Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-05-2012, 18:40   #61
tb_momek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-01-2009
Model: Galaxy
Silnik: TDCI 130 KM
Rocznik: 2007
Postów: 32
Domyślnie Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?

Czy ktoś próbował sam wymienić tarcze i klocki na przodzie?
Mi w warsztacie za tarcze zimmermann i klocki (nie wiem jakie) z wymianą zawołali 800zł.
Chyba dużo.

tb_momek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-06-2012, 11:18   #62
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?

Krótkie pytanie do tych którzy zmieniali tarcze przód

Jaka firma lepsza (z Waszego doświadczenia) ATE czy Zimmermann,które trwalsze są ?

Ok,już nie ważne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jednak ATE biore ...
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.

Ostatnio edytowane przez RafałB ; 29-06-2012 o 12:41
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2012, 15:00   #63
ddmax
ford::amateur
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 30-06-2012
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 3
Domyślnie Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?

Cytat:
Napisał tb_momek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy ktoś próbował sam wymienić tarcze i klocki na przodzie?
Mi w warsztacie za tarcze zimmermann i klocki (nie wiem jakie) z wymianą zawołali 800zł.
Chyba dużo.
Zmiana tarcz z przodu nie jest trudna, zaś pracochłonna. W normalnym trybie:
1. zdjąć koło,
2. ciutkę wcisnąć tłok zacisku (lekko podważając łyżką lub nawet śrubokrętem) po to, by można było wyciągnąć klocki - uważać na gumy ochronne,
3. wyjąć klocki,
3. odkręcić jarzmo zacisku i zdjąć (na pewno mocno przykręcone).

Tarcza będzie zapewne dość mocno zaciśnięta na piaście przez korozję, więc bierzesz solidny młotek i uderzasz w nią po zewnętrznej (raz z jednej, raz z drugiej strony) przez np. drewniany/mosiężny/aluminiowy kloc lub tuleję. Po którymś (SOLIDNYM) uderzeniu tarcza odskoczy.

4. Zdemontować tarczę,

5. Bardzo dokładnie oczyścić piastę z rdzy. Jeśli tego nie zrobisz - możesz mieć pół dnia w plecy, bo nowe tarcze będą bić i i tak będziesz musiał wszystko jeszcze raz rozebrać tylko po to, by wyczyścić piastę. Tak więc jedziesz papierkiem do gołej stali. Po oczyszczeniu możesz na piastę zaaplikować ciutkę smaru miedziowego. To spowolni przyszłą korozję. Tym samym smarem smaruje się (ale malutko) klocki od tylnej strony (od zacisku). To zapobiega ew. piszczeniu, szczególnie na początku, gdy komplet się spasowuje.

6. Reszta w kierunku odwrotnym. I GOTOWE!

To była wersja optymistyczna.

Możliwych jednak jest dobrych kilka komplikacji, jak np. zapieczone prowadnice zacisku, tłok, który cofa się z obrotem, do czego jest potrzebny specjalny przyrząd, zapieczony tłok, wyciek płynu z zacisku. Z tymi komplikacjami możesz sobie nie poradzić bez narzędzi i doświadczenia. Możesz też zrobić błędy, które mogą mieć wpływ na późniejszy komfort, czy bezpieczeństwo jazdy. Jeśli więc nie masz pewności, za co się zabierasz - oddaj to do sprawdzonego warsztatu, zapłać i jeździj spokojnie.
ddmax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2012, 22:09   #64
pawpor
ford::advanced
 
Avatar pawpor
 
Zarejestrowany: 12-10-2006
Skąd: Rybnik/Kraków
Model: Alfa 159 SW
Silnik: 2.4 JTDm
Rocznik: 2006
Postów: 456
Domyślnie Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?

Cytat:
Napisał ddmax Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po oczyszczeniu możesz na piastę zaaplikować ciutkę smaru miedziowego
Nigdy w życiu. Nałożenie nawet cienkiej warstwy na piaste może powodowac złe ułożenie się tarczy i jej bicie. Ate na szkoleniach kategorycznie zabrania nakładania smaru miedzianego na piasty!

Cytat:
Napisał ddmax Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tym samym smarem smaruje się (ale malutko) klocki od tylnej strony (od zacisku).
Przy autach z ABS oraz ESP także niewskazane jest smarowanie klocków smarem miedzianym, stosuje się do tego celu smary nieprzewodzące prądu elektrycznego np Ate Plastilube.

Przy montaży tarczy należy także zmierzyć bicie piast (max 0,02mm) oraz bicie tarcz po montażu (max 0,05mm). Czasami tarcza źle siądzie i wystarczy ją delikatnie obrócić i wszystko jest ok
pawpor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-07-2012, 19:30   #65
ddmax
ford::amateur
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 30-06-2012
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 3
Domyślnie Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?

Cytat:
Napisał pawpor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nigdy w życiu. Nałożenie nawet cienkiej warstwy na piaste może powodowac złe ułożenie się tarczy i jej bicie. Ate na szkoleniach kategorycznie zabrania nakładania smaru miedzianego na piasty!
Zastanawia mnie ta kategoryczność. Zgodziłbym się w jednym wypadku - jeśli nową tarczę zakładasz na nową piastę. Nie ma tam wówczas żadnych ognisk korozji, które przy rozkwitaniu będą odsadzały tarczę od piasty. Gdy piasta jest używana i "ruda" - nigdy nie zgodzę się, że smar miedziowy zaszkodzi i spowoduje bicie.



Cytat:
Przy autach z ABS oraz ESP także niewskazane jest smarowanie klocków smarem miedzianym, stosuje się do tego celu smary nieprzewodzące prądu elektrycznego np Ate Plastilube.
A co ma wspólnego przewodzenie prądu przez smar z tylną częścią klocka ham.??? Czyżby podstawy klocków i zaciski były wykonane z materiału nieprzewodzącego prąd??? Co ma tutaj zmienić przewodzenie prądu przez smar.
Jeszcze jedno - cóż innego może sugerować ATE, niż pastę ATE...

Oczywiście bardzo szanuję tę markę i sam stosuję zawsze ATE, ale trzeba potrafić odróżnić sztukę od marketingu.


Cytat:
Przy montaży tarczy należy także zmierzyć bicie piast (max 0,02mm) oraz bicie tarcz po montażu (max 0,05mm). Czasami tarcza źle siądzie i wystarczy ją delikatnie obrócić i wszystko jest ok
No cóż - w warunkach amatorskich na pewno wszyscy mają w garażach zegary (!!??).
No i jeszcze jedno - mógłbyś podpowiedzieć, co to znaczy "delikatnie obrócić" tarczę?

Kolego, z całym szacunkiem, ale tutaj liczy się praktyka, a nie teoria. Opisywałem koledze możliwości samodzielnej wymiany tarcz, poza warsztatem mechanicznym. Niepotrzebnie wymądrzasz się o szkoleniach, biciu itp. Nie do tego służy forum.
ddmax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-07-2012, 23:51   #66
pawpor
ford::advanced
 
Avatar pawpor
 
Zarejestrowany: 12-10-2006
Skąd: Rybnik/Kraków
Model: Alfa 159 SW
Silnik: 2.4 JTDm
Rocznik: 2006
Postów: 456
Domyślnie Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?

Cytat:
Napisał ddmax Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego, z całym szacunkiem, ale tutaj liczy się praktyka, a nie teoria.
I tym zdaniem zakończmy dyskusję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Rano odpiszę Ci na wszystkie pytania bo dalej jesteś tkwisz w błędzie..
pawpor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2012, 08:17   #67
pawpor
ford::advanced
 
Avatar pawpor
 
Zarejestrowany: 12-10-2006
Skąd: Rybnik/Kraków
Model: Alfa 159 SW
Silnik: 2.4 JTDm
Rocznik: 2006
Postów: 456
Domyślnie Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?

Cytat:
Napisał ddmax Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zastanawia mnie ta kategoryczność. Zgodziłbym się w jednym wypadku - jeśli nową tarczę zakładasz na nową piastę. Nie ma tam wówczas żadnych ognisk korozji, które przy rozkwitaniu będą odsadzały tarczę od piasty. Gdy piasta jest używana i "ruda" - nigdy nie zgodzę się, że smar miedziowy zaszkodzi i spowoduje bicie.
O jakich ogniskach korozji mówisz jeżeli sam wcześniej piszesz o wyczyszczeniu piasty ze rdzy. Nie musisz się zgdazać z tym, że smar miedziowy spowoduje bicie tarczy ale taki są fakty. Wiesz wiemy to z praktyki a nie z teorii

Cytat:
Napisał ddmax Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A co ma wspólnego przewodzenie prądu przez smar z tylną częścią klocka ham.??? Czyżby podstawy klocków i zaciski były wykonane z materiału nieprzewodzącego prąd??? Co ma tutaj zmienić przewodzenie prądu przez smar.
Jeszcze jedno - cóż innego może sugerować ATE, niż pastę ATE...
Radzę się zapoznać z tą ulotką [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Strona nr 5

Smar dlatego nie moze przewodzić prądu elektrycznego ponieważ przy pocieraniu klocka po tarczy indukuje się prąd elektryczny który może zakłócać pracę czujników ABS (potem jest efekt zbyt szybkiego załączania się systemu przy hamowaniu)

Cytat:
Napisał ddmax Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

No cóż - w warunkach amatorskich na pewno wszyscy mają w garażach zegary (!!??).
No i jeszcze jedno - mógłbyś podpowiedzieć, co to znaczy "delikatnie obrócić" tarczę?
Koszt czujnika zegarowego wraz z przystawką magnetyczną to ok 130zł (czyli mniej niż jedna tarcza do S-maxa). Zamontowanie tarczy bez pomiaru bicia to tak jak wymiana rozrządu bez blokad. Mieliśmy już wielu klientów problemem bicia tarcz u których przyczyną okazała się krzywa piasta hamulcowa.
Przy montowaniu czasami tarcza krzywo siądzie i wystarczy ja odkręcić, poruszać prawo lewo (lub jak jest możliwość przełożyć o 180st) i skręcić.
Dodatkowym powodem dla którego wymagany jest pomiar to wykluczenie bicia nowej tarczy - wtedy nalezy odrazu ją reklamować i reklamacja na 100% zostanie uznana.

Co do teorii i praktyki to nie będę tego komentować. Zajmujemy się od paru lat tylko i wyłącznie sprzedażą i obsługą układów hamulcowych
pawpor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2012, 13:40   #68
ddmax
ford::amateur
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 30-06-2012
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 3
Domyślnie Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?

Cytat:
Napisał pawpor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
O jakich ogniskach korozji mówisz jeżeli sam wcześniej piszesz o wyczyszczeniu piasty ze rdzy.
No to rzeczywiście masz praktykę, kolego. Nie ma co. Nie będę już się rozwijał...

Cytat:
Radzę się zapoznać z tą ulotką [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Strona nr 5
Zapoznałem się. Typowy materiał handlowy. Jako źródło wiedzy, zupełnie nie poważam takowych...

Cytat:
...przy pocieraniu klocka po tarczy indukuje się prąd elektryczny
Mój Boże... A o tym gdzie przeczytałeś? Też w jakiejś broszurze, czy może we "Wróżce"? Chłopie, jeśli handlujesz, to handluj dalej z powodzeniem, ale nie wypisuj takich bzdur, bo aż nogi się uginają! A przy podcieraniu tyłka to pewnie też się prąd indukuje, gdy szczypie, co?

Dalej nie piszę, bo szkoda czasu.
Z mojej strony temat zamknięty, chociaż znając takich mądralińskich - odpiszesz jeszcze, by ostatnie słowo było Twoje.

Pozdrawiam wszystkich.
ddmax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-07-2012, 08:58   #69
jagd
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-05-2006
Skąd: Poznań
Model: S-Max, B-Max, Kuga
Silnik: 2.0TDCI, 1.0, FHEV 2.5
Rocznik: 16, 16, 24
Postów: 52
Domyślnie Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?

Cytat:
Napisał RafałB Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Krótkie pytanie do tych którzy zmieniali tarcze przód

Jaka firma lepsza (z Waszego doświadczenia) ATE czy Zimmermann,które trwalsze są ?
Ja, po wygięciu poprzednich tarcz kupiłem ATE wraz z klockami tego samego producenta.
Przejechałem już 5.ooo km i jestem bardzo zadowolony z modulacji hamowania.
Na pewno nie warto oszczędzać na tarczach - zwłaszcza przednich...
Kpl. kosztował mnie 465 pln.
__________________
Samochody służą do tego, by podwozić nimi rower.
jagd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-07-2012, 09:09   #70
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?

Cytat:
Napisał jagd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja, po wygięciu poprzednich tarcz kupiłem ATE wraz z klockami tego samego producenta.
.
Dzięki za info,dokładnie taki zestaw z klockami też kupiłem,póki co nie zmieniam bo nie musze... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:50.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.