Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-09-2014, 10:24   #1
bksfuo
ford::advanced
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Białystok
Model: mk5, mk6, master,LT46,canter
Silnik: 2.5d;2.0;1.9 ;2,2; 2,8; 2,8
Rocznik: 1997, 2003, 2005, 2005, 1997,2003
Postów: 307
Domyślnie Układ paliwowy 2.4 TDci schemat

Witam sporo pytań więc w pkt:

1. Nie mogę zatankować paliwa na stacji odbija pistolet robi się podciśnienie i odbija ropę. Miałem czyszczony układ czy coś źle poskładane ?

2. Auto gdy zimne nie odpala zapowietrzony układ.

3. Sprężynka przy obciążeniu



Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Błąd wywołujący sprężynkę : P 0251
Błąd powodujący zgaszenie silnika P 1211

Od czego zacząć sprawdzanie szczelności: wtryski mam zregenerowane, pompa używana sprawna,

Potrzebuje jakiegoś schematu budowy zbiornika paliwa wraz z przewodami.

Dziękuję z góry za pomoc


Ostatnio edytowane przez bksfuo ; 18-09-2014 o 10:28
bksfuo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2014, 11:26   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Układ paliwowy 2.4 TDci

Cytat:
Napisał bksfuo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1. Nie mogę zatankować paliwa na stacji odbija pistolet robi się podciśnienie i odbija ropę. Miałem czyszczony układ czy coś źle poskładane ?
Chyba główne odpowietrzenie jest zamknięte, załamane, to jest rura gumowa 13 idąca od króćca oznaczonego czerwona strzałką do metalowej rurki połączonej z wlewem paliwa 3. Widać tę dodatkową metalową rurkę na rysunku, łączy się z wlewem na samej górze...
Dwa dodatkowe odpowietrzenia oznaczone zielonymi strzałkami pracują samoczynnie, niezależnie.


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał bksfuo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
2. Auto gdy zimne nie odpala zapowietrzony układ.
Gdzieś masz nieszczelność, najczęściej powstaje na filtrze, może także na przelewach widać ślady paliwa? Przelewy nie idą do zbiornika, ale do pompy wtryskowej, nieszczelne mogą ją zapowietrzać...
Ale może być za małe ciśnienie na listwie (P2291) z winy pompy (podczas kręcenia ma być 350 barów, +/-50 barów).
Cytat:
Napisał bksfuo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
3. Sprężynka przy obciążeniu
Błąd wywołujący sprężynkę : P 0251
Błąd powodujący zgaszenie silnika P 1211
To są błędy bliźniaki, opisane identycznie przez IDS, opis mówi, że wszystko z układem paliwowym może być. Obydwa wywołują sprężynkę (tryb awaryjny). Zgaszenie silnika wywołuje raczej błąd P2291, jeżeli odchyłka ciśnienia przekracza 50 barów od nominalnej wartości - silnik jest zatrzymywany. Ale nie będę się upierał, sprawa jest... wielowątkowa.
Cytat:
Napisał bksfuo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wtryski mam zregenerowane, pompa używana sprawna
Tylko wtedy możesz powiedzieć, że jest sprawna, gdy była sprawdzona na odpowiednim stanowisku pomiarowym we wszystkich stanach pracy określonych protokołem pomiarowyn Delphi. I wszystkie dane - z nr pompy i datą pomiaru - wydrukowane masz na trzech stronach A4 maczkiem. A tak to są tylko opowieści sprzedającego, którym nie można ufać...

Generalnie: może być tylko zapowietrzanie się, może być tylko zwalona pompa, a może być it, i to...
Nawet nie pytam już o regeneracje wtrysków - czy można ufać, że była prawidłowa, na oryginalnych częściach.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 18-09-2014 o 11:42
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2014, 15:34   #3
bksfuo
ford::advanced
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Białystok
Model: mk5, mk6, master,LT46,canter
Silnik: 2.5d;2.0;1.9 ;2,2; 2,8; 2,8
Rocznik: 1997, 2003, 2005, 2005, 1997,2003
Postów: 307
Domyślnie Odp: Układ paliwowy 2.4 TDci

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zgaszenie silnika wywołuje raczej błąd P2291
Ten błąd tylko w czasie zapowietrzenia przy odpalaniu później go nie ma. A tą kolejność napisałem w ten sposób dlatego, że 1 daje błąd w czasie jazdy 2 gasi silnik myślałem, że to będzie pomocne.

Bump:
Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
(podczas kręcenia ma być 350 barów, +/-50 barów).
IDS pokaże te wartości? autocom słabo forda rozumie.
Czy ingerencja typu dołożenie dodatkowego filtra powietrza może mieć wpływ na całość układu bo mam tak zrobione, że jest wstawiony 2 filtr paliwa który przelewy filtruje.

Jeszcze takie małe znalezisko na 3biegu na maksymalnych obrotach idzie łomot z silnika jak by wtrysk stukał.

Ostatnio edytowane przez bksfuo ; 18-09-2014 o 15:40
bksfuo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2014, 16:15   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Układ paliwowy 2.4 TDci

Cytat:
Napisał bksfuo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
IDS pokaże te wartości? autocom słabo forda rozumie.
Tak, IDS pokazuje wszystko.
Cytat:
Napisał bksfuo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy ingerencja typu dołożenie dodatkowego filtra powietrza może mieć wpływ na całość układu bo mam tak zrobione, że jest wstawiony 2 filtr paliwa który przelewy filtruje.
Nalezy unikać wszelkich dodatkowych patentów, bo jest to źródło potencjalnych kłopotów. Przelewy - jak już pisałem - mają powrót do pompy wtryskowej, więc jeżeli jest tam powietrze, to idzie do pompy wtryskowej.
Cytat:
Napisał bksfuo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeszcze takie małe znalezisko na 3biegu na maksymalnych obrotach idzie łomot z silnika jak by wtrysk stukał.
Nic takiego nie może być, zrób próbę przelewową, może jakiś wtryskiwacz jest zwalony, źle zregenerowany.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2014, 08:51   #5
bksfuo
ford::advanced
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Białystok
Model: mk5, mk6, master,LT46,canter
Silnik: 2.5d;2.0;1.9 ;2,2; 2,8; 2,8
Rocznik: 1997, 2003, 2005, 2005, 1997,2003
Postów: 307
Domyślnie Odp: Układ paliwowy 2.4 TDci schemat

Ingerowałem w ten sposób, że założyłem vw filtr paliwa gdyż miałem podstawę pękniętą.

To duży problem ?

Idę robić bak dzięki Wojtku za schemat.

Poszukam i kupie nowe przelewy, później ids- a .
bksfuo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2014, 10:10   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Układ paliwowy 2.4 TDci

Cytat:
Napisał bksfuo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeszcze takie małe znalezisko na 3biegu na maksymalnych obrotach idzie łomot z silnika jak by wtrysk stukał
To jest mocno niepokojące, bo łomot to nie brzmi sympatycznie. Wtryski w tdci przy depnięciu jeżeli stukają, to najczęściej do 3000 obrotów, potem jak nożem ciął - cisza, bo zmienia się sposób dawkowania wtrysku.
Pytanie jest, czy to nie jest łomot mechaniczny od układu korbowo-tłokowego. Mam uczulenie na to, bo w końcu mój korbowód już raz pofrunął w kosmos...
Cytat:
Napisał bksfuo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Poszukam i kupie nowe przelewy, później ids- a .
Szukaj śladów wycieku, jeżeli są suche, to daj im spokój.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 19-09-2014 o 10:13
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2014, 10:43   #7
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: Układ paliwowy 2.4 TDci schemat

Jest pewien "niuans" w pompach, o którym mówił mi mechanik od pomp ale nie zdradził szczegółów. Podobno sprawna mechanicznie pompa, nie spiłowana i nie zużyta zbyt mocno może mieć słabą wydajność przy dynamicznym przyspieszaniu. Wymaga rozbiórki i jakiegoś zabiegu "kosmetycznego" i wydajność wraca. Ale nie wiem co to jest. W każdym razie nie jest to żadne "druciarstwo" tylko usunięcie jakiejś drobnej usterki.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2014, 14:34   #8
Transolot
ford::average
 
Avatar Transolot
 
Zarejestrowany: 21-12-2011
Skąd: Stolica
Model: Transit MK5
Silnik: 2,5d motor 4FB
Rocznik: 1999
Postów: 131
Domyślnie Odp: Układ paliwowy 2.4 TDci schemat

Cytat:
Napisał Boblo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jest pewien "niuans" w pompach, o którym mówił mi mechanik od pomp ale nie zdradził szczegółów. Podobno sprawna mechanicznie pompa, nie spiłowana i nie zużyta zbyt mocno może mieć słabą wydajność przy dynamicznym przyspieszaniu. Wymaga rozbiórki i jakiegoś zabiegu "kosmetycznego" i wydajność wraca. Ale nie wiem co to jest.
Może chodzi o to o czym wspominałem w tym miejscu> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Youngtimer fun
Transolot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2014, 16:12   #9
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Układ paliwowy 2.4 TDci schemat

Cytat:
Napisał Transolot Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Może chodzi o to o czym wspominałem w tym miejscu>
Nie, to jest tdci czyli system common-rail, a u ciebie jest pompa rotacyjna.

W pompie CR o wydatku podczas "dynamicznego przyspieszania" decyduje zawór IMV, więc może o wymianie tego zaworu mówił dyskretny mechanik.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2014, 02:02   #10
bksfuo
ford::advanced
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Białystok
Model: mk5, mk6, master,LT46,canter
Silnik: 2.5d;2.0;1.9 ;2,2; 2,8; 2,8
Rocznik: 1997, 2003, 2005, 2005, 1997,2003
Postów: 307
Domyślnie Odp: Układ paliwowy 2.4 TDci

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Szukaj śladów wycieku, jeżeli są suche, to daj im spokój.
Chciałem zrobić próbę i zastałem kałuże w 2 i 4 przelewy raczej nieszczelne. Mogę kupić przewód na metry i zrobić sam czy gotowce mają być ?

Bak zrobiony inna rura była założona wycięta z układu chłodzącego zbyt elastyczna.
bksfuo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.