Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-06-2011, 20:17   #381
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

kolego objawem uszkodzonej końcówki jest przede wszystkim spalanie stukowe, problemy z odpalaniem na ciepłym silniku nierówna praca. lanie końcówek nie oznacza cieknięcia tylko nieprawidłowe rozpylenie paliwa, nic sie nie gromadzi , gdyby dostawała się większa dawkato były by większe obroty niż powinny i tyle. USzkodzona końcówka powoduje że każda z częsci czasowych wtryskiwania paliwa jest nieprawidłowa.

A o jakiej uszczelce pod wtryskiem mówisz? Bo uszczelniacz wtryskiwacza zapobiega wydostawaniu się oleju przez otwór montażowy wtryskiwacza. Czy tam jest jakaś jeszcze uszczelka?
Modele wtryskiwaczy przed 2003 i po są często takie same Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Teoria ze stygnięciem jak najbardziej prawdopodobna.

A co to są wydajniejsze wtryskiwacze w twoim podpisie?

__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-06-2011, 20:32   #382
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał jendrekmak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... temat rozszerza się na tyle, że nikt zainteresowany tematem "TDCi wtryskiwacze ... zerknij na dowolną stronę tego tematu i znajdź coś poza systemem delphi. ...
Dokladnie. Zaczyna sie robic smietnik. Temat jest o wtryskach DELPHI a nie o SIEMENS/BOSCH. To zupelnie inne zwierze i nie naprawia sie go tak prosto jak Delphi.

Cytat:
Napisał Szejk.Ahmed Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
no i auto odebrane z serwisu Boscha.wtryski ideał.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..lecz nadal dymi na czarno.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..mechanicy sprawdzili szczelność IC.wszystko gra.zasugerowali przepływomierz powietrza
Ty zacznij od sprawdzenia dolotu - turbo, odmy, zaworu odmu, bo to bardziej wyglada na olej w dolocie. Do tego jednak zaloz nowy temat, bo to o czym innym juz jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-06-2011, 22:59   #383
INVERTER
ford::advanced
 
Avatar INVERTER
 
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał Kapsel_lg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kolego objawem uszkodzonej końcówki jest przede wszystkim spalanie stukowe, problemy z odpalaniem na ciepłym silniku nierówna praca. lanie końcówek nie oznacza cieknięcia tylko nieprawidłowe rozpylenie paliwa, nic sie nie gromadzi , gdyby dostawała się większa dawkato były by większe obroty niż powinny i tyle. USzkodzona końcówka powoduje że każda z częsci czasowych wtryskiwania paliwa jest nieprawidłowa.

A o jakiej uszczelce pod wtryskiem mówisz? Bo uszczelniacz wtryskiwacza zapobiega wydostawaniu się oleju przez otwór montażowy wtryskiwacza. Czy tam jest jakaś jeszcze uszczelka?
Modele wtryskiwaczy przed 2003 i po są często takie same Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Teoria ze stygnięciem jak najbardziej prawdopodobna.

A co to są wydajniejsze wtryskiwacze w twoim podpisie?
Wiesz ale to ze kacowka leje(nie rozpyla) to jest jedna sprawa. A to ze kacowka cieknie to jest inna sprawa !!!

W tdci mamy wiecej niz jedno otwarcie wtryskiwacza na jeden cykl pracy cylindra, kazde otwarcie wtrysku odpowiada za co innego i nie mozna tego poprostu tak uproszczac ze koncowka leje i to jest przyczyna wszystkiego.

Za spalanie stukowe odpowiada wlasnie zbyt duza dawka pilotowa. Moze jej wcale niebyc ale jak jest za duza to mamy problem !!!
A za dymienie i problem z odpalaniem na cieplym zle rozpylona dawka glowna, dochodzi jeszcze przesacz po iglicy co wplywa na czas otwarcia iglicy i takie tam !!!
W silnikach euro4 dochodzi jeszcze dawka podgrzewajaca spaliny itd.

Ja mowie o stalowej uszczelce/podkladce pod wtrysk !!! a ty mowisz o uszczelniaczu gumowym na gwincie nakretki dociskowej wtryskiwacza. No wlasnie od lata 2003r, juz tej gumki sie nie stosuje, olej sie leje do srodka.
Nastepna roznica to dlugosc koncowki wtryskiwacza, do lata 2003r byla Dluga koncowka, a otwor pod wtrysk byl plytrzy. Glowica zostala przejeta z silnika TDDI. Dopiero od lata 2003r. mamy poprawiona glowice z glebszym otworem, a wtryskiwacz ma ktotka koncowke !!!

Wtryski w silnikach euro4 znacznie czesciej szalejam wlasnie ze wzgledu na gromadzenie sie wyciekajacoge paliwa. Zastosowano tam zwiekszona pojemnosc komory w koncowce wtryskiwacza i jest jeszcze wiekszy problem niz z wtryskiwaczami do euro3 !!!

A wydajniejsze wtryskiwacze to takie ktore przy tym samym cisnieniu wtrysku i czasie otwarcia wtryskiwacza wtryskujam wiecej paliwa niz wtryski orginalne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. duzo wiecej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
INVERTER jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2011, 11:05   #384
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Pytanie o wydajniejsze dotyczyło byś podał co to za wtryski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

I teorii cieknących wtryskiwaczy pierwszy raz słyszę.
O kilku fazach działąnia wtrysku napisałem (lejący w każdej z faz nieprawidłowo rozprowadza paliwo po komorze).
Za spalanie stukowe odpowiada każda dawka bo czujnik wykrywa wybuch a nie fazę. Dla niego jest to obojętne.
Wydawało (wydaje mi się) że uszczelniacz wtryskiwacza jest zawsze niezależnie od rocznika. W procedurze Forda dla systemu Delphi występuje zawsze jako element wymiany wtryskiwaczy.
Z długością końcówek coś też nie tak bo ja np. miałem silnik z października 2008 i miałem długie końcówki które były według Ford eCAT motowane od 2003 do 2007 roku. Ale to szczegół.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2011, 15:41   #385
INVERTER
ford::advanced
 
Avatar INVERTER
 
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał Kapsel_lg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pytanie o wydajniejsze dotyczyło byś podał co to za wtryski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

I teorii cieknących wtryskiwaczy pierwszy raz słyszę.
O kilku fazach działąnia wtrysku napisałem (lejący w każdej z faz nieprawidłowo rozprowadza paliwo po komorze).
Za spalanie stukowe odpowiada każda dawka bo czujnik wykrywa wybuch a nie fazę. Dla niego jest to obojętne.
Wydawało (wydaje mi się) że uszczelniacz wtryskiwacza jest zawsze niezależnie od rocznika. W procedurze Forda dla systemu Delphi występuje zawsze jako element wymiany wtryskiwaczy.
Z długością końcówek coś też nie tak bo ja np. miałem silnik z października 2008 i miałem długie końcówki które były według Ford eCAT motowane od 2003 do 2007 roku. Ale to szczegół.
To wtryski-hybrydy do silnika Puma2 (tak okreslano w Mondeo silniki 2.0/2.2tdci od 2003r do 2007r). Mojego pomyslu i wykonania, wtryskuja o 30-35% wiecej paliwa niz orginalne. Mam je u siebie zamontowane od 2 miesiecy, ciagle je testuje (w sumie juz tylko pod kontem stopnia nagromadzania sie osadu i zrolnosci samo oczyszczania koncowki, ewentualnego przegrzania koncowki itd.)

Nidz dziwnego ze nie slyszales bo ta teoria powstala tydzien temu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Podczas wielogodzinnej walki z jednym wrednym wtryskiwaczem. Nijak niechcial cicho pracowac dopuki nie wyczailem ze sie lekko poci z kacowki. Zamienilem iglice pomiedzy kacowkami (przestalo ciknac) i chodzi jak powinien. Oczywiscie ciagle nie idealnie ale jak na samodzielna naprawe auta o przebiegu 250tys. to super Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
INVERTER jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2011, 16:23   #386
sandokan4
ford::beginner
 
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 20-10-2007
Skąd: Lublin
Model: MK 4
Silnik: 2.0 TDCI 140KM>163KM
Rocznik: 2011
Postów: 25
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

[QUOTE=INVERTER;1670912]To wtryski-hybrydy do silnika Puma2 (tak okreslano w Mondeo silniki 2.0/2.2tdci od 2003r do 2007r). Mojego pomyslu i wykonania, wtryskuja o 30-35% wiecej paliwa niz orginalne...

Czy mam rozumieć ,że posiadasz w swoim MK3 wtryski DENSO zamiast DELPHI - bo chyba takie stosowane były w Pumie.
sandokan4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2011, 16:29   #387
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

dziwne to by wsadzić wtryski nie od tego systemu CR do tego silnika ale ok. jesli mówisz że to zrobiłeś.

On pisze o kodowej nazwie silnika a nie o modelu auta (jak rozumiem).
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2011, 00:33   #388
INVERTER
ford::advanced
 
Avatar INVERTER
 
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

[QUOTE=sandokan4;1670921]
Cytat:
Napisał INVERTER Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To wtryski-hybrydy do silnika Puma2 (tak okreslano w Mondeo silniki 2.0/2.2tdci od 2003r do 2007r). Mojego pomyslu i wykonania, wtryskuja o 30-35% wiecej paliwa niz orginalne...

Czy mam rozumieć ,że posiadasz w swoim MK3 wtryski DENSO zamiast DELPHI - bo chyba takie stosowane były w Pumie.
Nie! Masz rozumiec ze sa to wryski firmy DELPHI (hybrydy zbudowane z czesci nalezacych do roznych wtryskiwaczy) bo tylko takie byly stosowane w silnikach Puma2 w Mondeo Mk3 od 2003-2007r.

Wtryski DENSO nigdy nie byly stosowane w Mondeo Mk3 !!! ale i owszem montowano je w silnikach Transitow 2.2/2.4 tdci od 2006r.(wypadalo by je nazwac Puma3 ) Te wtryski maja zupelnie inna budowa/mocowanie i niepasuja do Mondeo !!!

Moge dodac ze najnowszy 5cylindrowy silnik 3.2tdci o mocy 200KM montowany w transicie to tagrze silnik z seri Puma !!! (ogulnie mowiac wszystkie Pumy majam lancuch zamiast paska rozrzadu)

Aha, Puma1 to silniki TDDI/TDCI od 2000-2003 !!!

Konczymy OT.
__________________
INVERTER jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2011, 07:53   #389
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Kolego mniej agresywnie.
Nie dziw się naszemu zdziwieniu ale jesteś pierwszą osobą która mówi o hybrydach do systemy Delphi używanemu w Mondeo MK3.

Ja również nie rozumiem do końca co zrobiłeś i jak. Jakie elementy i użyłeś i co jeszcze musiałeś zmienić. Bo jak mniemam zmiana końcówki = zmiania chcrakterystyki spalania = wykrywanie nieprawidłowości przez czujniki.
Opisz to nam tutaj lub w nowym poście.

Dla przykładu tzw. wtryskiwacz hybrydowy do aut ze stajni VW to jest standardowy wtrysk ze zmienioną końcówką. Różnica taka że takie końcówki są specjalnie produkowane przez różnych producentów (np. z wiekszą średnicą otworów rozpylających czyli np. 0,216 mm). Są też gotowe wtryskiwacze (np. ALH) w których oprócz końcówki zmienione jest również ciśnienie i teraz jedno ważne to wszystko jest do silników TDI!
Do systemów CR nie ma hybryd (przynajmniej ja nic o nich nie wiem co jak najbardziej nie oznacza że gdzieś istnieć nie mogą). Jednak myślę że gdyby były to ktoś by je sprzedawał (np. w firmach tunningowach tak jak te do VW TDI).
Nowe wtryskiwacze CR (po piezoelektrycznych) to wtryskiwacze z tzw. doładowaniem ciśnienia.

Większość informacji o silnikach (ZDS_) to wikipedia cytowana ale ok tylko może mniej agresywnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Acha a co do ilości wtryskiwanego paliwa to w CR nie ma z tym nic wspólnego wtryskiwacz tylko steruje tym ECU (otwierając - zamykając zaworek). czyli jak mniemam masz zmieniony soft sterujący i mapy wtryskiwaczy? Sam to robiłeś?
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta

Ostatnio edytowane przez Kapsel_lg ; 19-06-2011 o 08:13
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2011, 09:14   #390
maciek007
ford::amateur
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 17-04-2011
Skąd: Nowy Sącz
Model: Ford Mondeo KOMBI
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011/
Postów: 4
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

witam. ja zrobilem wczoraj w swoim focusie probe przelewowa i wyniki po 3 minutach pracy silnika wyszly nastepujaco:
1. 42
2. 63
3. 79
4. 91
wydaje mi sie ze wyniki sa tragiczne. podpowie ktos co powinienem teraz zrobic.
maciek007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:13.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.