Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-12-2010, 12:28   #21
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,100
Domyślnie Odp: wybity amortyzator czy poduszka?

Cytat:
Napisał Rijndael Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie zrozumiałeś, chodzi o to, że w PRL-u nowe części do samochodów były drogie i trudno dostępne, w tej chwili oszczędzanie 150 zł na części kluczowej dla bezpieczeństwa to głupota.


Co za głupoty, poczytaj sobie trochę na ten temat. Fiat 125p to w zasadzie Fiat 125 z kilkoma modyfikacjami i starszym silnikiem, który został przez nas wybrany, bo był tańszy w produkcji. Silnik 125p był przestarzały już w momencie prezentacji 125p. Pod względem reszty rozwiązań konstrukcyjnych Fiata 125/125p należy uznać za nowoczesnego w latach 60-tych. Polonez przejął większość rozwiązań konstrukcyjnych ze 125p, w tym silnik który, jak wspomniałem, już w 125p był przestarzały. Przy czym Polonez prowadził się wyraźnie gorzej od 125p. Ogólnie Polonez był przestarzały konstrukcyjnie od pierwszego dnia produkcji, nowoczesna była jedynie konstrukcja nadwozia, bardzo bezpieczna jak na owe czasy.
Głupoty? To może powiedz mi, co nienormalnego było w Polonezie, lub Fiacie 125p? Może miał napęd przekazywany za pomocą sznurka lub gumki do majtek? Te auta miały całkiem normalne rozwiązania konstrukcyjne stosowane w tamtych czasach w wielu innych autach. Równie dobrze można powiedzieć, że samolot braci Wright był nienormalny.

darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2010, 13:09   #22
TomCat
ford::specialist
 
Avatar TomCat
 
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
Domyślnie Odp: wybity amortyzator czy poduszka?

nie wiem co ma Polonez czy Fiat 125p do amortyzatorów w mondeo u kolegi Horhe.
Wydaje mi się jednak że patrząc na ww samochody z perspektywy czasów ich produkcji można je uznać za auta, o których wielu marzyło a niewielu je mogło mieć, przynajmniej nie od razu, jak dziś. I nawet jeżeli może w tamtych czasach istniały nowsze rozwiązania konstrukcyjne, to niestety nasz kraj, będąc jakby nie było pod "panowaniem" ZSRR, nie mógł nawet pomarzyć o tym, co było na zachodzie. Więc Fiat czy Polonez jak na tamte czasy był u nas nie lada rarytasem, a przynajmniej tak twierdzą ci co w tamtych czasach żyli, pracowali i jeździli tymi autami.
Ale nadal nie wiem co to ma wspólnego z amortyzatorami ( czy raczej amortyzatorem) kolegi Horhe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-)
TomCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-12-2010, 06:58   #23
Horhe
ford::advanced
 
Avatar Horhe
 
Zarejestrowany: 13-10-2006
Skąd: front wschodni
Model: sprzedany
Silnik: sprzedany
Rocznik: sprzedany
Postów: 389
Domyślnie Odp: wybity amortyzator czy poduszka?

Cytat:
Napisał norbi333 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ciekawy diagnosta.Ja miałem 52 % sprawności ,a przy wymianie okazało się ,że ciekną
już
to przy ilu wymieniać? przy 80%? czy może 70 to już jest ta dolna granica sprawności amortyzatora? ufam człowiekowi, który posiada uprawnienia do wykonywania przeglądów od parunastu lat. norbi jesteś diagnostą? pracujesz jako mechanik?
to ja powiem, że nie pracuję jako pierwszy ani jako drugi. i w tym temacie udaję się właśnie do stacji diagnostycznej by zbadać, zmierzyć, ocenić, kupić, wymienić.


Uważaj co i w jaki sposób piszesz na Forum !

Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 29-12-2010 o 20:00
Horhe jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-12-2010, 07:31   #24
Rijndael
ford::professional
 
Zarejestrowany: 24-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 1,175
Domyślnie Odp: wybity amortyzator czy poduszka?

Cytat:
Napisał TomCat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tył i przód są od siebie odseparowane i niezależne więc tutaj różnice w wysokości czy twardości zawiasu nie są aż tak istotne dla prowadzenia, jak różnice lewa - prawa.
Niestety, ale się mylisz, to powszechny na forach mit, że przód nie ma większego związku z tyłem. W rzeczywistości manipulując twardością/wysokością przodu/tyłu możemy w zasadniczy sposób wpływać na prowadzenia auta. Chaotyczne zmiany tego rodzaju nie mają żadnego sensu. Jeśli nie mamy konkretnego powodu, by zastosować z przodu inne zawieszenie niż z tyłu i odpowiedniej wiedzy na ten temat to zawsze stosujemy z przodu i z tyłu sprężyny i amortyzatory tego samego typu.

Cytat:
Napisał TomCat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja np z przodu mam krótsze o 30mm i nieco utwardzone sprężyny h&r, a tył mam fabryczny. I poprawiła się trakcja w stosunku do fabrycznej.
Jeśli nawet tak jest, to jest to kwestia przypadku. Największą rolę w tej poprawie odgrywa pewnie autosugestia ("skoro wymyśliłem, kupiłem, zamontowałem to MUSI być lepiej").

Cytat:
Napisał Horhe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
to przy ilu wymieniać? przy 80%? czy może 70 to już jest ta dolna granica sprawności amortyzatora? ufam człowiekowi, który posiada uprawnienia do wykonywania przeglądów od parunastu lat.
Wtedy kiedy auto zaczyna się źle prowadzić, te procenty można sobie w buty włożyć. Wystarczy, ze spuścisz trochę powietrza z opon i już na tym super teście będziesz miał lepszy wynik. Po za tym różne auta mają różne wartości wyjściowe, to co w jednym aucie wyjdzie od razu po wymianie amortyzatorów to w innym może oznaczać ich stan agonalny.

Cytat:
Napisał darmodziej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Głupoty? To może powiedz mi, co nienormalnego było w Polonezie, lub Fiacie 125p? Może miał napęd przekazywany za pomocą sznurka lub gumki do majtek? Te auta miały całkiem normalne rozwiązania konstrukcyjne stosowane w tamtych czasach w wielu innych autach. Równie dobrze można powiedzieć, że samolot braci Wright był nienormalny.
Jak wspomniałem -- poczytaj trochę o tym. To nie jest forum FSO żeby tu o tym dyskutować, ale pierwsza z brzegu kwestia to np. antyczny silnik OHV z wałem na trzech podporach. Cała reszta (oprócz nadwozia) była niewiele lepsza (lepsza mniej więcej o generację).

Ostatnio edytowane przez Rijndael ; 21-12-2010 o 07:34
Rijndael jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-12-2010, 16:16   #25
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,100
Domyślnie Odp: wybity amortyzator czy poduszka?

Cytat:
Napisał Rijndael Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak wspomniałem -- poczytaj trochę o tym.
Nie muszę, znam to ze szkoły.
Pozdrawiam.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2010, 19:56   #26
mascom
ford::advanced
 
Avatar mascom
 
Zarejestrowany: 14-09-2008
Skąd: Jaworzno
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1999 Pb + Lpg
Rocznik: 2002
Postów: 490
Domyślnie Odp: wybity amortyzator czy poduszka?

Cytat:
Napisał Horhe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
coraz częściej jednak zauważam, że posty i pytać o coś na tym forum to nieporozumienie. jeden się zna więcej od drugiego, a napewno już więcej od diagnosty czy mechanika... no ******** polska i polaczki...ręce opadają.
Koledzy z forum dobrze mówią. A mechanik - co mu sie da to wymieni.

Co do tematu amortyzatory ZAWSZE wymienia się parami. Praktycznie każdy amoryzator w zależnosci od producenta ma inne parametry: inne wykonanie a co za tym idzie inny skok, inną twardość, inne tłumienie nierówności. W przypadku zawieszenia koła lewego i prawego wymagane jest aby obie strony miały jak najbardziej zbliżoną charakterystykę działania.

Do założyciela tematu: A klocki hamulcowe jak wymieniasz? Tym tokiem rozumowania to można wymienić tylko te klocki które się juz wytarły bo pozostałe mają jeszcze 2-3mm okładziny. Starczy na długo. A jaka oszczędność Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 07-09-2011 o 17:38
mascom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2010, 19:59   #27
norbi333
ford::professional
 
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,209
Domyślnie Odp: wybity amortyzator czy poduszka?

Cytat:
Napisał Horhe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
to przy ilu wymieniać? przy 80%? czy może 70 to już jest ta dolna granica sprawności amortyzatora? ufam człowiekowi, który posiada uprawnienia do wykonywania przeglądów od parunastu lat. norbi jesteś diagnostą? pracujesz jako mechanik?
Nie jestem i nie muszę.Przy takiej sprawności po prostu wymieniałem amorki ,bo ciekły

Cytat:
Napisał Horhe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
******** polska i polaczki...ręce opadają.
Sam jesteś jednym z tych polaczków
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r

Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 09-10-2011 o 21:19
norbi333 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.