|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-08-2009, 18:52 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: Toruń
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 DURATORQ TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 59
|
"wybite" lampy z silniczków?
witam.niedawno mialem problemy z żarowkami przy przednich lampach(szarpanie i inne operacje podczas ich wymiany)i teraz nie moge regulowac wysokosci swiatel.slysze jak silniczki pracuja(nie wiem dlaczego bez przerwy bo powinny chyba gdy je reguluje pokretlem wewnatrz)i mam teraz wrazenie ze rozdzielilem lampe z silniczkiem i nie mam pomyslu jak to naprawic.mam wyjety bezpiecznik od silniczkow bo chodza bez przerwy.dodam ze przed wymiana żarówek wszystko chodzziło bez problemow.pozdrawiam
|
30-08-2009, 09:24 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-01-2009
Skąd: Ostrowiec Św.
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 67
|
Odp: "wybite" lampy z silniczków?
wyjmij reflektor i wciśnij ostrożnie siłowniczek od silniczka w plastikowe gniazdo
|
30-08-2009, 09:41 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 10-01-2008
Skąd: Lublin Polska G
Model: Galaxy, Santa Fe
Silnik: AUY, D4EB - 2.2 16V R4 CRDi
Rocznik: 2001, 2008
Postów: 1,064
|
Odp: "wybite" lampy z silniczków?
tak jak powyżej spróbuj tylko bez wyjmowania lampy jak zdejmiesz osłony z lamp(te z tyłu) i lekko pokombinujesz to powinno wskoczyć na miejsce w sumie prosta sprawa tylko z wyczuciem bo te plasticzki są o dziwo bardzo kruche chyba od temp w lampach.
|
30-08-2009, 22:39 | #4 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-11-2008
Skąd: pomorskie
Model: Galaxy GHIA-WOLF CONCEPT
Silnik: 1.9 TDI 143 PS 360 Nm
Rocznik: 2003
Postów: 314
|
Odp: "wybite" lampy z silniczków?
Dołącze się do tematu z pytaniem dlaczego reflektory u mnie kompletnie nie reagują na pokrętło w kabinie???Coś nie tak czy poprostu to pokrętło do regulacji to taki bajer???Dzięki za wszelkie wskazówki
__________________
Pozdrawiam Marcin,niżej pozujący galuś http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=94 |
31-08-2009, 12:42 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-06-2009
Skąd: Gliwice
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1.9TDi
Rocznik: 2003
Postów: 27
|
Odp: "wybite" lampy z silniczków?
Dołączę się do tematu bo u mnie tez lampy nie reagują na pokrętło w kabinie. Stibi.
|
31-08-2009, 20:26 | #6 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-07-2009
Model: Sharan
Silnik: 1.9 AUY
Rocznik: 2000
Postów: 14
|
Odp: "wybite" lampy z silniczków?
Cytat:
w reflektorze. Na forum sgaf.de jest cały poradnik jak to wymienić za grosze, [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] tylko że trudno zdobyć sam taki potencjometr. Na sgaf.de kupił ktoś całą partie i sobie rozsyłaja po kosztach. Cały silniczek to jakies 150 zł w ASO. U mnie (rocznik 2000) też nie działa w obu lampach. Oczywiście może to być też uszkodzenie potencjometru w kółku nastawczym w kabinie. Łatwo sprawdzić odpinając wtyczkę od reflektora i mierząc omomierzem czy jest reakcja na kręcenie w kabinie. Ostatnio edytowane przez fermik ; 31-08-2009 o 20:30 |
|
31-08-2009, 21:58 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
Odp: "wybite" lampy z silniczków?
Silniczki podejdą od Mondeo Mk1 na 100%-sam to już przerabiałem, a i może od Mk2 też Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
01-09-2009, 10:50 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-10-2008
Skąd: pomorskie
Model: Sharan [MK2]
Silnik: 1.9 TDI AUY
Rocznik: 2000
Postów: 761
|
Odp: "wybite" lampy z silniczków?
silniczek na allegro TYLKO nowy koszt ok 55zł szt.
__________________
instrukcje i inne do SGA nie wiesz jak pobierać to patrz tu: instrukcja pobierania Naruszenie regulaminu par.25 |
04-09-2009, 19:28 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-05-2009
Skąd: Murowana Goślina (Wielkopolska)
Model: brak
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 16
|
Odp: "wybite" lampy z silniczków?
Dzisiaj rozkręciłem obie lampy w moim Galusiu (oba silniczki nie działały).
W 1 był zablokowany silniczek - wystarczyło go poruszać + psiknąć WD40 z obu stron "wału" i zaczął pięknie chodzić. W drugim - padnięty potencjometr. Po psiknięciu "kontaktem" i poruszaniu potencjometrem kilkadziesiąt razy w obie strony - zaczął działać w miarę ok - gdy dojadę regulacją w okolicę "3" (czyli światła maksymalnie w dół - ustawienie na max. obciążenie samochodu) to silniczek fixuje - na przemian kręci góra-dół i nie może ustawić sobie "środkowej" pozycji. Oba potencjometry mają głębokie rysy/rowki w przy końcu środkowej ścieżki (odpowiada to położeniu "0" regulatora, czyli światła nieobniżone), wydaje mi się, że to od drgań samochodu - ślizgacz potencjometru uderza non-stop w ścieżkę i robią się rysy.... Nie wylutowywałem swoich potencjometrów - może ktoś kto to robił powie, czy na spodniej stronie jest jakieś oznaczenie/symbol tego potencjometru? Sprawdziłem, że daje się on regulować od 0 do 12 kOhm. Patrzyłem też na forum sgaf.de, ale chyba nigdzie symbolu nie podają (niemieckiego niestety nie znam, używałem babelfisha do tłumaczenia). Ale skoro taki potencjometr można kupić w Niemczech za 0,80 Euro, to u nas na pewno też są (pewnie za 0,80 zł), kwestia ustalenia symbolu i telefonu do sklepu z częściami elektronicznymi... Kolega z forum sgaf.de wysyła też poza Niemcy - wtedy wysyłka 3,80E, ale nie mam pojęcia jak można mu za to zapłacić (najlepiej jakby akceptował paypal, normalny przelew kilku Euro do Niemiec może kosztować kilkadziesiąt zł....) Jeżeli ktoś wie, jaki symbol ma ten potencjometr - proszę o info. Dowiem się wtedy czy można go dostać w Polsce (Poznań) i ile kosztuje. |
04-09-2009, 23:24 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-06-2009
Skąd: Gliwice
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1.9TDi
Rocznik: 2003
Postów: 27
|
Odp: "wybite" lampy z silniczków?
Hi.
Sprawdziłem przełącznik - pokrętło w kabinie omomierzem i wydaje się być dobry. Sprawdziłem tez bezpiecznik 10A gniazdo nr 56 i tez OK. zostają silniczki? a możne jeszcze po drodze jest jakaś łączówka czy wtyczka która łączy środek kabiny z lampami. A jeśli nie to pozostaje mi wyjąc lampy? - luktup proszę powiedz jak się wyciąga lampy no i same silniczki. Będę wdzięczny za pomoc. Ps w poniedziałek wraca z urlopu kolega elektronik, będzie na 100% wiedział na oko jaką wartość mają takie potencjometry i gdzie je kupić. |
|
|
|