|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-03-2010, 18:10 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-03-2010
Skąd: RUDA SLASKA
Model: MONDEO
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 7
|
Obroty piski itp
Witam,
Moim problemem ogolnie jest pisk wydobywajacy sie z auta po odpaleniu (zawsze gdy zimny) wymienilem juz pasek klinowy i nic, myslalem ze zuzyty ale problem widiczcnie tkwi gdzie indziej. Wyglada to tak gdy odpalam auto wydobywa sie ciagly pisk i jednoczesnie obroty na obrotomierzy wynosza czasmi 0 a czasmi 500 dopiero po ok 1 minutcie obroty na obrotomierzy wzrastaja do 1000 i ciagly pisk cichnie, wyglada to tak jak by pasek sie slizgal na czym. Wystepuje to tylko jak auto jest zimne lub gdy cieple po pol godzinnym postoju jest odpalane ponownie. Po pisku nie ma sladow gdy jedziemy dlugo i gdy auto jest cieple i nagrzane wtedy nic nie slychac czy ktos wie co to moze byc???? |
06-03-2010, 18:49 | #2 |
ford::advanced
Imię: Artur
Zarejestrowany: 25-11-2008
Skąd: Łęczna-Lublin
Model: mondeo mk1
Silnik: 1600 Pb+Lpg
Rocznik: 1994
Postów: 332
|
Odp: Obroty piski itp
A rozrzadzik sprawdzales?
__________________
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???????? |
06-03-2010, 19:00 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-06-2007
Skąd: zabrze
Model: mondeo
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 1995
Postów: 151
|
Odp: Obroty piski itp
łozyska(o) w alternatorze do wymiany
|
06-03-2010, 20:01 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-03-2010
Skąd: RUDA SLASKA
Model: MONDEO
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 7
|
Odp: Obroty piski itp
rozrzad byl wymieniany bo pasek nowy, a jak powazne moze byc takie cos i jak szybko trzeba zaczac dzialac chodzi mi o ten alternator
|
06-03-2010, 20:07 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-10-2009
Skąd: starachowice
Model: FORD MONDEO
Silnik: 1.6 B 16V
Rocznik: 1995
Postów: 56
|
Odp: Obroty piski itp
zdejmij pasek wielorowkowy z alternatora i odpal autko na chwilę jeżeli pisku nie będzie to łożyska alternatora do wymianki,i lepiej wymienić dość szybko bo koszt nowego alternatora jest sporo większy niż samych łozysk
|
06-03-2010, 20:33 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-03-2010
Skąd: RUDA SLASKA
Model: MONDEO
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 7
|
Odp: Obroty piski itp
czy alternator jest na tym samym pasku z rozrzadu czy innym bo troche sie pogobilem ??
|
07-03-2010, 07:22 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-10-2009
Skąd: starachowice
Model: FORD MONDEO
Silnik: 1.6 B 16V
Rocznik: 1995
Postów: 56
|
Odp: Obroty piski itp
nie kolego pasek rozrządu to pasek rozrządu i alternator nie jest z niego napędzany
|
07-03-2010, 07:32 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-10-2009
Skąd: starachowice
Model: FORD MONDEO
Silnik: 1.6 B 16V
Rocznik: 1995
Postów: 56
|
Odp: Obroty piski itp
dodam jeszcze że pasek wielorowkowy nazywany potocznie wieloklinem napędza pompe wspomagania,pompe klimy-o ile jest oraz alternator.nie wiem jak jest z pompą wody bo mam benzyniaka ale chyba jako jedyna napędzana jest z rozrządu.tak jak ci pisałem zrób taki test zdejmij pasek wielorowkowy z alternatora i odpal maszynę.jeśli niebędzie żadnych pisków to na 95% łożyska alternatora.
|
07-03-2010, 07:32 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: Swarzędz
Model: MK III Ghia
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 537
|
Odp: Obroty piski itp
Alternator napędza pasek klinowy/wielorowkowy. Napęd pochodzi od koła pasowego założonego na wystający z bloku silnika koniec wału korbowego..
Pasek rozrządu napędza wałek rozrządu i czasami coś jeszcze (np. pompa olejowa). |
07-03-2010, 07:46 | #10 | |
ford::average
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Lublin/Jabłonna
Model: Volvo V40
Silnik: 1.9 DI
Rocznik: 1999
Postów: 167
|
Odp: Obroty piski itp
Cytat:
Ostatnio edytowane przez FrostiGMR ; 07-03-2010 o 07:48 |
|