|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-07-2010, 13:54 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-07-2007
Skąd: tczew
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 15
|
Podwyższona temperatura silnika przy predkosci +180km/h i temp. zewnetrzna 35*C
Witam
silnik wykazuje niepokojace objawy. jadac samochodem z predkoscia 180+km/h temp. zewnetrzna 35*C zauwazyłem ze temp silnika rosnie do 100*C. z klimatyzacji zaczeło płynac cieple powietrze. automatycznie zwolnilem i temp spadła i utrzymywała sie na normalnej wartosci. czy to wina wysokiej tem zewnetrzenj i predkosci czy moze jakies inne powody. w ruchu ulicznym w korkach samochod zachowuje sie wzorowo i temp w normie. wentylator sie wlacza. wiec raczej termostat odpada doradzcie prosze jakie sa wasze sugestie? pozdrawiam |
14-07-2010, 15:36 | #2 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-07-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 1
|
Odp: podwyrzszona temperatura
Miałem coś podobnego w tamtym roku. U mnie była to pompa wody. Proponuję odkręcić zbiornik wyrównawczy z płynem i zobaczysz czy dołem z pompy poleci woda. Jeśli tak to na pewno pompa. Są dwa rodzaje awarii pompy. Ja miałem ten droższy wariant (w środku jakiś wielotryb się uszkodził). Kosztów nie pamiętam ale było kilka setek.
|
14-07-2010, 16:58 | #3 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: podwyrzszona temperatura
Cytat:
natomiast temperatura 100 stopni przy takim obciążeniu jest normalna pod warunkiem, że nie masz w chłodnicy wody tylko płyn, który ma wyższą temp. wrzenia niż woda. klima może się wyłączać ze względu na ochronę silnika przed przegrzaniem. przy czym temp. 100 stopni na liczniku to w zasadzie wskazówka w pionie. jeśli pokazuje połowę między pionem a czerwonym polem to pewnie była w okolicy 110 stopni |
|
17-09-2010, 14:12 | #4 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-07-2007
Skąd: tczew
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 15
|
Odp: podwyrzszona temperatura
Cytat:
temperatura przy takim obciązeniu nie jest normalna. okazało sie ze wysiadł sterownik wentylatora, wiec Twoje uwagi odnosnie katowania samochodu włóż sobie pod poduszkę jezeli nie masz własciwych pomysłów do przedstawionego tematu |
|
20-09-2010, 20:03 | #5 |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 25-09-2009
Skąd: oklice Lubina
Model: Ford Mondeo Mk3 kombi
Silnik: TDCI 2.0 automat tip-tronik 115KM
Rocznik: 2004
Postów: 90
|
Odp: podwyrzszona temperatura
A ja też ci powiem że auto katujesz i nie szanujesz.
|
20-09-2010, 20:40 | #6 |
ford::average
Imię: Damian
Zarejestrowany: 17-01-2010
Skąd: Zwoleń
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 87
|
Odp: Podwyższona temperatura silnika przy predkosci +180km/h i temp. zewnetrzna 35*C
W takich warunkach pogodowych przy takiej predkosci to nie wiem czy ma to cos do tego bo pomimo tego upalu to przy predkosci 180 km/h powietrze tez musi niezle chlodzic ta chlodnice...
Moim zdaniem katowaniem mozna nazwac jakby zimnego diesla tak piecowal nie rozgrzanego... Najlepiej jakby wszystkie samochody byly przykrecone do 110 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Diesel czasem w ***** musi dostac bo to lubi i takie jest moje zdanie wszystko oczywiscie na rozgrzanym silniku i bez dochodzenia do ostatniej cyferki na obrotomierzu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdrawiam |
20-09-2010, 21:06 | #7 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-10-2007
Model: MKIII Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115 HP
Rocznik: 2002
Postów: 504
|
Odp: podwyrzszona temperatura
Cytat:
dobre, to co mamy jeździć jak rowerem? daj spokój stary, auto jest po to by nim grzać, a nie się z nim cackać po to go mam by "katować" czytaj użytkować, a jak to już każdego sprawa, a napewno przy sprawnym układzie chłodzenia silnik nie powinien przekraczać dopuszczalnej skali jak kupiłeś auto do kościoła to sobie tak go używaj ale nie oceniaj innych po ich stylu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak mam ochotę to jadę po emerycku ,a jak nie to cisnę 180 i tyle ci do tego...
__________________
Tato?-pyta się syn. Dlaczego babcia biegnie zygzakiem między drzewami? Nie gadaj tyle junior...podawaj naboje. |
|
20-09-2010, 21:06 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
|
Odp: Podwyższona temperatura silnika przy predkosci +180km/h i temp. zewnetrzna 35*C
Praktycznie każdy diesel po dojściu do 116-118stopni obcina moc silnika żeby nie doszło do przegrzania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. sprawnego silnika nie przegrzejesz nawet przy bucie w podłodze i 40stopniowym upale Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie jednego dieselka już doprowadziłem do takiego stanu że spuchł i jakoś nic się mu od tego nie stalo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. oprócz złapania muła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
20-09-2010, 21:12 | #9 |
ford::average
Imię: Damian
Zarejestrowany: 17-01-2010
Skąd: Zwoleń
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 87
|
Odp: Podwyższona temperatura silnika przy predkosci +180km/h i temp. zewnetrzna 35*C
No i wszystko jasne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
20-09-2010, 21:31 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 03-03-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 6
|
Odp: Podwyższona temperatura silnika przy predkosci +180km/h i temp. zewnetrzna 35*C
Witam,
Proponuje umyć chłodnice cieczy chłodzącej i sprawdzić: działanie wentylatora chłodnicy: prędkości biegu 1 i 2, działanie przy włączonej klimatyzacji pompę wodną - a zwłaszcza połączenie wielowypustowe z pompą wspomagania układu kierowniczego przez którą jest napędzana, najprawdopodobniej wielowypust jest wytarty i pompa traci wydajność poprzez brak napędu, Pozdrawiam, |