Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-01-2010, 10:45   #11
Tommi77
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: DBL
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 37
Domyślnie Odp: Czy "mozna" uzywac 2 roznych par opon ?

Bzdury!
NIGDY bym nie założył lepszych opon na tył w Focusie. Zawsze zakładam lepsze na oś napędzaną. Po pierwsze napęd z przodu więc ciągnie tył - więc lepsza przyczepność z przodu wyciągnie tył w razie czego, a po drugie oś przednia jest też osią skrętną więc też w niej powinna być lepsza przyczepność. Pomijam fakt, że na przedniej osi jest szybsze zużycie opon.

Tommi77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2010, 11:04   #12
damiasek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
Domyślnie Odp: Czy "mozna" uzywac 2 roznych par opon ?

Cytat:
Napisał Tommi77 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bzdury!
NIGDY bym nie założył lepszych opon na tył w Focusie. Zawsze zakładam lepsze na oś napędzaną. Po pierwsze napęd z przodu więc ciągnie tył - więc lepsza przyczepność z przodu wyciągnie tył w razie czego, a po drugie oś przednia jest też osią skrętną więc też w niej powinna być lepsza przyczepność. Pomijam fakt, że na przedniej osi jest szybsze zużycie opon.
W wszystko jest ok pod warunkiem że nie zerwiesz przyczepności. Jak w zakręcie tył zrwie pierwszy przyczepność i zacznie auto obracać to bez ESP nie jest ciekawie, efekt podobny do zaciągnięcia ręcznego w zakręcie. Do normalnej eksploatacji ruszanie, hamowanie (z ABS ale to wszystkie foki chyba mają) to lepiej zakładać zimówki na przód.

Pozdrawiam
Damian
damiasek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2010, 11:15   #13
Lukaszko
ford::advanced
 
Avatar Lukaszko
 
Zarejestrowany: 16-11-2009
Model: Ford Mondeo Mk5
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Postów: 345
Domyślnie Odp: Czy "mozna" uzywac 2 roznych par opon ?

Cytat:
Napisał Tommi77 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bzdury!
NIGDY bym nie założył lepszych opon na tył w Focusie. Zawsze zakładam lepsze na oś napędzaną. Po pierwsze napęd z przodu więc ciągnie tył - więc lepsza przyczepność z przodu wyciągnie tył w razie czego, a po drugie oś przednia jest też osią skrętną więc też w niej powinna być lepsza przyczepność. Pomijam fakt, że na przedniej osi jest szybsze zużycie opon.
Jak ma się 4 nowe opony warto je zmieniać co sezon tył-przód wtedy są równomiernie zużyte i jest ok.
Ale jeśli dokupujemy tylko jedną parę nowych gum a stare są w miarę ok to nowe lepiej założyć na tył, tak jest bezpieczniej w krytycznych sytuacjach.
Ale i tak najlepiej w następnym sezonie dokupić drugi komplet nowych gum i wymieniać.
Co do zimy to lepiej mieć cztery dobre opony bo inaczej po śniegu daleko nie pojedzieszGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A co do wyciągania przodem to jest mit. Spróbuj się wyciągnąć przodem jak wpadniesz w poślizg przy większej prędkości, wtedy jest już pozamiatane, tylko kontra, spore doświadczenie , szczęście i dużo miejsca może cię uratować.

Ostatnio edytowane przez Lukaszko ; 14-01-2010 o 11:18
Lukaszko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2010, 11:51   #14
Tommi77
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: DBL
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 37
Domyślnie Odp: Czy "mozna" uzywac 2 roznych par opon ?

Cytat:
Napisał Lukaszko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A co do wyciągania przodem to jest mit. Spróbuj się wyciągnąć przodem jak wpadniesz w poślizg przy większej prędkości, wtedy jest już pozamiatane, tylko kontra, spore doświadczenie , szczęście i dużo miejsca może cię uratować.
Załóżmy teoretycznie wjazd w zakręt z za dużą prędkością na śliskiej nawierzchni:
Przy "słabszych" oponach z przodu następuje uślizg przedniej osi w pierwszej fazie zakrętu i wyjechanie auta na zewnętrzną...
Przy "słabszych" z tyłu w pierwszej fazie zakrętu jest ok ale później tył "zarzuca"...
Z dwojga złego wybieram to drugie dlatego, że mogę operować autem i kierować - zdecydowanie łatwiej wtedy wyprowadzić auto niż w sytuacji kiedy koła skrętne i napędzane są w poślizgu
Tommi77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2010, 11:52   #15
mario591
ford::advanced
 
Avatar mario591
 
Imię: Mario
Zarejestrowany: 05-09-2007
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus/ Audi A6C7
Silnik: 1.8 TDDi/2.0 177KM Avant
Rocznik: 1999/2012
Postów: 453
Domyślnie Odp: Czy "mozna" uzywac 2 roznych par opon ?

Cytat:
Napisał Lukaszko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Widziałem testy w TV raz zakładali lepsze opony na przód raz na tył i auta z gorszymi oponami na tyle nie dało się opanować.
hehe a to dobre jest bo ja widziałem też ten program i ani tego z dobrymi na przód ani z tymi dobrymi oponami na tył nie dało się opanować. Auto albo jest podsterowne (lepsze opony przód) albo nadsterowne (opony lepsze tył) i też tam pięknie pokazane było, że mniejszy uślizg i łatwiej jest wyprowadzić auto z poślizgu jak jest podsterowne czyli oponki lepsze są na osi napędzającej. Żeby wszystko było elegancko to kup 4 nowe opony i po problemie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A po drugie tak jak pisze kolega Tommi77 jak masz lepsze opony na osi napędzającej/skrętnej masz szansę opanować auto manewrując kierownicą i gazem, w przypadku tylnej osi ****aaaaaaa jak już wpadniesz w poślizg to lecisz tak daleko jak szybko jechałeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez mario591 ; 14-01-2010 o 12:00
mario591 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2010, 11:54   #16
Tommi77
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: DBL
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 37
Domyślnie Odp: Czy "mozna" uzywac 2 roznych par opon ?

Cytat:
Napisał Lukaszko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak ma się 4 nowe opony warto je zmieniać co sezon tył-przód wtedy są równomiernie zużyte i jest ok.


Co do zimy to lepiej mieć cztery dobre opony bo inaczej po śniegu daleko nie pojedzieszGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zgadzam się w 100%
Tommi77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2010, 12:10   #17
Lukaszko
ford::advanced
 
Avatar Lukaszko
 
Zarejestrowany: 16-11-2009
Model: Ford Mondeo Mk5
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Postów: 345
Domyślnie Odp: Czy "mozna" uzywac 2 roznych par opon ?

Cytat:
Napisał mario591 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
hehe a to dobre jest bo ja widziałem też ten program i ani tego z dobrymi na przód ani z tymi dobrymi oponami na tył nie dało się opanować. Auto albo jest podsterowne (lepsze opony przód) albo nadsterowne (opony lepsze tył) i też tam pięknie pokazane było, że mniejszy uślizg i łatwiej jest wyprowadzić auto z poślizgu jak jest podsterowne czyli oponki lepsze są na osi napędzającej. Żeby wszystko było elegancko to kup 4 nowe opony i po problemie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A po drugie tak jak pisze kolega Tommi77 jak masz lepsze opony na osi napędzającej/skrętnej masz szansę opanować auto manewrując kierownicą i gazem, w przypadku tylnej osi ****aaaaaaa jak już wpadniesz w poślizg to lecisz tak daleko jak szybko jechałeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mimo wszystko nie do końca się zgodzę. Poślizg podsterowny dość łatwo można wyczuć we wczesnej fazie i o ile się gruuubo nie przegnie można go łatwo opanować przez ujęcie gazu.
Natomiast przy kiepskich oponach z tyłu może cię to zaskoczyć, wpadasz w zakręt dobrze oparty na przednich oponach a tu nagle na łuku tył ci idzie w las i naprawdę wtedy już są małe szanse na uniknięcie obrócenia.
Podsumowując żadne z tych rozwiązań nie jest idealne ale lepsze opony z tyłu dają większe bezpieczeństwo i większą przewidywalność jak się zachowa auto.
Jedynym plusem lepszych opon na przodzie jest kopny śnieg przy ruszaniu, ale to warunki ekstremalne i lepiej mieć 4 dobre opony bo tył w czasie jazdy będzie żył własnym życiem.
Lukaszko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2010, 12:16   #18
Kubuch
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2009
Skąd: Bydgoszcz
Model: Golf 7 FL/Octavia 3 FL
Silnik: 1,4 TSI/1,0 TSI
Rocznik: 2017/2017
Postów: 448
Domyślnie Odp: Czy "mozna" uzywac 2 roznych par opon ?

Ja też widziałem ten program a wynikało z niego, że lepiej jest mieć dobre opony z tyłu. Dlaczego? Dlatego, że jak wylecimy tyłem (dobre opony przód) to chronią nas tylko cienkie drzwi a jak wylecimy przodem (dobre opony tył) to chroni nas cała przednia strefa zgniotu (nieporównywalnie większa niż grubość drzwi) oraz poduszki powietrzne i pasy. Tyle wniosków z telewizji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Sam ma lepsze oponki z przodu a na zakrętach jestem przygotowany na niespodziankę i uważam (choć w weekend większość rond brałem bokiem).
Kubuch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2010, 12:35   #19
Tommi77
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: DBL
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 37
Domyślnie Odp: Czy "mozna" uzywac 2 roznych par opon ?

Cytat:
Napisał Lukaszko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Poślizg podsterowny dość łatwo można wyczuć we wczesnej fazie i o ile się gruuubo nie przegnie można go łatwo opanować przez ujęcie gazu.
Natomiast przy kiepskich oponach z tyłu może cię to zaskoczyć, wpadasz w zakręt dobrze oparty na przednich oponach a tu nagle na łuku tył ci idzie w las i naprawdę wtedy już są małe szanse na uniknięcie obrócenia.
Tak samo jak łatwo jest ująć gazu w jednym przypadku, tak w drugim łatwo jest wykonać kontrę. Co nie zmienia faktu, że jak będzie dużo za dużo z prędkością to przy słabszym przodzie wylecisz z zakrętu z hukiem na zewnętrzną, a przy słabszym tyle może się skończyć obrotem o 180 stopni...

Co wybierasz?
Ja zostaje przy swoim!
Tommi77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2010, 12:52   #20
Lukaszko
ford::advanced
 
Avatar Lukaszko
 
Zarejestrowany: 16-11-2009
Model: Ford Mondeo Mk5
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Postów: 345
Domyślnie Odp: Czy "mozna" uzywac 2 roznych par opon ?

Cytat:
Napisał Tommi77 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co wybierasz?
Ja zostaje przy swoim!
A ja przy czterech nowych oponachGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na zimę mam dunlop winter response 185/65 14H a na lato szukam bridgestonów ER300 195/60 15H.

Uważam że na czym jak na czym ale na oponach nie można oszczędzać.
Przy takich przebiegach jak ja robię to spokojnie mi na 4-5 lat starczą i uważam że co tyle czasu można ponieść taki wydatek dla swojego bezpieczeństwa.
Lukaszko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:38.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.