Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-09-2014, 13:09   #31
pan piotrus
ford::beginner
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 08-11-2012
Model: Focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 10
Domyślnie Odp: Newralgiczne miejsca podatne na korozję

A mi pojawiły się purchelki na tylnej klapie (kombi) nad takim plastikiem, w którym są lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej.

pan piotrus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-09-2014, 17:46   #32
iras76
ford::average
 
Avatar iras76
 
Zarejestrowany: 30-04-2011
Skąd: SBE
Model: FF2FL
Silnik: 1,6B
Rocznik: 2010
Postów: 117
Domyślnie Odp: Newralgiczne miejsca podatne na korozję

Bo to jest właśnie jedno z tych newralgicznych miejsc w FF2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Foka w biedzie co nie jedzie
iras76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2014, 16:11   #33
berthold61
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: Ruda Śląska
Model: fokus mk 2 audi a2
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 226
Domyślnie Odp: Re: Newralgiczne miejsca podatne na korozję

Cytat:
Napisał wrzoch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
308 ma na pewno klapę kompozytową też. Renault od dawna ma plastikowe błotniki w wielu modelach. Z jednej strony fajnie, ale to się nie gnie tylko pęka przy jakiekolwiek obcierce czy stłuczce. Poza tym jaki część zamienna zazwyczaj jest droższe. Plastiki tez się utleniają i przy niskich temperaturach tracą elastyczność.



E nie przesadzaj nic się na mrozie nie gnie ani nie odkształca jest to po prostu dużo lepsze a jak ktoś ci zagnie błotnik to lepiej nowy plastikowy wymienić niż byle paprak ci szpachli wiadro nałoży i za rok dwa rdza
berthold61 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2014, 11:51   #34
gomez.pl
ford::average
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 02-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK2 FL
Silnik: TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 114
Domyślnie Odp: Newralgiczne miejsca podatne na korozję

u mnie 5 letni FF kombi i niestety przód gdzie chlapacze stykają się z karoserią są wytarte do blachy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - chyba będę musiał je zdjąć oddać auto do lakiernika i przykleić folię ochronną.
Winne są chlapacze, które są raz że za długie a dwa ich mocowanie jest wg. "dziwne" i mają tendencję do ocierania karoserii jak się przejeżdża po progach zwalniających itp.

do tego dochodzi nie tyle co rdza a wytarty do blachy lakier przy dolnym tylnym nadkolu koło drzwi. I tutaj też będę musiał folię nakleić bo wygląda to żenująco...

Nie wspomnę o tylnym zderzaku. Na jego końcach gdzie przylega on do karoserii też się wyciera lakier, ale to wina zbyt ciasno spasowanych elementów

Na koniec zostaje zderzak z przodu. Jest on plastikowy pokryty przeźroczystym lakierem, który łuszczy się niemiłosiernie...
zderzak z tyłu też zaczyna mieć te same objawy...
__________________
Kupię Fiestę

Ostatnio edytowane przez gomez.pl ; 21-09-2014 o 11:54
gomez.pl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2014, 13:23   #35
iras76
ford::average
 
Avatar iras76
 
Zarejestrowany: 30-04-2011
Skąd: SBE
Model: FF2FL
Silnik: 1,6B
Rocznik: 2010
Postów: 117
Domyślnie Odp: Newralgiczne miejsca podatne na korozję

Jak już ruszyłeś przednie chlapacze to zajrzyj w miejscu mocowania nadkola przy progu,
śruba którą odkręca się od spodu jest "łapana" w nadkolu za pomocą metalowej spinki
która z kolei ociera o błotnik i powoduje korozję.
Nadkola w FFII wykonane są na poziomie Wartburga czy Syreny nie obrażając ich oczywiście Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
__________________
Foka w biedzie co nie jedzie
iras76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2014, 14:08   #36
maymall
ford::average
 
Avatar maymall
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 19-06-2014
Model: Ford Focus mk2 FL, 5d
Silnik: 1.6 SIGMA Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2008
Postów: 111
Domyślnie Odp: Newralgiczne miejsca podatne na korozję

Dwa tygodnie temu zrealizowałem to co założyłem sobie wcześniej ( poprzednie posty w tym temacie) . Prace zleciłem warsztatowi specjalizującemu się w pracach lakierniczo-blacharskich.

Zapobiegawczo zakonserwowano mojemu Focusowi podwozie (płytę podłogową , nadkola, profile zamknięte itp.). Czynność była trochę na wyrost ponieważ okazało się że nie jest źle ze spodem jedynie kilka małych dopiero tworzących się przebarwień rdzawych. Niestety fabryczne zabezpieczenie podwozia to minimum albo nawet nie wystarczające szczególnie w naszych warunkach atmosferycznych ( zima, sól ). No ale ja mam podwozie już zabezpieczone to przynajmniej na następne sześć lat spokój. Z upływem czasu będzie to procentować dla mnie lub kiedyś przyszłego użytkownika tego auta . Pozostałe prace to kosmetyka wokół wnęk zawiasów klapy tylnej, oraz pomiędzy tylnym nadkolem i zderzakiem. Nic dużego tam się nie działo i wszystko teraz wygląda elegancko. Poza tym wszystko ok.


Ogólnie samochody z ostatniej dekady malowane są już coraz bardziej oszczędnie, coraz cieńsze warstwy lakieru , we wnękach i profilach niedomalowania ( na taśmie produkcyjnej tak ustawiona automatyka robotów lakierniczych) zawsze producent zaoszczędzi z kilka mililitrów lakieru na jednym samochodzie. Mnożąc to na kilkadziesiąt tysięcy produkowanych samochodów rocznie - oszczędności dla producenta są spore. Jeżeli nigdy nie przeglądaliście swojego auta pod tym kątem to spróbujcie i porównajcie jakość lakierniczą np. z samochodami z lat 80-90. Oczywiście jeżeli mają jeszcze oryginalną powłokę lakierniczą.
Niestety teraz samochody projektują księgowi a nie inżynierzy i pasjonaci motoryzacji. Tylko ekonomia się liczy. Przez wprowadzenie lakierów ekologicznych jakość i trwałość też się zmniejszyła. Współczesne lakiery są tak delikatne że nieraz lekkie muśnięcie czymkolwiek powoduje rysę. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Wracając to tematu korozji można się pocieszyć że wszystkie marki samochodowe stosują te same standardy oraz że są marki i modele bardziej podatne na rdzę. Ostatnio na parkingu pod sklepem widziałem Dacia Logan może z 7-9 letnią ze wszystkimi drzwiami przeżartymi rdzą. he he he Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez maymall ; 26-10-2014 o 16:03
maymall jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2014, 15:54   #37
whiro
ford::average
 
Imię: adam
Zarejestrowany: 16-09-2014
Skąd: jaworzno
Model: focus mk2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 137
Domyślnie Odp: Newralgiczne miejsca podatne na korozję

Ja też mam foke mk2 z 2007 roku. Na tylnej klapie wychodzi już co nieco i oczywiście na nadkolach tylnych w miejscach styku ze zderzakiem. Z tylu to pewno tez wina tych śmiesznych filcowych nadkoli. Przecież woda tam wali litrami i piasek. Myślałem żeby te przerwy pomiędzy blachą a tym śmiesznym filcem upchać jakimś uszczelniaczem bitumicznym. Przecież to tragedia.
whiro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2014, 16:06   #38
Nauti
ford::beginner
 
Imię: Nauti
Zarejestrowany: 04-06-2014
Skąd: Vegas
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 14
Domyślnie

Cytat:
Napisał maymall Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dwa tygodnie temu zrealizowałem to co założyłem sobie wcześniej ( poprzednie posty w tym temacie) . Prace zleciłem warsztatowi specjalizującemu się w pracach lakierniczo-blacharskich.

Zapobiegawczo zakonserwowano mojemu Focusowi podwozie (płytę podłogową , nadkola, profile zamknięte itp.). Czynność była trochę na wyrost ponieważ okazało się że nie jest źle ze spodem jedynie kilka małych dopiero tworzących się przebarwień rdzawych. Niestety fabryczne zabezpieczenie podwozia to minimum albo nawet nie wystarczające szczególnie w naszych warunkach atmosferycznych ( zima, sól ). No ale ja mam podwozie już zabezpieczone to przynajmniej na następne sześć lat spokój. Z upływem czasu będzie to procentować dla mnie lub kiedyś przyszłego użytkownika tego auta . Pozostałe prace to kosmetyka wokół wnęk zawiasów klapy tylnej, oraz pomiędzy tylnym nadkolem i zderzakiem. Nic dużego tam się nie działo i wszystko teraz wygląda elegancko. Poza tym wszystko ok.


Ogólnie samochody z ostatniej dekady malowane są już coraz bardziej oszczędnie, coraz cieńsze warstwy lakieru , we wnękach i profilach niedomalowania ( na taśmie produkcyjnej tak ustawiona automatyka robotów lakierniczych) zawsze producent zaoszczędzi z kilka mililitrów lakieru na jednym samochodzie. Mnożąc to na kilkadziesiąt tysięcy produkowanych samochodów rocznie - oszczędności dla producenta są spore. Jeżeli nigdy nie przeglądaliście swojego auta pod tym kontem to spróbujcie i porównajcie jakość lakierniczą np. z samochodami z lat 80-90. Oczywiście jeżeli mają jeszcze oryginalną powłokę lakierniczą.
Niestety teraz samochody projektują księgowi a nie inżynierzy i pasjonaci motoryzacji. Tylko ekonomia się liczy. Przez wprowadzenie lakierów ekologicznych jakość i trwałość też się zmniejszyła. Współczesne lakiery są tak delikatne że nieraz lekkie muśnięcie czymkolwiek powoduje rysę. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Wracając to tematu korozji można się pocieszyć że wszystkie marki samochodowe stosują te same standardy oraz że są marki i modele bardziej podatne na rdzę. Ostatnio na parkingu pod sklepem widziałem Dacia Logan może z 7-9 letnią ze wszystkimi drzwiami przeżartymi rdzą. he he he Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z tymi lakierami to niezła przeginka. Różnice są kolosalne. 5 letni focus a na masce mam już od groma mikro dziurek. Człek się oprze albo delikatnie przychaczy i już rysa. Karchera się boję używać. To samo miałem ze służbowym Chevroletem tylko ten już po 9 m-cach w trasie wyglądał jak piegowaty rudzielec. 12 letnia Bora rodziców ma lakier w lepszym stanie. O 17 letniej bmw nawet nie wspomnę.

Wysłane z mojego LG-P875
Nauti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2014, 17:18   #39
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Newralgiczne miejsca podatne na korozję

bo kiedys byly lakiery z dodatkiem PB teraz są niestety zakazane i mamy wodno-rozcienczalne.
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2014, 18:30   #40
berthold61
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: Ruda Śląska
Model: fokus mk 2 audi a2
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 226
Domyślnie Odp: Newralgiczne miejsca podatne na korozję

Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
bo kiedys byly lakiery z dodatkiem PB teraz są niestety zakazane i mamy wodno-rozcienczalne.
dokładnie , np taki golf 2 on ma 25 lat i czasem lepiej blacha wygląda niż na focusach ,na moim z 2006 też drobne bąbelki wychodzą na tylnym błotniku dobrze że syn sobie go wzioł a ja kupiłem audi a2 teraz mam święty spokój że żadnej rdzy nie zobaczę nawet za 50 lat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
berthold61 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.