|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-07-2010, 19:47 | #1 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 07-03-2010
Skąd: kujawsko-pomorskie
Model: mondeo mk3/s-max
Silnik: 2.0 TDDI/2.0 TDCI
Rocznik: 2000/2006
Postów: 23
|
stukot w kolumnie kierowniczej
Jadac po nierownosciach np. po studzienkach slysze stukot,pukanie w ukladzie kierowniczym.Na szapaczach jest ok.Na moj sluch to pukanie dochodzi z magielnicy.Czy moze ktos pomoc i podpowiedziec jak to sprawdzic?
|
01-07-2010, 20:32 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-11-2007
Skąd: Lubin/ Edynburg
Model: Opel Omega
Silnik: 3.2 V6
Rocznik: 2001
Postów: 176
|
Odp: stukot w kolumnie kierowniczej
Mialem podobnie i byl to luz na drazku kierowniczym. ale mi to wyszlo na trzepakach. chodzi o drazek a nie koncowke. moze u Ciebie to samo bedzie.
|
01-07-2010, 20:42 | #3 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 07-03-2010
Skąd: kujawsko-pomorskie
Model: mondeo mk3/s-max
Silnik: 2.0 TDDI/2.0 TDCI
Rocznik: 2000/2006
Postów: 23
|
Odp: stukot w kolumnie kierowniczej
mialem wyjete koncowki drazka i szarpalem za nie i nic nie znalazlem.krecac kierownica gwaltownie w lewo i prawo slychac pukanie w maglownicy
|
01-07-2010, 21:58 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: Swarzędz
Model: MK III Ghia
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 537
|
Odp: stukot w kolumnie kierowniczej
Po pewnym przebiegu pojawia się taki dźwięk. Słychać go dobrze przy gwałtownych ruchach kierownicą. W moim też to słychać. Mimo , że nie mam luzów.
Najprawdopodobniej przyczyną jest eksploatacyjne zużycie przekładni kierowniczej ....
__________________
324 000 km w kołach i hula jeno gwizd....... |
02-07-2010, 15:16 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-11-2007
Skąd: Lubin/ Edynburg
Model: Opel Omega
Silnik: 3.2 V6
Rocznik: 2001
Postów: 176
|
Odp: stukot w kolumnie kierowniczej
PIOTR 1 nie chodzilo mi o koncowki drazkow tylko o ich wewnetrzna strone. blizej maglownicy. mozna sprawdzic to jak ktos bedzie ruszal kierownica a Ty pod autem dotkniesz tych miejsc reka. Wlasnie to powodowalo u mnie stuki a luzow na przekladni nie bylo. Pomogla wymiana drazkow kierowniczych( nie samych koncowek)
|
02-07-2010, 19:13 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2006
Skąd: Brzeg
Model: MKI
Silnik: 2.0 16V STAG
Rocznik: 1994
Postów: 231
|
Odp: stukot w kolumnie kierowniczej
Bedzie stukać na zgaszonym aucie ze wspomaganiem, zapal i wtedy posprawdzaj.
|
02-07-2010, 19:49 | #7 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 07-03-2010
Skąd: kujawsko-pomorskie
Model: mondeo mk3/s-max
Silnik: 2.0 TDDI/2.0 TDCI
Rocznik: 2000/2006
Postów: 23
|
Odp: stukot w kolumnie kierowniczej
ja specjalnie wyciagnolem koncowke aby tez sprawdzic drazek kierowniczy i nie wyczulem luzu.skrecajac kierownica od razu kola reaguja na wykonany ruch a luz miedzy slimakiem a listwa chyba tez mozna regulowac jakas sruba(nakretka).moze w srodku pekla jakas sprezyna i szukam podpowiedzi bo jeszcze nie rozbieralem magielnicy.nie znam szczegulowej budowy ( brakuje mi szczegulowego rysunku ).moze mi ktos podesle bo mam nadzieje ze to jest maly drobiazg i sam naprawie
|
02-07-2010, 20:25 | #8 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 07-03-2010
Skąd: kujawsko-pomorskie
Model: mondeo mk3/s-max
Silnik: 2.0 TDDI/2.0 TDCI
Rocznik: 2000/2006
Postów: 23
|
Odp: stukot w kolumnie kierowniczej
wlasnie slychac na uruchomionym silniku,przeciez pisalem ze jadac po nierownosciach np. studzienkach w miescie kturych nie brakuje.dziura i slychac stuk,dziura i znowu stuk.kiedys to bylo zadko a teraz to ciagle slychac stuk stuk .....
|
02-07-2010, 23:18 | #9 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2006
Skąd: Brzeg
Model: MKI
Silnik: 2.0 16V STAG
Rocznik: 1994
Postów: 231
|
Odp: stukot w kolumnie kierowniczej
To zanim zabierzesz się za maglownicę wyklucz wszystko inne, ja jestem po wymianie w Bodo w Radwanicach- u mnie poszło gładko, ale jak się pozrywają śruby w starszych rocznikach to trzeba ciąć belkę, chociaż nie wiem jak to u Ciebie w MK3, w MK1 maglownica schowana w sanki-wózek. Może masz na wierzchu. Sprawdź jeszcze gumy na stabilizatorze, łączniki stabilizatora, gumy na wahaczu - czasami ciężko zlokalizować źródło stuków.
|
04-07-2010, 14:42 | #10 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 07-03-2010
Skąd: kujawsko-pomorskie
Model: mondeo mk3/s-max
Silnik: 2.0 TDDI/2.0 TDCI
Rocznik: 2000/2006
Postów: 23
|
Odp: stukot w kolumnie kierowniczej
moze ktos ma rysunek pokazujacy budowe malownicy lub wie ktura srubka reguluje sie luz na listwie.nie chcialbym cos popsuc lub bezpotrzeby cos rozregulowac a znajomosc budowy da mi mozliwosc zastanowic sie czy moze byc cos luznego w srodku.oczywiscie ze wymontowanie magielnicy zostawie na koncu ale juz teraz szukam materialow na ten temat.nie lubie niespodzianek bo codziennie potrzebny jest samochod i naprawy wykonuje w weekendy a z dostepem do czesci jest utrudniony.moze ktos opisze jak zachowuje sie samochud przy popsutych stabilizatorach?za odpowiedzi dziekuje.
|