Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-04-2010, 15:27   #1
kylo32
ford::amateur
 
Avatar kylo32
 
Zarejestrowany: 16-08-2006
Skąd: Lublin
Model: Inna marka
Silnik: 1,9
Rocznik: 1998
Postów: 8
Domyślnie Bulgotanie w nagrzewnicy 1.6 16V

Wymieniłem w styczniu nagrzewnice (wraz z termostatem), stara była dziurawa i było bardzo zimno w aucie.
po zmianie jadąc autem było jak należy - gorąco.
Po chwili stania na postoju (wolne obroty) robiło się zimno totalnie z nawiewu, przegazowanie powodowało bąbelkowanie w nagrzewnicy i s powrotem miałem ciepełko.
Wymienione zostało wszystko co się da w ukłądzie chłodzenia:
chłodnica, termostat, czujnik włączający wentylator chłodnicy, pompa wody no i nagrzewnica - wszystko nowe. Do tego zmieniony zbiorniczek wyrównawczy i koreczek, nie nowe ale sie zasysa i nie cieknie.

- po wymianie pompy wody silnik tak szybko sie nie rozgrzewa (wcześniej od połowy skali wyżej szło gwałtownie)
- czujnik zmieniony ale do poprawki bo po puszcza deczko płynu
- w kabinie jest duzo cieplej nawet na postoju, jak należy. Chyba ze postoje długo i na wianiu na 3 wiatraka - dla czego nie daje z nawiewu cały czas ciepłym?
ale...
- bąbelki w nagrzewnicy nadal słyszę nie wiem dla czego

Do tego do układu weszło prawie 8 litrów płynu. W każdym razie powietrza to już tam nie ma na pewno

Praktycznie cały układ chłodzenia (poza wężami i wiatrakiem) są nowe, szczelne.

Wiatrak na chłodnicy załącza się i wyłącza po chwili wiec chyba tam płyn krąży jak powinien. i chyba silnik sięnie przegrzeje

__________________
FEFK #2481

Ostatnio edytowane przez kylo32 ; 10-04-2010 o 16:17
kylo32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2010, 13:36   #2
matimon
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-04-2010
Skąd: katowice
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 16
Domyślnie Odp: Bulgotanie w nagrzewnicy 1.6 16V

powinienes zaczac od zmierzenia temp zalaczania sie wentylatora, potem sprawdz czy klapa otwiera sie do konca na cieple powietrze, skoro slyszysz babelki to gdzies musi byc to powietrze, jeszcze ewentualnie moze byc walniety korek ze zbiorniczka
matimon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2010, 20:02   #3
kylo32
ford::amateur
 
Avatar kylo32
 
Zarejestrowany: 16-08-2006
Skąd: Lublin
Model: Inna marka
Silnik: 1,9
Rocznik: 1998
Postów: 8
Domyślnie Odp: Bulgotanie w nagrzewnicy 1.6 16V

Bardziej słychac bąbelki jak by woda przez cos sie przeciskać miała, powietrza juz nie ma prawa byc. Weszło 8 litrów płynu.

Korek jak pisałem jest ok na pewno.

Linki od przepływu powietrza przez nagrzewnicę dochodzą do końca na pewno. Sprawdzone.

Temperatę włączania wiatraka moge po probowac po mierzyc ale nei wiem co to da.
__________________
FEFK #2481
kylo32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2010, 20:20   #4
sado28
ford::specialist
 
Avatar sado28
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 08-01-2008
Skąd: woj.opolske(Kędzierzyn-Koźle)
Model: Focus MK 1 (kombi)
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 693
Domyślnie Odp: Bulgotanie w nagrzewnicy 1.6 16V

Cytat:
Napisał kylo32 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Temperatę włączania wiatraka moge po probowac po mierzyc ale nei wiem co to da.
to da ci pewnosc ze plyn sie nie gotuje i nie powoduje bulgotania.A jak z poziomem plynu w zbiorniku?caly czas ten sam?
sado28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2010, 20:45   #5
kylo32
ford::amateur
 
Avatar kylo32
 
Zarejestrowany: 16-08-2006
Skąd: Lublin
Model: Inna marka
Silnik: 1,9
Rocznik: 1998
Postów: 8
Domyślnie Odp: Bulgotanie w nagrzewnicy 1.6 16V

NIe powinno to być przez gotowanie, na zimnym silniku (odpalam, chodzi 20 minut) przegazuje bulgotanie jest. Wczesniej przed wymianą pompy wody też bulgotało ale mocniej, wtedy przy staniu na postoju leciało całkowicie zimne z nawiewu, przewód powrotny z nagrzewnicy był prawie zimny, dochodzacy gorący, przegazowałem było bulgotanie i gorące od razu z nawiewu. Parownik sie rozgrzewa jak trzeba. Na kabelku od lpg po mierze temperatury. Płynu raczej nie ubywa zbyt wiele. Na zbiorniczku przez te pare dni po wymianie pompy nie ubyło, miimo lekkiego ubytku na czujniku wlaczajacym wiatrak na chłodnicy. Zrobiłem dzis trochę kilometrów rano zobacze poziom. Korek jest "zassany" nawet po postoju nocnym.
__________________
FEFK #2481
kylo32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2010, 11:35   #6
kylo32
ford::amateur
 
Avatar kylo32
 
Zarejestrowany: 16-08-2006
Skąd: Lublin
Model: Inna marka
Silnik: 1,9
Rocznik: 1998
Postów: 8
Domyślnie Odp: Bulgotanie w nagrzewnicy 1.6 16V

Okazało się, ze uszczelka pod głowicą miała dość...

Problemów z układem chłodzenia chyba już nigdy się nie pozbędę, teraz szybko się grzeje, jak tylko zatrzymam auto to strzałka idzie do góry i po kilku minutach włącza się wiatrak (nieco pod czerwonym polem) i schładza do nieco ponad N w napisie NORM.. W trasie cały czas jest nieco ponad pół skali.
__________________
FEFK #2481
kylo32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
chłodnica , nagrzewnica , płyn chłodniczy , zetec



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:11.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.