Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-08-2014, 06:53   #1
synjolki
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 24-06-2014
Model: Focus MK2
Silnik: benzyna 1.6 Ti Vct
Rocznik: 2007
Postów: 3
Domyślnie Awaria układu ładowania akumulator, błędy P0620 i P1632

Od około miesiąca zapala mi się kontrolka akumulatora, zdarzyło mi się to na razie czterokrotnie. Kontrolka zapala się na góra kilka minut i gaśnie. Jak dotąd wykonałem następujące czynności :
1. Sprawdziłem błędy FORscanem , pokazał następujące:
- P0620 - Obwód sterujący alternatorem (Sygnał poniżej minimalnej wartości progowej)
-P1632 - Usterki czujnika/obwodu w inteligentnym układzie ładowania alternatora (Nie ma zmiany sygnału)
2. Wczoraj gdy wystąpiło mi podczas jazdy zatrzymałem się otworzyłem klapę , odpaliłem silnik, kontrolka się , wysiadłem i zmierzyłem napięcie prawidłowe (14,23 V), jak zmierzyłem i popatrzyłem na zegary kontrolka już zgasła.
3.Podpiąłem komputer i rejestrowałem parametr B+ na oscyloskopie FORscana napięcie pokazuje około 14 V ale się wacha chociaż na mierniku jest stabilne.
4. Poruszałem przewodami sterującymi od alternatora kontrolka się nie zapaliła.
Mam pytanie odnośnie tego czujnika i sterowania alternatorem. Na alternator wchodzą trzy przewody z tego co udało mi się znaleźć to 2 są podpięte pod sterownik a 1 to pomiar napięcia na akumulatorze, dobrze zgaduje? Czujnik z usterki powyżej jest zabudowany w alternatorze a sygnał pomiarowy idzie tym trzecim przewodzie? Jak zachowa się układ przy awarii tego czujnika, ładowanie będzie ? Czy można dokupić sam układ regulatora do alternatora?
Z góry dziękuje za odpowiedzi .


Ostatnio edytowane przez RedFord ; 17-10-2014 o 16:48
synjolki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-09-2014, 17:47   #2
EW1
ford::professional
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,331
Domyślnie Odp: Awaria układu ładowania akumulator

Witam Mam ten sam komunikat "Usterki czujnika/obwodu w inteligentnym układzie ładowania alternatora" po podpięciu FORscana i ciekawi mnie czy jakoś rozwiązałeś ten problem ?? Ja póki co wymieniłem regulator napięcia ale nic to nie zmieniło. Po skasowaniu błędu komunikat powraca choć nie świeci mi się kontrolka alternatora i napięcie na wyjściu mam 14.3 V . Byłem nawet u elektryka z tym i on pomierzył napięcie nawet pod obciążeniem i nie stwierdził jakichś nieprawidłowości
EW1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2014, 22:21   #3
EW1
ford::professional
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,331
Domyślnie Odp: Awaria układu ładowania akumulator

Ciąg dalszy moich spostrzeżeń i analiz . Odpowiedzialny też może być za powyższy stan MAP sensor (takowy mam zamiast przepływomierza) I gdzieś na forum czytałem że może to być przyczyną . Dziś to czyściłem i mierzyłem napięcia na pinach
Pin 1 ok 4.5V i przy podciśnieniu z siłą moich płuc spadło do 1.45V
Pin 2 równo 5V
Pin 3 stałe napięcie ok 3.5V i być może to jest przyczyną
Pin 4 masa
Jeśli ktoś mógł by mnie oświecić, czy te wartości są prawidłowe i świadczące o dobrej bądź złej pracy mapsensora ????
EW1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2014, 16:15   #4
ŚwiątuŚ
ford::beginner
 
Avatar ŚwiątuŚ
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 21-05-2014
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 2004
Postów: 23
Domyślnie Odp: Awaria układu ładowania akumulator

Witam. Podepnę się do tematu. W moim focusie po kilku dniach postoju rozładowuje się akumulator do tego stopnia że nie można go otworzyć z pilota. Alternator został wymieniony bo miałem problemy z ładowaniem - teraz jest ok. Mierzyłem sobie pobór prądu i napięcia i takie otrzymałem wyniki:
-na postoju bez obciążenia ponad 12,5V (jak samochód nie stał dłużej niż dzień)
-na zapalonym silniku ładowanie 14,5V
-pobór prądu po zamknięciu samochodu 0,9A
-pobór prądu po 10min gdy gaśnie licznik oraz radio 0,36A
-pobór prądu po 40min od zamknięcia 0,01A (chwilę jednak prędzej zauważyłem że pobudza się licznik i radio i wskazuje 0,9A i po chwili spada do 0,01A)
Dodam że akumulator mam nowy Centra Futura 72Ah. Ostatnio nawet odłączyłem aku i sprawdzam czy sam w sobie się nie rozładowuje ale trzyma ponad 12,5V. Czy jest w stanie ktoś mi podpowiedzieć co może być nie tak? Męczy mnie ten problem bo auto postoi 4 dni i nie idzie go odtworzyć ani odpalić...
ŚwiątuŚ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-10-2014, 12:48   #5
miedzianek
ford::specialist
 
Avatar miedzianek
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 23-05-2014
Skąd: Białystok
Model: Focus MK2 FX Gold
Silnik: 1.6VTi-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 515
Domyślnie Odp: Awaria układu ładowania akumulator, błędy P0620 i P1632

nie masz jakiegos systemu alarmowego dodatkowego? cos podpiete pod gniazdko zapalniczki?
miedzianek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-10-2014, 13:33   #6
ŚwiątuŚ
ford::beginner
 
Avatar ŚwiątuŚ
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 21-05-2014
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 2004
Postów: 23
Domyślnie Odp: Awaria układu ładowania akumulator, błędy P0620 i P1632

Nie mam alarmu i w gniazdach zapalniczki też pusto. Nawet lampki wewnątrz powyłączałem i radio miałem wypięte i wyciągnięty bezpiecznik od radia.
ŚwiątuŚ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2014, 22:26   #7
sh4dows_f
ford::beginner
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-08-2014
Skąd: warszawa/łowicz
Model: focus mk2
Silnik: 1.6 TDCI, 109ps
Rocznik: 2006
Postów: 23
Domyślnie Odp: Awaria układu ładowania akumulator

Cytat:
Napisał ŚwiątuŚ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
-pobór prądu po zamknięciu samochodu 0,9A
-pobór prądu po 10min gdy gaśnie licznik oraz radio 0,36A
Podepnę się pod temat bo zastanawiają mnie wartości pomiarów u kolegi.
U siebie też osiągam dokładnie 0,36A czy jest to charakterystyczna wartość dla aktywności określonych modułów komponenetów auta? zauważyłem szukając po forum że sporo osób ma przy pomiarach wartości 0.8A,0.9A i następny próg ok 0.36A, 0.4 A

Czy jest sens włożyć nowy akumulator na dzien lub dwa testów? U mnie sytuacja jest taka że pobór jest 0.8 A jak wypięte jest radio i licznik jest 0.36A.

Wizyta u elektryka nie pomogła niestety. Już nie mam innych tropów. Szukam w aucie samoróbek w instalacji, znalazłem podświetlanie rejestracji ale wypiąłem lampki i poziom ten sam. Wyjąłem już oświetlenie wnętrza też bez zmian.

Co dziwne a może to jakiś trop:

Przez pewien czas udawało mi się osiągnąć stan kiedy wyświetlacz zgasł (niestety bardzo rzadko, kilka razy w miesiącu) nie zaciągałem wtedy ręcznego. Kontrolka ręcznego jest na liczniku może coś z czujnikiem? może mieć to jakiś wpływ? zamierzam nagrać cykl zdjęć / film czy wyświetlacz gaśnie okresowo w trakcie nocy czy świeci się cały czas.. eh
sh4dows_f jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:12.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.