|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-02-2010, 08:38 | #1 |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 08-01-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Escort
Silnik: 1.8 16V XR3i
Rocznik: 1992
Postów: 362
|
Przerwa na świecy a praca silnika
Witam. Wyczytalem na forum ze przy instalacjach gazowych przerwe powinno sie zmniejszyc do ok 0.7mm Wiec a tak zrobilem. Przy okazji wyjałem pierwszy wtrysk w celu zobaczenia sobie co i jak. Wszystko pozniej złożyłem do kupy. Podłaczylem aku i chce zapalic a tu sie nei da. najpierw pracowal na dwuch pozniej na trzy ale nigdy nie chcial chodzic na tym co wtrysk wyjałem. Na tym pierwszym cylindrze. Wykrecilem swiece a tam normalnie stala benzyna i caly czas naplywala. wyciągnąłem strzykawka wszystko(ok 200ml) i wkreciłem swiece. Odłaczyłem pompke paliwa i na gazie odpalalem. tez nie chodzi na tym cylindrze. Wykrecilem swiece sprawdzam iskre jest. zdenerwowalem sie. odłaczyłem aku wykrecilem swiece zwiekszylem przerwe do 1.1 podmienilem wtrysk pierwszy z ostatnim i odpalam i jest pieknie. Moje pytanie brzmi czemu w tym cylindrze nagromadzilo sie tyle benzyny skoro iskra byla? Czemu na gazie nie chodził jesli juz nie byl zalany i iskra skakała? I jak rozebrac wtryskiwacz? I jeszcze jedno. Po wyjeciu wtryskiwaczy jest wybity numer na nich. wybity jest na metalowej czesci wposzczonej w plastik. I u mnie wszystkie maja numer 21 a jeden 23. Roznia sei tez kolorem zaslepki na zewnatrz. Te 21 maja zielona a te 23 zołtą. Ja dotad myslalem ze zetec ma wszystkie jednakowe wtryski a tu widze ze sie czyms roznia. Ale czym?
__________________
Nie każda morda pasuje do Forda. |
18-02-2010, 18:06 | #2 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: Przerwa na świecy a praca silnika
Oj kolego kombinujesz. Poczytaj sobie fachowej literatury - żaden producent prócz polskiej Iskry nie pozwala na zmiane przerwy na świecy!!! Przerwa typu 0,7 lub 0,8 ustawiana jest fabrycznie i to najczęściej na świecach platynowych, irydowych lub platynowo-irydowych.
To że miałeś iskrę po wyjęciu świeczek nie oznacza że była ona gdy były wkręcone - ciśnienie oraz nadmiar paliwa po prostu powodowały ze albo wcale nie było iskry, albo świeca miała przebicie. Zostaw normalną szczelinę, albo kup porządne świece. Porównaj elektrody: a)świeca platynowa: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. b) świeca standardowa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zmniejszenie przerwy własnoręcznie i to z 1,1 na 0,7 spowodowało niemożność odpalania na benzynie. Ty dokonałeś w kilka chwil tego, czego konstruktorzy nie mogą dokonać na taśmie produkcyjnej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na zwykłej świecy jeżeli już tak chcesz kombinować to ustaw na 0,9 bo z tego co pamiętam to chyba w zwykłych świeczkach jest to wartość graniczna. Ale ja bym i tak się w to nie bawił.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka Ostatnio edytowane przez zsberg ; 18-02-2010 o 18:21 |
18-02-2010, 18:20 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Odp: Przerwa na świecy a praca silnika
Wtryski muszą być takie same na wszystkich cylindrach.Tak mi się coś wydaje że masz wtrysk od innego silnika (nie pamiętam w tej chwili,mysiał bym sprzwdzić jakie sa oznaczenia do jakiego silnika) W kazdym razie wszystkie wtryski muszą mieć ten sam kolor i to samo oznaczenie. Wtryski od 1.6 nie pasują do 1.8 i odwrotnie tak samo. Różnice są między innymi w sposobie rozpylania paliwa.Jak mi corka da sie dobrac do swojego kompa to sprawdze jaki wtryski są do 1.8 (są tam i fotki które kiedys robiłem ) Ktoś widocznie wymienił uszkodzony wryskiwacz przed Toba i zamontował nie taki jak powinien być
Ostatnio edytowane przez Assan ; 18-02-2010 o 18:24 |
18-02-2010, 21:56 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Przerwa na świecy a praca silnika
Assan, kolory wtryskow sie róznia, ale od 1.6 do 1.8 sa identyczne parametry. Juz dawno to sprawdzałem, bo chciałem zapodac wieksze.
Z tego co wiem od 2.0 maja wieksza przepustowosc na 99%, reszta jest ta sama, a pasuje z tego do innego. CVH ma chyba tylko inne, chociaz nie pamietam. |
19-02-2010, 04:26 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Odp: Przerwa na świecy a praca silnika
Nie sa takie same,od 1.6 mają jeden otworek a od 1.8 mają dwa. Silnik nie pracuje tak jak powinien chociaż odpala
|
19-02-2010, 05:14 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Przerwa na świecy a praca silnika
Co do świec to polecam oryginały(FORD,MOTORCRAFT). Osobiście nie miałem z nimi nigdy problemu. Chodzą słuchy ze silniki Ford-a najbardziej lubią właśnie oryginały.
Przerwę zostawiasz fabryczną! [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. Ostatnio edytowane przez enjoypoznan ; 19-02-2010 o 05:18 |
19-02-2010, 13:57 | #7 |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 08-01-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Escort
Silnik: 1.8 16V XR3i
Rocznik: 1992
Postów: 362
|
Odp: Przerwa na świecy a praca silnika
Chwila gdzie te otworki?? W ktorym miejscu wtryskiwacza? Co do swiec to mam oryginały Motorcraft platynowe.
__________________
Nie każda morda pasuje do Forda. |
19-02-2010, 18:14 | #8 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: Przerwa na świecy a praca silnika
Kolego, Ty zmniejszałeś przerwę na platynowych świecach???? No nie zbyt rozsądne posunięcie.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka |
19-02-2010, 19:28 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-06-2008
Skąd: szczecin
Model: escort
Silnik: 1,8
Rocznik: 1992
Postów: 98
|
Odp: Przerwa na świecy a praca silnika
Kolego śmigam na tych motocraftach od czterech lat i zero problemów.Przerw nigdy nie ruszałem.Polecam te świeczki.
|
19-02-2010, 19:43 | #10 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: Przerwa na świecy a praca silnika
Dokładnie - 50% użytkowników samochodów jeździ na nominalnej szczelinie świecy, 49% ma diesla, a pozostały 1% kombinuje jak udoskonalić zapłon jak najmniejszym kosztem. Czasy polonezów i maluchów odchodzą (odeszły?? ) w zapomnienie.
Jeżeli auto ma ciężko odpalać i zalewa świece to niestety, ale wina leży po stronie układu paliwowego.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka |
|
|
|