Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-04-2012, 11:44   #11
danielr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 547
Domyślnie Odp: Wilgotna turbosprężarka.

moim zdaniem poczekać aż padnie, studzić turbinę przed wyłączeniem silnika i normalnie jeździć.

__________________
--
DanielR
danielr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2012, 12:40   #12
Krzys.
ford::average
 
Avatar Krzys.
 
Zarejestrowany: 23-08-2009
Skąd: Wałbrzych
Model: Mondeo MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 114
Domyślnie Odp: Wilgotna turbosprężarka.

Sprawdź czy przyczyna nie jest bardzo banalna. U mnie - co prawda w MKIII - turbinę od góry miałem suchą ale ta grubsza rurka od powrotu oleju z turbiny była mokra od oleju. Okazało się, że delikatnie puściła uszczelka pomiędzy turbiną a rurką powrotu oleju. Może i u ciebie jest podobnie. Też nie miałem żadnych problemów z ubywaniem oleju a jednak było wilgotno na osprzęcie.
Krzys. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2015, 17:30   #13
lampa naftowa
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-07-2012
Model: Mondeo IV
Silnik: TDCI 1997 cm3
Rocznik: 2007
Postów: 62
Domyślnie Odp: Wilgotna turbosprężarka.

dziś jak wymieniali olej to też zauważyłem, że turbina a własciwie wąż poniżej jest zapocony olejem. Auto jeździ normalnie , nic nie zauważam - coś z tym zapoceniem robic ?, jak poznac, że z turbiną jest coś nie tak ?

pozdrawiam
lampa naftowa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2015, 11:10   #14
jaceks
ford::professional
 
Avatar jaceks
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
Domyślnie Odp: Wilgotna turbosprężarka.

puki działa i nie gwiżdze to jest ok.
ten rodzaj turbiny jest smarowany i uszczelniany olejem, więc zawsze będzie delikatnie wilgotna. nie przejmowałbym się tym, jeśli nie masz jakiś innych objawów.
jaceks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2015, 11:41   #15
Artidrops
ford::average
 
Avatar Artidrops
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 15-10-2014
Skąd: Gdynia
Model: MKIV
Silnik: 2,0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 55
Domyślnie

Z tego co wiem to nawet auta z niedużym przebiegiem np. 50tys. potrafią już się tam pocic i to norma w tym aucie z ta turbina także ja bym turbiny nie ruszał ewentualnie tak jak piszą sprawdził czy nie ma nieszczelności na jakiś przewodach, u siebie jeszcze nie patrzyłem
Artidrops jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2015, 19:34   #16
lampa naftowa
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-07-2012
Model: Mondeo IV
Silnik: TDCI 1997 cm3
Rocznik: 2007
Postów: 62
Domyślnie Odp: Wilgotna turbosprężarka.

Cytat:
Napisał jaceks Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
puki działa i nie gwiżdze to jest ok.
ten rodzaj turbiny jest smarowany i uszczelniany olejem, więc zawsze będzie delikatnie wilgotna. nie przejmowałbym się tym, jeśli nie masz jakiś innych objawów.
dzięki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
lampa naftowa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2016, 08:56   #17
ryjasek
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 09-10-2012
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2004
Postów: 8
Domyślnie Odp: Wilgotna turbosprężarka.

Trochę odgrzeje kotleta. Może komuś się przyda. U mnie przy 170k zaczęła się pocić, przy 220 zaczęła puszczać olej przy tej rurze od intercoolera, nowe opaski, wszystko uszczelnione, przy 225 zaczęła śwszczec przy prędkości w granicach 100-130;km/h. Przy 245 znowu olej przy tej rurce i to w ilości x2, zaczął już niekiedy pokapywac. Przy 247 poszła do regeneracji, bałem się ze może mnie spotkać większy problem. Zobaczymy jak wróci. Powiem ze za regenerację place bardzo duże pieniądze, jednak mam gwarancję na dwa lata i mechanicy (bardzo fachowi szpece od fordow) mówił ze na wszystkie turbiny przez ostatnie lata jakie tam regenerowali, tylko jedna się rozsypala, a tak zero reklamacji. Także mam nadzieje ze inwestycja się opłaci

Mondeo mk4 2.0 tdci 140

Ostatnio edytowane przez ryjasek ; 01-03-2016 o 08:58
ryjasek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:13.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.