Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-02-2015, 21:16   #11
Cinekkk
ford::average
 
Avatar Cinekkk
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-02-2012
Skąd: Białystok
Model: Transit
Silnik: 2,2 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 127
Domyślnie Odp: Silnik traci moc, przerywa

Cytat:
Napisał jjmalin Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...wymiana plus kodowanie wtrysków i zaworów - 616 zeta
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.wtryski i zawór się koduje?
Jeśli tak to w jaki sposób bo chyba nie w temacie jestem...

Cinekkk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2015, 08:18   #12
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Silnik traci moc, przerywa

Cytat:
Napisał Cinekkk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wtryski i zawór się koduje?
Jeśli tak to w jaki sposób bo chyba nie w temacie jestem...
No... - wtryskiwacze CR koduje się. Wtryskiwacze mają nadane, nazywane powszechnie tzw kody, czyli formalnie numery identyfikacyjne. Nadanie numerów identyfikacyjnych (na specjalnym stanowisku pomiarowym) dla wtryskiwaczy nazywane jest ich kodowaniem.
We wtryskiwaczu CR w układzie hydraulicznego systemu wspomagania, znajdują się zwężki (dysze) o bardzo małej średnicy, wykonywane wg zapotrzebowania na określoną charakterystykę wtryskiwacza. Także tolerancja wykonania ma wpływ na nadany numer.
Wykonanie zwężek uwzględnione jest w numerze identyfikacyjnym wtryskiwacza.
W przypadku wymiany wtryskiwaczy lub zgubienia kodów przez układ, kody wprowadza się do modułu IDM, przy pomocy WDS/IDS.
Układ sterujący ma własności samoadaptacji wtrysków, ale w ograniczonym zakresie. Jeżeli nie zostaną zapisane prawidłowe kody, układ sam z siebie nie dojdzie do prawidłowych.

Natomiast zawór ciśnienia pompy i/lub upustowy na listwie, to są proste urządzenia elektromagnetyczne bezpośredniego działania, sterowane sygnałem PWM i nie wymagają żadnego kodowania.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 12-02-2015 o 10:05
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2015, 15:01   #13
Cinekkk
ford::average
 
Avatar Cinekkk
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-02-2012
Skąd: Białystok
Model: Transit
Silnik: 2,2 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 127
Domyślnie Odp: Silnik traci moc, przerywa

jeśli chodzi o w tryski to słyszałem ale myślałem, że tyczy się transitów do 2006r. Ja u siebie wymieniałem wtryski na nowe i szczerze mówiąc nie kodowałem ich. Fakt, że pracował przez chwilę jak ciągnik ale po jakimś czasie ładnie wszystko się ułożyło. Byłem przekonany o samoadaptacji.Ogólnie praca silnika nie jest inna niż innych transitów z tego rocznika więc nie ma co łap chyba pchać.
Wtryski wymieniałem coś koło 2 lat temu więc raczej już za późno na kodowanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tym bardziej, że po wyjęciu wtrysku nie wiem czy będą czytelne numery Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bardziej byłem zdziwiony i zainteresowany tym, że zawór pompy się koduje.
Cinekkk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-02-2015, 12:38   #14
arasweb1
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-12-2014
Model: Ford Transit
Silnik: 2.2
Rocznik: 2009
Postów: 18
Domyślnie Odp: Silnik traci moc, przerywa

Dziś byłem u mechanika i niestety nie posiadał wspomnianego "IDS" lecz jakiś komputer podłączył i oto błędy które pokazał:

P1402 Czujnik EGR nieprawidłowy sygnał
P0403 EGR nieprawidłowe działanie
P1409 Regulator podciśnieniowy nieprawidłowe działanie
P251A Przełącznik napędu dodatkowego

Powiedział że trzeba zacząć od wymiany EGR a co do głośnej pracy sprawdzić stan łańcucha rozrządu, niestety jak na złość dziś samochód nie klekotał wiec nie był w stanie dokładnie stwierdzić przyczyny.
arasweb1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-02-2015, 14:01   #15
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Silnik traci moc, przerywa

Mówi się, że w każdym Mk7 EGR MUSI prędzej lub później paść... Niestety, nie jest tani.
Warto wpierw go wyjąć, oczyścić i zobaczyć czy da się go uratować.

Niedawno jeden z kolegów zamieścił ilustrowany wątek, jak oczyścić EGR... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 16-02-2015 o 14:04
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-02-2015, 19:31   #16
demoneczek
ford::average
 
Avatar demoneczek
 
Zarejestrowany: 30-11-2010
Skąd: Częstochowa
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDI 100KM
Rocznik: 2001
Postów: 80
Domyślnie Odp: Silnik traci moc, przerywa

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Natomiast zawór ciśnienia pompy i/lub upustowy na listwie, to są proste urządzenia elektromagnetyczne bezpośredniego działania, sterowane sygnałem PWM i nie wymagają żadnego kodowania.
Na listwie są dwa zawory , jeden ciśnienia max taki mechaniczny a drugi regulujacy ciśnienie już z kabelkami wiadomo. I ten drugi mozna wymienic samemu bez odpowietrzania ale konieczna jest adaptacja przez kompa . Bez tego ani rusz.
demoneczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-02-2015, 20:01   #17
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Silnik traci moc, przerywa

Cytat:
Napisał demoneczek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na listwie są dwa zawory , jeden ciśnienia max taki mechaniczny a drugi regulujacy ciśnienie już z kabelkami wiadomo.
Dokładnie to nie jest tak, na listwie jest zawsze czujnik ciśnienia i w niektórych systemach zawór upustowy. Tak jak zaworu regulacyjnego pompy się nie koduje, tak podobnego na listwie też nie. Zawór jest modulowany sygnałem PWM w taki sposób, aby czujnik odpowiadał stale kontrolowanym i prawidłowym ciśnieniem. PCM ma dużo czasu na odpowiednią zmianę modulacji sygnału, tak by skorygować ciśnienie.

Czujnik ciśnienia na listwie wg Forda jest niewymienny, wymieniać się go powinno z całą listwą, ale ludzie wymieniają i działa ok.Też nie wymaga kodowania.

Inna jest sytuacja we wtryskiwaczu, gdzie wpisany do IDM kod odpowiada ściśle określonemu w czasie impulsowi elektrycznemu, czyli dawce wtrysku. Samoadaptacja kodu opiera się na zwrotnym pomiarze prądu impulsu podczas specjalnych impulsów adaptacyjnych. Dotyczy to tylko wtryskiwaczy, a nie urządzeń sterowanych sygnałem PWM.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 18-02-2015 o 20:12
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-02-2015, 21:39   #18
demoneczek
ford::average
 
Avatar demoneczek
 
Zarejestrowany: 30-11-2010
Skąd: Częstochowa
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDI 100KM
Rocznik: 2001
Postów: 80
Domyślnie Odp: Silnik traci moc, przerywa

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dokładnie to nie jest tak, na listwie jest zawsze czujnik ciśnienia i w niektórych systemach zawór upustowy. Tak jak zaworu regulacyjnego pompy się nie koduje, tak podobnego na listwie też nie. Zawór jest modulowany sygnałem PWM w taki sposób, aby czujnik odpowiadał stale kontrolowanym i prawidłowym ciśnieniem. PCM ma dużo czasu na odpowiednią zmianę modulacji sygnału, tak by skorygować ciśnienie.

Czujnik ciśnienia na listwie wg Forda jest niewymienny, wymieniać się go powinno z całą listwą, ale ludzie wymieniają i działa ok.Też nie wymaga kodowania.
Nie wiem czy ja coś nie pomyliłem ale ja np wymieniałem taki zawór/czujnik jak w obrazku i on wymagał adaptacji .
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg czujnik.jpg (67.2 KB, 18 wyświetleń)
demoneczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-02-2015, 22:02   #19
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Silnik traci moc, przerywa

Cytat:
Napisał demoneczek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wiem czy ja coś nie pomyliłem ale ja np wymieniałem taki zawór/czujnik jak w obrazku i on wymagał adaptacji .
To zaworek SCV Denso, myślę że chodzi o kalibrację pompy z nowym zaworem, co prawdopodobnie przewiduje instrukcja serwisowa Denso. Ale kalibracja to nie jest w praktyce nic innego jak sprawdzenie czy zawór prawidłowo pracuje. Jego awaria polega na przytarciu się twornika osadami z paliwa. Nowy będzie zazwyczaj pracować prawidłowo...
Ma prostą budowę i każdy nowy, niezawalony brudami będzie zachowywał się identycznie.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 19-02-2015 o 07:52
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2015, 16:42   #20
Bestia25
ford::beginner
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: Katowice
Model: Transit
Silnik: 2.2tdci
Rocznik: 2006
Postów: 11
Domyślnie Odp: Silnik traci moc, przerywa

Czy egr się koduje?
Bestia25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:05.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.