Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-02-2010, 23:05   #1
torgi
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-01-2008
Skąd: pomorskie
Model: GALAXY
Silnik: 1.9 TDI 85 KW
Rocznik: 2000
Postów: 129
Domyślnie Obciera coś

Witam , od jakiegoś czasu słysze dziwny dzwięk podczas /bezpośrednio po zmianie biegu- odgłos tarcia , jakby cos obcierało, ten sam dzwięk słysze jak dodam gazu na biegu jałowym tak do 2200 rpm i szybko puszcze noge z gazu. Dodam ze wg mnie dochodzi to gdzieś z przodu auta po lewej stronie jakby. klocki i tarcze sprawdzone są ok. Co to może być? mam pewne domysły ale wole poczekać az ktoś sie wypowie.pozdr.

torgi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2010, 07:06   #2
Macsi
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-01-2010
Model: Alhambra
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie Odp: Obciera coś

Luz poosiowy wałka turbiny jest za duży i trze o obudowe.
Macsi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2010, 09:13   #3
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Obciera coś

Chyba masz to co ja mam od jakigoś czasu też,dzieje sie to tylko na najnizszych biegach 1,2 i R i ciszej na luzie na postoju też czasem,jak dam gaz do ok.2000 obr i puszcze szybko noge,wtedy słyhchać jakieś gdzies tarcie,jak opisujesz.2 mechaników stwierdziło: TURBO na 100%.Zawiozłem do regeneracji a tam mówią:Turbo jest igła,nie ma co regenerować...tylko wyczyścili Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I tak jeżdże bo nikt nie wie co,gdzie i jak to zrobić...
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2010, 10:38   #4
torgi
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-01-2008
Skąd: pomorskie
Model: GALAXY
Silnik: 1.9 TDI 85 KW
Rocznik: 2000
Postów: 129
Domyślnie Odp: Obciera coś

Cytat:
Napisał RafałB Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
2mechaników stwierdziło: TURBO na 100%.Zawiozłem do regeneracji a tam mówią:Turbo jest igła,nie ma co regenerować...tylko wyczyścili Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I tak jeżdże bo nikt nie wie co,gdzie i jak to zrobić...
ok , dzięki za odp. tez podejrzewałem ze za te tarcie odpowiedzialna jest turbina , slysze to od ponad roku , tylko co z tym fantem zrobić ? regenerowac ? czy pomoże? A tak w ogóle to co tam morze się obcierać? łopatki turbiny o obudowe, czy jakieś łożysko? i jakie mogą byc konsekwencje jazdy z takową turbinką?
torgi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2010, 10:49   #5
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Obciera coś

No tak jak napisałem,też jeżdżę tak od prawie 2 lat i nie widze pogorszenia/polepszenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a o turbie masz wyżej napisane i o tym że nikt nic nie wie też Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2010, 08:22   #6
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Obciera coś

Cytat:
Napisał Macsi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Luz poosiowy wałka turbiny jest za duży i trze o obudowe.
Mógłbyś to jakoś rozwinąć o co chodzi i co z tym można/nie można zrobić?Tak jak napisałem turbo jest ok wg ludzi którzy naprawiają...
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2010, 09:34   #7
torgi
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-01-2008
Skąd: pomorskie
Model: GALAXY
Silnik: 1.9 TDI 85 KW
Rocznik: 2000
Postów: 129
Domyślnie Odp: Obciera coś

Cytat:
Napisał Macsi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Luz poosiowy wałka turbiny jest za duży i trze o obudowe.
Witam , tez proszę o rozwinięcie tej myśli -jakie mogą byc skutki tego luzu. Może sie wypowie ktoś kto to przerabiał ? napewno takich osób nie brakuje(myśle tu o ilości tdi-ków na naszych drogach)
torgi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2010, 11:38   #8
Macsi
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-01-2010
Model: Alhambra
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie Odp: Obciera coś

Jeżdzę na tym luzie ok.tys.km.Stwierdzil to mechanik i kazał jeżdzic.Wirnik turbiny na przełomie tych obrotów tys do dwa przesuwa sie do obudowy i odsuwa.powyżej dwa tys sila odsirodkowa odcionga go i niema tego ocierania.Apropo jak wyjąć zbiorniczek spryskiwacza szyb cieknie mi spod pompki
Macsi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2010, 11:43   #9
Macsi
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-01-2010
Model: Alhambra
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie Odp: Obciera coś

Cytat:
Napisał Macsi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżdzę na tym luzie ok.tys.km.Stwierdzil to mechanik i kazał jeżdzic.Wirnik turbiny na przełomie tych obrotów tys do dwa przesuwa sie do obudowy i odsuwa.powyżej dwa tys sila odsirodkowa odcionga go i niema tego ocierania.Apropo jak wyjąć zbiorniczek spryskiwacza szyb cieknie mi spod pompki
A skutki dłuzszej jazdy to wytarta obudowa lub rozpad wirnika to są koszta
Macsi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2010, 14:11   #10
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Obciera coś

Czyli dalej będziemy jeździć tak jak teraz...
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
n75 , pompa vacum , pompa wakum , regeneracja , turbina



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.