Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-12-2011, 14:20   #31
damgraf
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2010
Skąd: Radom
Model: Focus
Silnik: 1600
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

tak wyczytałem na forum że mozna mierzyć na odłączonej wtyczce jak sonda jest rozgrzana. Zresztą gdyby się nie dało wartości by się nie zmieniały. Nie wiem jestem laikiem w tym temacie więc nie chcę dyskutowac. Co do wpięcia musiałbym zdjąć izolację bo próbowałem szpilkami ale przewody są strasznie twarde i wąskie, a do tego dostać się jest trochę trudno.
Co w takim razie stanie się jak odepnę sondę, praca silnika powinna zostać na normalnych obrotach? bo to sonda przekazuje dane do komputera więcz odłączona powinna nie działać? czy tak jest? u mnie po odłączeniu sondy obroty są nadal niskie więc wydaje mi się że to nie to.

damgraf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2011, 19:45   #32
cooler_87
ford::beginner
 
Avatar cooler_87
 
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: Zielona Góra
Model: Escort MK VII Hatchback / Mondeo Titanium X Kombi
Silnik: 1.8 16v RKC / 2.2 TDCI
Rocznik: 1998 / 2005
Postów: 13
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

To coś słabo czytałeś ;p Popatrz sobie chociażby tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Nic nie ruszaj izolacji! Ja u siebie wpiąłem się we wtyczkę (od strony sondy) korzystając z dwóch kawałków drutu miedzianego chyba 0,5mm już nie pamiętam. W miejscu gdzie wchodzą przewody do wtyczki są takie gumki uszczelniające pod które bez problemu coś wsuniesz.
Sonda jak jest walnięta to może dawać różne objawy. Odłączenie sondy nie powoduje zauważalnej zmiany obrotów.
U mnie zawiesiła się na 0,18V i powiem Ci, że auto chodziło w miarę normalnie, palił mniej (wbrew większości opinii), czasami poszarpywał, przyduszał się, no i trochę ciężej się wkręcał na obroty powyżej 4,5 tys.
cooler_87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2011, 10:59   #33
cksrv
ford::average
 
Avatar cksrv
 
Zarejestrowany: 21-06-2008
Model: Escort / Focus
Silnik: Diesel 1,8 TI/Zetec SE
Rocznik: 1996
Postów: 157
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

Cytat:
Napisał damgraf Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
witam po dłuższej przerwie
Samochodu jeszcze nie zrobiłem, czasu mało.
w ciągu 2 ostatnich dni zauważyłem dziwna przypadłość - może ktoś się z tym spotkał lub wie co może być przyczyną. Mianowicie jadąc o 5.00 nad ranem dłuższy nawet dystans obroty samochodu są idealne w granicy 900, i silnik jest rozgrzany. Powietrze jest gęste czy coś w tym stylu? Chłodno jest może dlatego? ale co to ma wspólnego z obrotami. O godzinie 7.00 jak jadę do pracy to obroty stoją juz na 600. Dwa dni z rzedu jest to samo. Może ma ktoś jakiś pomysł.?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dzięki i pozdrawiam forumowiczów
Tez to zauwazylem. zastanawiam sie nad spr czujnika temp zasysanego powietrza.
cksrv jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2011, 21:29   #34
Patryk-V8
ford::beginner
 
Avatar Patryk-V8
 
Zarejestrowany: 29-11-2011
Skąd: Norwegia
Model: Focus
Silnik: 1.4
Rocznik: 1999
Postów: 16
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

Przeczytałem cały temat i widzę nie ma rozwiązania. U mnie coś podobnego, focus 1.4l 99r, zetec. Wpakowane mnóstwo kasy, a auto dalej miota obrotami na rozgrzanym motorze. Dzisiaj wymieniłem separator oleju, gdzieś wyczytałem, że może mieć wpływ (a byłem pewien że tylko w dieslu), prawie 300zł w plecy i dalej nic. Kupuję same oryginalne części, ale zaczyna mnie to auto męczyć. Nowa cewka zapłonowa, nowe świece, przewody,wszelkie podciśnienia sprawdzone, rurki od odmy(separatora) zmienione, krokowy czyściutki, przebieg 190tyś.km (w Norwegii nie ma opcji, zeby cofnąć licznik, więc prawdziwy) i takie akcje. Przyspiesza normalnie, pali normalnie, zużycie normalne, to chyba jakiś standard w tych silnikach.
Patryk-V8 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2012, 14:13   #35
tobo
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 17-01-2012
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 1998
Postów: 6
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

Mam ten sam problem, za niskie obroty, silnik lekko faluje, podczas dojeżdżania do skrzyżowania potrafi zgasnąć. Czasem podczas dojeżdżania obroty rosną do około 1500rpm i dopiero po całkowitym zatrzymaniu się spadają - oczywiście za bardzo. Zazwyczaj jest tak, że po przygazówce obroty spadają za bardzo i albo zgaśnie (rzadko, ale jednak), albo wracają na swoje miejsce. Problemem ****ie jest to chwilowe spadania za nisko.

Z tego co tu czytam, to problem jest jakiś enigmatyczny. Wymieniłem właśnie cały układ wysokiego napięcia i żadnej różnicy - dalej to samo. Dzisiaj jeszcze sprawdzę odpowietrzenie skrzyni korbowej, ale jakoś wątpię...
Niskie obroty jako takie, to już tam pal licho, ale gasnący silnik na wysprzęgleniu może mocno zaskoczyć, a szczególnie brak wspomagania kierownicy :/

Zastanawia mnie wgranie nowego softu.
Czy do mojego rocznika też można wgrać nowszy?
Czy jak podjadę do aso, to powiedzą mi, że do mojego, to na szrocie mogę wgrać nowy silnik?

Czy ktoś już rozwiązał ten problem?

Ostatnio edytowane przez tobo ; 17-01-2012 o 14:17
tobo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2012, 15:00   #36
K!S!3L
ford::specialist
 
Avatar K!S!3L
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

Zobacz czy masz wtyczkę na pompie wspomagania i jaka będzie reakcja auta jak ją odłączysz na pracującym silniku? Obroty powinny podskoczyć i trzymać się na poziomie ok 1200obr/min. Można jeszcze linkę od gazu nasmarować.
K!S!3L jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2012, 16:55   #37
Kamils37
ford::specialist
 
Avatar Kamils37
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: 100-Lica
Model: Focus Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 109 kunia
Rocznik: 2006
Postów: 556
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

Cytat:
Zobacz czy masz wtyczkę na pompie wspomagania
Miałem takie same objawy, po wymianie pompki od wspomagania jest elegancko, przedtem wymieniałem pompę, lecz była bez wtyczki, a przewód wisiał zaizolowany, samochód głupiał na obrotach, często gasł, gdy wymieniłem pompę na taką z wtyczką wszystko wróciło do normy (wymiana pompki w mojej Foce to długa historia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
__________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców”

Kamils37 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2012, 17:45   #38
K!S!3L
ford::specialist
 
Avatar K!S!3L
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

w mdo miałem czujnik akurat nie na pompie tylko na rurce z płynem wspomagania
K!S!3L jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2012, 07:15   #39
damgraf
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2010
Skąd: Radom
Model: Focus
Silnik: 1600
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

Cytat:
Napisał Patryk-V8 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przeczytałem cały temat i widzę nie ma rozwiązania. U mnie coś podobnego, focus 1.4l 99r, zetec. Wpakowane mnóstwo kasy, a auto dalej miota obrotami na rozgrzanym motorze. Dzisiaj wymieniłem separator oleju, gdzieś wyczytałem, że może mieć wpływ (a byłem pewien że tylko w dieslu), prawie 300zł w plecy i dalej nic. Kupuję same oryginalne części, ale zaczyna mnie to auto męczyć. Nowa cewka zapłonowa, nowe świece, przewody,wszelkie podciśnienia sprawdzone, rurki od odmy(separatora) zmienione, krokowy czyściutki, przebieg 190tyś.km (w Norwegii nie ma opcji, zeby cofnąć licznik, więc prawdziwy) i takie akcje. Przyspiesza normalnie, pali normalnie, zużycie normalne, to chyba jakiś standard w tych silnikach.
Kolega ma rację, te samochody chyba tak mają, to taka ich standardowa przypadłość. W wielu przypadkach wystarczy wymienić "krokowca" lub sonde ale czesto pakowanie nowych rzeczy nic nie daje. U mnie wszystko jest OK, przyśpiesza normalnie i spalanie w normie, nie muli, nie gaśnie. Przygasają tylko światła na postoju np na skrzyżowaniu. Wczoraj zauważyłem że po wyłączeniu radia, świateł a w szczególności nawiewów obroty wskoczyły na pułap 850-900. Po kilku próbach jednak już niedawało to później efektu.
Poprostu trzeba się chyba z tym pogodzić.
damgraf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2012, 07:55   #40
K!S!3L
ford::specialist
 
Avatar K!S!3L
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

a może akurat wentylator się włącza jak stajesz na skrzyżowaniu wtedy też światła przygasną i obroty spadną nieco.
K!S!3L jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:01.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.