Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-01-2009, 23:05   #1
cziko
ford::average
 
Avatar cziko
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 167
Domyślnie [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Witam,


W grudniu odwiedziłem ASO LIPSKI w Warszawie. Powody mojej wizyty były następujące:
1. migająca sprężynka po odpaleniu - sporadycznie, ale jednak (jak dłużej nie odpalam po zgaśnięciu żółtych kontrolek)
2. delikatne szarpnięcia na jałowym
3. ciepły silnik ciężko odpala - tzn odpala, ale do 5 sekund obroty "wiszą" na poziomie ok 600rpm, szarpie i czasami dymi na biało, brak reakcji na pedał gazu, po ww czasie "wskakują" na swoją nominalną wartość
4. denerwujący klekot na niskich obrotach przy delikatnym przyspieszaniu; przy ruszaniu
Poza tym wszystko w normie: nie kopci, nie bierze oleju, przyspiesza (ale w zakresie 2000 - 2200rpm "gubi" power)

Po diagnozie IDS mój MONDI się obnażył - błąd P132B-PCM. Uszkodzony moduł sterowania turbiną.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wg ASO - trzeba wymienić turbinę. Fachowiec LIPSKIEGO powiedział iż bardzo możliwe jest że np łopatki turbiny są "zawieszone" w jakimś położeniu i przy konkretnych obrotach mogę nie mieć full power.

Może ktoś z okolic Warszawy/Łodzi miał problem z elektorniką turbiny i sobie poradził?

Ja znalazłem coś takiego: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Kliknijcie w link "Zakres usług w systemach elektroniki samochodowej", a potem wyszukajcie FORD.

Z góry dziękuję za sugestie.

Pozdr

__________________
JUMP DA F@CK UP!!!
cziko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2009, 23:12   #2
ocznik
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 17-07-2007
Skąd: Wawa/Piaseczno
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 373
Domyślnie Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Na temat Grabowskiego słyszałem dużo dobrych rzeczy (mieszkam w okolicach) - podobno porządni fachowcy i potrafią wiele sprzętów "ożywić" jednak liczą sobie sporo.
Poza ceną nie słyszałem złych opinii.
ocznik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2009, 23:19   #3
cziko
ford::average
 
Avatar cziko
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 167
Domyślnie Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Cytat:
Napisał ocznik
Na temat Grabowskiego słyszałem dużo dobrych rzeczy (mieszkam w okolicach) - podobno porządni fachowcy i potrafią wiele sprzętów "ożywić" jednak liczą sobie sporo.
Poza ceną nie słyszałem złych opinii.
Ciekawe jak ma się to "sporo" do ceny całej turbiny - w ASO chyba ponad 4.000zł.
__________________
JUMP DA F@CK UP!!!
cziko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2009, 23:58   #4
drmexpol
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 25-10-2008
Postów: 6
Domyślnie Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

U mnie występuje ów błąd również sporadycznie. Raz na dwa miesiące zamigocze kontrolka i to w określonych sytuacjach (zerwanie sprzęgła, zgaśnięcie auta i jego natychmiastowe ponowne odpalenie). WDS orzekł jak w temacie. Byłem w związku z tym w serwisie - wymiana sprężarki (oczywiście podziękowałem). Byłem też w firmie specjalizującej się w naprawach turbo - orzeczenie - albo sterownik (wymiana na używkę bez gwarancji 700 PLN) albo przycinanie się łopatek w turbinie (koszt 600 PLN z 6 miesięczną gwarancją+demontaż i montaż turbiny, wymiana oleju i filtrów w warsztacie zewnętrznym). Jednak mechanik z tego warsztatu radził sprawdzić w momencie pojawienia się błędu (wówczas cięgno metalowe na sterowniku zawiesza się) czy w momencie zwolnienia cięgna przez zdjęcie zawleczki jest ono blokowane przez sterownik czy przez turbinę. Blokowanie przez sterownik świadczy o jego uszkodzeniu i raczej objaw powinien mieć charakter stały, blokowanie od strony turbiny świadczy o zawieszeniu się łopatek i usterka może mieć charakter okresowy. Jak dotychczas jeżdżę bez naprawy ale z ciekawością i obawą obserwuję co będzie dalej.
drmexpol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2009, 07:26   #5
Mako2
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-06-2007
Skąd: lubuskie
Model: Mondeo Mk3 kombi
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2003 FL
Postów: 27
Domyślnie Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Też mialem kłopot z tym cholernym błedem.
Oczywiście ASO odrazu turbine chciało wymieniać. W jednym warsztacie wymienili mi moduł i ok. 300km było OK, ale w którymś momencie znów zaczęła się sprężynkowa jazda bez trzymanki. Po przeczytaniu wielu postów i kilkunastu konsultacjach z różnymi specami zawiozłem nieszczęsna turbinke z modulem na warsztat do Poznania. Tam rozebrali to cholerstwo wyczyścili wypiaskowali. Przejechałem narazie koło 2500km i problem się nie pojawił. Odpukać.
Mako2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2009, 08:34   #6
cziko
ford::average
 
Avatar cziko
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 167
Domyślnie Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

No proszę - nie jestem odosobnionym przypadkiem...... (w kupie raźniej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )


Cytat:
Napisał Mako2
Też mialem kłopot z tym cholernym błedem.
Oczywiście ASO odrazu turbine chciało wymieniać. W jednym warsztacie wymienili mi moduł i ok. 300km było OK, ale w którymś momencie znów zaczęła się sprężynkowa jazda bez trzymanki. Po przeczytaniu wielu postów i kilkunastu konsultacjach z różnymi specami zawiozłem nieszczęsna turbinke z modulem na warsztat do Poznania. Tam rozebrali to cholerstwo wyczyścili wypiaskowali. Przejechałem narazie koło 2500km i problem się nie pojawił. Odpukać.
Jak wymienili Ci pierwszy moduł, to skąd go wzięli, nowy, czy używany, ile zapłaciłeś???

Za drugim razem co rozbierali?? Turbinę, czy moduł??? Ile zapłaciłeś???


Ja na razie nie mam sprecyzowanego zdania co zrobię - nawet myślałem o wymianie TURBO w ASO - ponad 4.000zł.
Znajomy z INTERCARS może kupić turbinę na siebie za ok 2.700zł, ale nie wiem czy oryginał, czy zamiennik, no i gdzie założyć - pewnie w ASO, to może jakąś gwarancję dadzą.
Używana to ryzyko - może być taka sama, albo gorsza - loteria.

Sam nie wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Dzięki za odpowiedzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdr.
__________________
JUMP DA F@CK UP!!!
cziko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2009, 08:59   #7
Mako2
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-06-2007
Skąd: lubuskie
Model: Mondeo Mk3 kombi
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2003 FL
Postów: 27
Domyślnie Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Cytat:
Napisał cziko
No proszę - nie jestem odosobnionym przypadkiem...... (w kupie raźniej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )

Jak wymienili Ci pierwszy moduł, to skąd go wzięli, nowy, czy używany, ile zapłaciłeś?

Za drugim razem co rozbierali?? Turbinę, czy moduł? Ile zapłaciłeś?

Ja na razie nie mam sprecyzowanego zdania co zrobię - nawet myślałem o wymianie TURBO w ASO - ponad 4.000zł.
Znajomy z INTERCARS może kupić turbinę na siebie za ok 2.700zł, ale nie wiem czy oryginał, czy zamiennik, no i gdzie założyć - pewnie w ASO, to może jakąś gwarancję dadzą.
Używana to ryzyko - może być taka sama, albo gorsza - loteria.

Sam nie wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Dzięki za odpowiedzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdr.
O ile pamiętam zapłaciłem 300zl. Moduł był używany. Nowych modułów raczej nie dostaniesz, chyba że z turbiną Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Garret ma pomysł na zarabianie kasy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Za drugim razem rozebrali turbine. Wyczyścili, wypiaskowali, a poniewaz akurat w tym momencie nie mieli jak przetestować samego modułu (trzeba było czekać kilka dni na jakieś urządzenie) więc wymienili tez i moduł na inny. koszt 1200 (całość) i 6 miesiecy gwarancji.
Mako2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2009, 09:21   #8
cziko
ford::average
 
Avatar cziko
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 167
Domyślnie Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Cytat:
Napisał Mako2

O ile pamiętam zapłaciłem 300zl. Moduł był używany. Nowych modułów raczej nie dostaniesz, chyba że z turbiną Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Garret ma pomysł na zarabianie kasy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Za drugim razem rozebrali turbine. Wyczyścili, wypiaskowali, a poniewaz akurat w tym momencie nie mieli jak przetestować samego modułu (trzeba było czekać kilka dni na jakieś urządzenie) więc wymienili tez i moduł na inny. koszt 1200 (całość) i 6 miesiecy gwarancji.
Wytłumaczyli może na czym polega ten błąd???

Mi koleś coś mówił że tu chodzi o sterowanie geometrią łopatek turbiny - np mogły się zatrzymać w jakimś położeniu i są cały czas statyczne.
__________________
JUMP DA F@CK UP!!!
cziko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-01-2009, 06:42   #9
szpiotr
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-03-2008
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 TDCI 125KM
Rocznik: 2010
Postów: 31
Domyślnie Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Ciekawe, mam również TDCI z 2005 roku z początku roku (jeszcze przed drugim liftem) i moja turbina wygląda inaczej - nie ma takiego modułu elektrycznego !!! Jestem tego pewien. Wogóle nie dochodzą do niej żadne kable elektryczne tylko przewód podcisnieniowy z kolektora ssącego.
szpiotr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2009, 18:43   #10
cziko
ford::average
 
Avatar cziko
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 167
Domyślnie Re: [MK3] 2004 TDCi 130KM, moduł sterowania turbiną, błąd P132B

Cytat:
Napisał szpiotr
Ciekawe, mam również TDCI z 2005 roku z początku roku (jeszcze przed drugim liftem) i moja turbina wygląda inaczej - nie ma takiego modułu elektrycznego ! Jestem tego pewien. Wogóle nie dochodzą do niej żadne kable elektryczne tylko przewód podcisnieniowy z kolektora ssącego.
to zdjęcie jest z netu - nie wiem z jakiego modelu
__________________
JUMP DA F@CK UP!!!
cziko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.