|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-01-2012, 15:15 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-01-2011
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 96
|
Wilgotna turbosprężarka.
Dzisiaj postanowiłem zmienić olej w moim Mondku 2.0 i po ściągnięciu dolnej osłony ujrzałem że poci się turbina, najbardziej widać że ścieka po tek ruże idącej do intercolera aż miska jest delikatnie wilgotna, pooglądałem dobrze i zobaczyłem że wilgotny jest także wąż u góry, wchodzi on chyba do EGR-a ale nie jestem pewien na 100%. Turbina ne świszcze, auto nie kopic i nie ubywa oleju, wystarcza od wymiany do wymiany bez jakiejkolwiek dolewki (około co 15tyś km). Czyżby turbina już nadawała się do naprawy?
|
14-01-2012, 16:25 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Jak puszcza olej to już od tej pory będzie tylko gorzej. Regeneruj póki czas.
|
14-01-2012, 17:53 | #3 |
FCP member
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 27-07-2007
Skąd: Małopolska południowa
Model: Mondeo Mk5 ; Focus Mk4; Focus Mk3 RS
Silnik: 2.0 TDCI 180ps ; 2.0 TDCI 150ps; 2.3 EB 350ps
Rocznik: 2018 ; 2020 ; 2017
Postów: 1,382
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
a jaki przebieg nalatany?
|
14-01-2012, 19:02 | #4 | |
ford::average
Zarejestrowany: 19-01-2011
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 96
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
Cytat:
|
|
15-01-2012, 13:46 | #5 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-05-2008
Model: mondeo mk 4
Silnik: 2.0 tdCi 140 KM
Rocznik: 2008
Postów: 43
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
Cytat:
Ja mam 243 tys km przelatane i turbiny nie ruszałem. |
|
16-01-2012, 17:29 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 547
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
Sprawdź czy opaska na rurze od intercoolera nie jest zbyt luźna, tamtędy potrafi się wydostawać olej. Chodzi mi o grubą rurę wchodzącą od przodu samochodu do silnika mniej więcej po środku. Dostęp do niej jest od góry. W moim samochodzie w tym miejscu pojawiły się mikroskopijne ślady oleju (bardziej bym to nazwał brudzeniem niż poceniem czy kapaniem) Przypadkiem to zauważyłem jak się o to wybrudziłem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Objaw wystąpił praktycznie od nowości , a teraz mam ponad 155 tys przejechane i turbina nadal bez zarzutu, także tak jak kolega ice sugeruje - nie panikowałbym na Twoim miejscu jeszcze.
2.0 tdci 140 koni ma zdaje się zmienną geometrię łopatek turbiny ? Osobiście raczej bałbym się to komuś dawać do regeneracji i regulacji, chociaż może są magicy, którzy to potrafią ustawić. Wolałbym kupić z rozbitka używkę z małym przebiegiem chyba...
__________________
-- DanielR |
15-04-2012, 18:21 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-02-2011
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4 Trend
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 10
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
A jakie są skutki popsucia się turbiny?
|
15-04-2012, 21:57 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 07-07-2008
Skąd: UK
Model: Mondeo mk4 hatchback titanium x
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 567
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
Turbiny w tych silnikach to wogóle jakas masakra. Raz juz wymieniałem bo poprzednia wyła jak młynek do kawy i puszczała olej, drugą kupiłem z rozbitka z małym przebiegiem ale decydując sie na taki zakup trzeba byc ostrożnym bo turbina może ulec uszkodzeniu na wskutek mocnego wstrząsu, więc najlepiej zeby nie była ona z mocno rozbitego samochodu. Tak czy siak przez jakis czas pochodziła bez problemów a od kilku miesięcy gwiżdże albo raczej skrzypi ale przynajmniej nie puszcza oleju to jej nie ruszam, zwłaszcza ze nie jest to tania część
|
15-04-2012, 23:26 | #9 |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 06-09-2007
Skąd: Northern Ireland/Rzeszów
Model: Mondeo mk4 Saloon
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 314
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
Auto nie kopci, nie "bierze" oleju,silnik ma moc:to czym tu się martwić.Jakies zapocenie to nie problem, a tym bardziej powód do regeneracji turbiny.
|
25-04-2012, 11:33 | #10 |
ford::average
Imię: Sandał
Zarejestrowany: 04-03-2005
Skąd: Gdańsk
Model: [MK4] Focus
Silnik: 2.0 ST Line EcoBlue 150PS
Rocznik: 06/2019
Postów: 114
|
Odp: Wilgotna turbosprężarka.
Mam podobny problem ale w MK3 2006 rok - zauważyłem podczas wymiany oleju, że na "bałwanku" na dole - przed intercoolerem - pojawił się olej - czyli puszcza trubina. (i od razu wydaje mi sie auto traci moc :-) .. tylko czasami ... ale to moze moja wyobraźnia tylko ..)
Konsekwencją puszczania oleju jest to, że mamy olej na wlocie do silnika :-( i smarowanie łożysk turbiny jest gorsze? Z tego co na zdrowy rozum wydedukowałem to dopuki nie świszcze turbina to smarowanie jest wystarczające? Czy sie myle? Czy przez to, że turbina puszcza to może samochód tracić moc? Wymieniać to? Regenerować? czy czekać aż całkiem padnie - jeżeli padnie... Pozdr,
__________________
Jestem jaki jestem, nic na to nie poradzę ...... |