Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-01-2010, 15:38   #1
tomekpyt
ford::beginner
 
Imię: tomekpyt
Zarejestrowany: 17-05-2009
Skąd: Głogów
Model: Mondeo MK3
Silnik: TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 15
Unhappy Rozrusznik jakby kręcił po puszczeniu kluczyka

słuchajcie, od pewnego czasu gdy odpalam auto słychać takie charakterystyczne klekotanie, coś jakby rozrusznik kręcił chwilkę dalej. Ale zauważyłem, że dzieje się tak tylko przy minusowych temp na zewnątrz. Ostetnie dni, to gdy uruchomię zimny silnik to tak klekocze i nawet z 1 minutę, gdy temp wacha się ok 0-2 to tak ok 10 sek i przestaje. Na początku myślałe, że to rozrusznik ale gdy zauważyłem że dzieje się tak tylko przy niskich temp to zwątpiłem....i postanowiłem podpytać na forum. Co Wy na to ?
Dodam, że gdy temp na zewnątrz jest dodatnia to nie mam tego problemu.

tomekpyt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 18:08   #2
Piotr K
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: Swarzędz
Model: MK III Ghia
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 537
Domyślnie Odp: Rozrusznik ?

Czy aby to jest rozrusznik ?
Nie rozłączony bendixem rozrusznik nie klekocze tylko wyje. Miałem kiedyś takie zdarzenie skutkujące zniszczeniem rozrusznika (Opel Omega 2,4 benz).
Chyba, że nie cofa sie do końca i koło zębate bendixu ociera się o wieniec koła zamachowego....
Jedź do fachowca od rozruszników niech to sprawdzi.
Moim zdaniem temperatura nie powinna mieć wpływu na działanie rozrusznika - chyba, że gestniejący na mrozie smar utrudnia swobodną pracę bendixu.
Inna bajka to hałas klekot zaworów spowodowany niewłaściwym smarowaniem (ciśnieniem) przez gęsty olej silnikowy......
Wtedy problem jest poważny...
Piotr K jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 18:42   #3
polaff
ford::advanced
 
Avatar polaff
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Włocławek
Model: Ranger Wildtruck
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2021
Postów: 490
Domyślnie Odp: Rozrusznik ?

Ale w mondeo jest rozrusznik sterowny elektromagnetycznie więc bendix nie występuje!!!

ja podejrzewam ,że to normalne klekotanie zimnego diesla.
polaff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 18:52   #4
tomekpyt
ford::beginner
 
Imię: tomekpyt
Zarejestrowany: 17-05-2009
Skąd: Głogów
Model: Mondeo MK3
Silnik: TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 15
Post Odp: Rozrusznik ?

to nie jest klekotanie zimnego diesla, znam ten dźwięk, może źle to opisałem....to jest taki dźwięk bardziej podobny do bendixu.
I napewno, tylko przy niskich temperaturach.
tomekpyt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 19:16   #5
Piotr K
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: Swarzędz
Model: MK III Ghia
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 537
Domyślnie Odp: Rozrusznik ?

W każdym znanym mi samochodzie polaff (za wyjątkiem starej wersji PF 126p) rozrusznik jest sterowany elektromagnetycznie.
Elektromagnes pociąga dźwignię zębnika łącząc silnik rozrusznika z kołem zamachowym jednocześnie zwiera styk uruchamiający ten silnik elektryczny.
To urządzenie, które mechanicznie przekazuje moment obrotowy z silnika rozrusznika na wieniec koła zamachowego to tzw. bendix.
Bendix ma jeszcze jedno zadanie. Po cofnięciu kluczyka w stacyjce/uruchomieniu silnika zapewnia za pośrednictwem specjalnej sprężyny i odpowiedniego kształtu zębatki rozłączenie zębnika z kołem zamachowym i wyłączenie silnika rozrusznika.
Niesprawność bendixu powoduje :
1. Brak przeniesienia napędu z silnika rozrusznika na wieniec koła zamachowego,
2. Całkowite zablokowanie układu w sytuacji gdy zębnik jest sprzęgnięty z wieńcem koła zamachowego, a silnik samochodu pracuje,
3. Nie cofanie się zębnika do położenia spoczynkowego i "haczenie" zębami o wieniec koła zamachowego pracującego silnika.
Uff, ale się rozpisałem...
Piotr K jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 19:20   #6
juras25
ford::average
 
Imię: Jurek
Zarejestrowany: 03-10-2009
Skąd: Wrocław
Model: MONDEO MK3
Silnik: TDCI 2,0 115 KM
Rocznik: 2003
Postów: 131
Domyślnie Odp: Rozrusznik ?

Cytat:
Napisał polaff Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale w mondeo jest rozrusznik sterowny elektromagnetycznie więc bendix nie występuje!!!

ja podejrzewam ,że to normalne klekotanie zimnego diesla.
Jak najbardziej że bendix występuje, wniosek taki że jeszcze go nie rozbierałeś.
Dokładnie miałem taki sam objaw, bendix nie cofał do końca z powodu opiłków. Po czyszczeniu jest ok.
juras25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 19:46   #7
polaff
ford::advanced
 
Avatar polaff
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Włocławek
Model: Ranger Wildtruck
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2021
Postów: 490
Domyślnie Odp: Rozrusznik ?

koledzy bendix występuję TYLKO w rozruszniku sterowanym bezwladnościowo!!!
polaff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 19:46   #8
polaff
ford::advanced
 
Avatar polaff
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Włocławek
Model: Ranger Wildtruck
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2021
Postów: 490
Domyślnie Odp: Rozrusznik ?

tylko i wyłącznie (zapomniałem dodać)
polaff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 19:48   #9
polaff
ford::advanced
 
Avatar polaff
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Włocławek
Model: Ranger Wildtruck
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2021
Postów: 490
Domyślnie Odp: Rozrusznik ?

Cytat:
Napisał Piotr K Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W każdym znanym mi samochodzie polaff (za wyjątkiem starej wersji PF 126p) rozrusznik jest sterowany elektromagnetycznie.
Elektromagnes pociąga dźwignię zębnika łącząc silnik rozrusznika z kołem zamachowym jednocześnie zwiera styk uruchamiający ten silnik elektryczny.
To urządzenie, które mechanicznie przekazuje moment obrotowy z silnika rozrusznika na wieniec koła zamachowego to tzw. bendix.
Bendix ma jeszcze jedno zadanie. Po cofnięciu kluczyka w stacyjce/uruchomieniu silnika zapewnia za pośrednictwem specjalnej sprężyny i odpowiedniego kształtu zębatki rozłączenie zębnika z kołem zamachowym i wyłączenie silnika rozrusznika.
Niesprawność bendixu powoduje :
1. Brak przeniesienia napędu z silnika rozrusznika na wieniec koła zamachowego,
2. Całkowite zablokowanie układu w sytuacji gdy zębnik jest sprzęgnięty z wieńcem koła zamachowego, a silnik samochodu pracuje,
3. Nie cofanie się zębnika do położenia spoczynkowego i "haczenie" zębami o wieniec koła zamachowego pracującego silnika.
Uff, ale się rozpisałem...
aaa i jak zamierzacie mi opisywać zasadę działania rozrusznika gto poczytajcie najpierw nazewnictwo!!!!
polaff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 19:53   #10
Piotr K
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: Swarzędz
Model: MK III Ghia
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 537
Domyślnie Odp: Rozrusznik ?

A co to jest według Ciebie ?

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Bo według mojej wiedzy ta część to bendix.......
Jezeli moje nazewnictwo sie Tobie nie podoba - trudno.
Nie jestem elektrykiem samochodowym....

Ostatnio edytowane przez Piotr K ; 22-01-2010 o 19:56
Piotr K jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:58.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.