|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-05-2014, 07:33 | #11 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 14-02-2014
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK IV
Silnik: 1.6 Duratec 110KM
Rocznik: 2007
Postów: 36
|
Odp: Regularnie padająca cewka
Witam kolegów ponownie!
Jednak i tym razem cena poszła w parze z jakością i cewka renomowanej marki, polecanej przez najlepszych - MAX GEAR wytrzymała tygodni w liczbie dwóch. Objawy te same, zdusza się przy dodawaniu gazu z jałowego, lub przy ruszaniu. Jestem przed zmniejszeniem przerwy na świecach oryginalnych Motorcraft do 0,8 ( z tego co wiem teraz mają 1,3)ale podejrzewam, że jeśli to w ogóle przyniesie jakikolwiek efekt to na krótko. Teraz pytania: 1.Czy możliwe, że tak duża przerwa w świecach powoduje padanie cewek? 2.Jaką cewkę kupić? co polecacie? Chciałbym się zamknąć w 250zł, a w ogóle najchętniej to w 50... Czy może kupić używkę ale oryginalną z gwarancją rozruchu? 3.Słyszałem, że pasują cewki do Focusa MK1, i Mondeo MK2? Może tam po niższej cenie można kupić coś lepszego. Z góry dziękuję i czekam na odpowiedzi! |
23-05-2014, 12:33 | #12 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: Regularnie padająca cewka
zawsze tez mozna zamontowac cewke i kable np z escorta 1.6 16v - pasuje i dziala, problemem jest tylko mocowanie cewki ale dla sprytnego da się to rozwiązać.
|
25-05-2014, 10:25 | #13 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 14-02-2014
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK IV
Silnik: 1.6 Duratec 110KM
Rocznik: 2007
Postów: 36
|
Odp: Regularnie padająca cewka
Witam ponownie, jestem przed zakupem cewki, którą radzicie?
Cewka zamiennik, popularnie znany firmy Beru? Podobno rzadko zawodzi... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Cenowo idealna, ale fajnie by było jakby pociągnęła chociaż 3 miesiące... Druga to, [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] podobno są w jakiś sposób ulepszone w stosunku do wczęśniejszych, że nie padają tak szybko... Trzecia, najmniej chętnie, ale jak trzeba to i owszem, [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Pytanie czy jak zamontuję oryginał za taką kwotę to mi nie padnie po 2miesiącach. Swoją drogą czy ta pierwsza cewka Bosch od tej oryginalnej poza nazwą i sygnowaniem Forda się czymś różni? A może Delphi? Co sądzicie o tej firmie? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Czy prawdą jest, że w którymś roku poszło jakieś unowocześnienie w konstrukcji tych urządzeń, że cewki przestały padać? |
25-05-2014, 10:49 | #14 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Regularnie padająca cewka
Ja kupilem HELLA i narazie OK.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! Ostatnio edytowane przez 1olek ; 25-05-2014 o 11:06 |
25-05-2014, 10:54 | #15 |
ford::average
Imię: Karol
Zarejestrowany: 03-06-2013
Skąd: Kielce
Model: Ford Mondeo MK3 Lift
Silnik: 1.8 - 125KM
Rocznik: 2003
Postów: 69
|
Odp: Regularnie padająca cewka
Jak mój tata miał kiedyś Fiata 126p i padała mu regularnie cewka, to u pewnego elektryka okazało się, że winny był regulator napięcia.
Swoją drogą, z cewkami trzeba uważać, bo tanie zamienniki nadają się tylko do reklamacji, bądź na śmietnik. Najlepiej i najpewniej kupić oryginał. |
25-05-2014, 11:05 | #16 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Regularnie padająca cewka
moim zdaniem masz coś nie halo z elektryką więc czy kupisz zamiennik czy oryginał i tak padnie za chwile.
Nie ma cudów, cewki nie mogą padać tak często.
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) |
25-05-2014, 11:41 | #17 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 14-02-2014
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK IV
Silnik: 1.6 Duratec 110KM
Rocznik: 2007
Postów: 36
|
Odp: Regularnie padająca cewka
Ostatnia jaka i padła to Max Gear więc to mnie nie zdziwiło, że przetrwała 2 tygodnie, Valeo przetrwała 4 miesiące... Chyba kupię to Beru, które jest w świetnej cenie jak i ona padnie to elektryk i niech szuka... Dobrze kojarzę, że regulator napięcia jest przy alternatorze, i że ta część też lubi padać w Mondkach?
|
27-05-2014, 17:14 | #18 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 14-02-2014
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK IV
Silnik: 1.6 Duratec 110KM
Rocznik: 2007
Postów: 36
|
Odp: Regularnie padająca cewka
Wybór padł na cewkę NGK, miejmy nadzieję, że trochę uciągnie... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
27-05-2014, 21:29 | #19 |
ford::expert
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Lubelskie
Model: Fiat Linea
Silnik: 1,3 Mjet
Rocznik: 2007
Postów: 2,002
|
Odp: Regularnie padająca cewka
Wszyscy po kolei piszą bajki z tym , że ford nie lubi zamienników czy ze zmniejszaniem przerwy świecy. Miałem to samo , co miesiąc cewką do wywalanie. Też słuchałem takich rad, orginalne cewki, zmniejszanie przerwy ale to jak podcieranie pupy szkłem.
W końcu wziąłem się sam za to, okazało się , że gazownik wpiął plus w kable cewki, przełożyłem go w plus po zapłonie w skrzynkę bezpieczników. Potem gazmen wymienił mi sterownik na drugi i odpukać 2 lata jest spokój. Wcale nie mam orginalnych części zapłonowych czy zmniejszonej przerwy na świecach.
__________________
Był Fiat 126p, Fiat Uno, Vw Jetta , Mondeo MK1 Jest Mondeo Hatchback MK3 Ghia 2002r 2.0 PB+LPG Black Panther |
27-05-2014, 21:49 | #20 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Regularnie padająca cewka
moim zdaniem to nie bajki, bo przekonałem się na własnej skórze że na zamiennikach układu zapłonowego nie chciał działać, ale to był zetec 2.0. Pewnie inni też, więc dzielą się tymi doświadczeniami. Proste. Co do zmniejszania przerw na świecy to faktycznie nigdy tego nie stosowałem, a zrobiłem na lpg 100tys na wspomnianym zetecu i swiece wymieniałem tylko profilaktycznie co 25 - 30tyś.
Co do lpg pod cewke to zasugerowałem to wcześniej koledze, ale stwierdził że lpg nie jest tu wpięte w cewke
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) Ostatnio edytowane przez TomCat ; 27-05-2014 o 21:51 |