|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-01-2010, 19:58 | #11 |
ford::beginner
Imię: tomekpyt
Zarejestrowany: 17-05-2009
Skąd: Głogów
Model: Mondeo MK3
Silnik: TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 15
|
Odp: Rozrusznik ?
dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.
|
22-01-2010, 20:35 | #12 | |
ford::average
Imię: Jurek
Zarejestrowany: 03-10-2009
Skąd: Wrocław
Model: MONDEO MK3
Silnik: TDCI 2,0 115 KM
Rocznik: 2003
Postów: 131
|
Odp: Rozrusznik ?
Cytat:
|
|
22-01-2010, 20:50 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-06-2007
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: Ford Mondeo GHIA
Silnik: 2.0 TDCI 131 KM
Rocznik: II.2005
Postów: 144
|
Odp: Rozrusznik ?
wracając do tematu - mam podobny objaw z tym, że na pewno to nie jest rozrusznik lub bendix czy zwał to jak zwał! U mnie to brzmi trochę jakby z popychaczy zaworów zszedł olej i przez chwilę chodziły na sucho. Co prawda nie wiem nawet czy u mnie są hydraulicznie sterowane czy jakimiś płytkami (sorki nie znam się na tym) ale co ciekawe dzieję się to tylko na ciepłym silniku nigdy na zimnym. Przy walniętych popychaczach (tak miałem kiedyś w Seiceto 0.9) objawy zachodziły raczej na zimnym! Trwa to około kilku sekund i potem silnik chodzi jak nowy. Może ktoś wie co to za bydlę?
__________________
SPRZEDAŁEM SWOJEGO MUNDKA |
23-01-2010, 08:11 | #14 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-08-2008
Skąd: NOH
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI TIT
Rocznik: 2008
Postów: 285
|
Odp: Rozrusznik ?
Pawulons mozesz napisac jaki olej lejesz?Ja leje Castrol 5w40 i tez mi klepie na cieplym i na zimnym.Tez podejrzewam popychacze.Pozdrowienia
|
23-01-2010, 08:28 | #15 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: Swarzędz
Model: MK III Ghia
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 537
|
Odp: Rozrusznik ?
Nie do końca . Jeżeli masz zbyt niskie ciśnienie oleju to na zimnym będzie wszystko OK, a w miare rozgrzewania silnika zaczną się hałasy. Dopuki olej jest zimny i gęsty ciśnienie jest wystarczające do zapewnienia prawidłowego działania hydraulicznego układu kasowania luzów zaworowych. W miarę rozgrzewania się oleju jego płynność się zwiększa a tym samym ciśnienie zmniejsza. I wtedy zaczyna go brakować do prawidłowego kasowania luzów.
Jeżeli to faktycznie są zawory to: - sprawdź w jakimś warsztacie ciśnienie oleju, - sprawdź na jakim oleju jeździsz - bo stosowanie niewłasciwego oleju może w skrajnych przypadkach dać podobne objawy. Ale raczej jest to mało prawdopodobne - bo musiałbyć chyba jeździć na selektolu od fiata 125 p :-) , albo na oleju wymieszanym z paliwem czy płynem chłodzącym. Ja raczej stawiałbym na problem z pompą olejową lub zaworem regulacyjnym ciśnienia oleju, choć możliwą przyczyną może być zużycie panewek głównych lub korbowodowych - spowodowane przebiegiem silnika, stosowaniem niewłaściwego oleju, niewłaściwą eksploatacją (katowaniem) silnika, przegrzaniem et cetera..... Ostatnio edytowane przez Piotr K ; 23-01-2010 o 08:33 |
23-01-2010, 09:20 | #16 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-08-2008
Skąd: NOH
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI TIT
Rocznik: 2008
Postów: 285
|
Odp: Rozrusznik ?
Tos mnie teraz podbudowal.Tylko ze u mnie jak jest zimny to klepie glosniej(z jednej strony to normalne bo jaki diesel nie klepie jak jest zimny)a w miare rozgrzania sie wycisza i podczas gwaltowniejszego dodania gazu zaczyna sobie klepac(terkotac).Pytam sie o olej bo kolega ma taki sam silnik w mondeo jak ja leje mobil 1 i wedlog licznika ma przebieg o 40 tys wiekszy i jemu nic nie klepie.Znowu drugi kolega tez z takim motorem jak moj leje castrol i tez mu kurde klepie.Teraz sa dwie opcje;
-albo moj mondeo ma krecony licznik(na 140 tys)a kolega drugi ma ponad 200 tys dlatego podobne objawy -albo castrol sie nie nadaje tymbardziej ze ktos pisal na forum ze brudzi rozrzad. Za jakis czas zmienie olej na mobil i sie zobaczy. |
23-01-2010, 10:57 | #17 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: Swarzędz
Model: MK III Ghia
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 537
|
Odp: Rozrusznik ?
Na moją wiedzę każdy dostępny na rynku olej , spełniający parametry swojej klasy lepkościowej powinien być na tyle dobry, że zawory będą pracować prawidłowo.
Szukałbym przyczyny gdzie indziej..... Mój ma 297 000 przebiegu i nie mam problemu z zaworami. A budowa silnika TDDI i TDCI jest identyczna. Różnią się tylko zasilaniem. Tylko przy wymianie oleju słychać klekot ale tylko przez kilka sekund do czasu napełnienia filtra oleju i magistrali olejowych. |
24-01-2010, 09:29 | #18 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-06-2007
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: Ford Mondeo GHIA
Silnik: 2.0 TDCI 131 KM
Rocznik: II.2005
Postów: 144
|
Odp: Rozrusznik ?
Jeżdżę tylko na fordowskim 5W/30. A co do objawów to dźwięk właśnie przypomina taki jak przy wymianie oleju. Tylko mam pewne wątpliwości co do w/w informacji. Czy gdybym miał za małe ciśnienie oleju to po zapaleniu nie paliłaby się kontrolka oleju, i dalej klekot trwałby wg mnie dłużej niż te 2-3 sekundy aż do czasu napełnienia popychaczy? Z drugiej strony gdyby to były popychacze to myślę, że tym bardziej działoby się to na zimnym silniku, po np. nocnej przerwie. A tak nie jest. I co najważniejsze to nie jest reguła, dzieję się to czasem dwa razy dziennie, czasem dwa trzy dni nic się nie dzieje. Pewnie, że można z tym jeździć ale ja lubię mieć wszystko OK.
__________________
SPRZEDAŁEM SWOJEGO MUNDKA |
24-01-2010, 09:37 | #19 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: Swarzędz
Model: MK III Ghia
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 537
|
Odp: Rozrusznik ?
Jeździsz na takim samym oleju jak ja. To jest olej dedykowany do tego silnika, więc gęstość oleju jako przyczyna zdecydowanie odpada...
Kontrolka ciśnienie oleju zapala się wtedy gdy ciśnienie jest bardzo niskie. Może być tak, że ciśnienie jest zbyt małe aby prawidłowo działały popychacze, a na tyle duże , że kontrolka się jeszcze nie zapala. |
24-01-2010, 10:04 | #20 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-06-2007
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: Ford Mondeo GHIA
Silnik: 2.0 TDCI 131 KM
Rocznik: II.2005
Postów: 144
|
Odp: Rozrusznik ?
Tylko, że popychacze (to chyba one ) hałasują tuż po zapaleniu silnika i to tylko ciepłego! po 2-3 sekundach wszystko mija i silnik chodzi jak nowo narodzony :-) Dla mnie to nie jest wina zbyt małego ciśnienia. Popychacze raczej też nie, bo te hałasowałyby zwłaszcza na zimnym silniku i po dłuższej przerwie.
__________________
SPRZEDAŁEM SWOJEGO MUNDKA |