Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-05-2014, 09:53   #1
Michal_NDZ1
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 14-02-2014
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK IV
Silnik: 1.6 Duratec 110KM
Rocznik: 2007
Postów: 36
Domyślnie Regularnie padająca cewka

Witam, posiadam Forda Mondeo mk3 rocznik 2000 1.8. Duratec 110KM instalacja LPG założona rok temu KME Diego G3, samochodzik bardzo fajnie się sprawuje poza jedną kwestią. Opis problemu:
Otóż tak jak w temacie lubi mu paść cewka zapłonowa. Nie wiem czy jest to kwestia złego zamontowania instalacji gazowej czy też wada fabryczna auta, ale pierwsza cewka (oryginalna) padła po ok 3 miesiącach, druga Valeo przetrzymała 4 miesiące, trzecia (mniej renomowanej marki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) WRC przetrwała miesięcy w liczbie 2. Dodam, że każda z zakupionych cewek kosztowała ok 150zł więc nie był to największy chłam dostępny na rynku (choć i do pionierów też nie należały). Tym razem zainwestowałem w "jakość" i zakupiłem cewkę Max Gear za całe 90zł i od tygodnia sprawuje się idealnie... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pytanie jest następujące, czy ktoś ma pomysł co może być powodem padających cewek w moim autku? Czy rozwiązaniem problemu mogłoby być zakupienie jakiejś porządnej cewki, oryginalnej, np. od ST czy innych mocnych silników, czy to w ogóle będzie pasować i czy ma sens?
Chciałbym rozwiązać ten problem, tutaj kwestia finansowa nie gra aż tak dużej roli, boję się po prostu, że coś z instalacją jest nie tak, i nawet jak zamontuję cewkę za 500zł to i tak padnie...

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, to bardzo proszę o doradę. Prosiłbym też o nie komentowanie w stylu, użyj szukajki bo pełno tego, założyłem temat po przejrzeniu forum i odpowiedzi na zadane pytania nie znalazłem.

Pozdrawiam!

Michal_NDZ1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2014, 10:05   #2
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Z tego co pisza uzytkownicy to tanie cewki maja zywotnosc bardzo krotka. Ja zalozylem cewke HELLA za 53 euro i poki co smiga, tylko ze ja nie mam LPG. Swiece i przewody masz OK ?

Bump: P.S. Sprawdz czy przy instalacji LPG nie uszkodzili Ci kabla od cewki, czy nie ma przetarc, zwarc do masy itp.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2014, 10:33   #3
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Cytat:
Napisał Michal_NDZ1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po przejrzeniu forum i odpowiedzi na zadane pytania nie znalazłem.
Wiem, że przeglądałeś forum, więc trochę się dziwię, że nie trafiłeś na informację o tym, że przy pracy na gazie potrzebne jest wyższe napięcie do przeskoku iskry, bo mieszanka gaz – powietrze ma wyższą oporność. Żeby temu zaradzić zmniejsza się przerwę na świecach z oryginalnej 1.3mm do 1mm, lub nawet 0.8mm. Spróbuj tak zrobić, może pomoże.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2014, 10:51   #4
Michal_NDZ1
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 14-02-2014
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK IV
Silnik: 1.6 Duratec 110KM
Rocznik: 2007
Postów: 36
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Na początku dzięki za szybką odpowiedź. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I teraz:

Wiem, że tanie cewki mają małą żywotność, ale Valeo to nie jest firma z najniższej półki a też szybko padła. Tym bardziej, że moją padniętą cewkę czuć tylko przy LPG, podczas jazdy na benzynie PRAKTYCZNIE NIC NIE CZUĆ (jedynie przy dodawaniu gazu z jałowego na początku minimalnie się zdusza - podczas jazdy jest OK). Przy drugiej padniętej cewce (tuż przed zakupem cewki WRC) wymieniłem przewody na nowe NGK oraz świece na oryginały Motorcraft. (to było 2 miesiące temu) Kabla od cewki nie sprawdzałem, słuszna uwaga, przy najbliższej okazji to zrobię.
A co do przerwy na świecach to nie zmniejszałem ponieważ zapoznając się z lekturą na wszelkiego rodzaju forach opinie na ten temat są sprzeczne. Jedni mówią aby to robić, inni, że przy sekwencji absolutnie nie ma potrzebny, zatem póki jeździł, wydawało mi się, że nie jest to konieczne. Czyli w takim razie zmniejszenie przerwy może przedłużyć żywotność cewki?
Michal_NDZ1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2014, 11:27   #5
TomCat
ford::specialist
 
Avatar TomCat
 
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Generalnie ford nie lubi nieoryginalnych cewek, świec i kabli.
LPG Ty zakładałeś ? Czy cewki zaczęły padać dopiero po założeniu LPG czy działo się to wcześniej ?
Czasem podłączenie zasilania LPG pod zasilanie cewki sprawia, że upala cewki. Sprawdź czy u Ciebie tak nie jest, ew odepnij to i wtedy sprawdź.
TomCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2014, 11:50   #6
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Cytat:
Napisał Michal_NDZ1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jedni mówią aby to robić, inni, że przy sekwencji absolutnie nie ma potrzebny, zatem póki jeździł, wydawało mi się, że nie jest to konieczne. Czyli w takim razie zmniejszenie przerwy może przedłużyć żywotność cewki?
Przy instalacji sekwencyjnej silnik też pracuje na gazie, więc twierdzenie, że przy sekwencji to nie ma znaczenia jest błędne. Jak już pisałem, mieszanka gazu z powietrzem ma większą oporność, niż mieszanka benzyny z powietrzem, więc do przeskoku iskry potrzebne jest wyższe napięcie. Napięcie wytwarzane przez cewkę rośnie do momentu, aż nastąpi przeskok iskry. Jeżeli ten przeskok nastąpi na świecy, to wszystko w porządku, ale jeżeli wcześniej nastąpi przeskok w innym miejscu, np. na kablach wysokiego napięcia, albo w cewce, to następuje wypadnięcie zapłonu, co objawia się nierówną pracą silnika. Gdy zmniejszymy przerwę na świecach, będzie potrzebne mniejsze napięcie, by iskra przeskoczyła i tym samym nie przeskoczy ona w innym miejscu, więc nie będzie wypadania zapłonów. Spróbuj zmniejszyć przerwę, zawsze możesz wrócić do poprzedniej wartości, gdyby to nie pomogło. Ja bym na Twoim miejscu spróbował po zmniejszeniu przerwy wrócić nawet do cewki Valeo, która pracowała dobrze na benzynie, a na gazie już nie, co by potwierdzało wpływ większej oporności mieszanki gazowo powietrznej na pracę układu zapłonowego.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2014, 11:52   #7
Michal_NDZ1
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 14-02-2014
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK IV
Silnik: 1.6 Duratec 110KM
Rocznik: 2007
Postów: 36
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Świece i kable mam oryginalne, NGK z tego co jestem zorientowany robi świece i przewody dla Motorcrafta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co do nieoryginalnej cewki to bardzo możliwe, niestety ciężko jest mi powiedzieć, czy jest to wina założenia LPG ponieważ auto kupiłem rok temu i po 2 tygodniach od zakupu założyłem instalację. Pytałem swojego "pseudo gazownika" bo chyba tak go trzeba nazwać, to powiedział, że nie podpinał się pod cewkę ale nie wiem czy mogę mu wierzyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak jak napisałem, gdybym wiedział, że kupię oryginał za 300-400zł i będzie OK to bym to zrobił, natomiast jak mam kupić i ma mi po 2 miesiącach paść, to wolę raz na 2 miesiące wydawać 90zł na tanie podróbki ale to też nie jest rozwiązanie problemu...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Michal_NDZ1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2014, 18:09   #8
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Ja stosowałem w 3 MK3 cewki beru. Przy ich montażu był wymieniany komplet z kablami i świecami ngk. Żadnej przerwy między świecami nie zmieniałem i smigaja wszystkie aż po dziś dzień - dwa mdo sprzedane ale mam częsty kontakt z nowymi nabywcami.
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2014, 19:56   #9
Michal_NDZ1
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 14-02-2014
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK IV
Silnik: 1.6 Duratec 110KM
Rocznik: 2007
Postów: 36
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Cewka Valeo jest aktualnie reklamowana ale podejrzewam, że dużo nie wywalczę. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale rozumiem, że nie muszę się obawiać, iż zmniejszenie przerwy na świecach może negatywnie wpłynąć na pracę silnika? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak jak widać nawet w tym temacie opinie co do zmniejszania przerwy są dość sprzeczne... ale z tego co jestem zorientowany to sam fakt zmniejszenia przerwy w najgorszym wypadku może nie przynieść poprawy, ale nie powinien niczego pogorszyć?
Michal_NDZ1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2014, 18:03   #10
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: Regularnie padająca cewka

Cytat:
Napisał Michal_NDZ1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
w najgorszym wypadku może nie przynieść poprawy, ale nie powinien niczego pogorszyć?
Właśnie, najwyżej wrócisz do poprzedniej wartości. Ja mam ustawioną przerwę na 1mm. Zrobiłem tak już około 60000 km na tych samych świecach i nic się nie dzieje złego.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:07.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.