Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-11-2014, 19:22   #611
mick1973
ford::specialist
 
Avatar mick1973
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-02-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 Kombi Automat
Silnik: Duratec HE 2,0
Rocznik: 2005
Postów: 636
Domyślnie Odp: Dostęp do nagrzewnicy

Cytat:
Napisał goodspeed4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nawet jak wyłączę stacyjkę to mam napięcie na kablu IGN który leci do nagrzewnicy.
Cytat:
Napisał goodspeed4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dokładnie tak, tam jest napięcie po przekręceniu kluczyka i nawet jak wyświetlacz pokazuje że PTC nie działa to napięcie jest.
goodspeed4To która wersja jest aktualna ? Jeśli pierwsza to
Cytat:
Napisał radek70 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Widocznie twoja nagrzewnica jest uszkodzona, jakieś zwarcie i wystawia je jakby w druga stronę.
oraz druga ale tylko gdy masz odpięte sterowanie i wtedy dokonujesz pomiaru na gnieździe od strony CEM/ PJB to tak jest jak najbardziej OK ale jeśli wtedy przy rozpiętej wtyczce od strony PTC masz napięcie na styku IGN to świadczy 100% o uszkodzonej PTC. Więc Michale jeśli jest tak jak piszesz w dwóch cytatach i jak ja to opisałem to powodem grzania po kluczyku jest ewidentnie uszkodzona PTC . A to tylko to potwierdza
Cytat:
Napisał goodspeed4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
odłączyłem wtyczki IGN i PWN i nagrzewnica nadal grzeje.
Cytat:
Napisał drelik38 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I wlasnie domyslam sie ze musi byc cos jeszcze do ustawienia zeby dzialala po silniku.
Nic więcej do ustawiania niema więc lepiej sprawdź czy u Ciebie też nagrzewnica nie grzeje przy odpiętym sterowaniu a nie powinna .
Wszystko się ma prawo zepsuć tylko ten kto to zaprojektował że w przypadku takiej awarii PTC grzeje bez zapłonu ...
Mam tylko nadzieje że zaprojektował tam jakiś wyłącznik termiczny który uchroni nasze auta przed pożarem .

mick1973 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2014, 20:12   #612
goodspeed4
ford::beginner
 
Avatar goodspeed4
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 26-03-2014
Skąd: Kórnik
Model: Focus
Silnik: 2.0 150 KM Automat
Rocznik: 2019
Postów: 49
Domyślnie Odp: Dostęp do nagrzewnicy

Cytat:
Napisał mick1973 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
goodspeed4To która wersja jest aktualna ? Jeśli pierwsza to
oraz druga ale tylko gdy masz odpięte sterowanie i wtedy dokonujesz pomiaru na gnieździe od strony CEM/ PJB to tak jest jak najbardziej OK ale jeśli wtedy przy rozpiętej wtyczce od strony PTC masz napięcie na styku IGN to świadczy 100% o uszkodzonej PTC. Więc Michale jeśli jest tak jak piszesz w dwóch cytatach i jak ja to opisałem to powodem grzania po kluczyku jest ewidentnie uszkodzona PTC . A to tylko to potwierdza


Nic więcej do ustawiania niema więc lepiej sprawdź czy u Ciebie też nagrzewnica nie grzeje przy odpiętym sterowaniu a nie powinna .
Wszystko się ma prawo zepsuć tylko ten kto to zaprojektował że w przypadku takiej awarii PTC grzeje bez zapłonu ...
Mam tylko nadzieje że zaprojektował tam jakiś wyłącznik termiczny który uchroni nasze auta przed pożarem .
Sprawdziłem jeszcze raz i przy wyłączonej stacyjce jednak napięcia nie było(nagrzewnica jest wyciągnięta) na gnieździe IGN od strony GEM, PWM tez pokazało 0
Po przekręceniu stacyjki IGN od strony GEM +12v, PWM 0 - to się nie zmienia przy włączeniu i wyłączeniu nagrzewnicy (informacja o włączeniu/wyłączeniu z wyświetlacza), czy na PWM powinno wyć jakieś napięcie? a może mój GEM_CE jest uszkodzony lub nie obsługuje nagrzewnicy bo ktoś go wymienił?
Czy w normalnym trybie pracy nagrzewnicy wystarczy podać +12 na IGN aby ją włączyć?

A z tym spaleniem auta to się lekko przeraziłem jak zobaczyłem ze akumulator jest wydojony do zera, na szczęście nic się nie stopiło w środku.
goodspeed4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2014, 20:28   #613
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: Dostęp do nagrzewnicy

Cytat:
Napisał goodspeed4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
.... czy na PWM powinno wyć jakieś napięcie? a może mój GEM_CE jest uszkodzony lub nie obsługuje nagrzewnicy bo ktoś go wymienił?
....
A wystarczy w "przeszukaj ten temat" wrzucić "PWM" i wszystko wiadomo... Trochę więcej inwencji i staranności!
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2014, 22:53   #614
von_Luka
ford::beginner
 
Avatar von_Luka
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 15-11-2014
Skąd: Kraków
Model: Ford Focus Mk2 kombi
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 5
Domyślnie Odp: Dostęp do nagrzewnicy

Hmm... cholerka...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Nie zauważyłem że w kupowanej nagrzewnicy jest odcięta ta wtyczka do modułu sterowania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Domyślam się że to można naprawić ale ani nie jestem elektrykiem ani nic takiego i nawet nie wiem jak nazwać taką wtyczkę i gdzie ją dokupić - w motoryzacyjnym? w elektrycznym?

Jakaś podpowiedź? - bardzo proszę... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg wtyk.jpg (20.5 KB, 533 wyświetleń)
von_Luka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2014, 23:38   #615
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: Dostęp do nagrzewnicy

Cytat:
Napisał von_Luka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie zauważyłem że w kupowanej nagrzewnicy jest odcięta ta wtyczka do modułu sterowania
Czarny, cienki kabelek to JGN + po zapłonie idzie na C102 pin 5 GEM (kabelek zielony z czarnym paskiem, albo zielony z pomarańczowym paskiem), cienki brązowy sterowanie PWM idzie na C103 pin 9 GEM (kabelek biały z czarnym paskiem). Wtyczka nie musi być, wystarczy zlutować.

Ostatnio edytowane przez radek70 ; 21-11-2014 o 23:57
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2014, 16:10   #616
lisek40
ford::specialist
 
Avatar lisek40
 
Zarejestrowany: 08-04-2011
Model: Ford c-max s-max
Silnik: 1,8 2,2 tdci
Rocznik: 2006, 2013
Postów: 592
Domyślnie Odp: Dostęp do nagrzewnicy

Mam pytanie . Jak z bezpiecznika nr 5 (C-max wg instruckji odpowiada za dodatkową nagrzewnicę) nie wychodzi przewód oznacza , że nie mam okablowania? Coś jeszcze mogę sprawdzić ?
lisek40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2014, 19:17   #617
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: Dostęp do nagrzewnicy

Cytat:
Napisał lisek40 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak z bezpiecznika nr 5 nie wychodzi przewód oznacza , że nie mam okablowania?
Raczej nie masz nic.
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2014, 19:51   #618
zyziu1_15
ford::amateur
 
Avatar zyziu1_15
 
Imię: Zbigniew
Zarejestrowany: 15-05-2013
Skąd: Lublin
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI, 1.8 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 3
Domyślnie Odp: Dostęp do nagrzewnicy

Panowie, co stoi na przeszkodzie zmiany alternatora 105A na 150A w moim samochodzie? Jest to kwestia tylko zamiany? Przyznam że dodatkowe ogrzewanie przy obecnym alternatorze jest średnio zadowalające.
zyziu1_15 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2014, 20:00   #619
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: Dostęp do nagrzewnicy

Cytat:
Napisał zyziu1_15 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Panowie, co stoi na przeszkodzie zmiany alternatora 105A na 150A w moim samochodzie? Jest to kwestia tylko zamiany?
Musisz wpisać zmianę alternatora w PCM, np. ELMConfig.
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2014, 20:08   #620
zyziu1_15
ford::amateur
 
Avatar zyziu1_15
 
Imię: Zbigniew
Zarejestrowany: 15-05-2013
Skąd: Lublin
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI, 1.8 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 3
Domyślnie Odp: Dostęp do nagrzewnicy

Tak zrobię, dzięki.
zyziu1_15 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.