Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-08-2011, 08:07   #1
damgraf
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2010
Skąd: Radom
Model: Focus
Silnik: 1600
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

Witam,
Jestem tu nowy dlatego też przepraszam że znowu podejmuję temat który jest już na forum, ale wszędzie piszą co innego. Potrzebuję konkretnej porady.
O co chodzi?
Mianowicie, mój focus od jakiegoś czsu już dłuższego ma duże wahania obrotów, ostatnio jadąc na luzie lub zatrzymując się na światłach obroty spadają do wartości ok 600, czasem poniżej i już dwukrotnie mi zgasł. Obroty falowały od 600 do 700-800 a teraz ciągle jest ok 600.
Pojechałem na diagnostykę przez OBD2 i jedyny błąd jaki wyskoczył to nieprawidłowa praca sondy lambda. Pan stwierdził że ten błąd wykasuje. Nic to jednak nie dało, zresztą nie wiem czy taki błąd można usunąć czy trzeba sondę wymieniać. Postanowiłem więc wymienić świece nie były już 2 lata wymieniane. Kupiłem oryginalne motorcrafta oraz przewody wysokiego napięcia Boscha.
Teraz silnij odpala dużo lepiej gdyż wcześniej przy rozgrzanym silniku w upał potrafił kilka razy się zawahać. Niestety obroty nadal niskie. Dziś wymienić chcę filtr powietrza i od razu sprawdzić szczelność bo może silnik dostaje za dużo powietrza. Nie wiem czy to moze pomóc.
Czasem w zimowe dni pedał gazu zacina się tylko przy ruszeniu z miejsca po całej nocy. Musze mocno wcisnąć a później już działa normalnie. Czytałem na forum że trzeba przepustniće wyczyścić choć jej nie powinno się czyścić i wielu uważa że to bajki. Podobno może to być wina TPS czyli czujnika położenia przepustnicy. Czy któreś z tych stwierdzeń jest prawdziwe? Czy może to mieć wpływ na obroty? Niestety jestem noga jeśli chodzi o mechanikę pojazdową wiem tyle co wyczytaw w necie.

Podobno wartą zresetować ustawienia czyli odłączyć na jakieś 15 minut akumulator później podłączyć , odpalić samochód bez dodawania gazu i poczekac parę minut, wyłączyć silnik i znów odpalić. Po około 8 km przejechanych ustawienia się zapiszą fabryczne. Czy to fakty czy mit?
Proszę o wyrozumiałość i pomoc w tej sprawie ciężko z tymi obrotami się jeżdzi.
Pozdrawiam forumowiczów


Ostatnio edytowane przez damgraf ; 29-08-2011 o 08:35
damgraf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2011, 20:46   #2
cksrv
ford::average
 
Avatar cksrv
 
Zarejestrowany: 21-06-2008
Model: Escort / Focus
Silnik: Diesel 1,8 TI/Zetec SE
Rocznik: 1996
Postów: 157
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

Cytat:
Napisał damgraf Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czasem w zimowe dni pedał gazu zacina się tylko przy ruszeniu z miejsca po całej nocy. Musze mocno wcisnąć a później już działa normalnie.
przepustnica zawalona syfem tak ma
cksrv jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2011, 07:16   #3
damgraf
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2010
Skąd: Radom
Model: Focus
Silnik: 1600
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

No ale czy wogóle można ją czyścić?
A co z obrotami? Wczoraj zauważyłem że przez pierwsze 5 minut jazdy, póki jest zimny silnik obroty są 1000-1100. Później spadają do 600. Przy zmianie biegu na 2 lub 3 czesto obroty są tak niskie że samochód szarpie. Na luzie staram się wogóle nie jeżdzić żeby nie padł. Przed wymianą świec obroty falowały teraz nie falują są równe.
Help?
damgraf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2011, 10:40   #4
derwan
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-06-2010
Model: focus mk1
Silnik: 1.8
Rocznik: 1998
Postów: 8
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

Czy ten błąd sondy lambda to P0171 - za uboga mieszanka? Jezeli tak, to mam to samo.
derwan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2011, 12:01   #5
damgraf
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2010
Skąd: Radom
Model: Focus
Silnik: 1600
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

Ten kod to P0135. Czy jest taka możliwość że gościu usunął ten błąd poprzez kasowanie błędów przez OBDII?
damgraf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2011, 17:17   #6
Voyt
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-08-2011
Model: eks fiesta, eks polo
Silnik: 1.8D/1.9D
Rocznik: 94'/97'
Postów: 2
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

To jest błąd pierwszej [frontowej] sondy lambda, a konkretnie bodaj obwodu grzejnego
Błąd wykasować się da [zresztą, z tego co piszesz, mechanik zrobił tak już wcześniej], ale skoro niewiele się zmieniło, widocznie sondę trzeba wymienić. Ja w każdym razie bym tak zrobił.
A przepustnicę co jakiś czas wypada wyczyścić, ona zapycha się brudem i coraz ciężej otwiera/zamyka.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Czynność nie jest skomplikowana, tylko nie wiem czy trzeba będzie ją później adaptować [kalibrować] czy wystarczy odłączenie aku. W polo 6n trza było adaptować.
Voyt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2011, 19:29   #7
damgraf
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2010
Skąd: Radom
Model: Focus
Silnik: 1600
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

Tak też mi się wydawało że to raczej sonda padła, jednak w weekend przeczyszczę przepustnicę oraz silniczek niskich obrotów czyli krokowy. 99% ludi twierdzi że to wina tego krokowego ale czy w diagnostyce OBDII nie wykazałoby takiego błędu?.
Adaptować? coś gdzieś słyszałem muszę przeszukać forum i sprawdzić jak to zrobić, no chyba że ktoś może mi to na chłopski rozum wyjaśnić.
Z tego co słyszałem sondę lambdę najlepiej wymieniać na oryginalną , ja znalazłem na Allegro za 150zł. Czy ta cena jest OK?
W zamienniki nie chcę się bawić i mieć koljne problemy.
Proszę jeszcze o jakąś fotkę gdzie dokładnie jest ta sonda bo wiem że są 2.?
Jak ktoś może wrzucić będe wdzięczny.
pozdrawiam fordofanów.
damgraf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2011, 19:45   #8
cksrv
ford::average
 
Avatar cksrv
 
Zarejestrowany: 21-06-2008
Model: Escort / Focus
Silnik: Diesel 1,8 TI/Zetec SE
Rocznik: 1996
Postów: 157
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

zetec se ma na widoku - jak by za radiem.
jak wyczyscisz gardlo to powinno sie duzo mnienic.
cksrv jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2011, 08:50   #9
damgraf
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2010
Skąd: Radom
Model: Focus
Silnik: 1600
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

Dzięki cksrv.
A może mi ktoś wytłumaczyć co jest odpowiedzialne za obroty na zimnym silniku a co przejmuje to na rozgrzanym, bo jakoś tak chyba jest że krokowy działa do jakiegoś czasu później przestaje czy coś w tym stylu. Ja obroty na zilnym silniku czyli przez jakieś 2 minuty jazdy mam 1100, później spadają na 600
pzdr
damgraf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2011, 06:53   #10
damgraf
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2010
Skąd: Radom
Model: Focus
Silnik: 1600
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie Odp: Niskie obroty <>600 na luzie, sprzęgle, zacina się pedał gazu jak jest zimno

witam po weekendzie
Przeczyściłem silniczek wolnych obrotów - krokowy, był nieźle zabrudzony. Wymoczyłem go w benzynie ekstrakcyjnej, lśni jak nowy. Zdjęta też została obudowa filtra powietrza, ymieniłem filtr oraz przeczyściłem pędzelkiem i w/w benzyną przepływomierz, który razem z obodową filtr był czysty jak łza.
Następnie wykonałem reset kompa i samoadaptację. Przejechałem 20 km i nic to nie pomogło obroty nadal spadały na 600.
Ponowne luknięcie pod maskę i patrzę wisi tam jasno zielona wtyczka i wypięta z niej sonda lambda wchodząca na rurę układu wydechowego (nie znam określenia). Wpiąłem ją w wiszącą wtyczkę, ponownie reset kompa i samoadaptacja. Przejechane ok 35km i nadal to samo. Ma ktoś jakieś pomysły. Kabelki sondy są niepoprzepalane i wszystko wygląda OK. Przypominam iż na diagnostyce komputerowej wykazano błąd podgrzewania sondy. Rozumiem że sonada wówczas nie była dodatkowo podgrzewana i późno zaczynała swoją pracę lub wogóle nie zaczynała.
Czy wychodzi na to że sonda jest padnięta?
damgraf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:06.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.