Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-04-2010, 06:40   #1
bolo69
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-09-2008
Skąd: Tyskie
Model: Focus,Mondeo
Silnik: 1.6 TDCI,2.0 TDCI
Rocznik: 2014,2018
Postów: 73
Domyślnie Sens wymiany całego tylnego zawieszenia

Panowie problem polega na tym że podczas przeglądu diagnosta zwrócił uwage że zaniedługo zacznie mi brać opony (koła zaczynają sie pochylać / \ )więc jazda do mechanika i stwierdzenie:
Proponuje robić całe zawieszenie (koszt 600 robocizna+1100części)ponieważ przy przebiegu moim 170 tys. i tak zacznie siadać wszystko pokolei więc lepiej robić całość.
Więc mam pytanie czy rzeczywiście wszystko sie od razu sypie czy mnie nie naciąga,bo różnica w wydaniu pieniędzy jest duża bo aż 1300.


Ostatnio edytowane przez bolo69 ; 08-04-2010 o 08:13
bolo69 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-04-2010, 07:16   #2
Wojtek
ford::expert
 
Avatar Wojtek
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
Domyślnie Odp: Tylne zawieszenie

Proszę o poprawienie tematu postu na zgodny z regulaminem.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
W innym przypadku temat zostanie zamknięty.
Użyj funkcji " edycja " dalej "zaawansowane ".
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !


Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim.

KU PRZESTRODZE !
http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!!
Wojtek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-04-2010, 23:25   #3
majsterus_nt
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-12-2009
Skąd: wlkp
Model: czarny, grafit,turkus
Silnik: ,Pb,ON
Rocznik: 1993,1990
Postów: 197
Domyślnie Odp: Sens wymiany całego tylnego zawieszenia

w każdym aucie koła tylne sa ustawione /\...
trzeba ocenić elementy gumowe - cukierki czy są całe.
nie wierze że 170tkm i konieczna naprawa.
__________________
Diagnostyka komputerowa pojazdów do rocznika 2010r. ..... i te jeżdące i te niejeżdżące......
majsterus_nt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2010, 06:11   #4
tilt
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-10-2008
Skąd: Molde/NO
Model: Focus Kombi
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 1999
Postów: 12
Domyślnie Odp: Sens wymiany całego tylnego zawieszenia

Cytat:
Napisał majsterus_nt Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie wierze że 170tkm i konieczna naprawa.
Ja kompletną tylną zawiechę robiłem przy stanie 150tys. km, tuleje wahaczy byly kompletnie powybijane i cukierki z przodu tez trzeba bylo wymieniac. Koszt w moim przypadku to 2400 PLN.

pozdrawiam, Marcin
tilt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2010, 16:15   #5
Andrzej
Prawie Moderator...
 
Avatar Andrzej
 
Zarejestrowany: 07-04-2008
Skąd: Białystok
Model: Tipo SW
Silnik: 1.4 T-JET
Rocznik: 2017
Postów: 534
Domyślnie Odp: Sens wymiany całego tylnego zawieszenia

jak wygląda cukierek?
może ktoś zapodać zdjęcie lub linka do sklepu z jego zdjęciem?

Z góry dzięki
__________________
Bądź NIEBIESKI - wstąp do Klubu
Andrzej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2010, 16:46   #6
Dinar
ford::professional
 
Avatar Dinar
 
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
Domyślnie Odp: Sens wymiany całego tylnego zawieszenia

Cytat:
Napisał Qvadrat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak wygląda cukierek?
Sprawdż stan zawieszenia a póżniej decyduj co wymieniać,ja np.wymieniłem tylko tulejki o wiele tańszy koszt tylko trzeba znależć kumatego mechanika.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Dinar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2010, 18:10   #7
pawello99
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-07-2008
Skąd: RZ/DW
Model: Focus, Focus II
Silnik: 1.6, 1.8 tdci Platinium X
Rocznik: 1999, 2006
Postów: 177
Domyślnie Odp: Sens wymiany całego tylnego zawieszenia

Ja wymieniłem wszystkie wahacze z tyłu! Zestaw na Allegro firmy Mayle (niby made in Germany) około 900 zł - wymiana plus zbieżność 350.
Jak na razie wszystko ok.
pawello99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2010, 18:46   #8
dyha
ford::advanced
 
Avatar dyha
 
Imię: Witold
Zarejestrowany: 05-06-2008
Skąd: KR / KMY
Model: Skoda Octavia II FL
Silnik: 1,9 TDi
Rocznik: 2009
Postów: 360
Domyślnie Odp: Sens wymiany całego tylnego zawieszenia

miałem podobny prbl. mechanicy twierdzili że nie ma sensu bawić się w naprawę i sugerowali wymianę całego tyłu. Koszt 1900 zł (bagatela) nie zgodziłem się z takim rozwiązaniem ponieważ wiem że można z powodzeniem naprawiać zawieszenie. Długo szukałem aż znalazłem punkt który naprawił mi to co się zepsuło a nie wymienił całości. Wyszło dużo taniej i mam ciszę w zawieszeniu.
Tutaj opisałem swój przypadek:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
BYŁ: Ford Focus kombi 1,6 16V ZETEC 2002r MKI FL (5 lat razem)
JEST: Skoda Octavia combi 1,9 TDi 2009r FL
dyha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2010, 20:14   #9
Dinar
ford::professional
 
Avatar Dinar
 
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
Domyślnie Odp: Sens wymiany całego tylnego zawieszenia

Cytat:
Napisał dyha Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wyszło dużo taniej i mam ciszę w zawieszeniu.
Zgadza się bo np. ''banan'' górny wahacz który jest masywny[moim zdaniem wieczny] nie wysiada jak dolne poprzeczne i nie ma sensu wymieniać jak jest dobry,główny wahacz ma dwie tulejki za 100zł a za blachę trzeba zapłacić 500zł.Po wymianie całych problemy z ustawieniem zbieżności.Mam 265tyś,wymiana tulejek była przy 200tyś i jest OK.
Dinar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2010, 20:42   #10
maciej_b
ford::professional
 
Avatar maciej_b
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,608
Domyślnie Odp: Sens wymiany całego tylnego zawieszenia

Cytat:
Napisał Dinar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
''banan'' górny wahacz który jest masywny[moim zdaniem wieczny]
niestety nie jest wieczny, u mnie po 250 tys km guma się oberwała i nadawał sie do wymiany.
Ja robiłem (za "namową" forum) tylko tulejki, niestety po 2 miesiącach walki z mechanikiem i zawieszeniem kupiłem "kości" i koła dopiero stanęły w granicach jakie podaje producent. I tak są jeszcze /...\ ale nie aż tak bardzo jak bezpośrednio po wymianie.
Po przejechaniu ok 20 tys km jest bobrze więc sądzę że koszta się rozłożą w czasie. Ale już wiem że będę kupował kompletne wahacze tylko pytanie kiedy??
Wg mnie nie warto robić samych tulejek. Wolę dołożyć 30% ceny i mieć zrobione tak jak należy i to na oryginalnych częściach.
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM.
maciej_b jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.