|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-12-2011, 01:53 | #21 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Odp: DMC samochodu i przyczepy przewyższa 3,5t
Cytat:
Jak w Szczecinie w pewnym miejscu wypożycza się przyczepę to Pani zanim wyda pojazd sprawdza: prawo jazdy, wpis w dowodzie o nośności zaczepu, sprawność świateł po podłączeniu, co klient potwierdza w umowie. Jest czysta nawet jak klient przekręci coś.
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D |
|
05-12-2011, 20:57 | #22 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: DMC samochodu i przyczepy przewyższa 3,5t
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Tu macie to lepiej wytłumaczone. POZA TYM: Okręgowa stacja kontroli pojazdów (diagnosta) ma prawo do potwierdzenia i zmiany danych pojazdu, zejście w dół z ładownością i DMC pojazdu nie stanowi problemu na większości stacji diagnostycznych, przerobiłem ten przypadek w piątek, powód nieco inny u autora (trzeba było zmienić z C na B), wiązało się to z opinią rzeczoznawcy (200zł, potwierdzeniem u diagnosty danych 50zł i zmianą dowodu rejestracyjnego niecałe 90zł). DMC została zmniejszona z 4300kg na 3499kg, ładowność spadła z 1980kg na 1179kg, specjalnie zasięgnałem informacji i taka możliwość występuje także w przypadku zmiany DMC 2650 na 2499 i każdej innej w dół.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
06-12-2011, 21:17 | #23 |
ford::average
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Bieruń woj.Śląskie
Model: Ford Transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1997r
Postów: 98
|
Odp: DMC samochodu i przyczepy przewyższa 3,5t
To coś nowego dla mnie. Ja byłem w stacji diagnostycznej i diagnosta zdecydowanie, bez żadnych wahań powiedział, że zmiana DMC w Polsce jest nie możliwa.Przyjąłem to do wiadomości. A tu teraz eMWuGSM pisze takie fakty, dziękuję Ci. Tego linku nie mogę otworzyć bo trzeba się zarejestrować a pytania dotyczą Sierry i nie znam odpowiedzi na nie.
|
06-12-2011, 22:27 | #24 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Odp: DMC samochodu i przyczepy przewyższa 3,5t
Cytat:
DMC zmniejszam chociażby ze względu na zużycie elementów nośnych podwozia i ... nikogo nie obchodzi dlaczego się osłabiła nośność podłużnic ... ma prawo (obowiązek) przyjąć ocenę diagnosty ...
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D Ostatnio edytowane przez ziemek56 ; 06-12-2011 o 22:40 |
|
07-12-2011, 06:41 | #25 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
Odp: DMC samochodu i przyczepy przewyższa 3,5t
Cytat:
|
|
07-12-2011, 12:00 | #26 |
ford::average
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Bieruń woj.Śląskie
Model: Ford Transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1997r
Postów: 98
|
Odp: DMC samochodu i przyczepy przewyższa 3,5t
Ja na całe szczęście już nie osiwieje bo mam to już za sobą. Po wcześniejszych postach w tym eMWuGSM osobiście rozmawiałem z naczelnikiem wydz. komunikacji. Stwierdził jednoznacznie, że nie ma takiej możliwości by zmniejszyć DMC. I to co pisze Ziemek56 może logiczne ale chyba nie realne w Polsce. Jeśli by ktoś znał odpowiedni przepis w tym zakresie to bardzo proszę o podpowiedź. Wiem, że u nas urzędnicy mogą interpretować różnie przepisy.
|
07-12-2011, 12:27 | #27 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: DMC samochodu i przyczepy przewyższa 3,5t
Dowiedz się, czy diagnosta opisze ci przyczepę typu SAM.
Jeżeli tak, wyrejestruj swoją (sprzedałeś) i zarejestruj jako SAM (jesteś zdolny i sam ją udłubałeś...). Mój oryginalny niemiecki Bockmann do przewozu koni jest opisany jako SAM i wpisane są tam dane jakie chciałem (oprócz masy własnej, bo była ważona). Diagnosta opierał się o dane z tabliczek znamionowych osi (fabryczne Knott-a) i ich dopuszczalne obciążenia były wystarczające aż nadto... Był bardzo usatysfakcjonowany...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 07-12-2011 o 12:36 |