|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-08-2011, 16:39 | #411 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Zaworki sa identyczne dla kazdego Delphi, kadlub jest taki sam dla wiekszosci, tylko Mondeo ma wkrecany. Roznica w mocach jest glownie w koncowkach.
Na Firadzie jezdzi wiekszosc tuningowanych VW i to chyba jedyna opcja przy podnoszeniu mocy. Czytalem o tym troche opini i jak jedni twierdza, ze chlam tak inni, ze jest lepsze od oryginalu. I najlepsze ze i jedna i druga strona ma obrazki mikroskopowe do potwierdzenia (choc ponoc owalny otwor na jednym jest zrobiony specjalnie). Nie wiem, nie testowalem. http://www.google.co.uk/imgres?imgur...ujMc2Lswbe6Ikd |
03-08-2011, 20:23 | #412 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
|
|
03-08-2011, 21:37 | #413 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
|
|
03-08-2011, 22:53 | #414 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Wtryskiwacz EJDR00601D, a w nim typowy zaworek 9308-621C
Wtryskiwacz EJDR00701D, a w nim nietypowy zaworek 9308-622B jakie są różnice między zaworkami - nie mam pojęcia |
04-08-2011, 08:19 | #415 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Robilem juz kilka 2.2 i nawet ST i kazdy mial 621C.
Jestes pewien, ze to nie jest stary, wycofany numer? |
04-08-2011, 08:24 | #416 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
Re: Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
P.S. te R00701D podane były z tego co pamietam nawet jako nowsze,.. w roczniku od 2006 do... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
04-08-2011, 12:36 | #417 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Zwracalem i nie widzialem tych zaworkow...no ale na tym swiecie nic mnie juz nie zadziwi.
|
05-08-2011, 21:38 | #418 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
ja trafiłem tylko na jednego 2,2 i miał właśnie inne zaworki
|
13-08-2011, 21:57 | #419 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Piła/Bournemouth UK
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 3
|
Odp: TDCi Dymi na czarno...
Witam, podepnę sie pod temat, bo po co zakładać nowy...
Mam mondka 2004 rok 2.0 TDCI 280kkm Automatyczna 5-cio biegowa skrzynia. Auto dymi na czarno przy zwiększaniu obrotów, czasem na prostej przy wysokich obrotach lub obciążeniu(pod górkę itp.) Ostatnie dwa miesiące spędziłem na czytaniu wątków z forum i wprowadzaniu ich w życie. Sprawdzone rury dolotowe powietrza, wszystkie całe i w dobrym stanie, drożne, lekka powłoka sadzy i oleju. Zawór EGR wyczyszczony, około 3mm osadu na ściankach, sprawny. Kolektor ssący wymontowany i wyczyszczony, i tu ku mojemu zdziwieniu, wcale nie był mocno zabrudzony, na 6 otworach osad max 2mm, pozostałe dwa 4mm sadzy i smoły(te dwa to najbliższe otwory przy EGR więc nic dziwnego). Sprawdzone Turbo, działa i ma odpowiednią moc, wkręca sie na obroty bardzo szybko, ciągnie do 4000 obr/min, niewielka ilość oleju przed turbiną dolotową(to mnie nie dziwi, w końcu nie mam filtra odmy). Spalanie w cyklu mieszanym 7-8 l/100km różnice wynikają zapewne z tego że często tkwię w korkach. Mimo tych działań, auto nadal dymi, nie ubywa oleju w silniku. Dymi czasem mocniej czasem mniej, próbowałem różnych "super paliw" i nie ma różnicy(dodam, że tankuje do pełna 3 razy na tydzień więc miałem okazję testować) Co do pracy silnika to może jestem już przewrażliwiony, a może i nie, ale czasem jest całkiem przyjemny odgłos diesla, miękki swobodny i cichy, a czasem stukot jak młotkiem o tłoki... zwłaszcza jak zimny jest. Robiłem próbę przelewową i kolejna niespodzianka dla mnie wyszło 14ml, 15ml, 14ml, 16ml. Podłączyłem autko do komputera, i jedyny błąd to P0100 więc wyczyściłem przepływomierz powietrza, błąd zniknął... i tu się skończyły moje pomysły... a dodam jeszcze że olej, filtry paliwa, oleju, powietrza wymieniam co max 10000km olej to Ford Formula 5w30. Nie wybieram sie na razie do ASO czy innego mechanika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. bo wiem że ich pierwsze słowa to zapewne będzie "wtryski do wymiany" wiadomo diesle z tego słyną... myślałem nad kupnem rozpylaczy i zmianą, ale nie wiem gdzie to kupić... Macie jakieś sugestie, co jeszcze mogę sprawdzić? A i jeszcze małe pytanie, gdzieś w necie widziałem jak pewien mechanik kręci turbina zamontowana w silniku, i u niego obracała sie luźno, tzn kiedy mocno przekręcił i zabral rękę to wirnik nadal wykonywał ruch, u mnie jest to dość ciasno spasowane, czy to normalne? Ostatnio edytowane przez Yazgool ; 13-08-2011 o 22:41 |
13-08-2011, 23:07 | #420 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: TDCi Dymi na czarno...
Cytat:
Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 13-08-2011 o 23:09 |
|