Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-01-2011, 21:09   #21
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej

Oba silniki są konstrukcyjnie takie same, jeśli zagłębiać się w szczegóły to od wewnątrz różnią się tłokami, z racji innego stopnia sprężania, co do ilości oleju max na miarce powinno być już przy 5,7 litra ale przecież nie o to w tym wątku. Kolego jasiuuu, spróbuj zrobić diagnozę na tzw. elektronicznych menzurkach, każdy KTS 650 to posiada, bardzo ładnie widać korekcję dawek dla poszczególnych cylindrów. Może to coś wyjaśni, i jeszcze jedno pytanie, ubywa oleju silnikowego?


Ostatnio edytowane przez stecus ; 19-01-2011 o 21:33
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2011, 23:07   #22
jasiuuu
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-06-2010
Model: Mondeo 150KM
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 11
Domyślnie Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej

Cytat:
Napisał stecus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
spróbuj zrobić diagnozę na tzw. elektronicznych menzurkach, każdy KTS 650 to posiada, bardzo ładnie widać korekcję dawek dla poszczególnych cylindrów.
Możesz rozwinąć ten temat? Bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia o czym piszesz. Oleju nie ubywa.
jasiuuu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2011, 08:01   #23
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej

Pojedź do jakiegoś warsztatu który profesionalnie zajmuje się diagnozą układów CR, lepiej raz zapłacić drożej niż niepotrzebnie wymienić dobre części. U Ciebie problem na 90% leży po stronie wtryskiwaczy, skoro nie pobiera oleju to poranne kłęby dymu muszą pochodzić z paliwa.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2011, 09:03   #24
eddek
ford::specialist
 
Avatar eddek
 
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
Domyślnie Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej

Cytat:
Napisał keczup Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mylisz się kolego ,kiedyś mi wlali 6 litrów oleju i na bagnecie było ponad max a powinno być między max a min .Przy dużej ilości oleju wywala uszczelniacze , mowa o TDCI a nie oTDDI a z tego co widzę ty masz właśnie TDDI a to różnica
Keczup, widocznie nie zmieniali Ci filtra oleju, bo on sam pobiera 0.3l.

Edycja: Głupia pomyłka. :-D

Ostatnio edytowane przez eddek ; 25-01-2011 o 10:35
eddek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2011, 12:52   #25
romekcz
ford::average
 
Avatar romekcz
 
Imię: Romek
Zarejestrowany: 23-10-2009
Skąd: Staniszcze Wielkie
Model: Mondeo seria 40 (TREND)
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2005
Postów: 166
Domyślnie Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej

Cytat:
Napisał eddek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Keczup, widocznie nie zmieniali Ci filtra paliwa, bo on sam pobiera 0.3l.
Raczej filtra oleju a nie paliwaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
romekcz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2011, 15:49   #26
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej

jasiuuu
Sprawdz jeszcze zawpr EGR-najlepiej zaslep nawet na probe blacha
Skoro wyglada na to ze wtryski ok i samochod normalnie dobrze chodzi
To zbyt duze cofanie spalin wlasnie na wolnych obrotach moze tez powodowac takie
objawy jak opisujesz
...za duzo spalin sie cofa...paliwo sie niespala-niebieski dym-smierdzacy i gryzacy
obnizane obroty na silniku

Bo chyba usterka pojawila sie dosc szybko czy tak od dluzszego czasu?
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2011, 17:55   #27
Gregor90
ford::average
 
Avatar Gregor90
 
Zarejestrowany: 19-01-2009
Skąd: Katowice/Orzesze
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDCI 130
Rocznik: 10.2003
Postów: 119
Domyślnie Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej

Witam, mam podobny problem. Im zimniej, tym ładniej chodzi. Nie szarpie do momentu zejścia z ssania. Najgorzej jest przy ok. -5 -8 stopniach. Przy -20 chodził super, zszedł z ssania i zaczął szarpać. Wg mnie czuć palonym olejem. Przy obecnych temp powyżej 0 problem prawie ustał. Zdarzyło mi się ze 2-3 razy, że po dojechaniu do skrzyżowania(silnik nie zagrzany) obroty zeszły za standardowe 750 i lekko kopcił na niebiesko(znów śmierdziało olejem). Zmiany w samochodzie: Stożek(było przed montażem), brak EGR oraz katalizatora. Wtryski robione ~50kkm temu, brak błędów na kompie(poza EGR)
__________________
2.0 TDCI EGR-Bypass De-Cat, będzie IC i chip
Gregor90 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-01-2011, 13:44   #28
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej

Cytat:
Napisał Gregor90 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam, mam podobny problem. Im zimniej, tym ładniej chodzi. Nie szarpie do momentu zejścia z ssania. Najgorzej jest przy ok. -5 -8 stopniach. Przy -20 chodził super, zszedł z ssania i zaczął szarpać. Wg mnie czuć palonym olejem. Przy obecnych temp powyżej 0 problem prawie ustał. Zdarzyło mi się ze 2-3 razy, że po dojechaniu do skrzyżowania(silnik nie zagrzany) obroty zeszły za standardowe 750 i lekko kopcił na niebiesko(znów śmierdziało olejem). Zmiany w samochodzie: Stożek(było przed montażem), brak EGR oraz katalizatora. Wtryski robione ~50kkm temu, brak błędów na kompie(poza EGR)
pozostaje jeszcze zweryfikowac kat wtrysku paliwa-w tej chwili nic wiecej do glowy mi juz nieprzychodzi
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2011, 09:10   #29
Gregor90
ford::average
 
Avatar Gregor90
 
Zarejestrowany: 19-01-2009
Skąd: Katowice/Orzesze
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDCI 130
Rocznik: 10.2003
Postów: 119
Domyślnie Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej

kąt wtrysku w tdci?
__________________
2.0 TDCI EGR-Bypass De-Cat, będzie IC i chip
Gregor90 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2011, 23:08   #30
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Po odpaleniu dymi na niebiesko,szarpie,weryfikacja próby przelewowej

Cytat:
Napisał mjprzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kat wtrysku paliwa
wtrysk paliwa jest sterowany komputerem i zależny od czujników położenia wału i wałka rozrządu. mylisz z TDDI
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:46.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.