Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-04-2015, 21:47   #1
radziulasek
ford::beginner
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 05-04-2011
Model: Focus MKII PL
Silnik: 1,8 TDCI 115 KM
Rocznik: 2008
Postów: 17
Domyślnie Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze

Witam serdecznie,
mój Focus 1.8 TDCI z 2008 roku sprawuje się nie najgorzej ale myślę powoli o wymianie. Chcę kupić młode auto kombi, najchętniej z 2013-2014 roku z przebiegiem maksymalnie do 40 000 km z pierwszej ręki, najchętniej dealer-salon po jazdach testowych itd. Pomyślałem o Mondeo, bo to naprawdę piękny, duży i wygodny samochód.Tylko że... na nowe mnie nie stać, budżet to około 55-60 tys. zł. I mam dylemat. Trochę poczytałem i widzę że świat zwariował. Robią ekologię za nasza kasę. Montują turbiny i koła dwumasowe do silnika benzynowego 1.0 albo 1.2 i wyciskają z tego 150 KM a potem 100000 i silnik zużyty. Padają rozrządy, panewki, tłoki, pękają głowice... Jakieś wtryski bezpośrednie, jakieś turbiny w benzynach .... Ja chciałbym diesla bo moim 1.8 TDCI jeździ mi się super ale... mój nie ma filtra cząstek a 2.0 TDCI w Mondeo już ma i teraz proszę o odpowiedź praktyków nie teoretyków. Moja codzienność - rano dom-przedszkole-praca razem 6 km. Po południu praca, przedszkole, sklep dom - 6km. 2-3 razy w tygodniu "trasa" jakieś 20 km w jedną stronę. Kilka razy do roku trasy około 450-600 km. Czy przy takim użytkowaniu zakup Mondeo z dieslem 2.0 TDCI ma sens? A może dalej szukać starego 1.8 TDCI? A jak się sprawuje benzyna w tym aucie? Jakie realne spalanie w jeździe tym autem z silnikiem benzynowym 1,8. Tylko interesuje mnie klasyczna benzynowa jednostka wolnossąca, żadne wynalazki eco sreko . Ja mieszkam na wsi około 5 km od niewielkiego miasteczka gdzie pracuje. Korków nie ma. Jak z tym cholernym DPF czy będzie się zatykał czy to tylko śpiewka przeciwników diesla? Oglądałem wiele marek ale prawdę powiedziawszy to nie ma co kupić. Zostaje Toyota Auris kombi z 1,6 albo Kia Ceed. Octavia - silniki TSI, VW to samo, Astra - turbina a diesle z DPF-em. Bardzo proszę o rozsądne rady ludzi z doświadczeniem.
Dziękuję z góry.

Bump:

radziulasek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2015, 21:51   #2
SRS
Moderator
 
Avatar SRS
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,992
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze

jak będziesz szukał de-mówek to raczej pośpiesz się , salony już przechodzą na Mo V, i są raczej mocno wypasione
SRS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2015, 21:55   #3
Fordownia
ford::average
 
Avatar Fordownia
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-09-2014
Skąd: Białystok
Model: C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP
Rocznik: 2006
Postów: 137
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze

Ja bym został przy 1.8 TDCi, sam go mam. Żeliwny blok żeliwna głowica jeszcze z czasów forda sierry. Filtr DPF ogranicza moc i to czuć kumpel ma 1.6 TDCi z filterkiem. Może rozejrzyj się za hondą? 2 litry wolnossąca benzynka są demówki, ogólnie zakup diesla jest już średnio opłacalny a nie robisz dużych dystansów. W silniku benzynowym planowanie głowicy i jedziesz dalej a w dieslu milion pompek małego średniego i dużego ciśnienia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Fordownia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2015, 05:58   #4
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze

Przy takich odległościach diesel bez sensu. Będzie jeździł wiecznie niedogrzany, a DPF pewnie szybciutko wyzionie ducha. Poza tym, kupując diesla masz gwarancję kręconego licznika - pytanie tylko, czy o 400kkm, czy o 200kkm. Benzynę zasadniczo wystarczy sprawdzić pod kątem wypadków.
Wszystkie benzyny w Mondeo MK4 są bardzo dobre. 1.6/125 koni jak mój jest trochę za słaby, ale przy takim użytkowaniu spokojnie da radę (mój ma ponad 131 koni z hamowni - podobno parę koni więcej w tych silnikach to norma).
2-litrówka to niezłe rozwiązanie (wsp. szczegółów niech się wypowiadają właściciele takich; a'propos koni - z kolei te silniki typowo podobno mają parę koni mniej niż powinni).
Nie wiem skąd ten uraz do turbin? Jeżeli jednak znajdziesz dobrą terapię (bo założę się, że o koszmarnych problemach z eco sreko to się głównie naczytałeś...) i ci przejdzie, kupuj 1.6 EcoBoost. Jak dla mnie cacuszko. Jest parę dosłownie zasad eksploatacji silnika z turbo, przy przestrzeganiu których będzie tak samo bezawaryjny jak wolny ssak.
ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2015, 07:22   #5
marek.tomczak
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze

Ja tylko dodam, że jeśli szukasz auta w rocznikach 2013-2014 (tak jak napisałeś) to nie znajdziesz 1.8 bez dpf'a, bo był on produkowany tylko do 2010 roku. Teraz zostaje Ci tylko diesel z dpf'em. Sam jeżdżę właśnie takie trasy jak Ty (dziennie może 10 km) Mondeo MK4 1.8 tdci 2007 r. i nie narzekam (każdy musi sobie wyliczyć na co go stać: czy lać 5-6 litrów ropy czy 10-12 litrów benzyny) - piszę o realnym spalaniu na takich krótkich trasach. Gdyby mnie tylko było stać lać tyle benzyny to bym się nawet nad dieslem nie zastanawiał (za dużo niewiadomych i drogich rzeczy do popsucia).
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2015, 07:39   #6
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze

no 5-6l ropy i to w miescie nie jest realne... 7+ tak. ale intak roznica do benzyny jest
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2015, 08:01   #7
marek.tomczak
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze

Wiedziałem, że zaraz ktoś się odezwie o spalaniu ... Robię trasy identyczne jak w pierwszym poście (z wioski do mniejszego miasta bez korków, jakieś 5 km) i mam spalanie 5,9 bez oszczędzania i eko sreko. Ale mniejsza o to. Kolega ostatnio zakupił Golfa VII (wyprzedaż 2014 r.) z silnikiem 1.4 tsi (benzyna z turbo 122 KM). Powiem szczerze, że jestem pod wielkim wrażeniem dynamiki oraz spalania (zrobił nim jakieś 5000km i średnie spalanie ma w granicach 6 litrów - szok !). Jak będę za jakieś 4-5 lat zmieniał auto to chyba pójdę w tym kierunku. Jak szukasz auta z niskim przebiegiem to o turbo bym w ogóle się nie bał. Niestety ciężko znaleźć w Polsce benzyniaka (wiem bo sam szukałem).
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2015, 08:36   #8
Paramedyk
ford::average
 
Avatar Paramedyk
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 11-06-2014
Skąd: Kraków
Model: MK4 Titanium
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 146
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze

Nie wiem czy Cię przekona mój wpis, ale ja bym się DPF-a nie bał. A już na pewno nie byłby to główny wyznacznik przy zakupie-rezygnacji. Od 4 lat posiadam auta z filtrem. Trasy robię bardzo podobne (czasem jeszcze krótsze), raz w roku w wakacje 4000 km. Jeśli nauczysz się z tym jeździć to naprawdę nie ma się czego bać. W mondeo wypalanie dpf-a jest sprawniejsze niż np. w vectrze którą miałem poprzednio. I jeśli założymy, ze nie trafisz na już uwaloną sztukę to zobaczysz, ze to nie problem. Spalanie mojego 2.0 to wg nie kasowanego komputera 7.4 (zdecydowana większość to miasto, styl raczej mało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Z tego co widzę po tankowaniach w trasie to trochę zawyża więc realnie pewnie mniej. Przy spokojnej jeździe byłbym w stanie osiągnąć 6 z groszami. Ale ciężko mi się przemóc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
Ale... Tak naprawdę szukałem benzyny. Z tym, że niestety, trend na rynku kilka lat temu był taki, że prym wiodły diesle. Dlatego ciężko ustrzelić dobrą używkę w benzynie. Teraz pewnie w związku z popytem benzynki będą w cenie... Reasumując - polecam benzynę ale jak trafisz fajną sztukę z ropą to nie ma czego się bać, szukasz auta w miarę młodego. Przy Twoich przebiegach, jeśli one jakoś drastycznie nie wzrosną to raczej nadmierne zużycie Ci nie grozi.
Paramedyk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2015, 09:46   #9
kordyl
ford::professional
 
Avatar kordyl
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Warszawa-Sejny
Model: Mondeo TitaniumX Panther Black
Silnik: 2,5T 258KM 396Nm
Rocznik: 2007
Postów: 1,290
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze

Przy takim użytkowaniu bez wątpliwości szukałbym 1,6EB.
__________________
kordyl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2015, 18:48   #10
radziulasek
ford::beginner
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 05-04-2011
Model: Focus MKII PL
Silnik: 1,8 TDCI 115 KM
Rocznik: 2008
Postów: 17
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo prośba o opinię przy wyborze

Bardzo dziękuję za wszystkie wpisy choć jak zauważyliście pewnie nie zbliżają mnie nawet do rozwiązania problemu.
1. Do DPF zniechęciła mnie lektura wielu artykułów oraz mój długoletni mechanik, który twierdzi że będę non stop przyjeżdżał do niego na wypalenie filtra. Ale widzę że są tu Koledzy, co jeżdżą podobnie jak ja i nic się nie dzieje, więc może 2.0 TDCI to dobry wybór do rozsądnego Mondeo? Jak z trwałością dwumasy, turbo i wtryskiwaczy?
2. Jesli chodzi o nowe wysilone silniki z TURBO to poczytałem sobie trochę Auto Świata i internetu i jestem załamany. Silniki 1.2 TSI i 1.4 TSI z VW problemy z rozrządem i masa innych rzeczy o to już około 100 000 km. Poza tym zobaczcie jedno - jeśli z pojemności 1.2 ktoś wyciąga 120 czy 140 KM to musi się to odbywać kosztem trwałości jednostki. Ja chce zmienić mojego focuska 1.8 TDCI nie dlatego, że coś się z nim dzieje ale po to by dostać za niego jeszcze godziwe pieniądze i uchronić się przed wydatkami. Obecny stan licznika mojego auta (salon pierwszy właściciel) to 110 000 km.
3. Z drugiej strony nie stać mnie na duże wydatki na benzynę i myślę, że jeśli szukać Mondeo to tylko diesla ale dalej moje obawy rodzi DPF. Naprawdę boję się że frajdę jazdy dieslem okupię awariami lub zniewoleniem przez to ustrojstwo. Proszę kolegów którzy mają DPF o info - jak to wygląda w Mondeo - jest jakiś komunikat na wyświetlaczu, jakieś info? To śmieszne ale nie chcę sytuacji w której z powodu filtra spóźnię się do pracy bo będę jeździł po obwodnicy i wypalał filter :-)
4. pewnie autko jak nowe to pewnie i z turbiną pojeździ tylko co potem jak kupie samochód to chcę mieć minimum te 5-6 lat spokojnej eksploatacji tym bardziej że robię w roku około 15 000 km i jestem kierowcą spokojnym i zrównoważonym, moc i moment interesuje mnie tylko w kontekście szybkiego i bezpiecznego wyprzedzania.

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za Wasze rady i pomoc
radziulasek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.