|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-12-2011, 16:40 | #11 | |
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Odp: 205/55/17 na zime zamiast firmowych 225/50/17?
Cytat:
Tylko ociupinę lepiej jest na 17-tkach - chociaz tutaj akurat bardzo dużą rolę odgrywa wzór felgi, bo na niektórych jest naprawde całkiem przyzwoicie, a na niektórych nadal porazka ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak wielkie auto jak S-Max dobrze wygląda dopiero na 18-tkach, a zajefajnie na 19-tkach czy 20-tkach ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Sam mam zimówki 16-tki i codziennie jak na niego patrzę, to aż mnie "skręca z bólu", ale to już tylko do końca tej zimy, bo na wiosnę zakładam 18-tki, a na następną zimę będą 17-tki na ori felgach Titanium (no, chyba, że uda mi się je zamienić na jakieś inne o ciekawszych parametrach ...) Aaaaa, jeszcze jedno - wymiary fabrycznej alu 17-tki to 7J17 ET55
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
|
11-12-2011, 18:05 | #12 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-06-2011
Skąd: Warszawa
Model: S-Max Titanium
Silnik: 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2011
Postów: 36
|
Odp: 205/55/17 na zime zamiast firmowych 225/50/17?
Wygląd to jedno, praktyka drugie, ale nie o tym. Ja nie zmieniam rozmiaru ani felg na zimę. Wychodzę z założenia, że nie po to wziąłem auto z felgami, które mi się podobały, żeby przez połowe roku jeździć na tych, które mi się nie podobają. Co do zmiany rozmiaru to również uważam, że nie jest to dobre roziwązanie, bo jednak na zimówkach więcej jeździsz w warunkach niezimowych, więc każda węższa opona będzie gorzej trzymała, inaczej reagowała na ESP, ABS, auto będzie inaczej zachowywać się w zakrętach, opona będzie się szybciej zużywać itd. Argument, że węższa lepiej wbija się w śnieg jest wątpliwy, bo jak jest dużo śniegu, to i tak jedziesz wolniej i spokojniej (o ile w ogóle jedziesz) i węższa o 1cm opona niewiele tu pomoże.
|
12-12-2011, 07:03 | #13 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 15-07-2010
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 290
|
Odp: 205/55/17 na zime zamiast firmowych 225/50/17?
Cytat:
Przecież nikt nie zmienia średnicy kola, tylko proporcje pomiędzy gumą a felgą. Jak wiec może auto wyglądać jak na kołeczkach od wózka? |
|
12-12-2011, 17:47 | #14 | ||
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Cytat:
Czytanie ze zrozumieniem się kłania ... Cytat:
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 12-12-2011 o 17:58 Powód: regulamin pkt21 - ostatnie ostrzeżenie |
||
12-12-2011, 20:33 | #15 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 15-07-2010
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 290
|
Odp: 205/55/17 na zime zamiast firmowych 225/50/17?
Cytat:
A co do podejscia estetycznego... To uwazam, ze za duza wage przywiazuje sie do wygladu i obaw "co ludzie powiedza". Auto ma sluzyc do jezdzenia, zapewniajac zalozony komfort i spelniac postawione funkcjonalności. Inny woli miec sprawne auto, a inny woli wydac 3k PLN na opny do felg 19" |
|
13-12-2011, 06:41 | #16 | |||
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Odp: 205/55/17 na zime zamiast firmowych 225/50/17?
Cytat:
Cytat:
Cytat:
A niby z jakiego powodu stawiasz w swoim twierdzeniu taką alternatywę, hę? Mam wrażenie, że osoba przykładająca dużą wagę do wyglądu auta co najmniej taką samą uwagę przykłada do stanu technicznego (abstrac***ę tutaj od "małolatów" w "szpachlowozach")* * użyłem cudzysłowiu aby nie być posądzonym o to, że chcę obrazić młodych właścicieli szpachlowanych aut ...
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI Ostatnio edytowane przez MAG ; 13-12-2011 o 07:31 |
|||
13-12-2011, 07:26 | #17 |
ford::average
Zarejestrowany: 20-04-2009
Skąd: kuj-pom
Model: S-MAX Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 94
|
Odp: 205/55/17 na zime zamiast firmowych 225/50/17?
No, no...
widzę, że są gusta, guściki. Fakt. Ja mam lato na 18". Wygląda tak, jak powinien wyglądać. Zimę mam na 16" - wygląda rzeczywiście "ciut gorzej" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., chociaż już się przyzwyczaiłem. Co do tego, czy na zimę stalówka, czy alu... Miałem cztery sezony alu. Ten będzie pierwszym na stalówkach. Dlaczego? Stalówka bardziej zasłania tarcze hamulcowe, a ja w ubiegłym sezonie zacząłem od toczenia skrzywionych tarczy, na wymianie wiosną skończywszy! Dodam jeszcze, że miesiąc po odebraniu auta wymieniali mi tarcze na gwarancji - podejrzewam, że też z racji tego, że rozgrzane dostały strzał z błota pośniegowego, czy wody. (w kałuże osobiście nie wjeżdżałem a przynajmniej nie pamiętam) Może nikt z Was nie miał takich przypadłości, ale ja miałem i to jest wyłącznie moje, prywatne zdanie. Inna sprawa to podatność na korozję (czy jak się to nazywa w przypadku aluminium) W miejscach gdzie warstwa farby została uszkodzona (chociażby przy otworach na śruby) zaczęły w trzecim sezonie puchnąć i zrobiły się bąble. DOBRE malowanie, z odpowiednim czyszczeniem i właściwym podkładem kosztowałoby niemal tyle co nowe felgi. Stwierdziłem, że kupię stalówki, bo nawet jak zaczną rdzewieć, pomaluje się hammeraitem i pod kapslem nie będzie widać. Inna sprawa - to nie rozmiar opony jest najważniejszy. Najwyżej licznik Wam będzie przekłamywał i/lub w razie czego ASO odmówi Wam naprawy gwarancyjnej np. skrzyni biegów, bo zostały zastosowane inne koła, niż zalecane przez producenta. Sprawdźcie jeszcze indeks ładowności i prędkości!!! To są ważniejsze sprawy, bo tu z kolei ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania, jeżeli użyte zostały opony o niższych indeksach, niż zawarte w homologacji.
__________________
abstynent, ale nie fanatyk... |
13-12-2011, 07:46 | #18 | |
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Odp: 205/55/17 na zime zamiast firmowych 225/50/17?
Cytat:
Generalnie indeks prędkości opony musi być wyższy niż maksymalna prędkość pojazdu, ale uwaga - wymagania te nie obowiązują w przypadku opon zimowych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. btw - jojojo, stalaki straaaaaaasznie rdzewieją i wbrew pozorom wcale nie zapewniaja tarczom lepszej "ochrony" od wody/błocka/itp. Osobiście uważam, ze alusy nawet ździebko nadgryzione "zębem czasu" wyglądają zdecydowanie lepiej niż stalaki z nawet najfajniejszymi kapslami - ale to jest moje zdanie ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI Ostatnio edytowane przez MAG ; 13-12-2011 o 07:51 |
|
13-12-2011, 09:58 | #19 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-11-2011
Model: S-Max
Silnik: 1,6 Eco Boost
Rocznik: 2012
Postów: 27
|
Odp: 205/55/17 na zime zamiast firmowych 225/50/17?
Hej,
Dzieki za wszystkie porady. :-) Zostane przy firmowym rozmiarze 225/50/17. Nowe auto to nowe, raczej tak trzeba zrobic. Myslalem nad 16tka alu, ale doszedlem do wniosku, ze w sumie to az tak czesto w gory sie nie zapuszczam, a zysku na cenie nie ma. Sam kol i tak nie bede przekladal. PYTANIE: Nokian za 550PLN (jest w FEUVERT)? Czy dolozyc i kupic Dunlopa 4D za 700PLN sztuka? (oba 98 H) Co do dyskusji o aluminium, to jest to niewatpliwie prywatne odczucie. Ja jestem w grupie osob dla ktorych stalowa felga nie przystoi do tego auta (jak i do wielu innych). Znajomy mial Civica z zimowym kompletem na stalowych felgach i to o rozmiar mniejszych niz letnie alu ... caly urok tego pojazdu kosmicznego pryskal i robila sie pokraka. |
13-12-2011, 10:25 | #20 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-07-2011
Skąd: W-wa
Model: s-max
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 168
|
Odp: 205/55/17 na zime zamiast firmowych 225/50/17?
Ja tam na zime wole minimalnie wyzszy profil opony.
Szanowni a jak wyglada kwestia łańcuchów na aluminiowych 17? |