Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-07-2013, 20:20   #81
toomi2
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 05-05-2013
Skąd: Węgorzewo
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 93
Domyślnie Odp: Test wtryskiwaczy w serwisie Delphi.

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po wymianie zaworków poszczególne wtryskiwacze potrzebują czasu do dojścia do optymalnych parametrów adaptacyjnych. W tym czasie - zwłaszcza na początku pierwszej jazdy bywa, ze wystąpi bardzo intensywne spalanie stukowe - stąd też może wziąć się tryb awaryjny (-> czujnik spalania stukowego). Ja tak właśnie miałem wczoraj po wymianie dwóch zaworków.
Śmieszną sprawą jest jednak to że z odpalaniem i z pierwszą jazdą nie było żadnego problemu - pięknie płynnie, a z czasem się to pogorszyło. Po wymianie czujnika, sprężynki nadal brak (przed chwilą jeździłem 50km na 3 - jupi) ale zaczął dziwnie pracować w czasie jazdy - głośniej i nie kulturalnie mimo że przejechałem już ponad 30km od naprawy (może na tym polega adaptacja).
Co do spalania stukowego to chyba nie byłby ten sam błąd co do ciśnienia na pompie (wywoływałem, sprawdzałem na kompie i kasowałem)
Aż odpiąłem EGR by równiej pracował..

toomi2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2013, 09:08   #82
dmisieekk
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-08-2012
Skąd: Zawiercie
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 tdci 115hp
Rocznik: 2003
Postów: 83
Domyślnie Odp: Test wtryskiwaczy w serwisie Delphi.

Cytat:
Napisał toomi2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Błąd który wyskakiwał to ten od ciśnienia pompy. Wymieniłem jeszcze profilaktycznie czujnik ciśnienia na listwie który zakupiłem (używkę) jakiś czas temu ale nie zmieniałem w przekonaniu że nic nie da i jak do tej pory nie byłem w stanie wywołać błędu. Czyżby.....
Nie będę się cieszył za szybko bo to w końcu ford heh. Jak do tej pory trochę dzwoni przy odpaleniu i przyśpieszaniu, redukuje i zmienia biegi znacznie łagodniej niż wcześniej (nie szarpie jak na starych wtryskach), trochę brakuje mu jeszcze mocy przy wyższych obrotach (pedał w podłogę, redukuje, obroty 3,4 tys a ciągnie słabiej niż przy 2) ale to chyba powinno zniknąć po adaptacji. Nie zniknęło natomiast dziwne falowanie obrotami podczas jazdy po puszczeniu gazu tak jakby szukał czy zostawić na biegu, lub na którym, czy może zrzucić na wolne i jest to odczuwalne w stylu hamowania silnikiem poprzez redukcję biegów w manualu..
Wymieniłeś kolego sam czujnik czy całą listwę wtryskową z czujnikiem ??
dmisieekk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2013, 09:26   #83
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Test wtryskiwaczy w serwisie Delphi.

Parę informacji o adaptacji:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

--------------------------------------------------

Całość masz w instrukcji

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Warto przeczytać, mnóstwo informacji o skomplikowanych zależnościach między parametrami i jak to wpływa na pracę PCM. Dokładnie opisane jest działanie wtryskiwaczy w poszczególnych fazach (na końcu).

Jak się to przeczyta, to już wiadomo dlaczego ten układ czasem żyje własnym życiem... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 03-07-2013 o 09:29
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2013, 11:26   #84
toomi2
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 05-05-2013
Skąd: Węgorzewo
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 93
Domyślnie Odp: Test wtryskiwaczy w serwisie Delphi.

Czytałem to wielokrotnie i dziś rano po raz kolejny, dlatego pocieszam się że tak wygląda adaptacja i że będzie ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Choć to wysoka poprzeczka gdyż dziś słyszałem kilka wolno przejeżdżających mondziaków i miałem wątpliwości czy to na pewno tdci bo mój to przy nich traktor. Wstyd w dzień wyjeżdżać ;p



Bump:
Cytat:
Napisał dmisieekk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wymieniłeś kolego sam czujnik czy całą listwę wtryskową z czujnikiem ??
Sam czujnik. Na All.... koszt 50zł używek

Ostatnio edytowane przez Marek ; 04-07-2013 o 08:03 Powód: Na forum nie cytujemy całych poprzedzających postów
toomi2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2013, 15:20   #85
toomi2
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 05-05-2013
Skąd: Węgorzewo
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 93
Domyślnie Odp: Test wtryskiwaczy w serwisie Delphi.

Sprężynka come back.... Zrobiłem adaptacje wg.instrukcji, a wracając przycisnąłem i p0251. Klekotanie trochę ustało, choć i tak wbiłem sobie teraz przez kompa kody i zaczął jeszcze lepiej prowadzić.. Trochę mi już ręce opadają - tyle czasu i kasy psu w d. i zero pewności że kolejne działania coś zmienią
Wartości korekcji dawki mają w tym temacie coś do rzeczy?
Tylko dlaczego wczoraj po wymianie jeździłem parę razy cisnąc do 180 i zero błędu a dziś już bez problemu przy 120 i niżej..

Ostatnio edytowane przez toomi2 ; 03-07-2013 o 17:35
toomi2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2013, 19:04   #86
dmisieekk
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-08-2012
Skąd: Zawiercie
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 tdci 115hp
Rocznik: 2003
Postów: 83
Domyślnie Odp: Test wtryskiwaczy w serwisie Delphi.

może się zapowietrza?
dmisieekk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2013, 20:28   #87
toomi2
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 05-05-2013
Skąd: Węgorzewo
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 93
Domyślnie Odp: Test wtryskiwaczy w serwisie Delphi.

[QUOTE=dmisieekk

Nie wiem. Może. Choć zawsze jest może. Czy zmieniłem czujnik czy wymieniłem zawór na pompie, czy te wtryski teraz, to było identycznie - tak jakby wszystko ok na próbie, a po dniu wszystko wracało. Mam zamiar jutro sprawdzić przelewy, opiłki w przelewach (choć w serwisie mówili że poprzedni filtr był czysty) i nastawiam się na ponowny demontaż wtrysków i ich dokładne przemycie. Nie będzie strasznej biedy jak zostawię je na jednodniowych podkładkach? Nowe na zamówienie za 30zł...

Ostatnio edytowane przez Marek ; 04-07-2013 o 08:01 Powód: Na forum nie cytujemy całych poprzedzających postów
toomi2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2013, 20:45   #88
dmisieekk
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-08-2012
Skąd: Zawiercie
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 tdci 115hp
Rocznik: 2003
Postów: 83
Domyślnie Odp: Test wtryskiwaczy w serwisie Delphi.

A po co masz zmieniać podkładki ? Ja zakładam stare i jest OK. A ciśnienie na pompie na jałowym jakie masz?
dmisieekk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2013, 20:49   #89
zaksiu1985
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 18-03-2013
Model: honda accord
Silnik: benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 289
Domyślnie Odp: Test wtryskiwaczy w serwisie Delphi.

Cytat:
Napisał toomi2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wiem. Może. Choć zawsze jest może. Czy zmieniłem czujnik czy wymieniłem zawór na pompie, czy te wtryski teraz, to było identycznie - tak jakby wszystko ok na próbie, a po dniu wszystko wracało. Mam zamiar jutro sprawdzić przelewy, opiłki w przelewach (choć w serwisie mówili że poprzedni filtr był czysty) i nastawiam się na ponowny demontaż wtrysków i ich dokładne przemycie. Nie będzie strasznej biedy jak zostawię je na jednodniowych podkładkach? Nowe na zamówienie za 30zł...
Mała podpowiedz:
Co łączy wszytkie te elementy i jest na wyposazeniu kazdego samochodu?
własciwie dwie rzeczy.
zaksiu1985 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2013, 20:50   #90
toomi2
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 05-05-2013
Skąd: Węgorzewo
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 93
Domyślnie Odp: Test wtryskiwaczy w serwisie Delphi.

coś koło 250. TAk mi się wydaje bo dziś sprawdzałem
toomi2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.