Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-01-2009, 19:39   #11
Wojtek617
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 14-01-2009
Postów: 4
Domyślnie Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Ja też miałem taki problem. Po uruchomieniu auta rano zapaliła się sprężynka. Ponowne uruchomienie 2 tys obr i znowu sprężynka. Pojechałem na kompa uszkodzony sterownik turbiny. Nigdzie nie mogłem dostać samego bez turbiny. Znajomy załatwił mi jakiegoś gościa z forda zadzwoniłem zawiozłem sterownik godzian czasu 400 zł naprawiony. Po 3 miesiącach dziwny objaw gdy "przegazuje ' auto na biegu jałowym i schodzi z obrotów słychać dziwne grzechotanie z turbiny( tylko na rozgrzanym silniku). Samochód nie bierze oleju i nie kopci. Mechanik stwierdził ze albo zapiekly się łopatki turbiny albo turbina przepompowuje i to powietrze wytwarza taki dzwięk- wina tego sterownika. Narazie nic jeszcze z tym nie robiłem. Prosze o porade.

Wojtek617 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2009, 07:38   #12
cziko
ford::average
 
Avatar cziko
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 167
Domyślnie Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Cytat:
Napisał Wojtek617
Nigdzie nie mogłem dostać samego bez turbiny. Znajomy załatwił mi jakiegoś gościa z forda zadzwoniłem zawiozłem sterownik godzian czasu 400 zł naprawiony.
Śmierdzi naciągactwem - gość z Forda "naprawił" ten sterownik????
Wiesz może co zrobił???
__________________
JUMP DA F@CK UP!!!
cziko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2009, 20:07   #13
seb_92d
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-02-2007
Postów: 10
Domyślnie Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

szpiotr masz racje przed liftem w 2005 r. łopatki kierownicze turbiny były sterowane aktuatorem pneumatycznym - podciśnieniowo (taka gruszka z węzykiem). Po lifcie do Mondka TDCi 115KM i 130KM zamontowano turbinę z zmienna geometria, ktorej łopatki sa sterowane silniczkiem elektrycznym, zamknietym w tym wlasnie prostokatnym pudelku (silniczek napedza ta dzwiginke usatwiona prostopadle do turbo).
seb_92d jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2009, 18:23   #14
cziko
ford::average
 
Avatar cziko
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 167
Domyślnie Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Dzwoniłem do Pana Grabowskiego - weryfikacja usterki jest bezpłatna; naprawa - w zależności od usterki: 800zł - 2.000 zł.
W wolnej chwili się przejadę na badanie, jak koszt wyniesie w okolicach 800zł - 1.500zł to chyba się zdecyduję. W przypadku wyższej kwoty raczej wolę zainwestować w nową turbinę - ok 3.000zł w Inter Cars (ze zniżką itp.).


Pozdr
__________________
JUMP DA F@CK UP!!!
cziko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-03-2009, 14:37   #15
mario_p
ford::average
 
Avatar mario_p
 
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Bytom-9 "Oberschlesien"
Model: Mk3 Kombi TrendX+ESP
Silnik: 130PS TDCI
Rocznik: 2004'FL
Postów: 179
Question Odp: Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Hej, odświeżę trochę temacik, jak tam turbo? Wymieniłeś? Ja mam podobno zatarte łopatki (sterowanie podciśnieniowe- gruszka przy turbo) i ciągnie dopiero od ok 2000obr ale nie mam żadnej sprężynki, auto pali normalnie jedynie co to jest ogólnie trochę przymulone.
Ostatnio wpadł mi taki temat:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
i
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

no i zastanawiam się czy to by można było zrobić z naszymi?
Może wystarczyło by ją faktycznie wyczyścić i to rozwiązało by problem?
Koledzy co Wy na to?
__________________
6 lat było Palio1.2 bez awarii, liczyłem na to samo z Mondkiem...ale nie ma tak źle!
mario_p jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2009, 19:00   #16
cziko
ford::average
 
Avatar cziko
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 167
Domyślnie Odp: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Cześć Mario,

Dawno nie zaglądałem na ten temat.
Nie wymieniłem turbo, dopóki nie odczuwam ubytków w mocy to nie będę wywalał kasy.... spręzynka w czasie jazdy się nie zapala.

Jeżdżę i już. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdr
__________________
JUMP DA F@CK UP!!!
cziko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2009, 20:13   #17
Lulu
ford::beginner
 
Avatar Lulu
 
Zarejestrowany: 18-01-2009
Skąd: Sandomierz / Gorzyce
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 115KM
Rocznik: 2004
Postów: 39
Domyślnie Odp: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

cziko, gdybyś był zainteresowany to w firmie Bratford z Radomia nowa turbawka kosztuje 2500zł (115KM) + 400 za uszczelkę i robotę.
Orientowałem się bo mam prawie ten sam problem co Wojtek617 - cyt. gdy "przegazuje ' auto na biegu jałowym i schodzi z obrotów słychać dziwne grzechotanie z turbiny; to samo jest przy naciśnięciu sprzęgła podczas zmiany biegów; niedawno podczas przyspieszania przy ok 50km/h wyskoczyła sprężynka i włączył się tryb awaryjny, pojechałem na kompa i pokazał błąd turbiny.
Rozmawiałem z mechanikiem i najprawdopodobniej mam zasyfione turbo (powodem jest/był masakryczny stan wtrysków) , co powoduje blokowanie się łopatek.
Dzwoniłem też do firmy Turbo Tec - podobno znają się na rzeczy - żeby dowiedzieć się ile kosztuje regeneracja. I tak: podstawowa cena czyszczenia/piaskowania itd to 1100zł, a ktoś musi jeszcze wyciągnąć i założyć tubo + jego wysyłka, więc łączne koszty czyszczenia to ok 1400-1500zł; gdyby się okazało, że turbo ma jakieś uszkodzenie to cena szybko by poszła w górę.
Tak dla zaspokojenia ciekawości: cena turbiny 115KM w ASO to 5200zł :]
__________________
Moje Mondeo MK3
Lulu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2009, 21:23   #18
cziko
ford::average
 
Avatar cziko
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 167
Domyślnie Odp: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Dzięki Lulu, ale tak jak pisałem wyżej - dopóki mogę to odpuszczam temat - już mam dosyć czytania ile kto wydał, co wymienił.......... ehhhhh......... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
JUMP DA F@CK UP!!!
cziko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2009, 00:46   #19
osse20
ford::amateur
 
Avatar osse20
 
Imię: KRIS
Zarejestrowany: 08-05-2009
Skąd: ŁÓDZKIE
Model: FORD S-MAX 2.0
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007r
Postów: 6
Domyślnie Odp: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Jak wyczyscic turbine w fordzie mondeo TDCI 2004 R zetec
osse20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-02-2010, 12:24   #20
cziko
ford::average
 
Avatar cziko
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 167
Domyślnie Odp: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

update ad błędu P132B:

Zaczął mnie zastanawiać odgłos spod maski po przekręceniu kluczyka (nie odpalając silnika) - takie rytmiczne cykanie. Dzisiaj otworzyłem maskę, przekręciłem kluczyk i zajrzałem do komory silnika. Cykanie dochodziło ze sterownika turbo, dodatkowo dało się wyczuć ruch w środku sterownika (w rytm cykania). Oczywiście po odpaleniu sprężynka i tryb serwisowy; przy dodaniu gazu brak ruchu dźwigienki (nie dzieje się tak jak odpalę silnik zaraz po zgaśnięciu kontrolek). To cykanie to tak jakby zacięta dźwigienka - jakby chciała się przesunąć, ale nie mogła. Po zdjęciu sterownika, dźwigienka, która wchodzi do turbo (od geometrii łopatek) chodzila swobodnie.

Zadzwoniłem do kolegi z forum i podmieniliśmy sam sterownik... - jak ręką odjął Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nic nie cyka, nie ma sprężynki i Mondi zbiera się od niższych obrotów.... no bajka.

Zadziwiła mnie data na moim sterowniku - 2007r; czyli ktoś już go podmieniał... Rozebraliśmy go i w środku nic nie jest zużyte, jedynie widać jakiś ciemny nalot (jak sadza; do przeczyszczenia/przedmuchania).

I jeszcze jedno - złożyliśmy mój sterownik do kupy i podpieliśmy spowrotem... zaczął działać normalnie...

Aktualnie mam założony sterownik kolegi, ale zamierzam wyczyścić swój, włożyć i pojeździć - dam znać czy śmiga Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

edycja 05.03.2010
Jednak mój sterownik nie działa - jest walnięta ta plastikowa "połowa" sterownika - z elektroniką.
Zrobiłem podmianę i teraz jeżdżę ze swoją mechaniką i elektroniką kolegi.
__________________
JUMP DA F@CK UP!!!

Ostatnio edytowane przez cziko ; 05-03-2010 o 12:28
cziko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.