Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-05-2014, 07:33   #11
Michal_NDZ1
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 14-02-2014
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK IV
Silnik: 1.6 Duratec 110KM
Rocznik: 2007
Postów: 36
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Witam kolegów ponownie!
Jednak i tym razem cena poszła w parze z jakością i cewka renomowanej marki, polecanej przez najlepszych - MAX GEAR wytrzymała tygodni w liczbie dwóch. Objawy te same, zdusza się przy dodawaniu gazu z jałowego, lub przy ruszaniu. Jestem przed zmniejszeniem przerwy na świecach oryginalnych Motorcraft do 0,8 ( z tego co wiem teraz mają 1,3)ale podejrzewam, że jeśli to w ogóle przyniesie jakikolwiek efekt to na krótko. Teraz pytania:
1.Czy możliwe, że tak duża przerwa w świecach powoduje padanie cewek?
2.Jaką cewkę kupić? co polecacie? Chciałbym się zamknąć w 250zł, a w ogóle najchętniej to w 50... Czy może kupić używkę ale oryginalną z gwarancją rozruchu? 3.Słyszałem, że pasują cewki do Focusa MK1, i Mondeo MK2? Może tam po niższej cenie można kupić coś lepszego.

Z góry dziękuję i czekam na odpowiedzi!

Michal_NDZ1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2014, 12:33   #12
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

zawsze tez mozna zamontowac cewke i kable np z escorta 1.6 16v - pasuje i dziala, problemem jest tylko mocowanie cewki ale dla sprytnego da się to rozwiązać.
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2014, 10:25   #13
Michal_NDZ1
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 14-02-2014
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK IV
Silnik: 1.6 Duratec 110KM
Rocznik: 2007
Postów: 36
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Witam ponownie, jestem przed zakupem cewki, którą radzicie?

Cewka zamiennik, popularnie znany firmy Beru? Podobno rzadko zawodzi...
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Cenowo idealna, ale fajnie by było jakby pociągnęła chociaż 3 miesiące...

Druga to, [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] podobno są w jakiś sposób ulepszone w stosunku do wczęśniejszych, że nie padają tak szybko...

Trzecia, najmniej chętnie, ale jak trzeba to i owszem, [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Pytanie czy jak zamontuję oryginał za taką kwotę to mi nie padnie po 2miesiącach. Swoją drogą czy ta pierwsza cewka Bosch od tej oryginalnej poza nazwą i sygnowaniem Forda się czymś różni?

A może Delphi? Co sądzicie o tej firmie? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Czy prawdą jest, że w którymś roku poszło jakieś unowocześnienie w konstrukcji tych urządzeń, że cewki przestały padać?
Michal_NDZ1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2014, 10:49   #14
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Ja kupilem HELLA i narazie OK.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !

Ostatnio edytowane przez 1olek ; 25-05-2014 o 11:06
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2014, 10:54   #15
raziel88ck
ford::average
 
Avatar raziel88ck
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 03-06-2013
Skąd: Kielce
Model: Ford Mondeo MK3 Lift
Silnik: 1.8 - 125KM
Rocznik: 2003
Postów: 69
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Jak mój tata miał kiedyś Fiata 126p i padała mu regularnie cewka, to u pewnego elektryka okazało się, że winny był regulator napięcia.

Swoją drogą, z cewkami trzeba uważać, bo tanie zamienniki nadają się tylko do reklamacji, bądź na śmietnik. Najlepiej i najpewniej kupić oryginał.
raziel88ck jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2014, 11:05   #16
TomCat
ford::specialist
 
Avatar TomCat
 
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

moim zdaniem masz coś nie halo z elektryką więc czy kupisz zamiennik czy oryginał i tak padnie za chwile.
Nie ma cudów, cewki nie mogą padać tak często.
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-)
TomCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2014, 11:41   #17
Michal_NDZ1
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 14-02-2014
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK IV
Silnik: 1.6 Duratec 110KM
Rocznik: 2007
Postów: 36
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Ostatnia jaka i padła to Max Gear więc to mnie nie zdziwiło, że przetrwała 2 tygodnie, Valeo przetrwała 4 miesiące... Chyba kupię to Beru, które jest w świetnej cenie jak i ona padnie to elektryk i niech szuka... Dobrze kojarzę, że regulator napięcia jest przy alternatorze, i że ta część też lubi padać w Mondkach?
Michal_NDZ1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2014, 17:14   #18
Michal_NDZ1
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 14-02-2014
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK IV
Silnik: 1.6 Duratec 110KM
Rocznik: 2007
Postów: 36
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Wybór padł na cewkę NGK, miejmy nadzieję, że trochę uciągnie... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Michal_NDZ1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2014, 21:29   #19
rustin
ford::expert
 
Avatar rustin
 
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Lubelskie
Model: Fiat Linea
Silnik: 1,3 Mjet
Rocznik: 2007
Postów: 2,002
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Wszyscy po kolei piszą bajki z tym , że ford nie lubi zamienników czy ze zmniejszaniem przerwy świecy. Miałem to samo , co miesiąc cewką do wywalanie. Też słuchałem takich rad, orginalne cewki, zmniejszanie przerwy ale to jak podcieranie pupy szkłem.
W końcu wziąłem się sam za to, okazało się , że gazownik wpiął plus w kable cewki, przełożyłem go w plus po zapłonie w skrzynkę bezpieczników. Potem gazmen wymienił mi sterownik na drugi i odpukać 2 lata jest spokój. Wcale nie mam orginalnych części zapłonowych czy zmniejszonej przerwy na świecach.
__________________
Był Fiat 126p, Fiat Uno, Vw Jetta , Mondeo MK1
Jest Mondeo Hatchback MK3 Ghia 2002r 2.0 PB+LPG Black Panther
rustin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2014, 21:49   #20
TomCat
ford::specialist
 
Avatar TomCat
 
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

moim zdaniem to nie bajki, bo przekonałem się na własnej skórze że na zamiennikach układu zapłonowego nie chciał działać, ale to był zetec 2.0. Pewnie inni też, więc dzielą się tymi doświadczeniami. Proste. Co do zmniejszania przerw na świecy to faktycznie nigdy tego nie stosowałem, a zrobiłem na lpg 100tys na wspomnianym zetecu i swiece wymieniałem tylko profilaktycznie co 25 - 30tyś.
Co do lpg pod cewke to zasugerowałem to wcześniej koledze, ale stwierdził że lpg nie jest tu wpięte w cewke
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-)

Ostatnio edytowane przez TomCat ; 27-05-2014 o 21:51
TomCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.