|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-12-2011, 14:20 | #31 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-08-2010
Skąd: Radom
Model: Focus
Silnik: 1600
Rocznik: 1999
Postów: 53
|
Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno
tak wyczytałem na forum że mozna mierzyć na odłączonej wtyczce jak sonda jest rozgrzana. Zresztą gdyby się nie dało wartości by się nie zmieniały. Nie wiem jestem laikiem w tym temacie więc nie chcę dyskutowac. Co do wpięcia musiałbym zdjąć izolację bo próbowałem szpilkami ale przewody są strasznie twarde i wąskie, a do tego dostać się jest trochę trudno.
Co w takim razie stanie się jak odepnę sondę, praca silnika powinna zostać na normalnych obrotach? bo to sonda przekazuje dane do komputera więcz odłączona powinna nie działać? czy tak jest? u mnie po odłączeniu sondy obroty są nadal niskie więc wydaje mi się że to nie to. |
02-12-2011, 19:45 | #32 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: Zielona Góra
Model: Escort MK VII Hatchback / Mondeo Titanium X Kombi
Silnik: 1.8 16v RKC / 2.2 TDCI
Rocznik: 1998 / 2005
Postów: 13
|
Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno
To coś słabo czytałeś ;p Popatrz sobie chociażby tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Nic nie ruszaj izolacji! Ja u siebie wpiąłem się we wtyczkę (od strony sondy) korzystając z dwóch kawałków drutu miedzianego chyba 0,5mm już nie pamiętam. W miejscu gdzie wchodzą przewody do wtyczki są takie gumki uszczelniające pod które bez problemu coś wsuniesz. Sonda jak jest walnięta to może dawać różne objawy. Odłączenie sondy nie powoduje zauważalnej zmiany obrotów. U mnie zawiesiła się na 0,18V i powiem Ci, że auto chodziło w miarę normalnie, palił mniej (wbrew większości opinii), czasami poszarpywał, przyduszał się, no i trochę ciężej się wkręcał na obroty powyżej 4,5 tys. |
03-12-2011, 10:59 | #33 | |
ford::average
Zarejestrowany: 21-06-2008
Model: Escort / Focus
Silnik: Diesel 1,8 TI/Zetec SE
Rocznik: 1996
Postów: 157
|
Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno
Cytat:
|
|
03-12-2011, 21:29 | #34 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-11-2011
Skąd: Norwegia
Model: Focus
Silnik: 1.4
Rocznik: 1999
Postów: 16
|
Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno
Przeczytałem cały temat i widzę nie ma rozwiązania. U mnie coś podobnego, focus 1.4l 99r, zetec. Wpakowane mnóstwo kasy, a auto dalej miota obrotami na rozgrzanym motorze. Dzisiaj wymieniłem separator oleju, gdzieś wyczytałem, że może mieć wpływ (a byłem pewien że tylko w dieslu), prawie 300zł w plecy i dalej nic. Kupuję same oryginalne części, ale zaczyna mnie to auto męczyć. Nowa cewka zapłonowa, nowe świece, przewody,wszelkie podciśnienia sprawdzone, rurki od odmy(separatora) zmienione, krokowy czyściutki, przebieg 190tyś.km (w Norwegii nie ma opcji, zeby cofnąć licznik, więc prawdziwy) i takie akcje. Przyspiesza normalnie, pali normalnie, zużycie normalne, to chyba jakiś standard w tych silnikach.
|
17-01-2012, 14:13 | #35 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 17-01-2012
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 1998
Postów: 6
|
Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno
Mam ten sam problem, za niskie obroty, silnik lekko faluje, podczas dojeżdżania do skrzyżowania potrafi zgasnąć. Czasem podczas dojeżdżania obroty rosną do około 1500rpm i dopiero po całkowitym zatrzymaniu się spadają - oczywiście za bardzo. Zazwyczaj jest tak, że po przygazówce obroty spadają za bardzo i albo zgaśnie (rzadko, ale jednak), albo wracają na swoje miejsce. Problemem ****ie jest to chwilowe spadania za nisko.
Z tego co tu czytam, to problem jest jakiś enigmatyczny. Wymieniłem właśnie cały układ wysokiego napięcia i żadnej różnicy - dalej to samo. Dzisiaj jeszcze sprawdzę odpowietrzenie skrzyni korbowej, ale jakoś wątpię... Niskie obroty jako takie, to już tam pal licho, ale gasnący silnik na wysprzęgleniu może mocno zaskoczyć, a szczególnie brak wspomagania kierownicy :/ Zastanawia mnie wgranie nowego softu. Czy do mojego rocznika też można wgrać nowszy? Czy jak podjadę do aso, to powiedzą mi, że do mojego, to na szrocie mogę wgrać nowy silnik? Czy ktoś już rozwiązał ten problem? Ostatnio edytowane przez tobo ; 17-01-2012 o 14:17 |
17-01-2012, 15:00 | #36 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
|
Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno
Zobacz czy masz wtyczkę na pompie wspomagania i jaka będzie reakcja auta jak ją odłączysz na pracującym silniku? Obroty powinny podskoczyć i trzymać się na poziomie ok 1200obr/min. Można jeszcze linkę od gazu nasmarować.
|
17-01-2012, 16:55 | #37 | |
ford::specialist
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: 100-Lica
Model: Focus Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 109 kunia
Rocznik: 2006
Postów: 556
|
Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno
Cytat:
__________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców” |
|
17-01-2012, 17:45 | #38 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
|
Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno
w mdo miałem czujnik akurat nie na pompie tylko na rurce z płynem wspomagania
|
18-01-2012, 07:15 | #39 | |
ford::average
Zarejestrowany: 22-08-2010
Skąd: Radom
Model: Focus
Silnik: 1600
Rocznik: 1999
Postów: 53
|
Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno
Cytat:
Poprostu trzeba się chyba z tym pogodzić. |
|
18-01-2012, 07:55 | #40 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
|
Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno
a może akurat wentylator się włącza jak stajesz na skrzyżowaniu wtedy też światła przygasną i obroty spadną nieco.
|
|
|
|