|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-11-2013, 18:31 | #11 | |
ford::advanced
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 17-11-2007
Skąd: Tarnów/Ałma-Ata
Model: focus LPG ZENIT ,volvo xc60 2007
Silnik: 1,6
Rocznik: 1998
Postów: 276
|
Odp: Ocynk karoserii,zabezpieczenie antykorozyjne
Cytat:
Ostatnio edytowane przez daniellson ; 06-11-2013 o 18:36 |
|
06-11-2013, 18:37 | #12 |
ford::expert
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
|
Odp: Ocynk karoserii,zabezpieczenie antykorozyjne
Bo ogólnie blacha jest w srebrnym kolorze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. więc jaka ma być pod świeżo zdrapanym lakierem. Zostaw taki kawałek i zobaczysz jak szybko na tym pojawi się rdza, zresztą nie ma co się spierać, ogólnie z zabezpieczeniem antykorozyjnym jest bardzo źle w Fordzie, i pod tym względem są auta dużo lepsze. wniosek jest taki że jak ktoś ma jeszcze zdrowy egzemplarz to nawet zapobiegawczo konserwować, konserwować i jeszcze raz konserwować.
Mówicie że podwozie jest zabezpieczone, a zajrzyjcie pod podwozie w tylnej części pod bagażnikiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zero jakiekolwiek konserwacji. Mówię o focusie przedliftowym. Pozdrawiam |
06-11-2013, 19:15 | #13 |
ford::specialist
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
|
Odp: Ocynk karoserii,zabezpieczenie antykorozyjne
No ja to widzę troszkę inaczej....mam Focusa,który jest wolny od rdzy,nie mam z nim żadnych problemów w tej kwestii, powiem więcej mam również Mondeo "jedynkę" na które pod tym względem też były różne opinie, również wolny od rdzy,ma oryginalny lakier.... Przed nim była Sierra i tam jedynie przed sprzedażą zaczęła ruda wychodzić na jednym tylnym nadkolu i tyle. Moim zdaniem każde auto rdzewieje, moze jedne łatwiej inne trudniej, ale podstawą jest zadbanie, przede wszystkim częste mycie i konserwacja lakieru i usuwanie ognisk korozji jak najszybciej jeżeli takowe się pojawią. Powiem szczerze,że piszecie że problemy są z rantami drzwi,z klapą, jeżdżę dużo i zwracam uwagę na te auta i jakoś bardzo sporadycznie widzę,aby jakieś miało te przypadłości, no może jeżdżę nie tymi drogami co te skorodowane jeżdżą. Inna sprawa,że auto,które "dotknął" palnik już zawsze będzie podatny na korozję, szczególnie jak u nas warsztaty konserwują te miejsca po naprawach niestety. Prawda jest niestety taka ,że jak się kupuje cenę nie auto to ono nigdy nie będzie takie jak by się chciało. Ja osobiście (choć rzadko zmieniam) nigdy nie kupuję auta w Polsce, łudziłem się jedynie przed zakupem Focusa,że coś znajdę dobrego na naszym rynku, okazało się to totalną porażką. Namierzyłem więc sobie konkretne auto za granicą, najpierw wszystko uzgodniłem korespondencyjnie, po czym wybrałem się osobiście i autko się potwierdziło,że jest w porządku. Fakt, wyszło drożej,ale nikt nie wciskał mi kitu jak to miało miejsce w naszym kraju. Zresztą to co zwożą handlarze i próbują ludziom wcisnąć to masakra....
Reasumując nikt nie mówił,że będzie łatwo,ale przy odrobinie chęci i poświęcenia troszeczkę czasu wcale nie wygląda to tak zle. Pzdr. |
07-11-2013, 20:07 | #14 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
|
Odp: Ocynk karoserii,zabezpieczenie antykorozyjne
Mój (odpukać), na razie miał problem tylko z tylną klapą, ale takiego już kupiłem. Po sprowadzeniu poszedł do lakiernika, który zapewniał,że jak to zrobi, ruda już się nie pokaże.Po 9 miesiącach, już wychodziła. Sam wszystko wyczyściłem , zabezpieczyłem i na razie spokój. No i znalazłem 2 purchle , o których pisałem wcześniej (bez rdzy). Dla wyjaśnienia- nie zdrapałem lakieru i pod nim była czysta blacha. Drapnąłem purchla ok 3mm średnicy, bo myślałem,że zaczyna rdzewieć (miałem tak w corsie- pod purchlem już było rudo). A tu niespodzianka- czysta , pokryta patyną blacha.
Andrzeju- rdzewiejących rantów nie widać z zewnątrz, tylko po otwarciu drzwi lub klapy. Jak będzie ją widać, to znaczy,że dziura już jest na wylot. A co do sierry, zgodzę się. U mnie rdza chrupała błotnik, który był wymieniony po stłuczce. Oryginalne blachy były zdrowe (kilka małych zaprawek), progi, podłużnice też- miała 23 lata , jak ją sprzedawałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A najlepsze- dzisiaj zaparkowało koło mnie A4. Praktycznie nie miało już tylnych nadkoli i progów. Jeszcze nie widziałem czwórki w takim stanie. One przecież faktycznie nie rdzewieją. Wgląda na to,że nawet audika można wykończyć. |
07-11-2013, 21:43 | #15 | |
ford::specialist
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
|
Odp: Ocynk karoserii,zabezpieczenie antykorozyjne
Cytat:
Pzdr. Ostatnio edytowane przez Andrzej K. ; 07-11-2013 o 22:46 |
|
08-11-2013, 08:27 | #16 |
ford::professional
Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,538
|
Odp: Ocynk karoserii,zabezpieczenie antykorozyjne
Ja już kilka razy walczyłem z rdzą na wewnęrznych dolnych krawędziach drzwi - skrobanka, odtłuszczenie, brunox, farba antykorozyjna, hamerajt czarny połysk (niewiele różni się od lakieru). Niestety, za każdym razem po roku pod tą farbą jest rdza. A wcześniej do wewnątrz, przez te otworki na krawędziach, zapodałem tectyla ML.
|
08-11-2013, 11:27 | #17 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
|
Odp: Ocynk karoserii,zabezpieczenie antykorozyjne
Tylko jak ruda pokazuje się na zewnątrz progu, to najczęściej jest już dziura na wylot. I wtedy zaprawka nie pomoże. A nikt (prawie) nie ma endoskopu,żeby sprawdzić, co się dzieje wewnątrz progu. To powinno być fabrycznie tak zabezpieczone, żeby nie rdzewiało. Niestety w wielu wypadkach nie jest. Dlatego ja przed zimą kupuję wosk w spraju (taki z długą rurką do aplikacji) i zabezpieczam profile zamknięte, wnętrze drzwi, klapy itd. i na razie mam spokój.
|
14-11-2013, 22:16 | #18 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 22-08-2013
Skąd: Gniezno
Model: Focus Sedan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 51
|
Odp: Ocynk karoserii,zabezpieczenie antykorozyjne
Ja w zeszłym tygodniu odebrałem auto od lakiernika. Robione były progi, nie były co prawda zżarte przez rudą, ale dziwnie odchodziła farba takimi małymi płatami. Kazałem też zrobić ranty drzwi, które już ruda zaatakowała. Co dziwne jedne drzwi były OK, a pozostałe trzy nie. Lakiernik ładnie wszystko zrobił, do tego zakonserwował, nawalił tyle środka konserwującego, że drzwi 5 cm od dołu są dosłownie żółte. Wiadomo, że z czasem i tak ruda wyjdzie na drzwiach ponownie, ale bynajmniej teraz odwlekłem to trochę w czasie. Natomiast żeby w aucie 10-letnim takie rzeczy się działy to jest masakra. Wcześniej jeździłem roverem 16-letnim i tam poza lekkimi pęcherzami na nadkolach, nie było nic.
|
15-11-2013, 07:19 | #19 | |
ford::advanced
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 17-11-2007
Skąd: Tarnów/Ałma-Ata
Model: focus LPG ZENIT ,volvo xc60 2007
Silnik: 1,6
Rocznik: 1998
Postów: 276
|
Odp: Ocynk karoserii,zabezpieczenie antykorozyjne
Cytat:
Decydując się na forda chyba trzeba z tym żyć i przyjąć ,że może się uda trafić egzemplarz bez wad w zabezpieczeniu . A tak na marginesie ,zaczepiłem ostatnio gości który kupił m3 praktycznie nowy wóz ,u niego po połowie roku były wymieniane drzwi pasażera ,gdyż przyuważył rdzawe zacieki w okolicach odpływów .Mówi ,że teraz jeździ i cały czas o tym myśli co będzie następne (on na szczęście korzysta z gwarancji ,A my ?) Ostatnio edytowane przez daniellson ; 15-11-2013 o 07:23 |
|
15-11-2013, 12:32 | #20 |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 16-04-2013
Skąd: Białystok
Model: focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 42
|
Odp: Ocynk karoserii,zabezpieczenie antykorozyjne
a focusy z 2008 roku rdzewieją? Kupiłem żonie takie auto (pochodzi z Niemiec, wzięte używane ale z niemieckiego salonu Forda w Kolonii gdzie było oddane w rozliczeniu) i jak na razie nigdzie ognisk nie widzę, no ale może tam jest trochę inny klimat, inne zimy. Sam jeżdżę A4 z 2002 roku (też wzięte z niemieckiego salonu Audi), w kraju jest już 6 rok i ani jednej rudej kropki.
|