|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-03-2023, 09:04 | #1 |
ford::beginner
Imię: Jac
Zarejestrowany: 25-11-2022
Skąd: Ciechanów/Płońsk
Model: Grand C max
Silnik: 1.6 Deasel
Rocznik: 2014
Postów: 23
|
Podniesiony stan oleju, P253F, P037D, U0120
Dzień dobry,
Pacjent Ford Grand C-max 2014 , 1.6 deasel. W trasie wyskoczył mi błąd oleju ("Olej silnikowy zużyty, natychmiastowa wymiana"). Stan oleju podniósł się z 1/2 na 3/4. Na komputerze są błędy P253F - Zużyty olej silnikowy P037D - Obwód świecy żarowej U0120 - Utrata komunikacji z modułem sterującym rozrusznika/generatora. Z tego co się zorientowałem, błąd U0120 dotyczy systemu start/stop, który został dezaktywowany. Błąd P253F - zużyty olej silnikowy - pojawił się niespodziewanie, gdyż olej był wymieniony ok 1000km temu Bład P037D - Obwód świecy żarowej. Ale samochód pali bez zarzutu. Z czym może być związane podnoszenie się stanu oleju? Czy to może być problem z DPF? Ok 1000 km temu DPF był wypalony statycznie. Może błąd świecy żarowej jest poważniejszy niż się wydaje? Może odpowiada ona za wypalanie DPF? Czy szukać raczej problemu we wtryskach? Albo w błędnym oprogramowaniu? Spalanie powiedziałbym w normie 5-6.5 w trasie, 7-8 w mieście. Moc jest. Pali bez zarzutu. Ale olej się podnosi. |
15-03-2023, 10:56 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
|
Odp: Podniesiony stan oleju, P253F, P037D, U0120
Olej podnosi się jak leją wtryskiwacze albo co chwilę regeneruje się DPF.
|
16-03-2023, 09:42 | #3 |
ford::beginner
Imię: Jac
Zarejestrowany: 25-11-2022
Skąd: Ciechanów/Płońsk
Model: Grand C max
Silnik: 1.6 Deasel
Rocznik: 2014
Postów: 23
|
Odp: Podniesiony stan oleju, P253F, P037D, U0120
Często, po przejechaniu ok 30 km i zaparkowaniu, wyłączeniu silnika, chodzi wentylator pod maską. Innym razem po ok 120 km, również wentylator chodził po zgaszeniu silnika. To znak, że przerwane zostało wypalanie DPF? Zostawić wtedy uruchomiony silnik i jak długo? Czy jest możliwość zdiagnozowania na komputerze przyczyny podnoszenia się oleju - czy to wtryski czy DPF? Czy raczej na zasadzie chybił/trafił? Czy EGR też może być jednym z powodów? Oprócz powyższych błędów, nic więcej nie wyskakuje.
Ostatnio edytowane przez Jacynt ; 17-03-2023 o 11:43 |
13-05-2023, 16:12 | #4 | ||
ford::beginner
Imię: Jac
Zarejestrowany: 25-11-2022
Skąd: Ciechanów/Płońsk
Model: Grand C max
Silnik: 1.6 Deasel
Rocznik: 2014
Postów: 23
|
Odp: Podniesiony stan oleju, P253F, P037D, U0120
Dpf wyczyszczony na postoju i na stole.
Wtryski sprawdzone. Olej chyba sie nie podnosi. CHYBA. Spalanie bardzo przyzwoite,w trasie ok4,5-6 Jednak blad "Zużyty olej silnikowy" a nastepnie komunikat "awaria silnika natychmiastowy serwis" znow sie pojawia. Cytat:
Cytat:
Moze zostalo cos przeprogramowane? Ktos po trasie ciechanow-plonsk-warszawa specializuje sie w usuwaniu problemów z dpf/egr? |
||