|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-05-2012, 18:40 | #61 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-01-2009
Model: Galaxy
Silnik: TDCI 130 KM
Rocznik: 2007
Postów: 32
|
Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?
Czy ktoś próbował sam wymienić tarcze i klocki na przodzie?
Mi w warsztacie za tarcze zimmermann i klocki (nie wiem jakie) z wymianą zawołali 800zł. Chyba dużo. |
29-06-2012, 11:18 | #62 |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?
Krótkie pytanie do tych którzy zmieniali tarcze przód
Jaka firma lepsza (z Waszego doświadczenia) ATE czy Zimmermann,które trwalsze są ? Ok,już nie ważne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jednak ATE biore ...
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. Ostatnio edytowane przez RafałB ; 29-06-2012 o 12:41 |
30-06-2012, 15:00 | #63 | |
ford::amateur
Imię: Robert
Zarejestrowany: 30-06-2012
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?
Cytat:
1. zdjąć koło, 2. ciutkę wcisnąć tłok zacisku (lekko podważając łyżką lub nawet śrubokrętem) po to, by można było wyciągnąć klocki - uważać na gumy ochronne, 3. wyjąć klocki, 3. odkręcić jarzmo zacisku i zdjąć (na pewno mocno przykręcone). Tarcza będzie zapewne dość mocno zaciśnięta na piaście przez korozję, więc bierzesz solidny młotek i uderzasz w nią po zewnętrznej (raz z jednej, raz z drugiej strony) przez np. drewniany/mosiężny/aluminiowy kloc lub tuleję. Po którymś (SOLIDNYM) uderzeniu tarcza odskoczy. 4. Zdemontować tarczę, 5. Bardzo dokładnie oczyścić piastę z rdzy. Jeśli tego nie zrobisz - możesz mieć pół dnia w plecy, bo nowe tarcze będą bić i i tak będziesz musiał wszystko jeszcze raz rozebrać tylko po to, by wyczyścić piastę. Tak więc jedziesz papierkiem do gołej stali. Po oczyszczeniu możesz na piastę zaaplikować ciutkę smaru miedziowego. To spowolni przyszłą korozję. Tym samym smarem smaruje się (ale malutko) klocki od tylnej strony (od zacisku). To zapobiega ew. piszczeniu, szczególnie na początku, gdy komplet się spasowuje. 6. Reszta w kierunku odwrotnym. I GOTOWE! To była wersja optymistyczna. Możliwych jednak jest dobrych kilka komplikacji, jak np. zapieczone prowadnice zacisku, tłok, który cofa się z obrotem, do czego jest potrzebny specjalny przyrząd, zapieczony tłok, wyciek płynu z zacisku. Z tymi komplikacjami możesz sobie nie poradzić bez narzędzi i doświadczenia. Możesz też zrobić błędy, które mogą mieć wpływ na późniejszy komfort, czy bezpieczeństwo jazdy. Jeśli więc nie masz pewności, za co się zabierasz - oddaj to do sprawdzonego warsztatu, zapłać i jeździj spokojnie. |
|
30-06-2012, 22:09 | #64 | ||
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-10-2006
Skąd: Rybnik/Kraków
Model: Alfa 159 SW
Silnik: 2.4 JTDm
Rocznik: 2006
Postów: 456
|
Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?
Cytat:
Cytat:
Przy montaży tarczy należy także zmierzyć bicie piast (max 0,02mm) oraz bicie tarcz po montażu (max 0,05mm). Czasami tarcza źle siądzie i wystarczy ją delikatnie obrócić i wszystko jest ok
__________________
brakeparts.pl - tarcze i klocki : EBC, ATE, Zimmermann, Black Diamond, DBA, SP Performance, Hawk Performance Facebook <- lajkować! |
||
01-07-2012, 19:30 | #65 | |||
ford::amateur
Imię: Robert
Zarejestrowany: 30-06-2012
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?
Cytat:
Cytat:
Jeszcze jedno - cóż innego może sugerować ATE, niż pastę ATE... Oczywiście bardzo szanuję tę markę i sam stosuję zawsze ATE, ale trzeba potrafić odróżnić sztukę od marketingu. Cytat:
No i jeszcze jedno - mógłbyś podpowiedzieć, co to znaczy "delikatnie obrócić" tarczę? Kolego, z całym szacunkiem, ale tutaj liczy się praktyka, a nie teoria. Opisywałem koledze możliwości samodzielnej wymiany tarcz, poza warsztatem mechanicznym. Niepotrzebnie wymądrzasz się o szkoleniach, biciu itp. Nie do tego służy forum. |
|||
01-07-2012, 23:51 | #66 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-10-2006
Skąd: Rybnik/Kraków
Model: Alfa 159 SW
Silnik: 2.4 JTDm
Rocznik: 2006
Postów: 456
|
Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?
Cytat:
Rano odpiszę Ci na wszystkie pytania bo dalej jesteś tkwisz w błędzie..
__________________
brakeparts.pl - tarcze i klocki : EBC, ATE, Zimmermann, Black Diamond, DBA, SP Performance, Hawk Performance Facebook <- lajkować! |
|
02-07-2012, 08:17 | #67 | |||
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-10-2006
Skąd: Rybnik/Kraków
Model: Alfa 159 SW
Silnik: 2.4 JTDm
Rocznik: 2006
Postów: 456
|
Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?
Cytat:
Cytat:
Strona nr 5 Smar dlatego nie moze przewodzić prądu elektrycznego ponieważ przy pocieraniu klocka po tarczy indukuje się prąd elektryczny który może zakłócać pracę czujników ABS (potem jest efekt zbyt szybkiego załączania się systemu przy hamowaniu) Cytat:
Przy montowaniu czasami tarcza krzywo siądzie i wystarczy ja odkręcić, poruszać prawo lewo (lub jak jest możliwość przełożyć o 180st) i skręcić. Dodatkowym powodem dla którego wymagany jest pomiar to wykluczenie bicia nowej tarczy - wtedy nalezy odrazu ją reklamować i reklamacja na 100% zostanie uznana. Co do teorii i praktyki to nie będę tego komentować. Zajmujemy się od paru lat tylko i wyłącznie sprzedażą i obsługą układów hamulcowych
__________________
brakeparts.pl - tarcze i klocki : EBC, ATE, Zimmermann, Black Diamond, DBA, SP Performance, Hawk Performance Facebook <- lajkować! |
|||
02-07-2012, 13:40 | #68 | ||
ford::amateur
Imię: Robert
Zarejestrowany: 30-06-2012
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?
Cytat:
Zapoznałem się. Typowy materiał handlowy. Jako źródło wiedzy, zupełnie nie poważam takowych... Cytat:
Dalej nie piszę, bo szkoda czasu. Z mojej strony temat zamknięty, chociaż znając takich mądralińskich - odpiszesz jeszcze, by ostatnie słowo było Twoje. Pozdrawiam wszystkich. |
||
20-07-2012, 08:58 | #69 | |
ford::average
Zarejestrowany: 06-05-2006
Skąd: Poznań
Model: S-Max, B-Max, Kuga
Silnik: 2.0TDCI, 1.0, FHEV 2.5
Rocznik: 16, 16, 24
Postów: 52
|
Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?
Cytat:
Przejechałem już 5.ooo km i jestem bardzo zadowolony z modulacji hamowania. Na pewno nie warto oszczędzać na tarczach - zwłaszcza przednich... Kpl. kosztował mnie 465 pln.
__________________
Samochody służą do tego, by podwozić nimi rower. |
|
20-07-2012, 09:09 | #70 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: Jakie Tarcze hamulcowe i klocki?
Cytat:
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
|