Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 18-04-2010, 00:07   #1
iboom
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-04-2010
Skąd: Krobia
Model: Mondeo MK3 FL Ghia
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 9
Domyślnie zmiana komputera z 115KM na 130KM (85kW->96kW)

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Posiadam Mondeo MK3 z roku 2003 wersja po Lifcie z silnikiem TDCi 115KM(85kW).
Moim zdaniem jak na dość duże auto silnik jest troszkę za słaby. Miałem możliwość porównania mojego autka z wersją 130 konną i stwierdziłem,że różnica jest spora - 15KM i 50Nm.

Krąży mi po głowie pytanie jak dodać te 15KM i 50Nm do tego auta.
Przyszedł mi taki pomysł, aby przełożyć komputer sterujący pracą silnika z wersji 130 konnej. Rozwiązanie takie jest stosunkowo tanie ponieważ zawsze możemy zamienione części sprzedać.

Pytania:
-czy da się to zrobić?
-czy to dobry pomysł?
-co wchodzi w skład jednostki sterującej (komputer immobil. kluczyk -co jeszcze?)
-gdzie znajdują się w/w elementy?
-czy konieczna byłaby ingerencja w mechanikę silnika -np. wymiana wtrysków?

Domyślam się, ze nie będzie ingerencji w hardware, bo podobno turbina w tym aucie ma już zmienną geometrię łopatek oraz posiada przepływomierz.
Do turbiny nie jestem pewien ale słyszałem, że silniki TDDi 90KM, 115KM oraz TDCi 115KM produkowane w 2001 od września do listopada miały turbo bez zmiennej geometrii, a pozostałe TDCi 115KM i 130KM już miały taki bajer.

Jeśli piszę coś nie tak to proszę wyprowadzić mnie z błędu.
Czekam na sugestie i opinie tego pomysłu.

iboom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2010, 05:55   #2
Tari
ford::average
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Toruń
Model: Mondeo MK3 Kombi/Galaxy MK3
Silnik: 3x Mondeo: MK3 2,0 130/MK3 2,0 130/MK3 2,2 155/Galaxy 2007 2,0 140
Rocznik: M2006/M2006/M2007/G2007
Postów: 130
Domyślnie Odp: zmiana komputera z 115KM na 130KM (85kW->96kW)

a moze chip tuning ?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. koszt operacji pewnie bylby zblizony

nie wiem czy mozna miedzy 115 i 130 komputery zamieniac czy nie sa inne wtryski ale nawet jakby to chodzilo to kodowanie wtryskow i kluczykow cie czeka
Tari jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2010, 07:49   #3
weksla
ford::advanced
 
Avatar weksla
 
Zarejestrowany: 11-07-2009
Skąd: Polska Południowa
Model: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 341
Domyślnie Odp: zmiana komputera z 115KM na 130KM (85kW->96kW)

Nie wiem czy jeśli się da to jest sens, prościej zrobić chip i jeśli masz zdrowe auto to uzyskasz spokojnie nawet 140ps i około 340Nm
weksla jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2010, 08:16   #4
Rijndael
ford::professional
 
Zarejestrowany: 24-04-2008
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 1,221
Domyślnie Odp: zmiana komputera z 115KM na 130KM (85kW->96kW)

Nie kombinuj tylko jedź na strojenie.
__________________
FORDTUNING.PL
Rijndael jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2010, 13:35   #5
Snajper_881
SLEEPER
 
Avatar Snajper_881
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo MKIII
Silnik: "Zwykłe"...TDCi 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 1,569
Domyślnie Odp: zmiana komputera z 115KM na 130KM (85kW->96kW)

Piszesz PW do HEKO, on Ci reszte powie co i jak. Z 115 spokojnie masz 140KM i 340Nm, gardzisz wtedy nawet serią 130KM.
Niestety, 115KM TDCI nie mają zmiennej geometri.
__________________
Millers Oil CFS 5w40 NT(Triple Ester,Nanodrive)
Snajper_881 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2010, 13:53   #6
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus mk3 ST
Silnik: 2.0 ecoboost 250
Rocznik: 2013
Postów: 5,249
Domyślnie Odp: zmiana komputera z 115KM na 130KM (85kW->96kW)

...są różne sterowniki do takiego samego modelu...a zmiana na mocniejszą wersję to już dużo większy problem
...wystarczy zmienić parametry w sterowniku, dotyczące układu zasilania (popularnie nazywane chiptuningiem)...i otrzymasz co najmniej 135...140KM...i to bezproblemowo...w przeciwieństwie do próby wymiany całego sterownika
..poczytaj tu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

http://www.naszeskarby.edu.pl/index.php/start
MK4 TDCI chip 140/180KM 410Nm
MK3 TDCI chip 115/146KM 345Nm
jest FF1 1.8tddi 90/118KM 284Nn i FF3 ST 2.0EB 320KM 450Nm
Kielce/Miedziana 2014 http://youtu.be/UdRHmzHg7Bg
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2010, 23:00   #7
iboom
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-04-2010
Skąd: Krobia
Model: Mondeo MK3 FL Ghia
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 9
Domyślnie Odp: zmiana komputera z 115KM na 130KM (85kW->96kW)

Koledzy,
zupełnie się nie zrozumieliśmy.
Wiem co to jest chiptuning i gdyby o to mi chodziło nie zakładałbym tematu.
Chodziło mi bardziej o to czy ktoś z Was coś podobnego robił? (może ktoś przekładał samą kostkę z programem w sterowniku). Jestem elektronikiem i nie bawi mnie pojechanie 400km do nie byle jakiego chiptunera żeby wycisnął mi na max KM. Nie chce gardzić 130stkami, nie chce się ścigać itp.
iboom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2010, 23:14   #8
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo SW
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 3,790
Domyślnie Odp: zmiana komputera z 115KM na 130KM (85kW->96kW)

nikt tego nie robił a przynajmniej się tym nie chwalił.
__________________
Mondeo 2.0 tdci kombi 130+ KM, pakiet ST, ham. ff2 st225, eibach pro -30
http://images45.fotosik.pl/1017/7816b88c36522005.jpg
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2010, 23:25   #9
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,991
Domyślnie Odp: zmiana komputera z 115KM na 130KM (85kW->96kW)

kompa mozna kupic za 100zl ....

iboom , pojedz na hamownie sprawdz moc. Kup kompa 130 przelutuj ta kostke albo jakos uruchomic kompa od 130 . baw sie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

nie wiem jak w mdo 3 jest immo zrobione?? w kompie jest od silnika , jak tak to znajdz magika ktory Ci za 50zl zdejmie imo i cwiczyc.
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2010, 20:16   #10
iboom
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-04-2010
Skąd: Krobia
Model: Mondeo MK3 FL Ghia
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 9
Domyślnie Odp: zmiana komputera z 115KM na 130KM (85kW->96kW)

A co wiecie na temat turbosprężarek w Mondeo? Czy są takie same w 115KM i 130KM TDCi?
Wydaje mi się, że mam taką samą jak w wersji 130 konnej.

Znalazłem trochę zdjęć na allegro, porównałem wizualnie i stwierdzam, że modele TDCi 115 konne miały dwa rodzaje turbosprężarek tak jak napisałem w pierwszym poście.
Jedne mają siłownik sterujący ilością spalin podawanych na łopatki wirnika pierwotnego (siłownik zamontowany równolegle do osi obrotu wału sprężarki -TDDi 90 i 115 oraz część TDCi 115 produkowanych od września do listopada 2001) a drugie mają siłownik sterujący kątem łopatek(-kierownice) (siłownik zamontowany poprzecznie do osi wału sprężarki -pozostałe 115 TDCi produkowane od grudnia 2001 oraz 130) Nowsze 130 zamiast siłownika pneumatycznego mają serwomechanizm sterujący.

A tutaj link do opisu turbo ze zmienną geometrią łopatek, z której np. dowiedziałem się że w obu w/w przypadkach sterowanie dotyczy strony pierwotnej czyli spalin:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Szkoda, że nikt przede mną nie wpadł na taki pomysł i nie przetestował takiej "zamianki".
Chętnie bym spróbował ale na razie nie mogę pozwolić sobie na unieruchomienie auta przez ewentualną wpadkę - jedyna szansa to jak będę miał dłuższy urlop.

Ostatnio edytowane przez iboom ; 19-04-2010 o 20:38
iboom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu