Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Ka
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-02-2013, 16:38   #1
jupik1
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 22-02-2013
Model: Ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 2003
Postów: 4
Domyślnie nie chce odpalać przy minusie

Witam Wszystkich moja pierwsza wizyta.
Niedawno zakupiłem tego ,,gadżeta".Ford Ka 1.3 70 KM 2003r.
Wszystko niby pięknie ładnie tylko jest jeden problem a mianowicie:
gdy na zewnątrz jest minusowa temperatura auto ma problemy z odpaleniem niby załapuje ale zaraz gaśnie muszę wiele razy go kręcić a on tak jak by chciał wystartować a nie może.Dodam że jak wracam z pracy to auto w plusowej temperaturze odpala raczej normalnie.
Czy to auto posiada jeden czy dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej?


Ostatnio edytowane przez jupik1 ; 22-02-2013 o 17:05
jupik1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-02-2013, 14:19   #2
jupik1
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 22-02-2013
Model: Ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 2003
Postów: 4
Domyślnie nie chce odpalać przy minusie

nikt nie ma jakiejś podpowiedzi?

No trudno rejestrując się na tym forum miałem nadzieje że będe mógł liczyć na pomocGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 24-02-2013 o 11:57 Powód: Nie piszemy posta za postem tylko edytujemy.
jupik1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2013, 11:59   #3
wojtekn
Moderator
 
Avatar wojtekn
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 804
Domyślnie Odp: nie chce odpalać przy minusie

Kolego dwie sprawy to cierpliwość nie każdy siedzi dzień w dzień na forum aby ci odpowiedzieć, a duga sprawa jest u nas coś takiego jak opcja szukaj i warto z tego korzystać.
wojtekn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2013, 17:08   #4
yaro666
ford::advanced
 
Imię: J
Zarejestrowany: 01-03-2010
Skąd: Chorzów
Model: KA
Silnik: 1.3i 60KM
Rocznik: 1998
Postów: 328
Domyślnie Odp: nie chce odpalać przy minusie

najprościej zacząć od podpięcia pod komputer.
Może jakiś czujnik, a może pompa paliwa już nie daje rady.

radzę zacząć od sprawdzenia komputerem, a później szukanie dalej.
yaro666 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2013, 05:59   #5
x69.qve
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-05-2012
Model: Ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 2000
Postów: 46
Domyślnie Odp: nie chce odpalać przy minusie

proponuję na początek podłączyć inny sprawdzony akumulator.
z tego co napisałeś:
Cytat:
gdy na zewnątrz jest minusowa temperatura auto ma problemy z odpaleniem niby załapuje ale zaraz gaśnie muszę wiele razy go kręcić a on tak jak by chciał wystartować a nie może.
wynika, że silnik nie zapala, wg mnie brakuje prądu na rozrusznik, żeby rozkręcić silnik do wymaganych obrotów, żeby mógł sam zacząć pracować.
x69.qve jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2013, 12:58   #6
ireneusz1
ford::beginner
 
Imię: irek
Zarejestrowany: 05-12-2012
Skąd: chalin
Model: ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 15
Smile Odp: nie chce odpalać przy minusie

Cytat:
Napisał jupik1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam Wszystkich moja pierwsza wizyta.
Niedawno zakupiłem tego ,,gadżeta".Ford Ka 1.3 70 KM 2003r.
Wszystko niby pięknie ładnie tylko jest jeden problem a mianowicie:
gdy na zewnątrz jest minusowa temperatura auto ma problemy z odpaleniem niby załapuje ale zaraz gaśnie muszę wiele razy go kręcić a on tak jak by chciał wystartować a nie może.Dodam że jak wracam z pracy to auto w plusowej temperaturze odpala raczej normalnie.
Czy to auto posiada jeden czy dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej?
W tym przypadku odpowiada czujnik tzw. ssania,który daje odpowiedni sygnał do sterownika ecu komputera jak to niektórzy określają) i prawdopodobnie to on odpowiada za utrudnione odpalenie gdy jest zimny silnik, natomiast silnik jak ciepły problemu pewnie z rozruchem niema?

Bump:
Cytat:
Napisał x69.qve Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
proponuję na początek podłączyć inny sprawdzony akumulator.
z tego co napisałeś:

wynika, że silnik nie zapala, wg mnie brakuje prądu na rozrusznik, żeby rozkręcić silnik do wymaganych obrotów, żeby mógł sam zacząć pracować.
Zabawna odpowiedż,czytaj ze zrozumieniem i nie udzielaj błędnych odpowiedzi.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ireneusz1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2013, 13:15   #7
x69.qve
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-05-2012
Model: Ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 2000
Postów: 46
Domyślnie Odp: nie chce odpalać przy minusie

Cytat:
Napisał ireneusz1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
natomiast silnik jak ciepły problemu pewnie z rozruchem niema?

Bump:

Zabawna odpowiedż,czytaj ze zrozumieniem i nie udzielaj błędnych odpowiedzi.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1) sam chyba nie czytasz ze zrozumieniem, bo autor napisał, że jak jest temp dodatnia to zapala "raczej normalnie"
2) co jest zabawnego w mojej odpowiedzi? bo jak dla mnie to z opisu wynika, że silnik próbuje zaskoczyć, ale się to nie udaje: " niby załapuje ale zaraz gaśnie muszę wiele razy go kręcić a on tak jak by chciał wystartować a nie może", dla mnie to kwestia akumulatora - przynajmniej moje doświadczenia wskazują na to.
x69.qve jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2013, 14:31   #8
ireneusz1
ford::beginner
 
Imię: irek
Zarejestrowany: 05-12-2012
Skąd: chalin
Model: ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 15
Domyślnie Odp: nie chce odpalać przy minusie

Cytat:
Napisał x69.qve Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1) sam chyba nie czytasz ze zrozumieniem, bo autor napisał, że jak jest temp dodatnia to zapala "raczej normalnie"
2) co jest zabawnego w mojej odpowiedzi? bo jak dla mnie to z opisu wynika, że silnik próbuje zaskoczyć, ale się to nie udaje: " niby załapuje ale zaraz gaśnie muszę wiele razy go kręcić a on tak jak by chciał wystartować a nie może", dla mnie to kwestia akumulatora - przynajmniej moje doświadczenia wskazują na to.
Otóż to odpowiedż na pytanie,temperatura dodatnia zapala,to tak jakby mniej ssania potrzeba do rozruchu,czyli mniejsza dawka paliwa więcej powietrza a i kąt wyprzedzenia zapłonu,tym wszystkim steruje ecu a za to jest odpowiedzialny czujnik który odczytuje temperaturę silnika i podaje sygnał dalej.Tak jest we wszystkich silnikach benzynowych na wtrysku,nie ważne jest czy to ford,citroen,czy szmelcwagen. Na brak prądu chyba nie nażeka ów właściciel skoro kręci ,kręci, załapuje i nie zapala, prawda?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ireneusz1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2013, 18:39   #9
emofocus
ford::beginner
 
Imię: Emilo
Zarejestrowany: 10-12-2012
Model: focus
Silnik: 1.4
Rocznik: 2001
Postów: 18
Domyślnie Odp: nie chce odpalać przy minusie

Cytat:
Napisał jupik1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niedawno zakupiłem tego ,,gadżeta".Ford Ka 1.3 70 KM 2003r.
Moim zdaniem pierwsza rzecz po nabyciu auta to wymiana świec,olej,filter powietrza,oleju.
Potem mozna sobie szukac reszty.
pozdro
emofocus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2013, 20:02   #10
jupik1
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 22-02-2013
Model: Ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 2003
Postów: 4
Domyślnie Odp: nie chce odpalać przy minusie

No więc tak:
diagnoza- uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Po kilku dniach jazdy słychać było z pod korka płynu chłodniczego syczenie,a po odkręceniu ewidentnie czuć było bęzyną.
Auto stoi obecnie na warsztacie głowica poszła do planowania i sprawdzenia mam nadzieje że jest z głowicą ok.
Dam znać jak się sprawa zakończyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jupik1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.