Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-11-2010, 19:41   #291
ULCIA70
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Witam Panowie,może u Was dowiem się,jaki mam problem z autem,bo już ręce opadają Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Auto pracowało normalnie,do czasu gdy wlałam paliwo chyba trochę zanieczyszczone,po przejechaniu ok 20 km silnik zaczął szarpać,po kolejnych 20km zapaliła się kontrolka od świec żarowych,mechanik poradził zmienić filtr paliwa i powietrza,co też zrobiłam,tj mąż zmienił paliwowy,ja od powietrza,auto już nie szarpie,ale traci moc,bo zwykle pod górkę,gdy wyciągałam 60,ciągnie ledwie na 30 i ryczy przy tym niesamowicie,musi być stromy zjazd,by dociągnął do 120,wlewałam środek czyszczący układ paliwowy,ale to nic nie dało,kontrolka miga nadal i auto nie ma mocy,rok temu zmieniliśmy turbo,do tej pory działał bez zarzutu,a teraz ma człowiek ochotę wysiąść i pchać go do przodu... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

  Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2010, 15:49   #292
ryanan
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-09-2010
Model: Mondeo i Fiesta
Silnik: tdci i 1,25
Rocznik: 2004 i 2011
Postów: 54
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Witam wszystkich, jest mi ogromnie (nie)miło zasiąść w gronie tych, którym sprężynka wesoło mruga na powitanieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie dalej jak 2 tyg temu mondeo było w serwisie u Adamczyka w Piekarach. Wymieniono mi świece żarowe - 280zł, zmierzono kompresje(ok) - 200zł, układ zasilania(ok) - 120zł, przelewy(w normie) -80zł i wymieniono filtr paliwa - 20zł+80zł ~ ponad 700zł.
Dzisiaj jadąc na trasie, około 120km/h zapaliła sie sprężynka, ograniczyła się moc i mrugała aż dojechałem kawałek by sie zatrzymać. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu sprężynka mruga nadal. W zasadzie zanim sie zapali to juz zaczyna mrugać - przeczytałem cały wątek i wnioskuję ze ECU stracił kody wtrysków. Najgorsze jest to, że cały czas jest w tym trybie serwisowym i kiepsko sie tak jeździ, a wam szcześliwcy po zgaszeniu problem ustaje.
Chce pojechac do Adamczyka znowu i ciekawe co teraz sie okaże. Aż strach sie bać.
Macie jakies sugestie? Czy samo skalibrowanie wtrysków załatwi kłopot, czy od razu zlecić, by wzieli je na stół probierniczy i zbadali skoro te przelewy ostatnio wyszły dobrze??

Dodam, że samochód jest 2002 rok, 130KM tdci i ma niecałe 80tys przebiegu (pewne)

Dzięki

Ostatnio edytowane przez ryanan ; 20-11-2010 o 15:51
ryanan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2010, 19:09   #293
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,654
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Zgadujesz dobrze - wypadł ci kod od wtryskiwacza.
Trzeba ponownie wgrać kody wtrysków i będzie ok.
Pytanie tylko dlaczego ECU zgubiło kody? Jeżeli wgrasz je, jakiś czas będzie ok a po pewnych czasie znowu kod wypadnie tzn że coś jest nie tak z wtryskami ;]
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2010, 19:53   #294
ryanan
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-09-2010
Model: Mondeo i Fiesta
Silnik: tdci i 1,25
Rocznik: 2004 i 2011
Postów: 54
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cytat:
Napisał cezarg1410 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zgadujesz dobrze - wypadł ci kod od wtryskiwacza.
Trzeba ponownie wgrać kody wtrysków i będzie ok.
Pytanie tylko dlaczego ECU zgubiło kody? Jeżeli wgrasz je, jakiś czas będzie ok a po pewnych czasie znowu kod wypadnie tzn że coś jest nie tak z wtryskami ;]
Witajcie
Zatem wrociłem od Adamczyka.
Wyciągneli wtryskiwacze, sprawdzili na stole probierniczym, w jakiejs maszynie co daje na nie 2tys atmosfert itp - wynik że są wszystkie w 100% sprawne, żaden nie puszcza. Zrobili im kalibracje, wgrali nowe kody do ecu i ma być dobrze. Zostawiłem znowu ponad 700zł u nich.
Pozostaje pytanie, dlaczego komputer zgubił te kody?

Podobno mają gościa, ktory mieszka obok elektrowni w Łaziskach i prawie regularnie do nich przyjeżdża, bo niby nawet linie wysokiego napiecia mogą być przyczyną ze te kody sie gubią - jest to możliwe co mi powiedział ten mechanik?? Tamten koleś niby omija te elektrownie to jest ok, a jak cos go zmusi zeby obok sie przejechac to na 90% te kody sie zgubią.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ja ciesze że że teraz wszystko działa, mam nadzieje że tak bedzie nadalGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ryanan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2010, 23:28   #295
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Mi u Adamczyka wgrali kod wtrysku za friko - wcześniej robiłem u nich 2 wtryski, może dlatego nic nie zapłaciłem za to...
__________________
FORD MONDEO Mk4
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2010, 18:52   #296
ryanan
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-09-2010
Model: Mondeo i Fiesta
Silnik: tdci i 1,25
Rocznik: 2004 i 2011
Postów: 54
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Podobno skalibrowanie wtrysków i nadanie tych kodów tyle kosztuje. Może jak są już nadane i sie je zna, to potem wgrać je w razie "zgubienia" przez ECU wychodzi taniej - a Tobie nawet nic nie policzyli za to.
Zastanawia tylko sam fakt, ze to sie może zgubić i wszystko trafi szlag w najmniej odpowiednim momencie.
ryanan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2010, 22:02   #297
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Mi do tej pory (przebieg 230tyś km, a sam przejechałem 50tys km) tylko 2 razy ECU zgubiło kod wtrysku: I raz kiedy 1 wtrysk szlag trafił (drugi był tez do wymiany), a II raz 2-3 tygodnie po wymianie wtrysków u Adamczyka bezpośrednio po zalaniu V-powera na shell`u.
__________________
FORD MONDEO Mk4
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2010, 12:18   #298
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cytat:
Napisał ryanan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najgorsze jest to, że cały czas jest w tym trybie serwisowym i kiepsko sie tak jeździ, a wam szcześliwcy po zgaszeniu problem ustaje.
nie przesadzaj tylko jedź na komputer. wklepanie kodów to nie wymiana pompy albo wtryskiwaczy więc nie jest to jakaś tragedia. z dwojga złego wolę zgubić kody niż naprawiać układ wtryskowy
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2010, 21:07   #299
PRZEMEK
ford::beginner
 
Avatar PRZEMEK
 
Imię: HEI-PA 173
Zarejestrowany: 17-07-2008
Skąd: Łagów/FKR , Osterrade/HEI
Model: Fiesta ST MK VI, Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 Pb ,2.0 TDCI
Rocznik: 2006 , 2011
Postów: 20
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Skrobne i ja cos w tym temacieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W poprzednia niedziele jadac do swojejego drugiego domu ,a bedac parenascie kilometrow od celu dopadla mnie migajaca "zaraza" i przejscie w tryb awaryjny.Zjechalem z autostrady zgasilem silnik i odpalilem ponownie i problem znikl...do wczoraj.
Wczoraj rano zaswiecila sie kontrolka silnika.Rad nie rad udalem sie do serwisu i umowilem sie na diagnostyke komputerowa.Szacowany koszt 150 zetaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po wyjezdzie spod serwisu kontrolka zgasla (podejrzewam ze moje mondzio sie wystraszyloGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)ale skoro sie umowilem wiec dzisiaj pojechalem( a przy okazji umawiania pan z serwisu powiedzial ze na 90% to EGR-koszt 650zeta)diagnosta podpial pod kompa i wywalilo takie oto bledy;
P0401-(PCM)-W ukladzie (EGR) wykryto niedostateczny przeplyw
P0404-(PCM)-Usterka sterowania polozeniem zaworu (EGR) badz wartosc poza zakresem.
P0409-(PCM)-Czujnik polozenia zaworu (EGR)
Najwieksze zaskoczenie przyszlo na koniec , a mianowicie serwis nie policzyl mi za usluge ani groszaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.W prywatnej rozmowie z diagnosta powiedzial zeby jezdzic az zacznie sie swiecic na okroglo, a wtedy wymienic EGRGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dodal tez ze przy moim przebiegu (198TKM) i jak do tej pory ni czyszczonym zaworze to i tak dobry wynik,a musze zaznaczyc ze zadko tankuje w Polsce.
Wiec teraz pozostaje mi czekac az padnie EGR lub przeczyscic go i tez czekac az padnieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na koniec dopisuje nastepny plus dla SERWISU GERMAZ ZIELONA GORAGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PRZEMEK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2010, 12:01   #300
kion
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-01-2009
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 3
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cytat:
Napisał ravis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Krycho79. Rozmawiałem dziś z dobrym diagnostą i opisałem Twoje problemy. Błąd spalania stukowego jest wychwytywany dlatego, że silnik nie wyłącza się po przekręceniu kluczyka. Sterownik widzi stop a czujnik przesyła mu informację, że silnik pracuje i jest błąd spalania stukowego. Tym, że podłączony komputer pokazuje to na określonym cylindrze nie należy się zbytnio sugerować. Diagnosta mówi, że w dieslu nie spotkał się jeszcze z silnikiem, który miał więcej niż jeden czujnik spalania detonacyjnego (w benzynie występują niekiedy osobno dla każdego cylindra) a wskazywanie na konkretny cylinder wynika z faktu, że sterownik "mapuje" kolejność wtrysku i pokazuje na ten gdzie wtrysk następuje. Znajdziesz przyczynę nie wyłączania się silnika po wyłączeniu stacyjki i błąd spalania stukowego powinien zniknąć. Aby było jeszcze ciekawiej wtryskiwacze są gdzieś na końcu poszukiwań przyczyn. One są elementem wykonawczym jest impuls elektryczny jest wtrysk nie ma impulsu nie ma wtrysku. Radził zacząć poszukiwania od elektryki i elektroniki samochodu. Jeśli w tym co napisałem są jakieś przekłamania lub niejasności to proszę o zwrotną informację, postaram się to wyjaśnić. Jeżeli chodzi o Kia to nie ma problemu naprawialiśmy już tego sporo więc jeśli sobie kupisz a padną wtryski to zapraszam. A tak poważnie to jeśli chodzi o budowę wewnętrzną to jest identyczna jak w TDCI (więc takie same wady i zalety). Pozdrawiam

Kolega Ravis ma 100 % rację. U mnie wystąpił 2 x problem z migającą spręzynką i kody wtryskiwacza były wpisywane. Ostatnio na cylindrze 4. Raz spręzyna migała jak żona zdusiła samochód na skrzyżowaniu (nie mogłem z przyczyn ogólnych jechać sam, bo wypilem więcej niż 4 piwa) i szybko chciała odpalic. Silnik jeszcze kręcił a żona wyłączyła i chciała uruchomić rozrusznik. Drugi raz podjechałem pod piekarnię pod chlebek i zgasiłem auto. Silnik jeszcze się kręcił, a ja dałem jedynkę i puściłem sprzęgło. Auto się zdusiło. Po powrocie uruchamiam i widzę miganie.

Jak widać sterowniki są czułe na te sytuacje. Należy ich unikać, a nie jest to trudne.

PS.

Auto ma 165 tyś. Wlewam od 140 przebiegu tyś mixol. Nie mam problemów ze spręzyną przy gwałtownym przyspieszaniu. Wtryski nie wymieniane. Tankowanie na neste.
kion jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
diesel , migająca sprężynka , mk3 , mondeo , nie odpala , pompa wtryskowa , tdci , wtryskiwacze



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:04.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.