|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-03-2015, 20:17 | #61 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów
Witam
Jeżeli nie rozumie się zagadnień geometrii, to nawet 3D mu nie pomoże. pozdrawiam |
31-03-2015, 20:17 | #62 |
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów
Ciąg dalszy tematu...
Prawy przód Lewy przód Ubiegnę podpowiedzi - nie, opony są OK, to samo było na poprzednich letnich Michelin Pilot Sport 3 (235/45R17) , w dużo mniejszym stopniu na Michelin Alpin A5 ( na 215/55R16) Jak sięgam pamięcią to to samo było na Bridgestone RE50 (235/45R17) Być może na moich felgach tak się dzieje, mają 8 cali i nie są oryginalne. Jak jutro dojadę do pracy i będzie mi się chciało to po przyjeździe wrzucę ponownie na wyważarkę zagrzane koło. Ostatnio edytowane przez jvc ; 31-03-2015 o 20:24 |
31-03-2015, 20:20 | #63 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów
A te Brocki to proste sa, znaczy wszystko ok??
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
31-03-2015, 20:24 | #64 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów
OT- Mirek, z każdą chwilą możesz rzeźbić je palcami, opony ma się rozumieć. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
31-03-2015, 20:39 | #65 | ||
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów
Cytat:
Cytat:
Ale podkład muzyczny jest OK to fakt Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
||
31-03-2015, 20:41 | #66 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów
Witam
Widzę duże bicie poprzeczne. pozdrawiam |
31-03-2015, 20:49 | #67 | |
ford::average
Imię: Kardek
Zarejestrowany: 13-11-2009
Skąd: Hamburg
Model: był MkIII potem Mk IV dalej było F11 i jest s213
Silnik: był... jest i będzie 2.0 D
Rocznik: był 2003 potem 2008 dalej 2012 i jest 2019
Postów: 160
|
Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów
Cytat:
|
|
31-03-2015, 21:14 | #68 |
ford::beginner
Imię: Oluś
Zarejestrowany: 12-11-2012
Skąd: Opole PL
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 46
|
Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów
Witam kolegów
Krzywe felgi,opony, Wybrzuszenia lub boczne uszkodzenia opon, wybite tuleje gumowo-metalowe wahaczy, uszkodzone sworznie , krzywe tarcze hamulcowe, źle wyważone lub nie do ważone koła. Uszkodzony układ kierowniczy, Ciśnienie w oponach, uszkodzone przeguby(w zależności czy wew/zew bicie przy hamowaniu/przyspieszaniu)krzywe półosie ( nawet nowe ) jajowate łożysko podpory półosi, nieprawidłowa geometria, zmęczenie materiału + milion innych usterek które mogą powodować takie a nie inne zachowanie pojazdu jakie jest tutaj opisywane.. To tak pokrótce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jeżeli sprawdziłeś zawieszenie i jesteś pewien że nic tam się nie dzieje to po prostu wymień opony. Na drgania może wpływać kilka czynników odnoszących się do samych opon jak na przykład: Złe przechowywanie opon, uszkodzenia opon (np. wybrzuszenia od podjeżdżania pod krawężnik ) Wiek opony stopień eksploatacji i wiele innych. pisałeś że półosie masz roczne - Nigdy nie ma pewności że półosie są idealnie proste. To nie NASA. Wystarczy że były źle przechowywane na magazynie i już mogą mieć mikro odkształcenia które mogą powodować bicie przy większej prędkości co zresztą u Ciebie występuje. Jeżeli to mikro drganie to jak pisałeś po kilku kilometrach wcale może nie ustępować tylko po prostu przyzwyczajasz się do tego drgania i nie zwracasz na to uwagi. W jakim stanie są felgi - ile już na nich jeździsz i ile razy je prostowałeś??(jeżeli w ogóle to robiłeś??) Ja mam felgi OZ RACING SuperTurismo FoMoCo albo jak kto woli od ST220 Śmigam na nich już 7 rok na Mondeo MK4 MY7.25 (Opony zawsze biorę Continental'a ale w zeszłym roku z racji na domowy budżet zdecydowałem się na POINT-S(Pod grupa Continental) i nie powiem jest lepiej jak na SportContact5) Mimo to raz w roku oddaję felgi do prostowania i zawsze podciągają o kilka mikrometrów( koszt ok 50zł felga) - Nie oszukujmy się drogi w Polsce są jakie są, a krzywe felgi bardzo wpływają na komfort jazdy. Zwłaszcza jak wrzucacie nowe opony na krzywe felgi to nie dziwcie się że po jednym sezonie opona dopasowana na krzywej feldze ma bicie po jej ściągnięciu ponieważ "dopasowała" się do krzywizny. Co do ciśnienia Opon. DRODZY KOLEDZY !! NIE JEŹDZIJCIE TAK JAK PODAJE PRODUCENT BO TO ŚCIEMA!!! Eksploatacja opon polega w głównej mierze na Ciśnieniu w oponach i technice jazdy. Jeżeli ktoś z was jest już "oblatanym kierowcą" to dobrze wie jak dozować ciśnienie w oponach aby zapewnić Sobie jak najlepsze prowadzenie pojazdu. Istotną rzeczą jest też rozmiar opony. Nie można pompować tak samo koła 205 /65 R16 i koła 245 /45 R18 ( Mimo że średnica koła jest taka sama to ciśnienie jest inne ponieważ płaszczyzna opony naciska z rożną "mocą" na cm3 powierzchni wew. Opony) Nie odpowiednie zastosowanie w tym przypadku może(ale nie musi) powodować: - zwiększenia oporów toczenia, co za tym idzie zwiększenia spalania -odczucia manualne w prowadzeniu pojazdu typu: „pływania” pojazdu w zakrętach „ściągania” samochodu przy jeździe na wprost - nadmiernego rozgrzewania opony - skracania żywotności opony - osłabienia właściwości trakcyjnych na koniec Ważne znaczenie może mieć również wiek pojazdu i rodzaj jego eksploatacji. Wszystko się zużywa, a jeżdżąc po Polsce ze zdwojoną silą. Wyrabiają się gniazda na łożyska Mcpherson-ie w kielichu górnym zawieszenia, wyrabiają się przekładnie w Maglownicy ( Przekładni kierowniczej) uszkodzeniu ulegają zwrotnice oraz piasty. Można by zastanowić się nad kwestią czy owa usterka jest bardzo dokuczliwa i ile jesteśmy poświęcić $$ na jej usunięcie. Jeżeli ustępuje po chwili a nie wywołuje kolejnych komplikacji to odpowiednia może być praktyka: "jak przeszło to po co się martwić" Ocenicie sami. Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
31-03-2015, 21:18 | #69 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów
Witam
Mój opis o spr.geometrii wziął się z Twojego opisu,w którym piszesz że masz zużyte opony po zew. stronie.A że zajmuję się tym tematem,to mogę co nieco powiedzieć o tzw.ustawiaczach geometrii.Dla wielu z nich liczy się tylko kasa i bylejakość. pozdrawiam Bump: Witam Max.bicie boczne obręcz stalowa o,6 mm ,poprzeczne 0,5 mm. Max.bicie boczne obręcz aluminiowa 0,3 mm poprzeczne 0,3 mm. pozdrawiam |
31-03-2015, 22:26 | #70 | |
ford::beginner
Imię: Oluś
Zarejestrowany: 12-11-2012
Skąd: Opole PL
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 46
|
Odp: Drgania na kierownicy przez pierwsze kilka kilometrów
Cytat:
Hej Hej.. Rozkręć tą wyważarkę do 110km/h.. To co na tym filmiku widać to max 30-40km/h a przecież drgania wychodzą Ci przy 110 to po co te filmiki.. ?? |
|
|
|
|