Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-02-2013, 12:06   #1071
Krzysiek
ford::advanced
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-10-2009
Skąd: Zielona Góra
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 343
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Panowie nie chce mi się zakładać nowego tematu więc napiszę to tutaj bo widzę, że większość jest w temacie układu CR.

Sprawa wygląda u mnie tak. Jedzie Mondeo 120 km/h, obroty w granicach 2-2.500. Wciskam gaz, auto dochodzi do 3.000 obrotów, zaczyna migać sprężyna, obroty spadają, auto zwalnia do 0 i silnik gaśnie. Auto odpalam, brak sprężynki. Podpięcie pod komputer P0251. Mechanik na to, że pompa paliwa ta od wysokiego ciśnienia padła.
Auto na niższych biegach (2-4) ciągnę do 3 tysięcy i żadnego błędu, zabawa zaczyna się dopiero na 5 i 6 biegu...

Tok jego postępowania jest taki, wymienić pompę, przy okazji wtryski bo opiłki z pompy zapewne są we wtryskach i zbiorniku plus czyszczenie całego układu.
Cena 7000 bo to wszystko miały by być robione na nowych częściach. Dodatkowo daje mi gwarancję na 100tkm.

Na moje nieszczęście dysponuję taką kwotą, ale.....
No właśnie, ale to auto jest warte koło 15.000 więc połowa auta jak by nie patrzeć.
Kwestia jest tylko jedna.... Bawić się w regenerację wtrysków i samej pompy czy iść na całość i robić wszystko na nowych częściach..
Problem pojawił się zeszłej zimy, latem rzadko, tej zimy znów. Paliwo lane na Orlenie od czasu do czasu BP, Shell.

__________________
BÓG, HONOR, OJCZYZNA I FCP
Black Panther
Krzysiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2013, 12:22   #1072
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Krzysztof, w twoim roczniku pompy CR już nie "pluły" opiłkami. Jesteś z Zielonej Góry, nie masz daleko więc podjedź do Świebodzina do Trzebniaka i tam Ci powiedzą co dokładnie dolega --> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
FORD MONDEO Mk4
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2013, 14:02   #1073
yarosyaros
ford::average
 
Avatar yarosyaros
 
Imię: Jarosław
Zarejestrowany: 03-12-2012
Skąd: Lublin
Model: FOCUS
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 197
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cytat:
Napisał Krzysiek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Panowie nie chce mi się zakładać nowego tematu więc napiszę to tutaj bo widzę, że większość jest w temacie układu CR.

Sprawa wygląda u mnie tak. Jedzie Mondeo 120 km/h, obroty w granicach 2-2.500. Wciskam gaz, auto dochodzi do 3.000 obrotów, zaczyna migać sprężyna, obroty spadają, auto zwalnia do 0 i silnik gaśnie. Auto odpalam, brak sprężynki. Podpięcie pod komputer P0251. Mechanik na to, że pompa paliwa ta od wysokiego ciśnienia padła.
Auto na niższych biegach (2-4) ciągnę do 3 tysięcy i żadnego błędu, zabawa zaczyna się dopiero na 5 i 6 biegu...

Tok jego postępowania jest taki, wymienić pompę, przy okazji wtryski bo opiłki z pompy zapewne są we wtryskach i zbiorniku plus czyszczenie całego układu.
Cena 7000 bo to wszystko miały by być robione na nowych częściach. Dodatkowo daje mi gwarancję na 100tkm.

Na moje nieszczęście dysponuję taką kwotą, ale.....
No właśnie, ale to auto jest warte koło 15.000 więc połowa auta jak by nie patrzeć.
Kwestia jest tylko jedna.... Bawić się w regenerację wtrysków i samej pompy czy iść na całość i robić wszystko na nowych częściach..
Problem pojawił się zeszłej zimy, latem rzadko, tej zimy znów. Paliwo lane na Orlenie od czasu do czasu BP, Shell.
Kolego ten błąd jest bardzo ogólny, może być sama pompa, zawór IMV, lub lejący któryś wtryskiwacz.

Bump:
Cytat:
Napisał ethernal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Krzysztof, w twoim roczniku pompy CR już nie "pluły" opiłkami. Jesteś z Zielonej Góry, nie masz daleko więc podjedź do Świebodzina do Trzebniaka i tam Ci powiedzą co dokładnie dolega --> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Kolego wszystkie pompy układów wysokiego ciśnienia common rail narażone są na łuszczenie się pomp CR ze względu na przeciążenia, które towarzyszą wyważaniu ciśnienia w granicach 1000-2000, nowsze modele są troszkę mocniejsze, ale nie można powiedzieć że się nie łuszczą, szczególnie na polskim paliwie.
__________________
TDCI to ZŁO!!.
yarosyaros jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2013, 14:57   #1074
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Zgadza się, ale szczególnie wrażliwe na to były pompy z roczników 2001-2003.
__________________
FORD MONDEO Mk4
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2013, 15:22   #1075
Krzysiek
ford::advanced
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-10-2009
Skąd: Zielona Góra
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 343
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cytat:
Napisał yarosyaros Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego ten błąd jest bardzo ogólny, może być sama pompa, zawór IMV, lub lejący któryś wtryskiwacz.
Wiem, że to jest ogólny błąd, zdążyłem już o nim trochę się naczytać.
Umówiłem się w poniedziałek na wizytę w Świebodzinie, wcześniej już wiedziałem o tym Trzebniaku, ale jakoś mi nie było po drodze z nimi.
Samochód zostawić na 1-2 dni, bo muszą trochę poszperać i w ten sposób zabezpieczają się, że nie będzie można im patrzeć na ręce i mogą wtedy znaleźć wszystko i kasiorę wyciągnąć.. Z drugiej strony nie są to proste rzeczy do namierzenia więc trzeba też i czasu. Zobaczymy co "wyszukają"
__________________
BÓG, HONOR, OJCZYZNA I FCP
Black Panther
Krzysiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2013, 15:39   #1076
yarosyaros
ford::average
 
Avatar yarosyaros
 
Imię: Jarosław
Zarejestrowany: 03-12-2012
Skąd: Lublin
Model: FOCUS
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 197
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cytat:
Napisał Krzysiek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wiem, że to jest ogólny błąd, zdążyłem już o nim trochę się naczytać.
Umówiłem się w poniedziałek na wizytę w Świebodzinie, wcześniej już wiedziałem o tym Trzebniaku, ale jakoś mi nie było po drodze z nimi.
Samochód zostawić na 1-2 dni, bo muszą trochę poszperać i w ten sposób zabezpieczają się, że nie będzie można im patrzeć na ręce i mogą wtedy znaleźć wszystko i kasiorę wyciągnąć.. Z drugiej strony nie są to proste rzeczy do namierzenia więc trzeba też i czasu. Zobaczymy co "wyszukają"
Kolego tak prywatnie i od siebie, spróbuj zalać Liqui Moly 2-Takt Motoroil 1L LM 1052, 250 ml na zbiornik ze dwa tankowania może to pomóc, czasami uzdrawia wtryski i ogólnie układ CR, ja u siebie leje co tankowanie.
__________________
TDCI to ZŁO!!.
yarosyaros jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2013, 16:28   #1077
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cytat:
Napisał yarosyaros Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego tak prywatnie i od siebie, spróbuj zalać Liqui Moly 2-Takt Motoroil 1L LM 1052, 250 ml na zbiornik ze dwa tankowania może to pomóc, czasami uzdrawia wtryski i ogólnie układ CR, ja u siebie leje co tankowanie.
Tak cudownie uzdrawia układ wtryskowy, kolego weź nie pisz głupot. To może działać profilaktycznie ale nie po fakcie kiedy już coś nawala.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2013, 18:45   #1078
yarosyaros
ford::average
 
Avatar yarosyaros
 
Imię: Jarosław
Zarejestrowany: 03-12-2012
Skąd: Lublin
Model: FOCUS
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 197
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cytat:
Napisał Deryll Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak cudownie uzdrawia układ wtryskowy, kolego weź nie pisz głupot. To może działać profilaktycznie ale nie po fakcie kiedy już coś nawala.
Kolego głupoty to piszesz Ty nie Ja, wielokrotnie dolanie mixolu do ON rozruszało zawieszone wtryski, niejednokrotnie tym sposobem samochody przeciągały remont układu paliwowego o 2 lata znikały sprężynki i większość problemów, więc jeśli nie wiesz tego z autopsji to nie pisz że to nic nie da. Pozdrawiam.

Bump: ps. Słowo uzdrawia to w przenośni, trzeba czasami czytać między wierszami.
__________________
TDCI to ZŁO!!.
yarosyaros jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2013, 23:05   #1079
Krzysiek
ford::advanced
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-10-2009
Skąd: Zielona Góra
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 343
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Odłożenie problemu o 2 lata nie rozwiąże sytuacji, no chyba, że pozbywał bym się tego samochodu. Tylko, że trochę już w niego włożyłem, a jest to fajne duże auto, do którego można zmieścić prawie wszystko.

Czy ja zrobię tę naprawę teraz czy za 2 lata to nie ma dla mnie większego znaczenia bo i tak mnie to czeka i tak, a przez ten czas stagnacji człowiek będzie się wkurzał bo na trasie wyprzedzi Tico, a za chwilę będzie zmuszony włączyć awaryjki bo sprężyna wywali na zegarach.
Ten dodatek owszem mógłbym stosować, ale dopiero po regeneracji bądź ewentualnej wymianie na nowe wtryski.
__________________
BÓG, HONOR, OJCZYZNA I FCP
Black Panther
Krzysiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2013, 07:54   #1080
kicaj
ford::professional
 
Zarejestrowany: 29-10-2006
Skąd: byl HH jest B
Model: ZB
Silnik: 1.9
Rocznik: too old
Postów: 1,069
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

za 2 lata ceny naprawy mogą spaść... i w ten sposób zapłacisz nie 7000 a np 5000
ale chyba nie w tym rzecz - pytanie czy mając świadomość że taka sytuacja się powtórzy będziesz chciał przejść ją raz jeszcze (powstanie błędu nie naprawa) i czy to nie będzie skutkować jakimś zdarzeniem na drodze.
Ja też byłem przed takim dylematem - a ponieważ jeżdżę z rodziną na długie trasy autostradą wolałem nie ryzykować i zrobiłem od razu, nawet wiedząc że niedługo będę sprzedawał...
nie chciałem kusić losu...

a co do wtrysków - żaden mixol itp nie pomoże gdy opiłki dostaną się i uszkodzą wtrysk...
__________________
Regulamin $23
Reklama poza działem 'Ogłoszenia' bez wiedzy i zgody Administratorów jest zabroniona...
- i niech mi kto powie w jaki sposób go złamałem... ps. To chyba $22 a nie $23...
kicaj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
diesel , migająca sprężynka , mk3 , mondeo , nie odpala , pompa wtryskowa , tdci , wtryskiwacze



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.