Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-05-2010, 10:56   #1
Labotor
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-03-2010
Model: MK3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 10
Domyślnie Czy to tylko wysprzęglik?

Po delikatnym naciśnięciu sprzęgła słychać nietypowy "szum". Kiedy wciskam głębiej szum ustaje. Czy to może być uszkodzenie samego wysprzęglika (łożyska)? Poza tym nic innego się nie dzieje. Czy można z tym użytkować samochód i czy z biegiem czasu będzie się to nasilać czy też zostanę nagle niemile zaskoczony na drodze bez możliwości włączenia biegu?

Labotor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2010, 11:24   #2
bpnike
ford::beginner
 
Avatar bpnike
 
Zarejestrowany: 20-12-2008
Skąd: Watford/UK
Model: Ford Mondeo Titanium X
Silnik: 2.0 TDCI 140PS
Rocznik: 2007
Postów: 25
Domyślnie Odp: Czy to tylko wysprzęglik?

ja mialem to samo ale mechanik powiedzial ze taki sam efekt ma zepsuta dwumasa. zeby wymienic sam wysprzeglik to i tak trzeba scaignac skrzynie wiec od razu wymien sobie reszte. pozdrawiam
bpnike jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2010, 06:43   #3
Labotor
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-03-2010
Model: MK3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 10
Domyślnie Odp: Czy to tylko wysprzęglik?

Wczoraj tez ktoś mi to "osłuchał" i powiedział, że zaczyna hałasować dwumasa. Ponieważ wymiana to poważny dla mnie wydatek dlatego może ktoś mi podpowie czy warto kupić na Allegro używaną dwumasę ze sprzęgłem bo jest to tylko 1/4 - 1/3 ceny nowego kompletu. Czy zatem jakość używanej dwumasy można ocenić organoleptycznie?
Labotor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2010, 10:04   #4
steell
ford::professional
 
Avatar steell
 
Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Ford Fusion mk2 z USA /Mondeo mk5/
Silnik: 1,5 EB wersja SE, K&N 33-5000
Rocznik: 2014 model 2015
Postów: 1,310
Domyślnie Odp: Czy to tylko wysprzęglik?

używaną to mimo wszystko sobie odpuść
__________________
Mój Grzechotnik]
Biały
steell jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2010, 22:54   #5
piotrekR
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-05-2009
Skąd: Amsterdam/K-Koźle
Model: Mondeo
Silnik: TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 12
Domyślnie Odp: Czy to tylko wysprzęglik?

Jeśli to wysprzęglik to może Ci się przytrafić to co mi (nie życzę Ci tego) - w pewnym momencie pedał sprzęgła został w podłodze i zostałem na jednym biegu na autostradzie w Niemczech i 500km od domu (wyciek płynu hamulcowego z wysprzęglika), wcześniej objawy były bardzo delikatne: mały szum łożyska oporowego który znikał po wciśnięciu sprzęgła i lekko utrudnione wbicie 1 i 2 biegu przy wolno toczącym się aucie - nie było czasu żeby to robić od razu bo potrzebowałem auto do jazdy. Oczywiście kupiłem cały komplet: dwumasa, docisk, sprzęgło, wysprzęglik. Po zdjęciu skrzyni okazało się, że tylko wysprzęglik sie rozpadł reszta była w stanie idealnym: dwumasa jak nowa (minimalny luz na ugięciu sprężyn taki sam jak w nowej - ktoś musiał ją niedawno wymieniać), sprzęgło jeszcze spokojnie przeżyje nową dwumasę, docisk idealny, a wysprzęglik to nie dość że ciekł to połowa kulek z łożyska była na dole obudowy skrzyni. Oczywiście wymieniłem cały komplet bo jeżdżę tym autem w trasy 1500km i nie lubię niespodzianek a poza tym trochę się narobiłem przy ściąganiu tej skrzyni - nie wiem ile u Ciebie biorą mechanicy za wymianę dwumasy ale wydaje mi się, że od 500zł w górę (i to 500 to tak prywatnie w garażu), jak ktoś nie oglądając auta i nie wiedząc jak wyglądają sanki pod silnikiem w tym Fordzie poda mniejszą cenę to albo ją podtrzyma klnąc na siebie w duchu biorąc pieniądze za robotę albo zmieni cenę przy odbiorze auta jeśli nie była ona sztywno określona Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W sumie zależy od tego jak z gotówką, jak daleko jeździsz i jak długo chcesz mieć to auto - najlepiej rozebrać obejrzeć co siadło i potem wymieniać albo nowy komplet i mieć na długo spokój albo pojedyńcze części - używki - jakbyś potrzebował dwumasę, docisk i sprzęgło to mi zostały Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
piotrekR jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-05-2010, 21:45   #6
Labotor
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-03-2010
Model: MK3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 10
Domyślnie Odp: Czy to tylko wysprzęglik?

Cytat:
Napisał piotrekR Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli to wysprzęglik to może Ci się przytrafić to co mi (nie życzę Ci tego) - w pewnym momencie pedał sprzęgła został w podłodze i zostałem na jednym biegu na autostradzie w Niemczech i 500km od domu (wyciek płynu hamulcowego z wysprzęglika), wcześniej objawy były bardzo delikatne: mały szum łożyska oporowego który znikał po wciśnięciu sprzęgła i lekko utrudnione wbicie 1 i 2 biegu przy wolno toczącym się aucie - nie było czasu żeby to robić od razu bo potrzebowałem auto do jazdy. Oczywiście kupiłem cały komplet: dwumasa, docisk, sprzęgło, wysprzęglik. Po zdjęciu skrzyni okazało się, że tylko wysprzęglik sie rozpadł reszta była w stanie idealnym: dwumasa jak nowa (minimalny luz na ugięciu sprężyn taki sam jak w nowej - ktoś musiał ją niedawno wymieniać), sprzęgło jeszcze spokojnie przeżyje nową dwumasę, docisk idealny, a wysprzęglik to nie dość że ciekł to połowa kulek z łożyska była na dole obudowy skrzyni. Oczywiście wymieniłem cały komplet bo jeżdżę tym autem w trasy 1500km i nie lubię niespodzianek a poza tym trochę się narobiłem przy ściąganiu tej skrzyni - nie wiem ile u Ciebie biorą mechanicy za wymianę dwumasy ale wydaje mi się, że od 500zł w górę (i to 500 to tak prywatnie w garażu), jak ktoś nie oglądając auta i nie wiedząc jak wyglądają sanki pod silnikiem w tym Fordzie poda mniejszą cenę to albo ją podtrzyma klnąc na siebie w duchu biorąc pieniądze za robotę albo zmieni cenę przy odbiorze auta jeśli nie była ona sztywno określona Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W sumie zależy od tego jak z gotówką, jak daleko jeździsz i jak długo chcesz mieć to auto - najlepiej rozebrać obejrzeć co siadło i potem wymieniać albo nowy komplet i mieć na długo spokój albo pojedyńcze części - używki - jakbyś potrzebował dwumasę, docisk i sprzęgło to mi zostały Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dziękuję za obszerną odpowiedź. Myślę, że najpierw zdemontuję skrzynie, a potem zastanowię się z mechanikiem jakie części kupić. Chwilowo będę tym samochodem jeździł, ale za 2 miesiące czekają mnie dalekie wyjazdy i nie nie chcę ryzykować. Nie mam problemów z biegami, a ten "szum" słychać po delikatnym naciśnięciu sprzęgła zaś po wciśnięciu głębszym już nie słychać. Mechanik nie chce się jednoznacznie wypowiadać, bo mówi, że za każdym razem z dwumasą miał różniące się objawy.
Labotor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2010, 07:44   #7
piotrekR
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-05-2009
Skąd: Amsterdam/K-Koźle
Model: Mondeo
Silnik: TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 12
Domyślnie Odp: Czy to tylko wysprzęglik?

Jeśli to wysprzęglik to powinno go być słychać najgłośniej kiedy pedał jest puszczony (luz), natomiast kiedy wciśniesz do końca powinien milknąć - takie są typowe objawy łożyska wyciskowego (w tym wypadku z hydraulicznym wysprzęglikiem). Ty natomiast słyszysz go jak lekko wciśniesz co bardziej wskazywałoby na dwumasę - gdyby jeszcze były drgania na pedale przy takim lekkim wciśnięciu to raczej dwumasa ale jeśli nie ma problemów z wrzucaniem biegów, szarpaniem itp. może być tak, że ten zestaw jeszcze długo pojeździ i nie ma sensu tego już rozbierać tylko obserwować czy się szum nie nasila - decyzja oczywiście należy do Ciebie.
piotrekR jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2010, 09:41   #8
Dawid849
ford::advanced
 
Avatar Dawid849
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 15-09-2007
Skąd: Głogów
Model: S-Max
Silnik: TDCI 2.0 140km Power Shift
Rocznik: 2012
Postów: 398
Domyślnie Odp: Czy to tylko wysprzęglik?

Kolego jesli Cię nie stać na nowe koło i całe sprzęgło zawsze możesz regenerować , ja za regeneracje + wymiana sprzęgła zapłaciłem 1000zł + wysprzęglik bo tego nie regenerują. Pozdrawiam
__________________
Były: Vectra A 90r 115km, Mondeo mk II 99r 90km. Mondeo mk III 03r 115km , Fiat Stilo 06r 120km, Mondeo mkIV 2.0TDCI 140km
Jest: S-Max 2.0 TDCI 140km Power Shift 2012
Dawid849 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2010, 11:09   #9
Labotor
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-03-2010
Model: MK3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 10
Domyślnie Odp: Czy to tylko wysprzęglik?

Cytat:
Napisał piotrekR Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli to wysprzęglik to powinno go być słychać najgłośniej kiedy pedał jest puszczony (luz), natomiast kiedy wciśniesz do końca powinien milknąć - takie są typowe objawy łożyska wyciskowego (w tym wypadku z hydraulicznym wysprzęglikiem). Ty natomiast słyszysz go jak lekko wciśniesz co bardziej wskazywałoby na dwumasę - gdyby jeszcze były drgania na pedale przy takim lekkim wciśnięciu to raczej dwumasa ale jeśli nie ma problemów z wrzucaniem biegów, szarpaniem itp. może być tak, że ten zestaw jeszcze długo pojeździ i nie ma sensu tego już rozbierać tylko obserwować czy się szum nie nasila - decyzja oczywiście należy do Ciebie.
Myślę, że Twoja odpowiedź najbardziej przybliżyła mi możliwość postawienia diagnozy. Rzeczywiście, odczuwam lekkie drgania pedału. Jak na razie nie nasilają się te objawy. Mam nadzieję, że jeśli sytuacja będzie się pogarszać objawy zmuszą mnie do wymiany kompletu. Najbardziej obawiam się nagłej awarii z dala od domu ale myślę, że dopóki objawy nie będą się zwiększać taka niespodzianka mnie nie spotka. Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś sprostuje.
Labotor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2010, 11:17   #10
maestro06
ford::professional
 
Avatar maestro06
 
Zarejestrowany: 02-11-2008
Skąd: Opole
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDDI by VTECH
Rocznik: 2002
Postów: 1,343
Domyślnie Odp: Czy to tylko wysprzęglik?

Cytat:
Napisał Labotor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Myślę, że Twoja odpowiedź najbardziej przybliżyła mi możliwość postawienia diagnozy. Rzeczywiście, odczuwam lekkie drgania pedału. Jak na razie nie nasilają się te objawy. Mam nadzieję, że jeśli sytuacja będzie się pogarszać objawy zmuszą mnie do wymiany kompletu. Najbardziej obawiam się nagłej awarii z dala od domu ale myślę, że dopóki objawy nie będą się zwiększać taka niespodzianka mnie nie spotka. Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś sprostuje.
Kolego piszesz, że w chwili obecnej nie stac Ciebie na wymianę kompletnej dwumasy itp... to pomyśl nad sztywnym kołem bez dwumasy, widzę po opisie, że masz silniczek TDDI więc bez problemu dostaniesz cały komplet z valeo za ok 1300-1400 pln, przejrzyj allegro jest tego troszkę, poza tym ktoś z forumowiczów już zakładał sztywne koło i pisał, że nie odczuwa praktycznie żadnej różnicy.
maestro06 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:13.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.