Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 31-03-2015, 20:17   #61
Basra
ford::professional
 
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów

Witam

Jeżeli nie rozumie się zagadnień geometrii, to nawet 3D mu nie pomoże.

pozdrawiam

Basra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2015, 20:17   #62
jvc
Feel The Difference
 
Avatar jvc
 
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
Domyślnie Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów

Ciąg dalszy tematu...

Prawy przód

Lewy przód

Ubiegnę podpowiedzi - nie, opony są OK, to samo było na poprzednich letnich Michelin Pilot Sport 3 (235/45R17) , w dużo mniejszym stopniu na Michelin Alpin A5 ( na 215/55R16)
Jak sięgam pamięcią to to samo było na Bridgestone RE50 (235/45R17)
Być może na moich felgach tak się dzieje, mają 8 cali i nie są oryginalne.
Jak jutro dojadę do pracy i będzie mi się chciało to po przyjeździe wrzucę ponownie na wyważarkę zagrzane koło.
__________________
Pozdrawiam
Mirek




Mój mondek
...Powered by heko...


Bądź
NIEBIESKI-zarejestruj się






Ostatnio edytowane przez jvc ; 31-03-2015 o 20:24
jvc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2015, 20:20   #63
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów

A te Brocki to proste sa, znaczy wszystko ok??
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2015, 20:24   #64
Mariusz
ford::professional
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
Domyślnie Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów

OT- Mirek, z każdą chwilą możesz rzeźbić je palcami, opony ma się rozumieć. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2015, 20:39   #65
jvc
Feel The Difference
 
Avatar jvc
 
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
Domyślnie Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów

Cytat:
Napisał Kalik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A te Brocki to proste sa, znaczy wszystko ok??
Prościutkie i nie Brock tylko Thomason Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał Mariusz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mirek, z każdą chwilą możesz rzeźbić je palcami, opony ma się rozumieć.
Mam nacinarkę , mówisz wyrównać po swojemu? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale podkład muzyczny jest OK to fakt Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam
Mirek




Mój mondek
...Powered by heko...


Bądź
NIEBIESKI-zarejestruj się





jvc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2015, 20:41   #66
Basra
ford::professional
 
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów

Witam

Widzę duże bicie poprzeczne.

pozdrawiam
Basra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2015, 20:49   #67
kardavi
ford::average
 
Avatar kardavi
 
Imię: Kardek
Zarejestrowany: 13-11-2009
Skąd: Hamburg
Model: był MkIII potem Mk IV dalej było F11 i jest s213
Silnik: był... jest i będzie 2.0 D
Rocznik: był 2003 potem 2008 dalej 2012 i jest 2019
Postów: 160
Domyślnie Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów

Cytat:
Napisał Basra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli nie rozumie się zagadnień geometrii, to nawet 3D mu nie pomoże.
nie wiem czy tyczyło się to mojej osoby Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale zbieżność ustawiali w Ford Serwis jakieś ponad 1.5 roku temu przy wymianie końcówki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. stąd brak kontroli... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kardavi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2015, 21:14   #68
paxtonix
ford::beginner
 
Avatar paxtonix
 
Imię: Oluś
Zarejestrowany: 12-11-2012
Skąd: Opole PL
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 46
Domyślnie Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów

Witam kolegów

Krzywe felgi,opony, Wybrzuszenia lub boczne uszkodzenia opon, wybite tuleje gumowo-metalowe wahaczy, uszkodzone sworznie , krzywe tarcze hamulcowe, źle wyważone lub nie do ważone koła. Uszkodzony układ kierowniczy, Ciśnienie w oponach, uszkodzone przeguby(w zależności czy wew/zew bicie przy hamowaniu/przyspieszaniu)krzywe półosie ( nawet nowe ) jajowate łożysko podpory półosi, nieprawidłowa geometria, zmęczenie materiału + milion innych usterek które mogą powodować takie a nie inne zachowanie pojazdu jakie jest tutaj opisywane..

To tak pokrótce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jeżeli sprawdziłeś zawieszenie i jesteś pewien że nic tam się nie dzieje to po prostu wymień opony. Na drgania może wpływać kilka czynników odnoszących się do samych opon jak na przykład:

Złe przechowywanie opon, uszkodzenia opon (np. wybrzuszenia od podjeżdżania pod krawężnik ) Wiek opony stopień eksploatacji i wiele innych.

pisałeś że półosie masz roczne - Nigdy nie ma pewności że półosie są idealnie proste. To nie NASA. Wystarczy że były źle przechowywane na magazynie i już mogą mieć mikro odkształcenia które mogą powodować bicie przy większej prędkości co zresztą u Ciebie występuje.

Jeżeli to mikro drganie to jak pisałeś po kilku kilometrach wcale może nie ustępować tylko po prostu przyzwyczajasz się do tego drgania i nie zwracasz na to uwagi.

W jakim stanie są felgi - ile już na nich jeździsz i ile razy je prostowałeś??(jeżeli w ogóle to robiłeś??)

Ja mam felgi OZ RACING SuperTurismo FoMoCo albo jak kto woli od ST220 Śmigam na nich już 7 rok na Mondeo MK4 MY7.25 (Opony zawsze biorę Continental'a ale w zeszłym roku z racji na domowy budżet zdecydowałem się na POINT-S(Pod grupa Continental) i nie powiem jest lepiej jak na SportContact5) Mimo to raz w roku oddaję felgi do prostowania i zawsze podciągają o kilka mikrometrów( koszt ok 50zł felga) - Nie oszukujmy się drogi w Polsce są jakie są, a krzywe felgi bardzo wpływają na komfort jazdy. Zwłaszcza jak wrzucacie nowe opony na krzywe felgi to nie dziwcie się że po jednym sezonie opona dopasowana na krzywej feldze ma bicie po jej ściągnięciu ponieważ "dopasowała" się do krzywizny.

Co do ciśnienia Opon. DRODZY KOLEDZY !! NIE JEŹDZIJCIE TAK JAK PODAJE PRODUCENT BO TO ŚCIEMA!!!

Eksploatacja opon polega w głównej mierze na Ciśnieniu w oponach i technice jazdy. Jeżeli ktoś z was jest już "oblatanym kierowcą" to dobrze wie jak dozować ciśnienie w oponach aby zapewnić Sobie jak najlepsze prowadzenie pojazdu. Istotną rzeczą jest też rozmiar opony. Nie można pompować tak samo koła 205 /65 R16 i koła 245 /45 R18
( Mimo że średnica koła jest taka sama to ciśnienie jest inne ponieważ płaszczyzna opony naciska z rożną "mocą" na cm3 powierzchni wew. Opony)
Nie odpowiednie zastosowanie w tym przypadku może(ale nie musi) powodować:

- zwiększenia oporów toczenia, co za tym idzie zwiększenia spalania
-odczucia manualne w prowadzeniu pojazdu typu:
„pływania” pojazdu w zakrętach
„ściągania” samochodu przy jeździe na wprost
- nadmiernego rozgrzewania opony
- skracania żywotności opony
- osłabienia właściwości trakcyjnych

na koniec Ważne znaczenie może mieć również wiek pojazdu i rodzaj jego eksploatacji. Wszystko się zużywa, a jeżdżąc po Polsce ze zdwojoną silą. Wyrabiają się gniazda na łożyska Mcpherson-ie w kielichu górnym zawieszenia, wyrabiają się przekładnie w Maglownicy ( Przekładni kierowniczej) uszkodzeniu ulegają zwrotnice oraz piasty.

Można by zastanowić się nad kwestią czy owa usterka jest bardzo dokuczliwa i ile jesteśmy poświęcić $$ na jej usunięcie. Jeżeli ustępuje po chwili a nie wywołuje kolejnych komplikacji to odpowiednia może być praktyka: "jak przeszło to po co się martwić"


Ocenicie sami. Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
paxtonix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2015, 21:18   #69
Basra
ford::professional
 
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów

Witam

Mój opis o spr.geometrii wziął się z Twojego opisu,w którym piszesz że masz zużyte opony po zew. stronie.A że zajmuję się tym tematem,to mogę co nieco powiedzieć o tzw.ustawiaczach geometrii.Dla wielu z nich liczy się tylko kasa i bylejakość.

pozdrawiam

Bump: Witam

Max.bicie boczne obręcz stalowa o,6 mm ,poprzeczne 0,5 mm.
Max.bicie boczne obręcz aluminiowa 0,3 mm poprzeczne 0,3 mm.

pozdrawiam
Basra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2015, 22:26   #70
paxtonix
ford::beginner
 
Avatar paxtonix
 
Imię: Oluś
Zarejestrowany: 12-11-2012
Skąd: Opole PL
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 46
Domyślnie Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów

Cytat:
Ciąg dalszy tematu...

Ubiegnę podpowiedzi - nie, opony są OK, to samo było na poprzednich letnich Michelin Pilot Sport 3 (235/45R17) , w dużo mniejszym stopniu na Michelin Alpin A5 ( na 215/55R16)
Jak sięgam pamięcią to to samo było na Bridgestone RE50 (235/45R17)
Być może na moich felgach tak się dzieje, mają 8 cali i nie są oryginalne.
Jak jutro dojadę do pracy i będzie mi się chciało to po przyjeździe wrzucę ponownie na wyważarkę zagrzane koło.

Hej Hej.. Rozkręć tą wyważarkę do 110km/h.. To co na tym filmiku widać to max 30-40km/h a przecież drgania wychodzą Ci przy 110 to po co te filmiki.. ??
paxtonix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.