|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-04-2012, 11:44 | #11 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 547
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
moim zdaniem poczekać aż padnie, studzić turbinę przed wyłączeniem silnika i normalnie jeździć.
__________________
-- DanielR |
26-04-2012, 12:40 | #12 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-08-2009
Skąd: Wałbrzych
Model: Mondeo MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 114
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
Sprawdź czy przyczyna nie jest bardzo banalna. U mnie - co prawda w MKIII - turbinę od góry miałem suchą ale ta grubsza rurka od powrotu oleju z turbiny była mokra od oleju. Okazało się, że delikatnie puściła uszczelka pomiędzy turbiną a rurką powrotu oleju. Może i u ciebie jest podobnie. Też nie miałem żadnych problemów z ubywaniem oleju a jednak było wilgotno na osprzęcie.
|
20-05-2015, 17:30 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-07-2012
Model: Mondeo IV
Silnik: TDCI 1997 cm3
Rocznik: 2007
Postów: 62
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
dziś jak wymieniali olej to też zauważyłem, że turbina a własciwie wąż poniżej jest zapocony olejem. Auto jeździ normalnie , nic nie zauważam - coś z tym zapoceniem robic ?, jak poznac, że z turbiną jest coś nie tak ?
pozdrawiam |
21-05-2015, 11:10 | #14 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
puki działa i nie gwiżdze to jest ok.
ten rodzaj turbiny jest smarowany i uszczelniany olejem, więc zawsze będzie delikatnie wilgotna. nie przejmowałbym się tym, jeśli nie masz jakiś innych objawów. |
21-05-2015, 11:41 | #15 |
ford::average
Imię: Artur
Zarejestrowany: 15-10-2014
Skąd: Gdynia
Model: MKIV
Silnik: 2,0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 55
|
Z tego co wiem to nawet auta z niedużym przebiegiem np. 50tys. potrafią już się tam pocic i to norma w tym aucie z ta turbina także ja bym turbiny nie ruszał ewentualnie tak jak piszą sprawdził czy nie ma nieszczelności na jakiś przewodach, u siebie jeszcze nie patrzyłem
|
23-05-2015, 19:34 | #16 | |
ford::average
Zarejestrowany: 21-07-2012
Model: Mondeo IV
Silnik: TDCI 1997 cm3
Rocznik: 2007
Postów: 62
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
Cytat:
|
|
01-03-2016, 08:56 | #17 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-10-2012
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2004
Postów: 8
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
Trochę odgrzeje kotleta. Może komuś się przyda. U mnie przy 170k zaczęła się pocić, przy 220 zaczęła puszczać olej przy tej rurze od intercoolera, nowe opaski, wszystko uszczelnione, przy 225 zaczęła śwszczec przy prędkości w granicach 100-130;km/h. Przy 245 znowu olej przy tej rurce i to w ilości x2, zaczął już niekiedy pokapywac. Przy 247 poszła do regeneracji, bałem się ze może mnie spotkać większy problem. Zobaczymy jak wróci. Powiem ze za regenerację place bardzo duże pieniądze, jednak mam gwarancję na dwa lata i mechanicy (bardzo fachowi szpece od fordow) mówił ze na wszystkie turbiny przez ostatnie lata jakie tam regenerowali, tylko jedna się rozsypala, a tak zero reklamacji. Także mam nadzieje ze inwestycja się opłaci
Mondeo mk4 2.0 tdci 140 Ostatnio edytowane przez ryjasek ; 01-03-2016 o 08:58 |