: 2001
Postów: 163
|
Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze
Cytat:
Zacznę od Twojego pierwszego postu. Ciężko będzie znaleźć MK4 z lat 2013-2014 kombi z przebiegiem o którym piszesz w cenie 55-60 tysięcy złotych trzeba będzie pewnie dołożyć jeszcze 5-10 tysięcy. Ale to tak na marginesie. Co do DPF to auto musi jeździć i tyle poza tym diesla kupuje się po to żeby dużo jeździł najlepiej w trasie wtedy jest najbardziej opłacalny. Dlatego też osobiście nie kupiłbym auta z dieslem i DPF a obecnie sam szukam auta z silnikiem benzynowym wiem już nawet co to będzie tylko nie trafiłem na ciekawy egzemplarz. Oczywiście nie jest to regułą że DPF będzie się notorycznie zatykał ale jest to niestety pewien problem w nowoczesnych silnikach diesla. Co do silników benzynowych z turbo to nie do końca tak jest jak piszesz. Tu chodzi o ilość koni z litra pojemności i Ciebie przeraża mała pojemność i duża moc. Poza tym ta moc uzyskiwana jest w konkretnym zakresie obrotów. Wracając do historii to downsizing nie powstał wczoraj i nie wiem czemu ludzie się dziwią dzisiejszym praktykom. Przykład proszę bardzo Renault 5 turbo (1,4 l 162km), VW Polo G40 (1,3 l 115 km), Fiat Uno turbo (1,3 l 115 km) trochę wcześniej Seat Leon Cupra 1,8 turbo 225km, należy pamiętać o Hondzie i jej silnikach VTec bez turbo 1,6 l 170 km, Toyota Corolla TS 1,8 l 225 km. Dzisiaj BMW w serii 5 montuje silnik 2,0 turbo o mocy 245 km mógłbym tak długo wymieniać bo aut z silnikiem benzynowym i turbo z dużą mocą było bardzo dużo i nie było tak że silniki te były złe. Najgorszą opinię zrobił VW silnikami o których piszesz 1,2 tsi i 1,4 tsi w których były problemy m.in. z napinaczem rozrządu i niestety później ludzie patrzą na zakup auta przez pryzmat VW. Nawet kiedyś byłem świadkiem rozmowy między mechanikiem a klientem w której mechanik wypowiedział się na temat silnika Opla 1,4 turbo przez pryzmat właśnie silnika 1,4 TSi i nie że się nie znał po prostu generalizował. Ale silnik VW 1,8 TSI jest już chwalony. Tak samo Ford i jego 1,6 Ecoboost to też jest dobry silnik. Poza tym sam masz turbinę w dieslu więc nie ma się czego bać. Na dzień dzisiejszy szukałbym auta z silnikiem benzynowy. Kolega nie dawno kupił sobie młode BMW X3 z DPF z racji tego że ma nie daleko do pracy zdarzyło mu się że filtr zaczął się wypalać właśnie w trakcie dojazdu do pracy i doszło do tego żeby uniknąć nerwów to teraz do pracy dojeżdża VW Polo żony a żona codziennie do pracy jeździ BMW X3 kilkanaście kilometrów. A najbardziej w głowach to mieszają mechanicy dla nich to czym by człowiek nie przyjechał to będzie coś złego. Uważam że nie ma co szukać dziury w całym bo nie zmienimy tego że motoryzacja idzie w takim a nie innym kierunku. Ja przy takich przebiegach jak Twoje szukałbym czegoś z silnikiem benzynowym nawet z turbo. Ale zrobisz jak uważasz... Pozdrawiam.
__________________
Łukasz. Były: Ford Escort 1.6 Zetec + LPG, Skoda Octavia 1.6 Akl +LPG. |
|
21-04-2015, 10:28 | #15 | |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
Cytat:
Tapnięte z Szajsunga MkIV
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
|
21-04-2015, 11:10 | #16 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,659
|
Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze
Cytat:
Poza tym ford do pewnego momentu stosował mokre filtry. Teraz stosują suche |
|
21-04-2015, 11:19 | #17 | |
ford::average
Zarejestrowany: 14-12-2011
Skąd: Jarosław
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDDi 85 kW
Rocznik: 2001
Postów: 163
|
Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze
Cytat:
__________________
Łukasz. Były: Ford Escort 1.6 Zetec + LPG, Skoda Octavia 1.6 Akl +LPG. |
|
21-04-2015, 12:07 | #18 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
Człowiek się całe życie uczy. Dzięki za wyjasnienie
Tapnięte z Szajsunga MkIV
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
21-04-2015, 19:50 | #19 |
ford::amateur
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Jelenia Góra
Model: Mondeo MK5
Silnik: 1,5 EB 160KM
Rocznik: 2015
Postów: 6
|
Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Moj tato mial Mk4 2.0TDCi 140km z 2008, ktorego sprzedal na poczatku kwietnia mojemu koledze z przebiegiem UWAGA 33tys.km. Auto posiadal od nowosci, po przebiegu widac, ze jezdzil podobnie jak Ty a nawet duzo mniej. Nigdy nie mial problemow z dpf czy innymi bolaczkami diesla. Obecnie jednak zakupil Mk5 z ecoboostem i jesli 1,6 z Mk4 po lifcie ma podobna charakterystyke do tego nowego 1,5 to ja bym celowal wlasnie w turbobenzyne. Do salonu jechalismy z zamiarem zamowienia diesla 180km a wyjechalismy tym ecoboostem, tak sie tym przyjemnie i dynamicznie jezdzilo. Sam nie wierze w to co pisze, ale mam wrazenie, ze silnik ten jest duzo bardziej elastyczny i dynamiczny od poprzedniego diesla, przyspieszenie sprawia wrazenie lepszego, a co wazne, bardzo szybko sie nagrzewa i osiaga normalna temperature pracy, co w przypadku diesla na krotkich dystansach jest niemozliwe. Nie uwazam takze, aby byly to silniki wyzylowane, nowoczesny wolnossak 1,6 spokojnie osiaga 120koni wiec turbina dodaje mu ledwie 30-40. To raptem 30% wiecej mocy a nie 100% jak w diesel vs. turbodiesel. Z tego co ja poczytalem na necie to 1,6 ecoboost to udana jednostka i nie bylo przypadkow jakis spektakularnych awarii, ktos tu naforum zrobil nawet ranking i w czolowce jest kolega z przebiegiem 160tys. km, nie slyszalem tez o takim cyrkach jak z tsi u vw. Ostatnio edytowane przez Misiekskrzypek ; 21-04-2015 o 19:55 |
22-04-2015, 06:49 | #20 | |
ford::average
Imię: Czesław
Zarejestrowany: 26-11-2008
Model: LB
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: MK5
Postów: 100
|
Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze
Cytat:
w tej kwocie do 50 tys zł nie kupisz, musisz zweryfikować marzenia
__________________
Pozdrawiam |
|