|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-01-2006, 21:48 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-12-2005
Skąd: Nowy Targ
Postów: 11
|
niedogrzane TDCI
Zaniepokoil mnie pewien problem: mimo ze na zewnatrz temperatura spadla tylko kilka stopni ponizej zera, podczas jazdy w moim MKIII TDCI wskaznik temperatury silnika pokazuje ze silnik jest nagrzany tylko w czasie szybkiej jazdy, np. powyzej 100 km/h, natomiast jak jade wolniej to cofa sie znacznie i jest bardzo daleka od wskazywania wlasciwej temperatury roboczej silnika. Poza tym wydaje mi sie ze auto wiecej pali. Co to moze byc, na co zwrocic uwage?
|
01-01-2006, 22:18 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-11-2005
Postów: 14
|
Witam.
Też mam Forda Mondeo TDCI (130 KM) i również zauwarzyłem ten sam problemik.Z moich wiadomosci wynika iz nasze silniki są nowoczesnymi energooszczędnymi dieslami.Co za tym idzie wytwarzają mniej zbędnej energi (mają większą sprawność) więc się opornie nagrzewają.U mnie teraz jest równiez tak że wskazówka temp. silnika bardzo powoli idzie w górę ,na krótszych odcinkach ledwie drgnie do góry.Natomiast zauważyłem że jak przejadę się kawałek ostrzej to nabiera temperatury szybciej i nawet dochodzi w środkowe(prawie) położenie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .Tak to już jest z naszymi dieslami.Ale nie tylko my mamy taki problemik ma to większość nowoczesnych dieselków no chyba że mają urządzonko dogrzewające np .diesel w nowej Toyocie Avensis,czy też w BMW nowa seria "3"(możliwe że jeszcze jakieś mają ,ale ja wiem tylko o tych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ).Co za tym dalej idzie jak wspomniałes silnik może troszkę więcej palić. Tak więc wszystko jest ok.No chyba że wskazówka nigdy ci nie dobija do środkowego położenia,tzn nawet po dłuższym dystansie lub ostrzejszej jeżdzie.Wówczas może to być oznaką niedomagania np. termostatu. Pozdrawiam |
01-01-2006, 22:29 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-10-2004
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo
Silnik: 20 TDCI 130
Rocznik: 2006
Postów: 64
|
Czołem
Mam już 2-gie służbowe TDCI 115 km.Oba wzorowo trzymają temperaturę..jak ja już osiągną ( fakt trwa to dobrych parę minut) to trzymają bez utraty.Jedynie w czasie dłuższego postoju - 10-15 minut i włączonym ogrzewaniu temperatura spada -nigdy podczas jazdy. Były w firmie 2 przypadki usterek termostatu- tu niespodzianka nie głównego ale drugiego !!! w bloku silnika Rzeszowski serwis nawet o nim nie wiedział ( wymieniał główny termostat 2 razy !!), dopiero Plaza z W- wy przysyłała opis techniczny i go wymienili.Teraz jest już OK.Te termostaty są zarówno w 115 i 130 konnym silniku.Nie dajcie się nabrać na oszczędne silniki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , one mają trzymać temperaturę roboczą, po to dobiera się parametry układu chłodzenia aby silnik pracował we właściwej temp. Większe spalanie to właśnie efekt niedogrzania.Domagajcie się sprawdzenia drugiego termostatu.jest - widziałem gwarancyjne dokumenty jego wymiany!!! Pozdrawiam |
01-01-2006, 23:58 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-11-2004
Postów: 124
|
Witam!
I u mnie jest objaw małego wystygania. Ale pamiętam już kiedyś dyskusję na forum i konkluzję, ze to... właśnie efekt wysokiej sprawności nowoczesnych diesli. Zatem jadę spokojnie dalej. Jesli mnie to denerwuje, przejadę trochę na niższym biegu i szybko się grzeje. I oczywiscie nie przesadzam z ogrzewaniem i wytwarzaniem sauny w środku, zwłaszcza przez pierwsze kilometry. To Mich |
02-01-2006, 19:43 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-01-2005
Postów: 36
|
Taki urok nowoczesnych diesli więcej idzie na koła niż na straty cieplne . W korkach w mieś cie często skacze temperatura ale na trasie wszystko wraca do normy .
|
02-01-2006, 20:16 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-12-2004
Skąd: Inowrocław
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi 131 KM
Rocznik: 2005
Postów: 537
|
mam podobnei w TDDI i mysle ze to co opisaliscie powyzej to swieta prawda i nie ma sie co przejmowac......
__________________
Mk III '05 131/6 TDCi GHIA LCD Alpine Edition- black panther metalic |
02-01-2006, 20:26 | #7 |
ford::advanced
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 18-09-2005
Skąd: Tarnów
Model: Transit 125T280, Focus mk1
Silnik: TDCI 2.0 16v, 1.8 16V
Rocznik: 2003,2000
Postów: 264
|
Dokładnie mam tak samo w transicie Tdci 125 kucyków .
__________________
Ford Transit 2.0 16v TDCI 125 KM Ford Focus mk1 1.8 16V |
03-01-2006, 21:51 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-08-2005
Skąd: CZESTOCHOWA
Postów: 129
|
U mnie to samo, jeżdżę teraz tylko po mieście i to (ze względu na warunki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )dość wolno nie sposób go nagrzać, a spalanie też większe.Już miałem nawet jechać z tym do serwisu żeby sprawdzili termostat i jak znajdę chwilę to podjadę.
|
04-01-2006, 16:05 | #10 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-06-2004
Skąd: Kotlina Klodzka
Model: MK3
Silnik: TDCI 115KM
Rocznik: 2004
Postów: 887
|
-3 na zewnatrz jazda okolo 100km/h klima auto wlaczona na 21 stopni po 10km wskazowka na srodku
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=Xz_ig3xJqow -mondeo MK3 http://www.youtube.com/watch?v=rSZFpTWwzaw -focus MK1 |
|
|
|