Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-03-2010, 08:21   #1
Grinch
ford::advanced
 
Avatar Grinch
 
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Gdynia
Model: Focus MK2 / FOCUS MK4 Titanium
Silnik: 1.6 100KM Pb95 / EcoBoost 1.0 125KM
Rocznik: 2005 / 2019
Postów: 361
Unhappy Spadek napięcia na biegu jałowym

Witam,
Czy spadek napięcia przy włączonej dmuchawie do poziomu 13,5V (mierzone na zaciskach akumulatora) to normalny objaw? Przy włączonym radiu + światła spadek jest jeszcze większy około 13V.
Wg instrukcji akumulator powinien być ładowany 14-14,4V.

Ostatnio kupiłem nowy akumulator i zastanawiam się czy nie spotka go taki sam los jak starego przy takim słabym ładowaniu na jałowym biegu.

Escort 1.3 60KM 96r.
MK7

Grinch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2010, 10:00   #2
ortem
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-11-2009
Skąd: Śląsk
Model: Escort
Silnik: do niedawna 1.3 teraz 1.8 Zetec
Rocznik: 1996
Postów: 49
Domyślnie Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym

Nie wiem czy takie wartosci ladowana powinien miec ale ja mialem taki przypadek ze na biegu jalowym przy wlaczonych swiatlach i dmuchawie po zatrzymaniu przy malych obrotach swiatla przygasaly lekko. problem tkwil w alternatorze gdyz byla zlamana jedna szczotka a powinien miec dwie. Koszt nowego prostownika ze szczotkami okolo 30 zl.
ortem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2010, 10:10   #3
wojsiw
ford::average
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 04-11-2009
Skąd: Myszkowice
Model: Focus
Silnik: 2.0
Rocznik: 1998
Postów: 68
Domyślnie Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym

Cytat:
Napisał Grinch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam,
Czy spadek napięcia przy włączonej dmuchawie do poziomu 13,5V (mierzone na zaciskach akumulatora) to normalny objaw? Przy włączonym radiu + światła spadek jest jeszcze większy około 13V.
Wg instrukcji akumulator powinien być ładowany 14-14,4V.

Ostatnio kupiłem nowy akumulator i zastanawiam się czy nie spotka go taki sam los jak starego przy takim słabym ładowaniu na jałowym biegu.

Escort 1.3 60KM 96r.
MK7
Ładowanie masz za niskie, do sprawdzenia alternator (regulator napięcia przede wszystkim, szczotki), przy tak niskim ładowaniu akumulator będzie stale niedoładowany.
__________________
Wojciech Siwek, Piekary Śląskie,
Ford Escort Van 1,3 1997, Opel Vectra, było wiele różnych aut w ostatnich 20 latach.
Zapraszam na www.siwek.com.pl oraz www.tanietusze.eu
wojsiw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2010, 10:13   #4
Grinch
ford::advanced
 
Avatar Grinch
 
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Gdynia
Model: Focus MK2 / FOCUS MK4 Titanium
Silnik: 1.6 100KM Pb95 / EcoBoost 1.0 125KM
Rocznik: 2005 / 2019
Postów: 361
Domyślnie Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym

Fakt faktem, ze gdy staje na światłach potem przyspieszam to widać, że światłą nabierają mocy i świecą jaśniej. To samo tyczy się radia, czy też oświetlenia zegarów.


UPDATE: chodzi o to: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ?


Jeszcze że tak zapytam lamersko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak sprawdzić regulator napięcia? Tylko przez wymianę na nowy?

Ostatnio edytowane przez Grinch ; 22-03-2010 o 10:18 Powód: link
Grinch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2010, 12:08   #5
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym

Za napięcie ładowania odpowiada regulator. Napięcie powinno wynosić ze światłami mijania 14-14,4V bez względu na obroty silnika.

Na 99% regulator do wymiany. Koszt ok 30zł.

Edit: Przed wymianą możesz sprawdzić kable na łączeniach od akumulatora czy nie zaśniedziały.

Jeżeli będziesz tak jeździł to aku będzie ciągle niedoładowany.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.

Ostatnio edytowane przez enjoypoznan ; 22-03-2010 o 12:11
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2010, 12:38   #6
Grinch
ford::advanced
 
Avatar Grinch
 
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Gdynia
Model: Focus MK2 / FOCUS MK4 Titanium
Silnik: 1.6 100KM Pb95 / EcoBoost 1.0 125KM
Rocznik: 2005 / 2019
Postów: 361
Domyślnie Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym

Nie chce tu podważać żadnej opinii.
W sklepie z częściami forda facet mówił, że to może być padnięty mostek diodowy.

Czy to jest część alternatora czy wbudowane w regulator napięcia? No i faktycznie czy to może być to?!
Grinch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2010, 12:53   #7
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym

Śmiem twierdzić że Pan w sklepie nie ma za bardzo pojęcia o alternatorach i nie wie do czego służy mostek prostowniczy.
Gdyby padł mostek to ładowania nie było by w ogolę bo np: nie wzbudzał by się altek lub żarł by prąd na postoju.

Decyzja należy oczywiście do Ciebie.

Jak pisałem wyżej sprawdź kable. Może zaśniedziały lub na łączeniach się załamał.

Ps: a jakie masz napięcie bez obciążenia żądnego na włączonym silniku?
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.

Ostatnio edytowane przez enjoypoznan ; 22-03-2010 o 12:56
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2010, 12:59   #8
Grinch
ford::advanced
 
Avatar Grinch
 
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Gdynia
Model: Focus MK2 / FOCUS MK4 Titanium
Silnik: 1.6 100KM Pb95 / EcoBoost 1.0 125KM
Rocznik: 2005 / 2019
Postów: 361
Domyślnie Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym

W zasadzie było by najlepiej wymienić regulator, jeśli się okaże, że to coś innego to "stracę" te 30zł i swoją robociznę.

Alternatora sam wolę nie rozbierać, ale z tego co widzę to regulator napięcia jest na 3 śruby i wtyczka, więc problemu nie będzie..chyba Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Grinch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2010, 13:05   #9
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym

No i do wymiany regulatora nie musisz wyjmować altka z auta. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2010, 16:25   #10
lukaszek_socho
ford::professional
 
Imię: x
Zarejestrowany: 19-08-2009
Model: x
Silnik: x
Rocznik: x
Postów: 1,259
Domyślnie Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym

Kolego piszesz,że napięcie spada na wolnych obrotach a jakie masz napięcie jak dodasz gazu?
U mnie na na wolnych obrotach na światłach + dmuchawa na max też spada do 13.7-13.8 ale jak tylko położę nogę na gazie to wzrasta do 14.25-14.3 .

Ostatnio edytowane przez lukaszek_socho ; 22-03-2010 o 16:37
lukaszek_socho jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:31.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.