|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-02-2010, 21:24 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-11-2006
Skąd: Wrocław
Model: Escort Bolero II (Niemcy)
Silnik: 1,6 16V benzyna/lpg
Rocznik: 1998
Postów: 53
|
Temperatura pracy silnika
Witam,
Mam następujący problem, dziś rano coś nie tak zaczęło się dziać z moim fordem. Silnik strasznie długo się nagrzewał. Normalnie przełączenie na gaz następuje po około 3 min pracy silnika (tzn gdy wskazówka temp wejdzie mniej więcej na białe pole) natomiast dziś trzeba było 10 min na przełączenie się na gaz a temperatura rosła b. wolno. W końcu po około 20 min wskazówka znalazła sięna środku skali. Ale po włączeniu gorącego nawiewu widać było że wskazówka temp. delikatnie się cofa. Wieczorem zrobiłem jeszcze jedną próbę w garażu. Odpaliłem samochód i nawet po 10 min pracy gdy czuć było że silnik jest ciepły/gorący wskazówka temp. wciąż nie ruszyła z miejsca. Nie dało sięgo także przełączyć na gaz. Dopiero po dłuższej chwili wskazówka lekko drgnęła wchodząc na białe pole. Gruby gumowy wąż przez 5-7min po odpaleniu pozostawał chłodny potem zaczął sie powoli nagrzewać. Po około 12 min można go było bez problemu dotknąć ręką. Za to cieńsze węże leżące pod nim dość szybko zrobiły się gorące. Czy to ewidentnie wskazuje na termostat (nawiasem mówiąc wymieniałem go 2 lata temu na oryginalny) czy może to coś innego? Proszę o pomoc Pozdrawiam andy100 |
17-02-2010, 21:50 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-11-2009
Model: escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1999
Postów: 37
|
Odp: Temperatura pracy silnika
U mnie wskazówka to już praktycznie nie wstaje ale jakoś mi to nie przeszkadza bo silnik nagrzewa się normalnie, wentyl chłodzi itp. wszystko ok, ja mam zepsuty czujnik. U Ciebie termostat albo czujnik.
|
18-02-2010, 12:01 | #3 |
ford::advanced
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Widawa
Model: Escort Ghia Mk7
Silnik: 1,6 16v(LPG Sekwencja)
Rocznik: 1996
Postów: 373
|
Odp: Temperatura pracy silnika
Najprawdopodobniej termostat bo skoro temp na zewnątrz podobna przełączał ci się na gaz po 2 minutach a teraz po 10 to nie trzyma temp, wolno się nagrzewa termostat , druga opcja to czujnik na wskaźnik( wyciągnij wtyczkę od czujnika wkręconego na dole obudowy termostatu zewrzyj te dwa piny jakimś kawałkiem przewodu i włącz zapłon jeśli wskaźnik dojdzie do końca skali to teoretycznie wszystko z nim ok ) lub czujnik temp cieczy podającej do kompa (może po prostu padł ale to raczej powinien jakoś nierówno pracować tutaj możesz rezystencje pomierzyć przy odpowiednich temp wartości znajdziesz na forum) mój przypadek był podobny tylko uszczelka w termostacie jak się okazało nowa i przepuszczała ciecz po założeniu starej wszystko wróciło do normy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
18-02-2010, 20:06 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-11-2006
Skąd: Wrocław
Model: Escort Bolero II (Niemcy)
Silnik: 1,6 16V benzyna/lpg
Rocznik: 1998
Postów: 53
|
Odp: Temperatura pracy silnika
Hej,
dzieki za podpowiedzi, też przeczuwałem termostat więc rano jeszcze przed wizytą w warsztacie kupiłem nowy . Potem pojechałem do mechanika i po wymianie wszystkie objawy o których pisałem wczoraj ustąpiły. Pozdrawiam |
28-02-2010, 21:41 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-11-2006
Skąd: Wrocław
Model: Escort Bolero II (Niemcy)
Silnik: 1,6 16V benzyna/lpg
Rocznik: 1998
Postów: 53
|
Odp: Temperatura pracy silnika
Witam, niestety moja radość okazała się przedwczesna bo po tygodniu znów mam problem z temperaturą silnika. Tym razem temperatura jeszcze bardziej szaleje. Rano po odpaleniu wskazówka przez 3 min nawet nie drgnęła w góre, potem nagle jakby coś się odblokowało i pojechała szybko na literkę N. I tu od razu był pierwszy problem bo instalacja gazowa nie chciała się przełączyć na gaz i to nawet wówczas gdy wskazówka dojechała do A. Normalnie gaz włącza się po 2 min jazdy. Mało tego nawiew ciepłego powietrza przestał działać - leciało chłodnawe powietrze (ale nie całkiem zimne) zamiast gorącego.
Co to może być tym razem? Tak jak pisałem ostatnio TERMOSTAT tydzień temu został wymieniony na nowy, oryginalny. I jeszcze dwie rzeczy które mnie wczoraj zadziwiły. Pierwsza to to że w zbiorniczku wyrównawczym znów nie mam płynu chłodniczego -a tydzień temu był dolany powyżej MAX. Druga, wentylator załącza sie na literce L nawet gdy samochód jedzie (kiedyś załaczał się na A i tylko w korkach). Jak zwykle proszę o rady i pomoc Pozdrawiam wszystkich serdecznie |
01-03-2010, 10:29 | #6 |
ford::advanced
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Widawa
Model: Escort Ghia Mk7
Silnik: 1,6 16v(LPG Sekwencja)
Rocznik: 1996
Postów: 373
|
Odp: Temperatura pracy silnika
Po pierwsze płynu nie może być więcej niż MAX na rozgrzanym silniku (płynu dolewa się na odpalonym silniku i rozgrzanym albo całkowicie chłodnym) a skoro ci płynu ubywa to gdzieś nieszczelność uszczelka pod głowicą bardzo możliwe albo gdzieś wąż któryś puszcza płyn odpowietrzać nie trzeba ale ja zawsze po wymianie rozgrzewam silnik odkrecam korek wyrownawczy i wtedy przygazuje na 4 tys dla pewności możliwe ze pompa wody jest na wykończeniu musisz wszystko posprawdzac
|
01-03-2010, 11:21 | #7 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Temperatura pracy silnika
Cytat:
Dolewa sie płyn do MAX na zimnym silniku, po rozgrzaniu norma jest ze bedzie go wiecej, i tak ma byc. |
|
01-03-2010, 13:31 | #8 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
Odp: Temperatura pracy silnika
Magik123 przeczytaj jeszcze raz co napisałes Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
płyn na zimnym silniku ma byc w okolicy min, na gorącym pod max i płynu nie leje sie pod max na zimnym bo wyrzuci nadmiar i tak korkiem
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
01-03-2010, 15:16 | #9 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Temperatura pracy silnika
Nie zrozumiales mnie, wiem w escorcie poziom min to poziom minimalny zimnego silnika, tak jak poziom min oleju.
Poziom max to poziom do ktorego mozna dolac płynu na zimnym silniku. Czyli połowa czy max jest dobrze. A poziom rozgrzanego płynu nie jest ustalony kreska, bo nie miało by to racji bytu. Dlatego w niektorych autach masz np max cold, gdzie płyn sie uzupełnia do znaku, na zimnym silniku. Tyle ze w niektorych nie ma min. Ale to bez znaczenia. |
02-03-2010, 06:49 | #10 | |
Postów: n/a
|
Odp: Temperatura pracy silnika
Cytat:
|
|
Tagi |
niedogrzany silnik , temperatura silnika , ubytki płynu , uszczelka pod głowicą |
|
|