Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-01-2011, 07:04   #1
pawello11
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-08-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 Duratorq TDCi (100KM)
Rocznik: 2009
Postów: 18
Domyślnie Zimne powietrze po zatrzymaniu samochodu

Witam, problem jak w temacie,
w normalnej jeździe jest ok, temperatura wody w normie, grzeje aż miło,
po zatrzymaniu np na światłach w ciągu paru sekund z nawiewów zaczyna lecieć zimne powietrze, po ruszeniu i przejechamiu paru metrów jest znowu ok, w sumie nic bardzo męczącego, ale objaw chyba niepokojący, szczegolnie po przewertowniu forum, z tym ze przyczyn znalazłem tam kilka, wiec mam nadzieje ze nie zmyjecie mi glowy za dublowanie tematów,
w sumie pytanie jest takie, czy juz na gwalt umawiac sie z mechanikiem na jakies ogledziny i szykowac kase na powazne naprawy?

i i jeszcze jedno, czy to może miec związek z dogrzewaczem? niedawno był sprawdzany, ta jego pompka od wody była padnieta, ale po wymianie chodzi bez problemowo

pozdrawiam i thx za pomoc
p

pawello11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2011, 07:49   #2
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
Domyślnie Odp: Zimne powietrze po zatrzymaniu samochodu

Dogrzewacz chodzi ??? Chyba nie bardzo, czytając twoje spostrzeżenia.
Temperatura silnika musi byc w granicach 80-85 st, bo jak mniejsza to takie są objawy, Klapa temperatury się przymyka i nie działa np. srodkowy goracy nawiew, to wszystko po to aby dogrzac silnik.
Moze jakoś słabo pompuje ta wymieniona pompka?
Pozdr.
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2011, 08:39   #3
pawello11
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-08-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 Duratorq TDCi (100KM)
Rocznik: 2009
Postów: 18
Domyślnie Odp: Zimne powietrze po zatrzymaniu samochodu

pompka niby słychać że działa, w dodatku zakladana była zupełnie nowa, tak z rozpędu sprawdzilem dzis tylko nawiewy te ostatnie w bagazniku i były gorące, dlatego uznałem ze z tej strony wszystko jet oki,
temperatura jest w czsie jazy opoło 80 , jak stane nie widze w żadnych zmian, jedynie ten zimy drażniący podmuch
wedlug Ciebie jechac najpierw do fachowca od dogrzewacza?
pawello11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2011, 09:42   #4
stomat
ford::advanced
 
Imię: Roman
Zarejestrowany: 21-11-2006
Skąd: Chojnice
Model: Alhambra
Silnik: 1,9 TD czerwone i
Rocznik: 1999
Postów: 336
Domyślnie Odp: Zimne powietrze po zatrzymaniu samochodu

Sprawdzić czy działą dogrzewacz możesz bardzo prosto. Uruchom silnik (zimny) po 5 minutach zajrzyj pod spód i zobacz czy z wydechu dogrzewacza lecą gorące spaliny czy tylko zimne powietrze. OSTROŻNIE ! można się poparzyć !
stomat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2011, 10:16   #5
MacWolf
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-01-2010
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy MK2 TIPTRONIC
Silnik: 1,9TDI, 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 28
Domyślnie Odp: Zimne powietrze po zatrzymaniu samochodu

pawello11 a zimne wieje ci po każdym zatrzymaniu, czy jak dasz po garach i dojeżdżasz do np. świateł i się zatrzymujesz??
Ja mam jak w temacie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i boję się że uszczelka pod głowicą przegwizdana...,. Temperaturę trzyma (prawie 90 st ale nigdy nie przekroczy 90), nie przegrzewa się, płynu nie "gotuje", płyn klarowny, ale ubywaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez MacWolf ; 26-01-2011 o 10:19
MacWolf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2011, 16:38   #6
pawello11
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-08-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 Duratorq TDCi (100KM)
Rocznik: 2009
Postów: 18
Domyślnie Odp: Zimne powietrze po zatrzymaniu samochodu

Cytat:
Napisał MacWolf Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pawello11 a zimne wieje ci po każdym zatrzymaniu, czy jak dasz po garach i dojeżdżasz do np. świateł i się zatrzymujesz??
Ja mam jak w temacie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i boję się że uszczelka pod głowicą przegwizdana...,. Temperaturę trzyma (prawie 90 st ale nigdy nie przekroczy 90), nie przegrzewa się, płynu nie "gotuje", płyn klarowny, ale ubywaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
potestowałem chwile, cos w tym jest, jak jade energicznie i staje przed swiatlami to leci zimne, jak jade pomalu to jest nieźle, musze sie na jakas diagnostyke w takim razie umowic
pawello11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2011, 13:20   #7
MacWolf
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-01-2010
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy MK2 TIPTRONIC
Silnik: 1,9TDI, 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 28
Domyślnie Odp: Zimne powietrze po zatrzymaniu samochodu

OK, mój gal już po robocie.
Jednak uszczelka pod głowicą, dmuchnięta na 2 garach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przy okazji tak "grubej roboty" wymienili jeszcze parę rzeczy: pompa wody, bo zaczęła się już "pocić", panewki wałka rozrządu (niestety "Turek" musiał coś kręcić na przebiegu), hydraulika (popychacze), świece żarowe, bo były kaput.
Na szczęście głowica cała, nie popękana.
Zostaje jeszcze reanimacja dogrzewacza, oby się zablokował na sterowniku, przez za duże ciśnienie cieczy chłodzącej.
Cała ta prawie "generalka", z planowaniem i sprawdzeniem szczelności głowicy, olejem, paskiem, filtrami, uszczelkami, świecami, śrubami, etc. wyszła ponad 3 tysie.
Silnik nabrał "kultury", jest cichszy, na razie za mocno nie deptałem, ale jakby żwawszy.
Podsumowując: ubywa płyn, rzyga wam płyn spod korka, wariuje ogrzewanie przy dawaniu po garach, na korku oleju jasnobrązowa piana, niekoniecznie musi się przegrzewać, 95% uszczelka pod głowicą, czego żadnemu Koledze nie życzę.

Ostatnio edytowane przez MacWolf ; 07-02-2011 o 14:42
MacWolf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:39.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.