Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-04-2009, 22:25   #131
ravis
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-10-2008
Postów: 91
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Boblo chyba przeoczyłeś, że kolega Lulu miał "zajechane" wtryskiwacze, dlatego je wymieniał. Testowałem dzisiaj wtrysk "fabrycznie regenerowany", ponieważ to nie bardzo na temat, a nowego wątku nie chce mi się zakładać, z zainteresowanymi mogę podzielić się wrażeniami na priv. Pozdrawiam

__________________
Naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24
ravis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2009, 23:37   #132
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cytat:
Napisał ravis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Boblo chyba przeoczyłeś, że kolega Lulu miał "zajechane" wtryskiwacze, dlatego je wymieniał. Testowałem dzisiaj wtrysk "fabrycznie regenerowany", ponieważ to nie bardzo na temat, a nowego wątku nie chce mi się zakładać, z zainteresowanymi mogę podzielić się wrażeniami na priv. Pozdrawiam
Podziel się tutaj,.. wszyscy są zainteresowani Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2009, 07:19   #133
facet_mazury
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 14-04-2009
Model: M3
Silnik: 130 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 8
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Witam mam pytanie dotyczące paliwa.
A mianowicie od listopada jestem posiadaczem TDCI 130km ale znam ten samochód od jeszcze roku wcześniej, jak kupiłem go wymieniłem filtr paliwa na oryginalny i zacząłem jeździć na Orlen Verva_ON, niestety od jakiegos miesiąca pojawi mi się raz w tygodniu na zimnym silniku migająca sprężynka i gaśnie, ale po za tym faktem silnik działa rewelacyjnie super osiągi itp.
Czemu piję do paliwa bo on poprzednio jeździł na zwykłym ON.

Co myslicie o tym moim przypadku co znowu wrócić do zwykłego ON?
facet_mazury jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2009, 08:21   #134
ravis
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-10-2008
Postów: 91
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Ten wtryskiwacz z którym miałem do czynienia był reanimowany w jakimś warsztacie dysponującym sprzętem do wyznaczania kodów. Korpus wtryskiwacza był świeżo zaoksydowany i zostały z niego usunięte fabryczne naklejki i naklejone własne. Naklejka nie zawierała nr wtryskiwacza producenta pojazdu, było tylko oznaczenie delphi nr seryjny i kod kalibracyjny. Co ciekawe nie nosił on żadnych śladów wcześniejszego mocowania w samochodzie. Nakrętka i rozpylacz były oryginalne i fabrycznie nowe (fabryczna oksydacja nakrętki jest zdecydowanie inna niż korpusu), zaworek też niewątpliwie został wymieniony bo wartości przelewów były takie jak dla nowych. Przeprowadziłem testy i nie było żadnych problemów. Przy zakupie trzeba zdać stare. Jak to wygląda cenowo nie wiem, ale jeśli chodzi o jakość wykonania i parametry nie ma się do czego przyczepić. Pozdrawiam
__________________
Naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24
ravis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2009, 13:23   #135
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Chciałbym opisać moje doświadczenia z Mondkiem (2002 TDCi 130KM) i fajnie jakby ktoś skomentował to i ewentualnie porównał ze swoimi doświadczeniami:
9 kwietnia br wracałem z Bośni (z Sarajeva) i na Węgrzech na autostradzie M1 (kier. Wiedeń) pomiędzy Gyor a Mosonmagyaróvar (miasteczko koło zjazdu na Bratysławę) przy prędkości ok 160-180km/h zaczą m odczuwalnie tracić moc (brak jakiejkolwiek sygnalizacji na tablicy rozdzielczej - żadna kontrolka nie świeci ani nie miga). Zjechałem zaraz na parking i nie wyłączając silnika (schłodzenie turbospr.) odczekałem ok. 2-3 minut. Na wolnych obrotach pracował równo (ok. 750obr/min.). Po wyłączeniu silnika odczekałem 10-15 minut po czym bez problemów go odpaliłem (tak jak zawsze, nawet tej zimy rano przy -10 odpalał za pierwszym razem każdorazowo!!!). Ruszył normalnie bez problemów - przyspieszałem raczej spokojnie - ujechałem maks. 3 km i zaczeło się znowu to co wcześniej (rozpędziełem się tym razem do ok 130-140km/h) tylko tym razem spadek mocy był znacznie bardziej gwałtowny przy ok 80km/h zgsł silnik więc wrzuciłem 4 bieg i zapalił ale dalej wytracal prędkość, potem gasł jeszcze kilka razy za każdym razem zapalałem silnik wrzucając niższybieg aż w końcu zjechałem na pobocze ze zgaszonym silnikiem i migającą sprężynką. I więcej przez następne kilka godzin nie zapalił. zostałem odcholowany do Mosonmagyaróvar do ASO Ford`a (FOR-TOP Kft.) ale był zamkniety już godz. 17.30. spróbowałem go na ich parkingu podłączyć i zapalił!!! stał tak na wolnych obrotach ok 5 minut i samoistnie zgasł, zaraz potem się już go nie dało zapalić. Rano przyjechałem Taxi z hotelu do tego ASO Forda i zaczęli go sprawdzać za pomocą WDS. Wyskakiwały im różne błedy (nawet alarmu!!!) ale to na pewno nie było to. Nie umieli sobie z tym poradzić przez 3 godziny. Dopiero po telefonie do Centrali Forda na Węgrzech zdecydowali o ponownym programowaniu wtrysków. Po ukończeniu tej czynności (czyli 5 godz. od przyjęcia zlecenia) samochód, w sumie silnik zaczął pracować lepiej niż wcześniej, tzn. ciszej stabilniej, miałem wrazenie że szybciej reaguje na pedał gazu. Zapłaciłem za podpięcie i przeprogramowanie wtrysków w sumie... uwaga!!!... 9.029,00 Forintów, czyli... ok. 35 euro!!! (mało, co nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale przekazali mi kilka bardzo ważnych uwag: nie przekraczać 3tyś obr/min., po porocie do Polski zgłosić się do ASO w celu szczegółowego sprawdzenia wtrysków i innych ewentualnych wad. I właśnie wczoraj byłem w ASO Forda w Rybniku. Podłączenie do kompa nie wykazało żadnych błędów natomiast test/próba przepływowy/a wtrysków wykazałała niepokojące wyniki, tzn. norma jest 10ml paliwa na minutę a wtrysk nr1 (na pierwszym cylindrze) przekroczył 3-krotnie tą wartość (30ml) natomiast wtrysk trzeci niecałe dwukrotnie (ok. 20ml) pozostałe wręcz wzorowo. Pragnę nadmienić ze miałem już wymieniane 3 wtryski, padały pokolei co parę tyś km - od ok 150tys przebiegu do ok 170tyś. teraz mam przebieg 191 tyś km. I pytanie jest wymieniać dwa odrazu czy jeden czy jeszcze czekac bo autko się sprawuje very well. Poza tym moje objawy z Węgier pasują do awarii wcześniej wspomnianego na w tym temacie czujnika wałka rozrządu... A może jedno i drugie ;>
Jeśli wymiana wtrysków to gdzie polecacie w rejonie Racibórz, Rybnik Gliwice, Wodzisław Śl ?
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2009, 18:19   #136
ravis
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-10-2008
Postów: 91
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Wynika z tego, że przejechałeś po wymianie 3 wtrysków od 20000 do 40000 tys. km. Jest to bardzo niepokojące i może wskazywać na poważniejszy problem. Chyba, że coś źle odczytałem. Pozdrawiam
__________________
Naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24
ravis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2009, 23:02   #137
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cytat:
Napisał ravis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wynika z tego, że przejechałeś po wymianie 3 wtrysków od 20000 do 40000 tys. km. Jest to bardzo niepokojące i może wskazywać na poważniejszy problem. Chyba, że coś źle odczytałem. Pozdrawiam
No właśnie dobrze odczytałeś! Też mnie to martwi... być może popa paliwowa się łuszczy i należałoby ją wymienić?
A tak na marginesie czy to prawda, że modele po face-liftingu nie miały kłopotów (lub zdecydowanie mniej) z wtryskami? Ciekawi mnie też jak wygląda sytuacja z silnikami (wtryskami), ich awaryjnościa, 2.2 TDCi ?
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2009, 21:54   #138
DarekJ
ford::average
 
Avatar DarekJ
 
Zarejestrowany: 26-04-2008
Skąd: Białystok/Hajnówka
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 01/28/2003
Postów: 131
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cytat:
Napisał ethernal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No właśnie dobrze odczytałeś! Też mnie to martwi... być może popa paliwowa się łuszczy i należałoby ją wymienić?
A tak na marginesie czy to prawda, że modele po face-liftingu nie miały kłopotów (lub zdecydowanie mniej) z wtryskami? Ciekawi mnie też jak wygląda sytuacja z silnikami (wtryskami), ich awaryjnościa, 2.2 TDCi ?
Ta zabawa z gaśnięciem auta i problem z odpaleniem to ewidentny problem z czujnikiem wałka rozrządu (ale błąd to powinien raczej występować i w ASO powinni o tym wiedzieć bo to znana i częsta usterka). A co do face-liftingu to ponoć tak, ale na forum jednym i drugim to się zdarza... aczkolwiek ponoć po lifcie trochę to poprawili.. Nie zakładaj najgorszego, wymień ten czujnik - majątku nie kosztuje..
__________________
BIAŁOSTOCKI SPOT FCP! wiecej info : http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=64488
DarekJ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2009, 10:28   #139
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cytat:
Napisał DarekJ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ta zabawa z gaśnięciem auta i problem z odpaleniem to ewidentny problem z czujnikiem wałka rozrządu (ale błąd to powinien raczej występować i w ASO powinni o tym wiedzieć bo to znana i częsta usterka). A co do face-liftingu to ponoć tak, ale na forum jednym i drugim to się zdarza... aczkolwiek ponoć po lifcie trochę to poprawili.. Nie zakładaj najgorszego, wymień ten czujnik - majątku nie kosztuje..
W moim przypadku chyba jednak nie jest to problem tego czujnika, gdyż: po pierwsze na Węgrzech doszło do rozprogramowania wtrysków, a wtedy podobno nie włączy się nawet tryb awaryjny. Po drugie, w ASO Forda na Węgrzech gdzie wgrali mi nowe oprogramowanie sterowania wtryskami, odrzucili sugerowany przeze mnie problem z czujnikiem, gdyż stwierdzili że pojawiłyby się inne symbole (kody) błędów po podłączeniu do kompa. W ASO w Rybniku też to odrzucili. Po trzecie, teraz w weekend ponownie zaczęła migać mi sprężynka świecy żarowej, ale auto nie zgasło tylko (jak to bywa w przypadku awarii wtrysku) przeszło na tryb awaryjny - przyspieszenie jak w "Maluchu" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - a po zgaszeniu silnika, ponowna próba uruchomienia go nie przysporzyła wiekszych problemów. Natomiast po dniu postoju przy zimnym silniku było troszeczkę problemów, ale za trzecim razem zapalił.
PS. Czy są dobre zamienniki pompy paliwowej do Mondeo 2.0 TDCi 130KM i tansze przy okazji?
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2009, 12:49   #140
galux20
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: wielkopolska
Model: mk3 passeratii
Silnik: 2,2tdci 2.0tdi
Rocznik: 2005 2016
Postów: 191
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

ja jeżdże takim 2,2 tdci[przejechane 102 tyś km] wymieniałem egr , auto traciło moc i kontrolka wiadomo jaka się zapalała -powód czujnik temp . silnika za 150 zł do wymiany.

moje starsze 2,0 tdci 130 ps 2002 r ma około 200 tyś km i układ wtryskowy nie szwankuje od nowości.
mam jeszcze 2,2 tdci 2007r. jumpera[silnik fordowski] i układ wtryskowy po 82 tyś km jest ok

moje przyklady niczego nie potwierdzają.

o zamiennikach pompy wtryskowej nic nie słyszałem.

Ravis czy u Was w firmie przy tdci robicie wszystko?
czy taką pompę wtryskową regenerujecie, czy zakładacie nową?

Ostatnio edytowane przez galux20 ; 27-04-2009 o 12:53
galux20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
diesel , migająca sprężynka , mk3 , mondeo , nie odpala , pompa wtryskowa , tdci , wtryskiwacze



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.