Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-04-2014, 11:52   #491
Atlis
ford::professional
 
Avatar Atlis
 
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

ethernal - mi N/A bena nie przeszkadza, lubię, ale w tej klasie ma być na pokładzie spokój a nie nonstop kręcić silnik do stratosfery. To potem nie jest ani przyjemne ani ekonomiczne. 6 trzeba porównywać z bezpośrednią konkurencją i że jesteśmy w wątku o Mondeo Mk5, to porównuję. 1.6EB vs 2.0i 1:0, 2.0EB vs 2.5i 2:0. Inna sprawa to diesle. Tutaj nie można nic 6 zarzucić.

YatzeK - też miałem Avensis 2.0D-4D 116KM i na początku mi się wydawało że to rakieta (szczegółnie po przesiadce ze Skody Favorit). Ale z upływem czasu pojeżdziłem trochę różnymi samochodami i ogólnie uważam, że ponieżej 100KM/t nie ma co schodzić. Ideał to 100kW/t - dla przyjemności i dla wygody. Tylko muszą te kuce być doładowane. Albo jeżeli nie, to musi być ten silnik na tyle duży by miał wystarczającą porcje niutów w niskich i średnich obrotach.

Atlis jest offline  
Stary 14-04-2014, 11:57   #492
kruger
ford::advanced
 
Avatar kruger
 
Zarejestrowany: 27-04-2010
Model: Mondeo MK5 → Mondeo MK4
Silnik: EB 240KM, PowerShift
Rocznik: 2013
Postów: 426
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Cytat:
Napisał ethernal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cena wynika z wysokiej akcyzy powyżej 2.0 litrów pojemności (2.2 L diesel). Nie uważam żeby benzynowy 2.0 był wolny czy ospały. Z manualem daje radę, i ten rewelacyjny jak na 4 cylindry dźwięk. Wersja 2.0 z full wyposażeniem kosztuje katalogowo 119 tyś PLN, ale wiem że można zejść z ceną do 115 tyś PLN, a nawet podobno do 110 tyś PLN. Jedynie dopłaca się za lakier metalic.
Niestety nie było mi dane przejechać się 2.5 L, ale wg. mnie nie ma sensu dopłacać tyle kasy, wynikającej w 80% z akcyzy (różnica w cenie pomiędzy 2.0 a 2.5 L). Swoją drogą szkoda, że ten silnik 2.5 L nie jest 6-cylindowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U brokera cena to 113k w metaliku. Mi ten silnik do gustu nie przypadł ale cała reszta jak najbardziej. Niestety ale silnik to moje główne kryterium więc myślę nad 2.5L choć akcyza jest mordercza.
kruger jest offline  
Stary 14-04-2014, 12:14   #493
YatzeK
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-11-2007
Skąd: Lublin
Model: MkIII
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 223
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Cytat:
Napisał Atlis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
YatzeK - też miałem Avensis 2.0D-4D 116KM i na początku mi się wydawało że to rakieta (szczegółnie po przesiadce ze Skody Favorit). Ale z upływem czasu pojeżdziłem trochę różnymi samochodami i ogólnie uważam, że ponieżej 100KM/t nie ma co schodzić. Ideał to 100kW/t - dla przyjemności i dla wygody. Tylko muszą te kuce być doładowane. Albo jeżeli nie, to musi być ten silnik na tyle duży by miał wystarczającą porcje niutów w niskich i średnich obrotach.
W dużej części się zgadzam. Ja nie twierdzę, że 100KM to rakieta. Uważam po prostu, ze w samochodzie klasy Mondeo, okolice 150KM to bardzo rozsądne optimum - w przypadku diesla może być nawet mniej, bo tam i tak moment robi robotę :-)
__________________
Mój Mondi :-) Podoba się?
YatzeK jest offline  
Stary 14-04-2014, 12:25   #494
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Cytat:
Napisał Atlis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ethernal - mi N/A bena nie przeszkadza, lubię, ale w tej klasie ma być na pokładzie spokój a nie nonstop kręcić silnik do stratosfery. To potem nie jest ani przyjemne ani ekonomiczne. 6 trzeba porównywać z bezpośrednią konkurencją i że jesteśmy w wątku o Mondeo Mk5, to porównuję. 1.6EB vs 2.0i 1:0, 2.0EB vs 2.5i 2:0. Inna sprawa to diesle. Tutaj nie można nic 6 zarzucić.
Z tą stratosferą to przesadziłeś, 3-4 tyś obr./min to nie tak dużo w wolnossącej benzynie, niektórzy turbodiesele tyle kręcą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i uwierz mi że kabina jest bardzo dobrze wyciszona, a jeśli już silnik słychać, to jest to bardzo przyjemny dźwięk, niewiele ustępujący V6. Oczywiście masz rozumiem całkowicie twoje stanowisko, chodzi mi tylko o to, iż odnoszę wrażenie, że zbytnio lekceważysz ten silnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał Atlis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
YatzeK - też miałem Avensis 2.0D-4D 116KM i na początku mi się wydawało że to rakieta
Avensisy to porażka, zarówno obecny jak i poprzedni. Prowadzenie nieprzewidywalne, mało precyzyjny układ kierowniczy, auto wychyla się na zakrętach. W najnowszym beznadziejne, małe i niewygodne siedzenia. Silniki bez szału.

Cytat:
Napisał kruger Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U brokera cena to 113k w metaliku. Mi ten silnik do gustu nie przypadł ale cała reszta jak najbardziej. Niestety ale silnik to moje główne kryterium więc myślę nad 2.5L choć akcyza jest mordercza.
Gdyby nie (niezrozumiale wysoka pow. 2.0l) akcyza nie byłoby tematu... i wątpliwości Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
FORD MONDEO Mk4
ethernal jest offline  
Stary 14-04-2014, 12:42   #495
YatzeK
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-11-2007
Skąd: Lublin
Model: MkIII
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 223
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Cytat:
Napisał ethernal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Avensisy to porażka, zarówno obecny jak i poprzedni
Ot, co!
__________________
Mój Mondi :-) Podoba się?
YatzeK jest offline  
Stary 14-04-2014, 14:07   #496
Atlis
ford::professional
 
Avatar Atlis
 
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

ethernal - Temat nie jest o Avensis, ale mi służył od nowości 5,5r bez usterek, zrobiłem nim 180tys km, nie mogę na niego narzekać. Kiedy go sprzedawałem, nie był na nim gram rdzy. Czego o podobnie starych Mazdach 6 czy Mondziakach Mk3 nie było można powiedzieć. Nie prowadził się tak dobrze tak dobrze jak Mondeo, to bezdyskusyjnie. Ale kiedy go kupowałem był znacznie przyjemniejszy niż Passat. Mondeo Mk3 mi się poprotu nie podobało - szczegołnie wnętrze, które było jak z kubków od jogurtów. Rakietą miałem na myśli moc silnika po przesiadce z Favorita 1.3.

3-4tys w wolnossacym silniku nie jest dużo. Co nie znaczy, że pasuje do charakteru tego pojazdu.
Atlis jest offline  
Stary 14-04-2014, 14:10   #497
Mediana
ford::specialist
 
Avatar Mediana
 
Zarejestrowany: 04-01-2014
Skąd: Panther Black
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2014
Postów: 507
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Potwierdzę Avensisowi jest bliżej do Aurisa, a nie do średniej klasy ( kabina, design wnętrza, wykończenie wnętrza i te koszmarne przyciski w prawie wszystkich japońcach i te tylne zawieszenie. ;p) - Avensis po jeździe próbnej u mnie od razu poległ (wyciszony był dobrze i chyba tyle z pozytywów).

A z mocami to jest tak, na początku wydaje się, że jest mocne auto, potem czipujemy, ale po jakimiś czasie znowu brakuje mocy, mocniej czipujemy i znowu brakuje mocy itd. ;p

Każdy zna osiągi swego auta i nie trzeba tęgiej głowy, by bezpiecznie wyprzedzać/jeździć.

Ostatnio edytowane przez Mediana ; 14-04-2014 o 14:13
Mediana jest offline  
Stary 14-04-2014, 14:15   #498
YatzeK
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-11-2007
Skąd: Lublin
Model: MkIII
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 223
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Cytat:
Napisał Atlis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mondeo Mk3 mi się poprotu nie podobało - szczegołnie wnętrze, które było jak z kubków od jogurtów
No niestety tak, dziedzinie materiałów Mk3 jest na poziomie tylko trochę lepszym od Poloneza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jedyne, co trochę pociesza, to że Mustang z tego samego okresu ma dokładnie tak samo cxujowe plastiki. Albo i jeszcze cxujowsze...

W tej dziedzinie Avensis gra o 2 ligi wyżej.
__________________
Mój Mondi :-) Podoba się?
YatzeK jest offline  
Stary 14-04-2014, 14:19   #499
Atlis
ford::professional
 
Avatar Atlis
 
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Cytat:
Napisał Mediana Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A z mocami to jest tak, na początku wydaje się, że jest mocne auto, potem czipujemy, ale po jakimiś czasie znowu brakuje mocy, mocniej czipujemy i znowu brakuje mocy itd. ;p

Każdy zna osiągi swego auta i nie trzeba tęgiej głowy, by bezpiecznie wyprzedzać/jeździć.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dobrze mówisz panie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Atlis jest offline  
Stary 14-04-2014, 14:21   #500
YatzeK
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-11-2007
Skąd: Lublin
Model: MkIII
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 223
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Cytat:
Napisał Mediana Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A z mocami to jest tak, na początku wydaje się, że jest mocne auto, potem czipujemy, ale po jakimiś czasie znowu brakuje mocy, mocniej czipujemy i ...
... wymieniamy turbiny, uszczelki, głowice...
__________________
Mój Mondi :-) Podoba się?
YatzeK jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:39.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.