|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-01-2011, 12:05 | #21 | |
ford::average
Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 03-06-2010
Skąd: Szczecin/Norwegia
Model: Ford Galaxy III
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 61
|
Odp: prośba o rozszyfrowanie błędów dtc
Cytat:
A tak na marginesie juz od długiego czasu poszukuje programu do zczytywania błędów z Galaxy '07 , z tego co znalazłem Euroscan da rade jak myślisz ? Ostatnio edytowane przez Lukasz26C ; 21-01-2011 o 12:08 |
|
22-01-2011, 23:10 | #22 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-12-2007
Model: Mondeo MkIII
Silnik: 2,0TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 310
|
Odp: prośba o rozszyfrowanie błędów dtc
Cytat:
Pozdrawiam m-cin |
|
17-02-2011, 08:46 | #23 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-07-2010
Skąd: Kraków
Model: Smax
Silnik: TDCi 2,0
Rocznik: 2009
Postów: 111
|
Odp: prośba o rozszyfrowanie błędów dtc
Koledzy, wczoraj w ASO, przy okazji aktywacji modułu przyczepy zgłosiłem, że podczas testu komputer s-max’a wyświetla błąd DTC C41668.
Ostatecznie, po kilku próbach jego wykasowania, dostałem od serwisu poniżej zamieszczony wydruk z ustnym wyjaśnieniem „Komputer próbuje komunikować się z modułem VDM, którego Pan nie ma w samochodzie (bo występuje on jako opcja). Przy próbie komunikacji z czymś co nie istnieje, może wystąpić błąd” – więc wszystko jest OK, jeździć dalej. Zapytałem, czemu nie mam błędów od innych modułów, których również nie mam zainstalowanych w samochodzie. Odpowiedź w stylu „jak będzie się Pan dalej bawił komputerem, to inne błędy mogą się również pojawić”. Czy uważacie, że mają w serwisie rację? Jak sprawdzić, czy mam w samochodzie zainstalowany moduł VDM lub czy powinienem go mieć? Do czego służy moduł VDM? Czy wy też macie takie błędy/ czy macie takie moduły zainstalowane? |
17-02-2011, 09:58 | #24 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-12-2007
Model: Mondeo MkIII
Silnik: 2,0TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 310
|
Odp: prośba o rozszyfrowanie błędów dtc
Moduł VDM służy do sterowania pneumatycznym zawieszeniem adaptacyjnym (takim, gdzie można twardość zmieniać). Tu info z hamerykańskiego biuletynu serwisowego:
"# Vehicle height is controlled by the 4-Wheel Air Suspension Module (4WAS) based on height sensor output voltages. # The Vehicle Dynamics Module (VDM) and the 4-Wheel Air Suspension Module (4WAS) are the same module. This was a naming convention change in mid-model year 2003." [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ponieważ tego typu błędy występują od czasu do czasu, moim zdaniem ford źle zaimplementował procedurę odpytywania modułów. Powinny być odpytywane tylko moduły skonfigurowane plus ewentualnie autodetekcja (ale bez takich błędów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Panowie w serwisie udzielili odpowiedzi typu "odstosunkuj się pan od nas, my nie mamy fiołkowego pojęcia, co się z pana samochodem dzieje" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam m-cin |
17-02-2011, 19:11 | #25 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
|
Re: prośba o rozszyfrowanie błędów dtc
|
18-02-2011, 07:10 | #26 | |
ford::average
Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 03-06-2010
Skąd: Szczecin/Norwegia
Model: Ford Galaxy III
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 61
|
Odp: Kody DTC - niestety nie wszystkie i po angielsku
Cytat:
-F00616 -F00617 ???? Pozdrawiam |
|
18-02-2011, 07:35 | #27 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-12-2007
Model: Mondeo MkIII
Silnik: 2,0TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 310
|
Odp: Re: prośba o rozszyfrowanie błędów dtc
Cytat:
Zacytowane przez ciebie kody błędów (zresztą cytowane już wielokrotnie na forum) nie dotyczą S-MAXów, galaxy Mk3, Mondeo Mk4 i pewnie innych nowszych samochodów. Pozdrawiam m-cin |
|
02-09-2011, 19:20 | #28 |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: prośba o rozszyfrowanie błędów dtc
Panowie prośba do rozszyfrowania prostego (po polsku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) błędów które dziś zczytałem z testu zegarów,który zrobiłem z ciekawości bo auto chodzi lux,a więc:
DTC 01 C42268 DTC 02 41568 DTC 03 41668 Z góry dzięki za info Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
25-07-2012, 17:25 | #29 |
ford::expert
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
Odp: prośba o rozszyfrowanie błędów dtc
Temat ładnie nabierał tempa ale jakoś sie zastało w temacie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. z odczytywaniem tych najczęstszych . Ja miałem takie odczytałem je kiedyś przy uruchomieniu TEST.bez uruchomienia silnika.
DTC #02 C41668 Po uruchomieniu silnika na postoju i zarazem TEST zegarów wyswietliło mi się w tym miejscu DTC #02 C41568 Nie wiem co może oznaczać to; Manufacture hours OF20 w tłumaczeniu to inaczej motogodziny czyli spalanie na postoju ale czy 0F20 oznacza 20% średniego spalania?. RafałB jak jest teraz u ciebie z tymi błedami które miałeś .?
__________________
......................... Pozdrawiam . |
25-07-2012, 19:52 | #30 |
ford::professional
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-05-2010
Skąd: Warszawa
Model: S-Max FL +Mondeo5Vig
Silnik: 2.0TDCi 140KM +180KM
Rocznik: 09.2010 +08.2017
Postów: 1,467
|
Odp: prośba o rozszyfrowanie błędów dtc
Manufacture hours to w wolnym tłumaczeniu godziny produkcyjne. Było już o tym na forum - ale nic mądrego ta temat tego parametru nie wymyślono
0F20 - to szesnastkowo 3872. Z tego co pamiętam wartość ta dla danego samochodu/wskaźników jest stała, nie zmienia się. |