|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-07-2014, 13:30 | #21 |
ford::beginner
Imię: aramis
Zarejestrowany: 21-06-2014
Skąd: Szczecin
Model: Kuga
Silnik: 2.0L Diesel
Rocznik: 2013
Postów: 39
|
Odp: naped 4x4 wrazenia z jazdy
No i co Bolec, w innym poscie odpowiedziales mi a w tym juz nie? Wiem nawet dla czego. Po prostu encyklopedia forda tego nie podaje. Masz Kuge i tego nie wiesz? Wiec dam Ci rade, dzwon Atlisa on Kugi nie ma ale wie na 100% bo choc mamy tez pewne roznice zdan to jest to jedna z niewielu osob na tym forum co zna sie na samochodach.
|
09-07-2014, 13:05 | #22 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-12-2010
Model: Kuga
Silnik: 2.0 TDCi 163 KM
Rocznik: 2014
Postów: 16
|
Odp: naped 4x4 wrazenia z jazdy
Cytat:
|
|
09-07-2014, 13:35 | #23 | |
ford::beginner
Imię: aramis
Zarejestrowany: 21-06-2014
Skąd: Szczecin
Model: Kuga
Silnik: 2.0L Diesel
Rocznik: 2013
Postów: 39
|
Odp: naped 4x4 wrazenia z jazdy
Cytat:
Tak mam duzo czasu, pracuje w biurze i malo sie dzieje w okresie letnim szczegolnie pieknej slonecznej Rydze. Do tego jak pisze to wcale nie musze patrzyc w ekran kompa. A nie odpiszesz nie dla tego ze nie chcesz zaczepki tylko po prostu Twoja wiedza ci na to nie pozwala. Mowie Ci dzwon do Atlisa, chlopak madry to Ci podpowie. |
|
13-07-2014, 20:44 | #24 |
ford::beginner
Imię: aramis
Zarejestrowany: 21-06-2014
Skąd: Szczecin
Model: Kuga
Silnik: 2.0L Diesel
Rocznik: 2013
Postów: 39
|
Odp: naped 4x4 wrazenia z jazdy
Cisza na forum wiec dla rozruszania tematow pozwole sobie znow napisac. Kazdy z kierowcow mial juz na drodze wiecej czy mniej niemilych niespodzianek. Jeden sie zakopal w sniegu, drugi wpadl w pozlizg idt.
Pisac o technicznych roznicach napedow tez mi sie nie chce, kazdy moze sobie poczytac w necie o ile jeszcze nie wie. Z reszta przewijaja sie informacje prawie we wszystkich tematach. Nie widze jednak niedzie gdzie ktos napisalby jakie rozne napedy daja mozliwosci. Kiedy jedziemy spokojnie i nic zlego na drodze sie nie dzieje to prawie kazdy kierowca nie bedzie w stanie stwierdzic z jakim napedem ma nawet doczynienia. Jednak kiedy przyjdzie nam zmierzyc sie z poslizgiem czy to zima czy latem lub bedziemy zmuszeni nagle ominac przeszkode czy nagle zahamowac wowczas poznamy jak roznie zachowaja sie auta z takim czy takim rodzajem rodzaju napedu. Zobaczmy pierszy film: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] W pierwszym tescie widzimy jak Alfa z napedem FWD jest podsterowna, to cecha kazdego auta z napedem FWD . Bardzo podobnie bedzie zachowywac sie Kuga FWD oraz nawet z AWD przy predkosciach powyzej 30km/h. Przy odrobinie wiekszej predkosci Alfa wyrzucana jest na zewnatrz kola. Jak widzimy nie sa to predkosci rajdowe!!! BMW widzimy jak bardzo za to jest nadsterowne a eliminuje ten efekt dopiero DSC i wowczas auto bez uslizgow bardzo ciasno skreca wokol kola. Audii z napedem quattro dzielnie kreci sie wokol komina bez wiekszych uslizgow choc jak wspomina redaktorka odczuwa sie podsterownosc co czyni auto mniej skretne jak BMW. No tak ale przeciez tylko glupek bedzie krecil sie wokol ronda co by udowodnic ktory rodzaj napedu jest lepszy. Zobaczmy wiec jak to bedzie w innych okolicznosciach w tescie drugim. Drugi test to sytuacja ktorej kazdy moze na drodze sie w kazdym momencie spodziewac. Pani jedzie z predkoscia 50mil/h czyli ok 80km/h. Czy to szybko? W tych okolicznosciach jakich jedzie redaktorka mysle ze to predkosc zolwia, nie pada, jest dzien a do zimy daleko. Widzimy ze Alfa potracila biednego pingwinka. Podsterownosc FWD nie pozwolila na zaciesniecie zakretu. W takiej sytuacji gdyby to byl jelonek a nie pingwinek to wpadlby nam do kabiny. Mozna probowac hamowac ale w takiej sytuacji niedoswiadczony kierowca raczej na 100% znajdzie sie w rowie lub zatrzyma na drzewie a do tego na hamowanie raczej bedzie juz za pozno. Wiekszy skret kierownicy tylko pogorszy sprawe i spowoduje wypaniecie z drogi. Jedyne wyjscie z takiej sytuacji moim zdaniem to odwrocenie podsterownosci w nadsterownosc i zalozenie kontry. Tyle ze ten manewr jest dostepny tylko dla kierowcy ktory to trenuje o mega refleksie. W praktyce raczej niemozliwe wiec katastrofa nieunikniona. Audii z napedem quattro pingwinka zwinnie omija choc lekka podsterownosc wystepuje. Przy troche wiekszej predkosci byloby duzo ciezej a raczej juz by sie nie zmiescilo co spowodowaloby rozjechanie malego slicznego pingwinka ze wzgledu na niewielka podsterownosc o czym mowi redaktorka. Jednak naped Quattro przy takim manewrowaniu w takich predkosciach pozwala na trakcje bez uslizgu co jest bezcenne dla niedoswiadczonego kierowcy. BMW omija pimgwinka z najwieksza precyzja za to wystepuje efekt nadsterownosci. Co zrobic doskonale mowi redaktorka ktora bez najmniejszej paniki z wdzikiem omija przeszkode. W takich okolicznosciach wystarczy niewielka kontra lub nawet samo DSC a przeszkode ominiemy z najwieksza precyzja. Pani redactor jezdzic potrafi i na motoryzacji sie zna i swoj wybor kieruje na klasyczny naped BMW dajacy najwieksze mozliwosci trakcyjne Jak zachowalaby sie Kuga w takiej sytuacji jest sprawa jasna, nawet Kuga AWD zachowa sie bardzo podobnie jak Alfa a nawet gorzej ze wzgledu na wysoki srodek ciezkosci , czyli katastrofa nieunikniona nawet dla doswiadczonego kierowcy!!!! “PS” Nie przepadam za angielkami ale ze wzgledu na znajomosc motoryzacji oraz umiejetniosci prowadzenia auta Pani redaktor jest bardzoooooo seksowna. Kolejny Film: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] To co zrobil a raczej czego nie zrobil kierowca auta powodujacego wypadek nawet nie bede komentowal, Bravo dla kierowcy z kamera za trzezwosc umyslu choc jak uslyszymy i jemu panika sie udzielila. Czy ktos jest w stanie rozpoznac jakie auto spowodowalo wypadek? Teraz duzo lepszy znakomity przyklad: Popatrzcie na ten film: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Slisko, zakret i zdecydowanie za szybko, a kierowcy zapominaja ze w przednim napedzie w zakrecie w takich okolicznosciach najlatwiej zerwac przyczepnosc bo przednie kola musza i skrecac i napedzac a do tego przyspieszajac masa auta przemieszcza sie w kierunku tylu co drastycznie zmniejszaja nacisk i przyczepnosc kol przednich ktore napedzaja auto. Kierowca kreci w kierunku skretu ale osiagnal limit przyczepnosci a do tego wyrzuca go na zewnatrz (podsterownosc), typowe dla auta FWD. Co zrobic tego nie ma pojecia i konczy sie na robieniu koleczek albo w rowie albo na barierce. No ale oczywiscie…jak to mozliwe, przeciez wszyscy jestesmy doswiadczeni wiec w tym wypadku obydwaj kierowcy po prostu na pewno dopiero co odebrali prawo jazdy. Gdyby drugi kierowca natrafiajac na przeszkode mial auto z napedem RWD i mial odrobine doswiadczenia sprawnie ominalby zagrozenie bo RWD pozdoliloby mu na ciasny zakret i bezpieczne ominiecie przeszkody. A tak gosc widzi przed nim auto, skreca wiecej ale z ta predkoscia przedni naped mu nie pozwala na wiekszy skret wiec konczy sie jak sami widzicie. Ci kierowcy zupelnie nie maja pojecia o ograniczonych mozliwosciach przedniego napedu w danych predkosciach i warunkach drogowych a o zjawisku podsterownosci nie wspomne, przez co stalo sie jak widzimy na filmie. Jest to bardzo przykre i tragiczne bo niestety w wielu przypadkach konczy sie tragicznie nie tylko dla nich samych ale innych na drodze. Przypadkiem bo nigdy nie mialem wlasnego subaru dowiedzialem sie ze kupujac subaru w najdrozszym pakiecie oferuja bezplatny kurs doskonalenia bezpiecznej jazdy. Jest to napisane w ofercie, kazdy moze sprawdzic No zaraz, zaraz, czy oni powariowali….przeciez takie subaru ze stalym symetrycznym AWD do tego wyposazone w najnowsze systemy elektroniczne to kazdy powinien byc bezpieczny i auto bez trudu opanowac. My w Polsce to sami doswiadczeni kierowcy i taka oferte to moga sobie na Ukrainie przedstawic. A powyzsze problemy na filmach dotycza tylko nowicjuszy lub tych co z lysymi oponami jezdza. Jaki naped polecam: -STALY 4X4-dla osob ktore nie trenowaly poslizgow czy szybkich manewrow zmiany trakcji najlepszy bedzie staly naped na cztery lapy bez wzgledu jaki i w jakim samochodzie. Najlepiej quattro( niestety dostepny w klasie premium wiec drogo), S-AWD ( bardziej dostepny glownie w subaru), na koncu X-Drive bo tam moment w normalnych warunkach przenoszony jest glownie na tyl. Dolanczany naped jaki mamy w Kugach w powyzszych przypadkach w niczym nie pomoze. -RWD- Najwieksze mozliwosci trakcyjne. Tylko dla kierowcow ktorzy potrenowali poslizgi nawet we wlasnym zakresie mozliwosci, najlepiej w zime. Nie jest to wcale trudne ale wymaga checi i srodkow na kupno starych uzywanych opon co by nie zniszczyc tych do jazdy na codzien. Wystarczy potrenowac w niewielkich predkosciach (40-60 wystarczy), najlepiej na duzym placu czy parkingu gdzie nie ma innych aut. Pozwoli to przynajmniej na zrozumienie charakterystyki RWD , sposobu kontrowania oraz kierowania nogami!!! Jesli ktos choc troche potrenuje to pozna jak wielkie sa mozliwosci trakcyjne takiego napedu a jazda bedzie duzo bezpieczniejsza i przyjemniejsza w porownaniu do wszystkich innych napedow. Jesli mieszkacie w gorach i ciagle wali snieg nie polecam ani RWD ani FWD. W takich warunkach tyklo rozsadek i jeszcze raz rozsadek i staly naped 4x4. -FWD- latwiej bedzie opanowac auto zima po bardzo trudnej, sliskiej nawierzchni nobowi niz RWD. Niestety dajacy najmniej mozliwosci ze wzgledu na podsterownosc w razie kryzysowej sytuacji. Polecam tylko osoba ktorzy nie chca sie nauczyc jezdzic lub nie stac ich na staly naped 4x4 lub RWD glownie dostepny w klasie premium. -Dolanczane AWD (Kuga i wszystko Kugo pochodne jak RAV4, CX5 itd…- Polecam tym samym osoba co w przypadku FWD oraz tym co mieszkaja w gorach a nie stac ich na staly 4x4. Pomoze (nie oznacza to ze z RWD czy FWD jestescie zawsze bezradni) wyjechac z zaspy i wdrapac sie pod gorke. AWD Kugi to charakterystyka trakcji pow 30km/h taka sama co FWD wiec opisywac dodatkowo nie trzeba. Na koniec napisze cos co moze sie wielu nie spodobac bo przeciez kazdy jezdzic umie. Jesli jestescie pewni wlasnej reakcji i umiejetnosci oraz odpornosci na stres w sytuacjach jak na powyzszych filmach to powiem ze taki ktos jest kierowca. Jesli nie to nalezy jak najszybciej zaczac uczyc sie jezdzic i poznac granice wlasnego auta lub jezdzic tylko z predkoscia zolwia. Wowczas sami oraz inni beda bezpieczniejsi. Zycze wszystkim aby powyzsze czy inne krytyczne sytuacje kogokolwiek nie spotkaly |
22-07-2014, 12:42 | #25 |
ford::amateur
Imię: Rostyslaw
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Lwow Ukraina
Model: Kuga 2
Silnik: 2.0 diesel
Rocznik: 2013
Postów: 1
|
Odp: naped 4x4 wrazenia z jazdy
Dzien dobry.nie bardzo dobrsze pisze po Polsku.powiem tak. Do tego malem awto Nissan x-trail 2012 т31.super auto tylko duzo pije benzyny I niema dynamiky.jak to ma kuga z diezelem.4x4 jednakowo pracuje z dopomogow elektroniki tylko szybkosc reakcji w forda jest w razy lepsza do tego 100% napend pracuje tak jak to pokazuje komputer.
|
20-08-2020, 16:16 | #26 |
ford::amateur
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 18-08-2020
Skąd: Lublin
Model: Escape
Silnik: 2.0
Rocznik: 2018
Postów: 3
|
Odp: naped 4x4 wrazenia z jazdy
Czy w Kuga II można jakoś odłączyć tylny napęd?
|